Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
tomgtr

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 22 aug 2023, 22:06

Goed onderbwoorden gebracht. Kan me volledig in vinden. Hoewel terugsturen helaas voor een heel groot deel met Nl nationaliteit ondertussen natuurlijk onmogelijk is.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 aug 2023, 06:45

Tja...dus dan maar géén PVV/Wilders, maar Nieuw Sociaal Contract stemmen...de gulden middenwef.

:coffee:

Markos78 schreef: 22 aug 2023, 21:07 Laat gelukszoekers die lopen te rellen lekker thuis blijven, en als ze hier al zijn, stuur ze terug. Maar dat moet je niet rechtstreeks koppelen aan een bepaald geloof. Dat kun je in een democratie niet doen.
Maar wat je in een democratie wél kunt doen-blijkbaar- is PVV bijvoorbeeld uitzonderen van deelname aan kabinet....

Kortom één bepaald 'buitenlands' geloof(ik noem het koeltoer) staat anno 2023 in onze westerse maatschappij nog veel te hoog aangeschreven, als het een Nederlandse politieke partij belet deel te mogen nemen aan een kabinet in een 'vrij en democratisch land' als Nederland....

Houd jouw geloof(houvast voor velen) voor jezelf!

Verder wel met je laatste betoog eens hoor Markos.

Tom

Bericht door Tom » 23 aug 2023, 09:25

Markos78 schreef: 22 aug 2023, 21:07 Extremisme in combinatie met welk geloof dan ook is zelden iets goeds.
Maar zeggen dat elke moslim extreem is, is net zo onwaar als zeggen dat elke Nederlander van kaas houdt, op klompen loopt en de hele dag een joint rookt. Ik persoonlijk moet van alle drie niks hebben 😁
Er zijn altijd gradaties, van hoog opgeleid en zeer gematigd moslim tot extremisme en een bomgordel. Ik denk alleen dat de voorbeelden die ik noemde (stuk vrouwenonderdrukking, problemen met homo's hebben, geweld hulpverleners, eerwraak etc.) niet onder extremisme vallen binnen die gemeenschap, maar wel redelijk tot de orde van dag behoren. Terwijl ik dat anno 2023 wél extreem vind (net zoals het gedrag van die lui in de biblebelt trouwens, die zijn ook blijven hangen in het verleden). Dat is waar Wilders z'n stemmen vandaan haalt, niet omdat moslims één keer per jaar een suikerfeest vieren. Hans Teeuwen legde 15 jaar terug de vinger op de zere plek in dit fragment:

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2023, 09:50

Ha , die meiden van halal, nekharenrijzend, nog steeds. Zouden ze aangepakt worden door hun echtgenoten? Ik mag hopen van wel:)

Die sneue lui in de biblebelt doen trouwens geen vlieg kwaad.

Wimo

Bericht door Wimo » 23 aug 2023, 10:02

Als homo in de biblebent ben je aangeschoten wild..

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2023, 10:04

Wimo schreef: 23 aug 2023, 10:02 Als homo in de biblebent ben je aangeschoten wild..

Gelukkig hebben we daar de Islam voor om de boel in balans te brengen...

Door die k*tmarokkaantjes in Amsterdam kunnen gay koppels sinds jaren amper hand in hand meer over straat.
Potenrammerij is de laatste jaren in 'Gay Capital of Europe' enorm toegenomen. En we weten de verdachte groep wel.

Wimo

Bericht door Wimo » 23 aug 2023, 10:35

Whataboutism noemen we dat. Het is niet alleen een Marokkanen probleem...

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2023, 10:42

Wimo schreef: 23 aug 2023, 10:35 Whataboutism noemen we dat. Het is niet alleen een Marokkanen probleem...
Procentueel zeer zeker wel hoor. Gewoon het probleem benoemen. óók ongelovige NLers maken zich daar schuldig aan.

