Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
tomgtr

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 02 sep 2023, 11:27

Ze is Koedisch en anti islam? Met jou logica zou een USA inwoner alleen op een indiaan kunnen stemmen. PVV blijft een proteststem zolang Wilders onhaalbare of onzinnige dingen blijft roepen. Hardstikke leuk al die proteststemmen maar of je nou PVV JA21 BVNL of FvD stemt, het is en blijft een proteststem die links sterker maakt.

JP

Bericht door JP » 02 sep 2023, 11:32

Lijkt me niet dat de BBB alleen maar aan de boer denkt. Het leven en dus ook het eten wordt nu alleen maar duurder, in NL, waarom zouden we dan niet meer in NL gaan verbouwen. Ja al die stikstofregels om zogenaamd huizen te kunnen bouwen voor als die gelukszoekers. Ook daar pis je flink naast de pot voor de (door)starter.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 sep 2023, 12:08

tomgtr schreef: 02 sep 2023, 11:27 Ze is Koedisch en anti islam? Met jou logica zou een USA inwoner alleen op een indiaan kunnen stemmen. PVV blijft een proteststem zolang Wilders onhaalbare of onzinnige dingen blijft roepen. Hardstikke leuk al die proteststemmen maar of je nou PVV JA21 BVNL of FvD stemt, het is en blijft een proteststem die links sterker maakt.
Met jouw logica zou jij nog steeds Rutte kiezen als ie verkiesbaar was....

Wilders onhaalbaar en onzinnig...kijk wat dit kabinet heeft aangericht....

Het grootste probleem in Nederland is dit kabinet.

edit: Wat moeten we dán stemmen?

Robin

Bericht door Robin » 02 sep 2023, 12:16

Trouwens even over 'mijn logica' en op een zogenaamde oorspronkelijke bewoner stemmen:
NL is een multiculti samenleving, maar 'mijn voorouders' zijn de 'oorspronkelijke bewoners' en wat voor 'stem hebben' wij 'originals' in het politiek/maatschappelijk verhaal? White heterosexual male chauvinistic pigs met een opleiding moeten zich stil houden....

Anyway ruk naar rechts zou moeten.

JP

Bericht door JP » 02 sep 2023, 12:19

Afbeelding

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 02 sep 2023, 12:34

Belachelijk...
Ik val dan weer over betaalD:)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 sep 2023, 12:36

Het maakt weinig uit wat je stemt. Er is zo’n grote groep ontevreden dat de proteststemmen een rechtse coalitie onmogelijk maken en we weer een nare tandeloze coalitie met tegengestelde belangen krijgen die op debiele compromissen komen. Wrevel tot gevolg, zeker als daar een nieuwe imploderende partij bij zit zullen we zomer 2025 wel weer een nieuwe stembusgang aangekondigd krijgen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 sep 2023, 12:37

Robin schreef: 02 sep 2023, 12:34 Belachelijk...
Ik val dan weer over betaalD:)
Pff ik ook. Ga je een anti buitenlanders stukje schrijven terwijle je je eigen taal niet beheerst.

JP

Bericht door JP » 02 sep 2023, 12:38

Ik heb het niet gemaakt :peace: maar betaalde had ook gekend.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 sep 2023, 12:42

JP schreef: 02 sep 2023, 12:38 Ik heb het niet gemaakt :peace: maar betaalde had ook gekend.
Dat weet ik. Je geschreven taalbeheersing is legendarisch hier. Ik weet gezien je roots niet of ik je versta maar prima leesbaar 😅

Robin

Bericht door Robin » 02 sep 2023, 12:57

tomgtr schreef: 02 sep 2023, 12:36 Het maakt weinig uit wat je stemt. Er is zo’n grote groep ontevreden dat de proteststemmen een rechtse coalitie onmogelijk maken en we weer een nare tandeloze coalitie met tegengestelde belangen krijgen die op debiele compromissen komen. Wrevel tot gevolg, zeker als daar een nieuwe imploderende partij bij zit zullen we zomer 2025 wel weer een nieuwe stembusgang aangekondigd krijgen.
Dat idee heb ik ook en dikgedrukt hoor ik ook bij helaas, maar wat dan , waar is de democratie gebleven als het 'niks' uitmaakt, als FvD/PVV van velen niet mogen meeregeren terwijl 'half NL' daar op (heeft) (ge)stem(d)(t) , daar wordt de burger niet vrolijk van natuurlijk.
En wel mooi weer spelen(VVD bijv) met die commies van D66/GL/PvdA....

De vraag is ook, hoe maken we die heel grote groep ontevredenen(hence stemmen op PVV etc) weer meer tevreden. En hoe komt/kwam dit?

Pim Fortuyn's moord hielp iig niet mee....

