Zo... gister moe maar voldaan teruggekomen. Het was mijn eerste keer evar op de Ring. Mijn eerste indruk toen we stopten bij Brunnchen: Wat een sfeer, het ademt gewoon motorsport.
Mijn tweede indruk was: Wat een enorm hoogteverschil! Dat is wel even wat anders dan Forza 3
Lekker gekeken bij Brunnchen en de ingang... Erg gaaf om die VLN Wagens volle polle voorbij te horen komen. Daarna bij Dottinger Hohe een Currywurst mit Pommes gegeten. Die houden we erin, erg lekker

Ook grappig om die BMW met loshangende uitlaat voorbij te horen pingelen
Uiteindelijk nog wat rondgereden in de omgeving, wat drinken etc gehaald bij de Lidl, voetbal gekeken in Ringwerk (wat een gaaf gebouw) op 15 meter breedbeeld... Was erg gezellig. Daarna wouden een aantal van ons nog TouristenFahrten rijden. 1 werd afgesleept (brandstofleiding was losgeschoten op blok, kon weer vastgezet worden maar werd alsnog afgesleept).
Savonds nog een beetje topgear gekeken in het hotel, gegeten etc. Op tijd naar bed en de volgende ochtend was het kletsnat en mistig. Na effe ontbeten te hebben en opgefrissen zijn we naar de Ingang gereden, daar een beetje rondgekeken, daarna maar naar Brunnchen gegaan. Gewacht op Sabine die de M5 rondgooide over de ring... Erg grappig om de V10 in de mist te horen brullen, dan driftend door Brunchen te zien gaan en vervolgens bij, volgens mij? Pflanzgarten weer omhoog te zien gaan.
Inmiddels werd het ook al wat zonniger en besloot ik maar de Ring op te gaan. Zaterdag had ik op Ringwerk al 2 laps gekocht dus dat moest goedkomen. Auto geboot en daar gaan we! Ik reed op de ring... Om gelijk in de eerste meters al bruut ingehaald te worden door alles wat wel fatsoenlijk vermogen heeft
Na gut, de ronde ging eigenlijk prima. Het was niet enorm druk en met goed spiegelen heb ik geen problemen gehad met overig verkeer. Helaas de eerste ronde niet door de Karrusel gekunt, er kwam wat snels achter me aan dus ik vond het wel best, lekker buitenom
Voor de rest ging het erg mooi. Gestopt, even de benen gestrekt en de motor laten uitdraaien op de parkeerplaats en ik had de smaak wel behoorlijk te pakken eigenlijk. Gelijk de 2e ronde erachter aan, wat gelijk al wat soepeler ging voor mijn gevoel. Uiteindelijk op Pflanzgarten ging de auto wat moeilijk in de 3... uiteindelijke conclusie: Koppeling dood. Ik kon prima doorrijden alleen een beetje te enthousiast geschakeld denk ik

Naja... een nieuwe is niet bijzonder duur en moest toch al gebeuren dit jaar...
Conclusie: Ik ben verslaafd

Het geeft zo een enorme kick om daar te rijden

. Het hoogteverschil viel me erg op, en tevens het gebrek aan overzicht in sommige bochten. In de eerste ronde reed er continue een rode RS4 achter me, die voorgelaten en daar achteraan gereden (ik vermoed dat hij lekker rustig rond ging terwijl ik 'mijn best deed'.
Nu lijnen leren rijden en een 25 ronden kaart kopen
Als toetje zijn er ook nog foto's gemaakt: