Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 09 sep 2023, 15:31

Exact hetzelfde als de vorige keer dat ik het poste.
ER krijgt standje manneke pis, en als het niet in het narratief past gaat ie vol open.
Theater voor wat persmuskieten; meer is het niet.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 sep 2023, 16:17

Was het maar pis:)

Herstel, Roundup. :kikker:

PeterB

Bericht door PeterB » 09 sep 2023, 16:48

Zit vol met dit soort figuren.
3 weken door de wereld trekken met je koters, vliegend van hot naar her en dan nu gezellig demonstreren..
IMG_20230909_164620.jpg
IMG_20230909_164620.jpg (782.06 KiB) 2044 keer bekeken

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2023, 18:31

Te belachelijk voor woorden, die hersenlozen, máár wél 'moreel superieur', deugkneuzen en schooiers zijn 't:)

Dat klimaat verandert toch wel door, kunnen wij mensheid niks tegen beginnen, in ieder geval niet op deze onzinmanieren met windmolens zonnepanelen en EV's.
Kernenergie moeten we hebben en gewoon fossiel blijven gebruiken. Die ER idioten weten niet hoeveel 'fossiel' er in de westerse wereld anno 2023 wordt gebruikt bij het produceren van vanalles en nogwat en niet alleen 'brandstof en dergelijke'....

Ik ga straks lekker met 't gezin even hapje eten in 'n restaurant hier verderop: Biefstuk voor mij aub! Medium.

Tom

Bericht door Tom » 09 sep 2023, 18:48

Robin schreef: 09 sep 2023, 18:31
Die ER idioten weten niet hoeveel 'fossiel' er in de westerse wereld anno 2023 wordt gebruikt bij het produceren van vanalles en nogwat en niet alleen 'brandstof en dergelijke'....
Ik denk dat ze het serieus niet weten.

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2023, 18:50

https://www.ad.nl/binnenland/extinction ... ~ad7c4d72/ :ziek:

Daaruit:
- De vier grootste politiebonden riepen de politiek vrijdag al ‘dringend’ op om met de demonstranten van Extinction Rebellion in gesprek te gaan bij de geplande blokkade van de A12. Volgens de bonden neemt de frustratie over de terugkerende demonstraties van de klimaatactievoerders toe, ook bij agenten, en moet de ‘potdichte deur’ van de politiek waar de actievoerders voor staan open.
In gesprek? En toe gaan geven aan die idioterie?
Echt Nederland.

Ram erop los, dat deed de ME en aanverwant ook bij die (vaak onschuldige op de verkeerde plek zijnde) anti corona demonstranten. Harde hand. Geen gepolder.

Maarja, de democratie is toch al ongeveer verdwenen in dit land dus ik zie dit met lede ogen aan....

TLRS

Bericht door TLRS » 09 sep 2023, 23:57

Vliegtuigen stoten veel uit. Maar het meeste ervan hoog en heel ver weg. In hoever tellen vliegtuigen mee in de luchtvervuiling waar het er het meeste toe doet; waar we leven?

Verder vind ik het een beetje kortzichtig om te zeggen dat ze erop los moeten rammen. We weten inmiddels dat de meest extreme gevallen, eender welk media onderwerp, de grootste kans hebben om aandacht te krijgen. Omdat wij gevoeliger zijn voor extremen dan voor nuance. Dat ze allemaal een pak rammel verdienen omdat ze allemaal extremisten lijken te zijn slaat als een frikandel op een drumstel. En al zijn ze het wel. Met geld maak je geld, dus misschien maak je met fatsoen ook fatsoen. En krijg je geduld en respect als je geduld en respect probeert uit de stralen. Zijn het misschien gewoon mensen die er net iets meer voor over hebben om gehoord te worden. Iets waar we op DF natuurlijk totaal geen behoefte aan hebben met dik 1100 pagina's geklaag :goodnight:

:tong:

Robin

Bericht door Robin » 10 sep 2023, 08:02

TLRS schreef: 09 sep 2023, 23:57 Vliegtuigen stoten veel uit. Maar het meeste ervan hoog en heel ver weg. In hoever tellen vliegtuigen mee in de luchtvervuiling waar het er het meeste toe doet; waar we leven?