Woke vs Islam, lache wordt dat:)

Ik snap 'bij God niet' :tooth: waarom sommigen hier de Islam 'verdedigen' door met dat soort voorbeelden van Bible Belt en wiet rokende kaaskoppen komen. Heet dit hier nog Nederland of Verweggistan ofzo. :P

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 aug 2023, 11:13

Robin schreef: 23 aug 2023, 09:50 Ha , die meiden van halal, nekharenrijzend, nog steeds. Zouden ze aangepakt worden door hun echtgenoten? Ik mag hopen van wel:)

Tenzij ze kinderen hebben, want die worden niet ingeënt, moeten zeker niet homoseksueel zijn en mogen geen tv kijken.

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2023, 11:18

Bram schreef: 23 aug 2023, 11:13
Robin schreef: 23 aug 2023, 09:50 Ha , die meiden van halal, nekharenrijzend, nog steeds. Zouden ze aangepakt worden door hun echtgenoten? Ik mag hopen van wel:)

Tenzij ze kinderen hebben, want die worden niet ingeënt, moeten zeker niet homoseksueel zijn en mogen geen tv kijken.
Mee eens, waardeloos.
Maar wel klein bier tov Islam en hun 'cultuur'. Understatement van de Eeuw.

:coffee:

Edit:
Of je hebt kinderen die gevaccineerd MOETEN worden, ook al willen ze zelf niet, als ze homo zijn is dat heel goed(beter dan hetero lijkt 't wel in de woke cultuur) en vooral staatstelevisie kijken. :kikker:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 aug 2023, 11:49

Is ook wel zo, zal een verwaarloosbaar percentage zijn.

Tom

Bericht door Tom » 23 aug 2023, 11:58

Het gebeuren in de biblebelt is een vuurtje dat langzaam dooft. Het is kwalijk maar beperkt tot binnen die gemeenschappen, daarbuiten hebben die lui niks meer te zeggen en dat weten ze.
Dat zie ik bij de Islam toch iets anders, dat grijpt steeds meer om zich heen en dringt steeds dieper in onze maatschappij door. Ik hoef hier geen praktijken zoals in Molenbeek of Parijse buitenwijken, maar overal waar veel Islam zit zie je het die richting op gaan. Waarom keuren we dat goed, omdat we zo fatsoenlijk zijn? Niet dat alles met geloof te maken heeft, ook met lagere sociale klasse, maar het geloof botst wel op veel vlakken met de vrije maatschappij die we hier hebben.
Ik kwam vroeger nog wel eens in de Kruisstraat in Eindhoven, omgeven met veel sociale huurwoningen maar nooit grote problemen. De afgelopen twintig jaar is dat compleet verpauperd. Met dank aan een bepaald geloof. Explosies, overvallen, mishandelingen. Als vrouw in zomerse kleding of homo moet je die plek gewoon vermijden want daar kun je anno 2023 niet meer over straat. Schildersbuurt, Laakkwartier, Kanaleneiland zijn hetzelfde. En die lui zitten hier al één of twee generaties, maar heel goed loopt die integratie niet. Of vooral eenrichtingsverkeer. Laat staan wat je in Budel en Ter Apel ziet waar de nieuwe cultuurverrijkers zitten. Jatten, winkels overvallen, vrouwen bepotelen of verkrachten.

350 Z

Bericht door 350 Z » 23 aug 2023, 13:27

En dan durven sommigen te beweren dat het niet aan de islam en/of cultuur ligt.
Haal je de derde wereld en/of islam binnen dan word je dat, simpel as that.

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2023, 14:10

Afbeelding

Jan Terwolde
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4

Bericht door Jan Terwolde » 23 aug 2023, 15:02

Robin schreef: 23 aug 2023, 14:10 Afbeelding
Hahaha

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 23 aug 2023, 16:16

350 Z schreef: 23 aug 2023, 13:27 En dan durven sommigen te beweren dat het niet aan de islam en/of cultuur ligt.
Probleem is niet zozeer de Islam. Ik ben in een hoop landen geweest ook Islamitische. En daar heb je echt geen problemen met de lokale bevolking of als je een ander geloof aanhangt enz.

Het probleem in NL is dat ze die vluchtelingen binnen trekken uit plaatsen waar de Islam extreme vormen aanneemt en dus importeer je dat ook mee.