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 02 sep 2023, 14:22

Proteststem of niet, ik hou het ook al jaren bij Wilders en ik blijf stug volhouden.....er zal toch wel een keer wat gebeuren, want hoe het nu gaat is toch ook kudt.....eigen kinderen kunnen nauwelijks een woning huren of kopen, omdat er veel te veel mensen in Nederland wonen en er blijven er maar bij komen.

En meer aanslagen met bommen, en meer moorden, criminaliteit en ga zo maar door....ik zal niet zeggen dat elke (van huis uit) Nederlander heilig is, maar dit ligt er toch wel heel dik bovenop.
In 1985 werd m'n auto gestolen en ik had die persoon gezien en moest op het politiebureau in Den Haag foto's komen kijken van criminelen, toen was al meer meer dan 75% zwaar getint of licht getint en ik denk dat dat tegenwoordig nog erger is.

Ik zal ook zeker niet zeggen dat alles wat moslim is slecht is, maar het zijn meest wel de bad guys en extremen die hierheen komen en daar heb je alleen maar heel veel ellende van.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 02 sep 2023, 16:47

Dat laatste heeft meer met de vergaring van welvaart te maken. Vele komen vanuit niets en worden geconfronteerd met de westerse welvaart ten opzichte van het gebrek daaraan in thuisland. Het haalt het slechtste in mensen naar boven. Geloof of niet.

Tom

Bericht door Tom » 02 sep 2023, 17:57

Waar het fout gaat is dat linkse partijen ze graag hierheen halen maar niet thuis zijn als die lui op een negatieve manier in de statistieken eruit springen, dan kijkt men het liefste weg want ze brengen het continu als een aanwinst en raketgeleerden/tandartsen. Het hele concept met thee drinken wat al 20 jaar de tactiek is helpt niet. Wilders is een product van dat slappe beleid, al spreekt zijn manier van brengen (als politicus) mij ook niet aan.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 04 sep 2023, 09:24

tomgtr schreef: 02 sep 2023, 12:36 Het maakt weinig uit wat je stemt. Er is zo’n grote groep ontevreden dat de proteststemmen een rechtse coalitie onmogelijk maken en we weer een nare tandeloze coalitie met tegengestelde belangen krijgen die op debiele compromissen komen. Wrevel tot gevolg, zeker als daar een nieuwe imploderende partij bij zit zullen we zomer 2025 wel weer een nieuwe stembusgang aangekondigd krijgen.
Hoezo imploderend? Dat hoeft niet perse.

Wilders is ook in de 2e kamer gekomen vanuit "niets".

jaar aantal
2006 9
2010 24
2012 15
2017 20
2021 17

Toch redelijk stabiel gebleven ondanks opkomt bijvoorbeeld Baudet.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 sep 2023, 09:52

Het hoeft niet maar de tegenovergestelde voorbeelden zijn talrijker dan de voorbeelden waar een nieuwe snel groeiende partij wel langdurig levensvatbaar blijkt. LPF, JA21, FvD. En 50 plus BVNL. De nieuwe partijen ageren vaak dat de gevestigde orde alleen maar uit is op een goed baantje in de kamer maar als ik al die partijhoppers zie zijn die geen spat beter. Ik bedoel, Henk Krol bij BVNL??

Gijzert

Bericht door Gijzert » 04 sep 2023, 10:09

tomgtr schreef: 04 sep 2023, 09:52 Het hoeft niet maar de tegenovergestelde voorbeelden zijn talrijker dan de voorbeelden waar een nieuwe snel groeiende partij wel langdurig levensvatbaar blijkt. LPF, JA21, FvD. En 50 plus BVNL. De nieuwe partijen ageren vaak dat de gevestigde orde alleen maar uit is op een goed baantje in de kamer maar als ik al die partijhoppers zie zijn die geen spat beter. Ik bedoel, Henk Krol bij BVNL??
Eens. Echter zoals Wilders vanuit de VVD kwam en nu Omtzigt vanuit het CDA heb ik wel het idee dat hij het verstandig gaat aanpakken.
Bij het type partij wat het lijkt te worden passen ook geen popi-jopies welke net komen kijken.

Elise

Bericht door Elise » 04 sep 2023, 10:29

Gijzert schreef: 04 sep 2023, 09:24
Hoezo imploderend? Dat hoeft niet perse.

Wilders is ook in de 2e kamer gekomen vanuit "niets".

jaar aantal
2006 9
2010 24
2012 15
2017 20
2021 17

Toch redelijk stabiel gebleven ondanks opkomt bijvoorbeeld Baudet.
De bestuursvorm van de PVV, Wilders is enig lid, zal mijns inziens ook zorgendragen voor het stabiel blijven van de PVV.

