Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 29 aug 2023, 10:18

350 Z schreef: 23 aug 2023, 13:27 En dan durven sommigen te beweren dat het niet aan de islam en/of cultuur ligt.
Haal je de derde wereld en/of islam binnen dan word je dat, simpel as that.
https://www.nu.nl/muziek/6278479/iraans ... -doen.html

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 29 aug 2023, 15:06

En weer eentje. 12 jaar? 120jaar aub.
https://www.ad.nl/politiek/justitie-eis ... ~a27f9174/

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 29 aug 2023, 17:16

Of ophangen.....aan de hoogste boom. :dood: :devil: :kikker:

Robin

Bericht door Robin » 30 aug 2023, 07:18

Opa schreef: 29 aug 2023, 17:16 Of ophangen.....aan de hoogste boom. :dood: :devil: :kikker:
Nee joh, we weten dat we als witte mensen niet de cultuur en tradities van andere culturen mogen overnemen. Andere culturen mogen dat wel bij ons, maar als wij dat doen dan zwaait er wat:))

Ben nog niet overtuigd. Man lijkt integer, bijster intelligent, maar kan nooit opboxen tegen de zwaar gecompliceerde bureaucratie en bestuurscultuur/structuur in dit land.

Ik hoor één keertje 'koopkracht' ergens in het midden. Want daar draait het bijna altijd in de basis om...

Dan meteen dat belastingverlaging voor 'velen' er NIET in zit helaas met de huidige begroting( die grotendeels opgaat aan Brussel/Zuid Europa en dat mooiste land van de wereld: Ukraine.....pfffffff)

Vanaf 10min 40s: Klimaat, over de (onzinnige) subsidies op Tesla/zonnepanelen voor de hogere inkomens en niet voor de normalere burger.
Wat ik hier dus altijd al zo vaak roep. :tooth:

Dan een rant betr de Mitsubishi PHEV. :P

Ik weet niet of deze sympathieke man het aankan, het opknappen van wat de laatste '10 jaar' totaal naar de kloten is geholpen.

Wimo

Bericht door Wimo » 30 aug 2023, 11:16

Natuurlijk lukt dat niet. Die krijgt weer een burnout. Ik wacht met smart op de nieuwe schaal van 72%. Die kan meteen vanaf 45k+ worden ingezet aangezien dat toch de rijkeren in Nederland zijn.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 30 aug 2023, 11:19

Wimo schreef: 30 aug 2023, 11:16 Natuurlijk lukt dat niet. Die krijgt weer een burnout. Ik wacht met smart op de nieuwe schaal van 72%. Die kan meteen vanaf 45k+ worden ingezet aangezien dat toch de rijkeren in Nederland zijn.
En terecht ook. Modaal is in 2023 40k, alles daarboven is te rijk en kan dus wel wat minder :tooth:

Wimo

Bericht door Wimo » 30 aug 2023, 11:45

Precies, laten we beginnen met het uitknijpen van die groep aangezien ik niet blij ben met wegenbelasting op m'n ev's. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 30 aug 2023, 11:46

:mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 aug 2023, 11:51

Wimo schreef: 30 aug 2023, 11:45 Precies, laten we beginnen met het uitknijpen van die groep aangezien ik niet blij ben met wegenbelasting op m'n ev's. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn!
:lol: :lol:

JP

Bericht door JP » 30 aug 2023, 12:06

1145u, er zit een 5 in de klok, maar om dan nu toch al aan de alcohol te gaan :hmmm:

JP

Bericht door JP » 30 aug 2023, 18:28

Kabinet trekt 2 miljard euro extra uit tegen armoede

Het demissionaire kabinet trekt 2 miljard euro extra uit om gezinnen te helpen die in de armoede dreigen te belanden. Volgend jaar dreigen 1 miljoen Nederlanders door de bodem te zakken, maar een verhoging van toeslagen moet dat aantal drukken.

Woensdagavond rondt het kabinet de begrotingsbesprekingen voor volgend jaar af. Met verlenging van een aantal noodregelingen voor de laagste en middeninkomens - hogere zorg- en huurtoeslag, kindgebonden budget - hoopt het kabinet vooral gezinnen te helpen. Uit recente berekeningen van het Centraal Planbureau blijkt dat het aantal mensen in armoede kan stijgen naar 1 miljoen als allerlei steunmaatregelen eindigen.