Verder vind ik het een beetje kortzichtig om te zeggen dat ze erop los moeten rammen. We weten inmiddels dat de meest extreme gevallen, eender welk media onderwerp, de grootste kans hebben om aandacht te krijgen. Omdat wij gevoeliger zijn voor extremen dan voor nuance. Dat ze allemaal een pak rammel verdienen omdat ze allemaal extremisten lijken te zijn slaat als een frikandel op een drumstel. En al zijn ze het wel. Met geld maak je geld, dus misschien maak je met fatsoen ook fatsoen. En krijg je geduld en respect als je geduld en respect probeert uit de stralen. Zijn het misschien gewoon mensen die er net iets meer voor over hebben om gehoord te worden. Iets waar we op DF natuurlijk totaal geen behoefte aan hebben met dik 1100 pagina's geklaag :goodnight:

:tong:
Tja, hoe fatsoenlijk is het om de A12 te blokkeren en het 'gewone burgervolk, die(edit:dat?) er niks mee te maken heeft' te beletten van a naar b te gaan?

Geduld en respect: Waar zie jij geduld en respect uitstralen bij ER?

Edit en ja een blokkeerboer doet vaak 'hetzelfde', maar bedenk wel zonder boer geen eten op tafel even zwart wit. En zonder ER is 't leven een stuk aangenamer....*

Verbeter de wereld begin bij jezelf. Enkele reis met 't vliegtuig naar Pyongyang.

:coffee:

*aldus de mening van een blanke heterosexuele 'oudere jongere' man met redelijke opleiding en huisje boompje beestje, dus die mening telt al niet mee :kikker:

TLRS

Bericht door TLRS » 10 sep 2023, 11:37

Robin schreef: 10 sep 2023, 08:02 Tja, hoe fatsoenlijk is het om de A12 te blokkeren en het 'gewone burgervolk, die(edit:dat?) er niks mee te maken heeft' te beletten van a naar b te gaan?
Overlast creëren gebeurt niet alleen door mensen die daar bewust mee bezig zijn. Hoeveel bureaucratie is er bij overheid en bedrijven waar een golf van regeltjes uit komt rollen waarmee ze dicteren wat de burger of de werkvloer moet doen? Die denken braaf te zijn en goed bezig te zijn. Omdat ze nauwelijks geconfronteerd worden met de consequenties. Omdat ze hun 'targets' halen. Of ze worden er wel mee geconfronteerd, maar op een manier die ze niet als zodanig herkennen (oa frustraties).
Robin schreef: 10 sep 2023, 08:02 Geduld en respect: Waar zie jij geduld en respect uitstralen bij ER?
Het maakt niet uit. Ten eerste kan ik niet vertrouwen op eerlijke berichtgeving. Ten tweede, wil je ze werkelijk respectloos behandelen omdat je vind dat zij dat ook zijn? Wat nou als zij zich zo gedragen omdat ze zich stuk voor stuk respectloos behandeld voelen.. hoe stoppen we dat dan..
Robin schreef: 10 sep 2023, 08:02 Edit en ja een blokkeerboer doet vaak 'hetzelfde', maar bedenk wel zonder boer geen eten op tafel even zwart wit. En zonder ER is 't leven een stuk aangenamer....*
Tenzij je die mensen zelf spreekt.. riskeer je altijd dat de media bepaald waar je wel of niet mee sympathiseert. En er is altijd een kans dat ze staan voor goede dingen waarvan wij geen weet hebben. Of waar we ons nog niet bewust van zijn
Robin schreef: 10 sep 2023, 08:02 Verbeter de wereld begin bij jezelf. Enkele reis met 't vliegtuig naar Pyongyang.
Precies.. minder nuance.. meer veroordelen.. meer rammen :tooth:
Robin schreef: 10 sep 2023, 08:02 *aldus de mening van een blanke heterosexuele 'oudere jongere' man met redelijke opleiding en huisje boompje beestje, dus die mening telt al niet mee :kikker:
Je motivatie telt wel :bloemetje:

Robin

Bericht door Robin » 10 sep 2023, 11:50

Vooral die overlast door bureaucratie van en bij overheid mee eens.