JP

Bericht door JP » 06 sep 2023, 21:21

Volt wil radicale veranderingen en 'ander mensbeeld'

Volt wil "grote systeemveranderingen die de crises oplossen". In het verkiezingsprogramma voor de Kamerverkiezingen pleit de partij voor een ander mensbeeld, dat gebaseerd is op vertrouwen. De menselijke maat zou de standaard moeten worden, met bijvoorbeeld een nationaal schuldenpardon voor iedereen met problematische schulden.

Net als bij vorige verkiezingen zet Volt radicaal in op één Europa: volgens de partij is het een illusie dat Nederland zelf een antwoord kan vinden op de uitdagingen van de 21ste eeuw. Volt wil een 'Verenigde Staten van Europa', met een eigen leger, een echt gezamenlijk klimaatbeleid, Europese belastingen en een Europese spreidingswet. Die moet zorgen voor een eerlijke en humane verdeling van vluchtelingen.

Verbod op korteafstandsvluchten

Nederland en Europa moeten wat Volt betreft klimaatneutraal zijn in 2040 - het huidige, demissionaire kabinet gaat uit van 2050. De partij wil korteafstandsvluchten niet meer toestaan en privéjets verbieden. Fossiele subsidies worden stopgezet en vervuilende fabrieken worden gesloten totdat ze zijn verduurzaamd. Verder komt er een verbod voor producenten om ongebruikte kleding en elektronica te vernietigen.

Daartegenover staan onder meer een Europees netwerk van snelheidstreinen, investeringen in groene steden en stadskernen, schone lucht en water.

Volgens lijsttrekker Dassen is de tijd geweest om stapje voor stapje te bekijken of we iets moeten doen: "Dat is precies de reden waarom Volt is opgericht. Te lang zijn keuzes vooruitgeschoven. Ons verkiezingsprogramma is idealistisch en ook realistisch."

Alle toeslagen, heffingskortingen en aftrekposten afgeschaft

Ook op het gebied van het sociaaleconomisch beleid stelt Volt een omwenteling voor: er moet een 'Nieuwe Economie' komen die gericht is op brede welvaart en waarin behoeften van maatschappij en natuur centraal staan. Werken gaat meer lonen; vermogen, vervuiling en bedrijven worden meer belast.

Alle toeslagen, heffingskortingen, aftrekposten en de werkgevers- en werknemerspremies worden afgeschaft. Daarvoor in de plaats komen een aangepaste inkomstenbelasting en een nieuwe basistoelage "als opmaat naar een 'universeel basisinkomen".

In het verkiezingsprogramma pleit Volt verder voor uitbreiding van de Tweede Kamer van 150 naar 250 leden en verlaging van de kiesgerechtigde leeftijd naar 16 jaar. Ook wordt een nationaal permanent 'burgerberaad' voorgesteld, waarmee burgers invloed op de politiek kunnen uitoefenen.
https://nos.nl/collectie/13944/artikel/ ... -mensbeeld

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 sep 2023, 22:23

Volt klinkt een beetje als een puree van GL/PVDA en SP.

jos_br

Bericht door jos_br » 06 sep 2023, 23:03

smiley schreef: 06 sep 2023, 22:23 Volt klinkt een beetje als een puree van GL/PVDA en SP.
Van puree moet ik kotsen......

Jos.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 07 sep 2023, 00:44

Een eenwording van Europa brrrr….

Ik moet er niet aan denken dat de ghettos van de west Europese steden dezelfde status hebben als de nette delen van ons land & continent. Waar volgende week een vluchteling in Spanje zich kan verplaatsen naar Noord Scharwoude of Loosdrecht aan het water.

Maar Voltt zijn volgens mij allemaal kids geboren uit d66 stellen ofzo.
Laatst gewijzigd door Crookie op 07 sep 2023, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 07 sep 2023, 08:41

JP schreef: 06 sep 2023, 21:21

met bijvoorbeeld een nationaal schuldenpardon voor iedereen met problematische schulden.

verlaging van de kiesgerechtigde leeftijd naar 16 jaar.
Laten we vooral dromertjes en wereldverbeteraars, zoals Greta Thunberg, van 16 lentes jong laten stemmen :coffee:

En zo'n schuldenpardon zal ook een hoop mensen aanspreken :duck:

ErikS

Bericht door ErikS » 09 sep 2023, 08:14

Elise schreef: 07 sep 2023, 08:41
JP schreef: 06 sep 2023, 21:21

met bijvoorbeeld een nationaal schuldenpardon voor iedereen met problematische schulden.

verlaging van de kiesgerechtigde leeftijd naar 16 jaar.
Laten we vooral dromertjes en wereldverbeteraars, zoals Greta Thunberg, van 16 lentes jong laten stemmen :coffee:

En zo'n schuldenpardon zal ook een hoop mensen aanspreken :duck:
Waarom denk je dat ze dat willen? :tooth:

Tom

Bericht door Tom » 09 sep 2023, 15:15

Plaats reactie