Het kabinet legt momenteel de laatste hand aan de plannen voor Prinsjesdag. Heetste hangijzer is de koopkracht van burgers en een dreigende toename van armoede; partijen van links tot rechts willen maatregelen om dat te voorkomen. Door de plannen van het kabinet gaan bijna alle Nederlanders er volgend jaar in koopkracht ietsjes op vooruit.

Overigens grijpt het kabinet juist niet in bij de brandstofprijzen. De belasting op brandstof stijgt volgend jaar weer, nadat deze tijdelijk was verlaagd. Maar het kabinet grijpt vooralsnog niet in, waardoor burgers bij de pomp een tientje duurder uit zijn in januari, bij een volle tank. De ministers laten ingrijpen hierbij aan de Tweede Kamer, omdat dit honderden miljoenen kost en dat geld er momenteel niet is. De Tweede Kamer kan het alsnog afdwingen, in het debat na Prinsjesdag, maar zal dan moeten bezuinigen op andere dossiers. Het kabinet legt dat besluit dus bij de Kamer zelf.
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-trek ... af3f7606a/

Een tientje.....dan mag je zeker niet meer dan 20liter tanken :kikker:

Televaag omschreef dit als koopkracht voor de lagere inkomens. Ik neem aan dat dat inmiddels al geldt tot 2x modaal ? :devil:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 aug 2023, 18:43

^^ haha nee ik schat zo’n beetje de inkomens tot 20k.

Ze zouden die toeslagen moeten koppelen aan uurloon ipv maand / jaarinkomen. Nu heb je legio mensen die gesubsidieerde parttime werken omdat de rest met subsidies wordt aangevuld die ze kwijtraken bij meer uren werken.

Robin

Bericht door Robin » 31 aug 2023, 10:25

Deze dan:
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-maak ... ~a1670ee1/

Mag een demissionair kabinet dit doen?

Je 'mag vrouwen niet slaan' , maar ik maak graag een uitzondering....

JP

Bericht door JP » 31 aug 2023, 10:30

Als jij je goddelijke lichaam wil vergiftigen met het voedsel van de duivel, dan mag je daar best financieel krom van gaan liggen. We hebben nu al te weinig ic-bedden.... :coffee:

Afbeelding

Kadett

Bericht door Kadett » 31 aug 2023, 11:11

Met die accijns op brandstof en peuken volgend jaar wordt het wel heel lonend paar x per jaar naar Luxemburg te rijden en in te slaan. Op FB zijn er groepen die boodschappen in DL doen. Zag bericht dat dit zelfs voor iemand in Rotjeknor al toereikend is.

Ik rook niet, drink weinig en die 15k km a 1:20 valt het nog gelukkig mee.

Robin

Bericht door Robin » 31 aug 2023, 11:20

JP schreef: 31 aug 2023, 10:30 Als jij je goddelijke lichaam wil vergiftigen met het voedsel van de duivel, dan mag je daar best financieel krom van gaan liggen. We hebben nu al te weinig ic-bedden.... :coffee:

Afbeelding
:tooth:

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 31 aug 2023, 12:17

Martijn_bmw schreef: 30 aug 2023, 18:43 ^^ haha nee ik schat zo’n beetje de inkomens tot 20k.

Ze zouden die toeslagen moeten koppelen aan uurloon ipv maand / jaarinkomen. Nu heb je legio mensen die gesubsidieerde parttime werken omdat de rest met subsidies wordt aangevuld die ze kwijtraken bij meer uren werken.
Dat systeem maakt toch dat mensen hun leven op die manier inrichten. Verdien je ‘teveel’? Geen acceptabel geprijsd huurhuis, huursubsidie etc om dan vervolgens 40 uur te werken en een vrije sector huurwoning in te moeten omdat men ‘teveel’ verdienen (netto €150 p maand bv) voor een sociale huurwoning

Robin

Bericht door Robin » 02 sep 2023, 09:47

Wat vinden we hier van Mona Keijzer? De verschoppeling , uit het CDA 'getrapt' omdat ze het niet eens was met het Coronabeleid, wordt nu de eigenlijke leading lady van BBB. Wel een zwaargewicht. Representatief, kwam voor d'r eigen(...) op : Keur ik helemaal goed!
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... ieuwspanel

En nog wat pittiger politici gaan Caroline steunen. Mooi.