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2023, 16:23

Bert ///M3 schreef: 23 aug 2023, 16:16
350 Z schreef: 23 aug 2023, 13:27 En dan durven sommigen te beweren dat het niet aan de islam en/of cultuur ligt.
Probleem is niet zozeer de Islam. Ik ben in een hoop landen geweest ook Islamitische. En daar heb je echt geen problemen met de lokale bevolking of als je een ander geloof aanhangt enz.

Het probleem in NL is dat ze die vluchtelingen binnen trekken uit plaatsen waar de Islam extreme vormen aanneemt en dus importeer je dat ook mee.
Laatste alinea inderdaad. Eerste: Oom van me heeft paar jaar in Nigeria gewoond (beveiligde compound voor de expats natuurlijk he) en ook een dik jaar in Jemen. Daar is hij toen 'weggevlucht' vanwege die leuke Islam:)

Robin

Bericht door Robin » 24 aug 2023, 11:54

Tja, maar geen woorden maar dáden dus. Wat gaan we doen? Want loze woorden.....
https://www.ad.nl/binnenland/werkgevers ... ~ae868e67/

Dit nav het brandstoffen draadje:
https://www.nu.nl/economie/6277733/bran ... cijns.html
Djessey schreef: 24 aug 2023, 11:04 Het is te triest voor woorden dat de burger zo wordt uitgekleed, er is geen einde in zicht en stapje voor stapje wordt het leven onmogelijk gemaakt. De politici verantwoordelijk voor de telkens kleine muizenstapjes dichterbij een volk zonder koopkracht zijn misselijkmakend, staat naar mijn mening gelijk aan hoogverraad en zou als zodanig moeten worden behandeld.

Martin*

Bericht door Martin* » 24 aug 2023, 13:18

De VVD en CDA hebben altijd gezegd dat ze een kleine en efficiënte overheid wilden, maar i.p.v. daarvan is het ambtenarenapparaat alleen maar groter geworden. Begint zo langzamerhand op een waterhoofd te lijken.
Dus de bezem er door bij de ministeries en flikker al die overbodige ambtenaren er uit en je hebt geen financieel tekort meer. Maar ja, wie durft dat in Den Haag te vertellen?

Robin

Bericht door Robin » 24 aug 2023, 14:21

Bosma durft het wel te vertellen, even een opsomming :)
https://fb.watch/mD1aZ0aM40/

Robin

Bericht door Robin » 24 aug 2023, 15:01

Ha another one bites the dust, nep'dame' . Wegwezen.
100x liever Arib!

https://www.ad.nl/politiek/kamervoorzit ... ~ac2aa742/

Martin*

Bericht door Martin* » 24 aug 2023, 16:37

Arib was prima als kamervoorzitter. Dat was ook Gerdi Verbeet van het CDA vond ik. Bosma van PVV was tijdelijk vervangend kamervoorzitter en dat ging h'm prima af.
Mevrouw van Miltenburg(VVD) daarentegen was een complete ramp, maar die ging gelukkig zelf al weg.

JP

Bericht door JP » 24 aug 2023, 16:40

Enige wat ik die kamervoorzitter zag doen was interrumperen dat de dialoog korter moest.... :coffee:

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 aug 2023, 21:01

Martin* schreef: 24 aug 2023, 16:37 Arib was prima als kamervoorzitter. Dat was ook Gerdi Verbeet van het CDA vond ik. Bosma van PVV was tijdelijk vervangend kamervoorzitter en dat ging h'm prima af.
Mevrouw van Miltenburg(VVD) daarentegen was een complete ramp, maar die ging gelukkig zelf al weg.

Verbeet was idd een uitstekend kamervoorzitter, doch niet van het CDA, maar PvdA.

Martin*

Bericht door Martin* » 24 aug 2023, 21:24

romo schreef: 24 aug 2023, 21:01 Verbeet was idd een uitstekend kamervoorzitter, doch niet van het CDA, maar PvdA.
Je hebt helemaal gelijk. Mijn fout.

Plaats reactie