Ik sympathiseer niet/nooit met klimaatdrammers/wereldverbeteraars en angsthazen(paniekzaaiers):)

Robin

Bericht door Robin » 12 sep 2023, 15:35

Ha die Onno. Skitterend! Doei Onno:)
https://nos.nl/artikel/2490201-omtzigt- ... aalgebruik

350 Z

Bericht door 350 Z » 12 sep 2023, 22:43

Zo hoort het 💪

Robin

Bericht door Robin » 13 sep 2023, 10:27

Andre

Bericht door Andre » 13 sep 2023, 12:18

Robin schreef: 13 sep 2023, 10:27 Even een vergelijkinkje 😇
https://www.facebook.com/reel/566649775 ... e&s=TIeQ9V
Ja mooi

Hielke

Bericht door Hielke » 13 sep 2023, 12:31

Moreel superieur doen, een snelweg blokkeren, en jaarlijks van hot naar her vliegen om "de wereld van de kinderen wat groter te maken"?

Meppen. Heel hard en veel er vol op los slaan.

TLRS

Bericht door TLRS » 13 sep 2023, 15:13

Precies de reactie die ze wensen op te wekken :goodnight:

Robin

Bericht door Robin » 14 sep 2023, 12:09

Robin schreef: 02 sep 2023, 11:16 Maar wat moeten we dan? Ik ga nooit van m'n levensdagen op 'n Turk stemmen. Over 'geloof' (noem het cultuur) gesproken.

Wilders bij mij dus.
Ik heb me even wat meer ingelezen in Dilan en ze krijgt bij mij eigenlijk het voordeel van de twijfel, ze is intelligent adrem doet alsof vrijheid(van vanalles!) nog steeds erg belangrijk is(en dat is het ook nét na een dak boven je hoofd, eten en drinken en je gezondheid). Dus zij 'lijkt' mij integer..... Maar wat Rutte cs hebben aangericht kan ik niet omheen, en kan ik niet verkroppen.

Ze is in Turkije, Ankara geboren, dat maakt haar nog steeds Turkse, hoe je 't ook wendt of keert. Ze is ook Koerdisch, maar in Ankara geboren. Ik ben een Fries in Leeuwarden geboren, helaas maakt mij dat Nederlander en toevallig een Fries.

350 Z

Bericht door 350 Z » 14 sep 2023, 12:35

Als je ziet wat voor ellende de VVD i.s.m. D66 hebben aangericht, nee dank die hebben voor mij afgedaan.
Beloven van alles en maken vervolgens meer kapot dan je lief is.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 14 sep 2023, 12:53

Vvd en andere klieken bij elkaar zijn net verkeerde scheikunde; vervelende reacties en een hoop troep om op te ruimen. Tenzij je 2x modaal doet, dan boeit het wat minder.

Robin

Bericht door Robin » 14 sep 2023, 13:20

Ik ben gewoon liever paranoïde dan naiëf, dan kan 't alleen maar meevallen. Wat het de laatste jaren niet doet helaas....

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 14 sep 2023, 19:13

Frans Timmermans, de lijsttrekker van GroenLinks/PvdA, stelt dat snelwegblokkades zoals nu gaande is op de A12 eraan hebben bijgedragen dat de Europese Commissie vergaande klimaatmaatregelen kon invoeren. Timmermans was woensdagavond te gast bij het programma Khalid & Sophie waar hij zijn bewondering uitsprak voor de klimaatdemonstranten.