Al heb ik wel het idee dat BBB een dubbele agenda heeft en meer WEF is dan ik denk/wil....

EDIT:
Gisteren hoorde ik op de radio een minuutje Lilian. Nou ik denk wat voor commie hebben we hier? Levensgevaarlijk gelul imho.
Op papier valt 't dan wel wat mee :dood:
https://nos.nl/collectie/13944/artikel/ ... eeenstrijd

Daaruit:
Enkele andere punten uit het SP-verkiezingsprogramma

De partij blijft vasthouden aan verlaging van de AOW-leeftijd naar 65 jaar

Er komt een tijdelijke stop op arbeidsmigratie

Zakelijke veelvliegers kunnen een extra taks tegemoet zien; mensen die een keer per jaar met het vliegtuig op vakantie gaan, hoeven juist geen vliegtaks te betalen

Door woningen beter te isoleren en collectief van zonnepanelen te voorzien kan de energierekening structureel omlaag

Het grondwetsartikel over de vrijheid van onderwijs gaat op de schop: de vrijheid om een school te stichten mag geen vrijbrief zijn om jongeren uit te sluiten

Alle gemeenten moeten naar draagkracht een bijdrage leveren aan menswaardige opvang van vluchtelingen

Gemeenten krijgen meer mogelijkheden om vastgoedbazen te onteigenen bij langdurige leegstand. Zo moet er woonruimte komen voor jongeren en starters en voor mensen met een beperking

----->Openbaar vervoer, energie en kinderopvang worden genationaliseerd
Dat vond ik een WTF momentje.

----> Eensch....

Tom

Bericht door Tom » 02 sep 2023, 10:00

Mona Keijzer is inderdaad recht door zee, ik mag d'r ook wel. En één van de weinige politici die tegengas gaf op sommige coronamaatregelen. Wel is ze mij iets te Christelijk. Voor BBB wel goede keus denk ik.
BBB is niet mijn partij. Teveel gericht op boeren (en ook daar m'n bedenkingen bij), ondanks dat ik de boeren wel steun.

Robin

Bericht door Robin » 02 sep 2023, 10:02

@Tom ze is RK. Volendam he. Ben ik ook. Geen fan van hun doen en laten(Vaticaan opbokke), maar alles beter dan gerefo en islam:)

JP

Bericht door JP » 02 sep 2023, 10:05

Volgens de laatste peilingen krijgen we eerde Pieter of TimmerFrans als premier......ook al zie ik liever Mona.

Afbeelding

350 Z

Bericht door 350 Z » 02 sep 2023, 10:07

BBB of NSC - Omzigt krijgen mijn stem.

Robin

Bericht door Robin » 02 sep 2023, 10:08

Ja Omtzigt, maar hij moet wat zwaargewichten bij hem laten aansluiten. Alleen redt die beste man het niet....

Edit, die grafiek van JP. GL/PvdA 28.... :dood: :stom:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 sep 2023, 10:24

Zoals al eerder gemeld hier probeert NSC een explosie (en daarbij bijna niet te vermijden implosie) het aantal zetels te cappen. Dus 31 wordt hem niet.

Mona Keijzer heb ik niet veel mee. Als bestuurder was het niet veel, idd dat gelovige icm met politiek vind ik helemaal niets. Ik vond haar gister op OP1 ook echt matig. Ging CDA uit omdat ze niet eens was met standpunten maar over dingen die ze vroeger riep maar nu tegenovergestelde was antwoord : dat was visie CDA niet mijn visie.

BBB veel te beperkt qua waar ze voor staan en net als andere Tom ook niet helemaal eens met ongeremde steun aan boeren.

Ik vermoed dat aardig wat stemmen die nu bij NSC en BBB uiteindelijk nog wel naar andere partijen gaan. Dat is niet GL/PVDA en ook niet D66. Vraag is, gaan die naar VVD of gaan CDA en PVV weer wat omhoog. Hoe dan ook een coalitie vormen zal heel lastig worden.

Als links alles bij elkaar raapt is dit nog niet de helft van meerderheid. Als rechts alles bij elkaar raapt komen ze er ook niet zonder PVV en NSC.

Robin

Bericht door Robin » 02 sep 2023, 11:16

Maar wat moeten we dan? Ik ga nooit van m'n levensdagen op 'n Turk stemmen. Over 'geloof' (noem het cultuur) gesproken.

Wilders bij mij dus.

Plaats reactie