Volgens Timmermans is het niet aan hem om te oordelen of dat wat de klimaatactivisten doen fout is, dat is de taak van de rechter, aldus de politicus. "De grenzen worden door de wet gesteld en uiteindelijk bepaalt de rechter of ze daarin te ver gaan."

Wel stelt hij dat hij zijn klimaatmaatregelen makkelijker kon invoeren dankzij de vele klimaatactivisten in Europa. "Vergis je niet: het werkt. We hebben een Green Deal in Europa voor elkaar gekregen. Die had ik niet voor elkaar gekregen zonder Fridays For Future, zonder al die scholieren en studenten die op vrijdagen de straat op gingen om te protesteren."

Daarnaast stelde Timmermans dat de Haagse burgemeester Jan van Zanen niet te veel moet zeuren over de klimaatdemonstratie. Als de burgemeester vindt dat de demonstranten de openbare orde verstoren, dan moet hij naar de rechter stappen. "Als de burgemeester vindt dat het te ver is, de openbare orde te veel schendt, dan kan ook hij naar de rechter gaan."
https://nieuwrechts.nl/94413-timmermans ... -het-werkt

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 sep 2023, 19:34

Ja, en ondertussen op en neer tussen Brussel en Straatsburg (waar een nieuw enorm gebouw wordt neergezet. Vast heel goed voor klimaat en Stikstofuitstoot.

Tom

Bericht door Tom » 16 sep 2023, 19:40

Elise

Bericht door Elise » 21 sep 2023, 08:23

38 procent Syriërs zit in de bijstand en van hun vrouwen werkt twee derde niet
Van de tienduizenden Syriërs die in 2014-2016 naar Nederland zijn gekomen, zit 38 procent in de bijstand. Van de vrouwen werkt maar een derde.

Dat blijkt uit onderzoek door het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC), Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Op dit moment wonen er iets minder dan 150.000 mensen van Syrische origine in Nederland. Van hen kwam een aanzienlijk deel in de periode van 2014-2016 als vluchteling het land binnen. Uit deze groep werden 3000 mensen gedurende verschillende jaren gevolgd. Volgens het onderzoeksteam is zo'n grote groep vluchtelingen niet eerder over zo'n lange periode gevolgd.

Over het algemeen blijkt dat Syrische nieuwkomers na gemiddeld zeven jaar verblijf in Nederland er op een aantal vlakken op achteruit gaan. Zo verslechtert hun gezondheid, ervaren ze een minder goede financiële situatie en hebben zij minder sociale contacten.

Hoewel steeds meer Syrische Nederlanders werken, heeft nog steeds de meerderheid een tijdelijke baan en blijft de bijstandsafhankelijkheid hoog (38 procent). Ook is twee derde van de vrouwen niet actief op de arbeidsmarkt. Meer dan de helft van hen zegt aan het eind van de maand geld tekort te komen.

De meesten van de bevraagde Syriërs zeggen zich Nederlander te voelen. Desondanks nemen hun sociale contacten, vooral met Nederlanders zonder migratieachtergrond, juist af. Daardoor zijn ze vier keer zo vaak sociaal eenzaam vergeleken met de algemene bevolking.

Ten slotte stelden de onderzoekers vast dat een toenemend deel van de Syrische Nederlanders hun gezondheid als matig of slecht beoordeelt. In vergelijking met de algemene bevolking voelen drie keer zoveel Syrische Nederlanders zich psychisch ongezond. Bijna één op de drie ervaart veel stress, voornamelijk vanwege geldzorgen, werk en gezondheid.
Hoe kun je stress hebben vanwege werk als je niet werkt?

Martijn M

Bericht door Martijn M » 21 sep 2023, 09:14

Je kan ook stress hebben door geen werk te hebben he :tooth:

Plaats reactie