Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
stefan740

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door stefan740 » 26 jun 2010, 22:40

Filmpje van gister. Mooi toeristenrondje lijkt me zo :)

(Never mind mijn windows movie maker skills lol)

Hielke

Bericht door Hielke » 26 jun 2010, 22:51

Dan vraag ik me af wat die E30 M3's aan het doen zijn geweest.

stefan740

Bericht door stefan740 » 27 jun 2010, 01:01

Er was een of ander E30 M3 treffen volgens mij. Maar het filmpje is het laatste rondje van de dag toen de meeste al afgehaakt waren :)

Joop

Bericht door Joop » 27 jun 2010, 23:28

Vandaag ook nog even langs en rond geweest. Wat blijft die GT3RS toch een prachtig apparaat...:

Afbeelding

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 28 jun 2010, 01:46

kijk ik ben toch niet de enige malloot hier nog een met rood pak en rode handschoenen. (zelfde wel te verstaan)

http://www.youtube.com/watch?v=ekplyr8VSsE

en nog een

http://www.youtube.com/watch?v=JbRkn_0uQKA

Deze mensen hebben allemaal heel veel geluk net als mij:P

Tommy

Bericht door Tommy » 28 jun 2010, 11:03

Met het verschil dat hij in geval van rode pak in een 600 pk GTR ook een helm opdoet. In de ringtoy mini heeft ie alleen handschoenen aan.. en normale kleding dan. Beetje jammer van bumperen en rechts inhalen. Volgens mij bij inkomen schwalbenschwanz nog remmie in beeld.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 28 jun 2010, 11:51

Erg mooie vergelijkingen SKRD, je snapt het helemaal! :clap:

Xave30

Bericht door Xave30 » 28 jun 2010, 11:58

stefan740 schreef:Filmpje van gister. Mooi toeristenrondje lijkt me zo :)

(Never mind mijn windows movie maker skills lol)

AHAHHAAH @ 2:26. Volgens mij een first zo op de Ring :D

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 28 jun 2010, 12:02

Is mij ook al vaker gelukt, kudt moviemaker :lol:
't Is wat makkelijker als je alle clips selecteerd, dan rechtermuisknop.. en dan op combineren klikken. Dan heb je nog maar 1 clip en dan vergeet je dus nooit een clip te roteren ofzo.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 28 jun 2010, 14:10

Heerlijk gereden @ ring gisteren, voor het eerst! :D

Yeah!
Afbeelding

En een van m'n sparring partners (we waren met een groepje)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een sparring partner!
Afbeelding

:clap:

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 28 jun 2010, 15:08

Zondag de eerste echte droge ronden gereden dit jaar. Ondanks de hitte heb ik me goed kunnen vermaken. Balans van de auto was super, dat gaf een goed gevoel en vertrouwen. In totaal tussen de sluitingen door 9 ronden gereden. De laatste ronden zat ik lekker in het ritme, waar ik nu nog van kan nagenieten.

Nog gezellig in Breidscheid even kunnen bijkletsen met iedereen, en met een heerlijke Pizza in mijn maag voldaan vertrokken richting Nederland.

Tot de volgende keer!!

stefan740

Bericht door stefan740 » 28 jun 2010, 16:05

Michel Huisman schreef:Is mij ook al vaker gelukt, kudt moviemaker :lol:
't Is wat makkelijker als je alle clips selecteerd, dan rechtermuisknop.. en dan op combineren klikken. Dan heb je nog maar 1 clip en dan vergeet je dus nooit een clip te roteren ofzo.
Dat was ik dus aan het zoeken, was me te warm en even snel snel gedaan :lol:

Luuk

Bericht door Luuk » 28 jun 2010, 17:23

Rondje Ring gister met Tommy. Drukte op de baan!

[vimeo]http://www.vimeo.com/12915749[/vimeo]

Remmie

Bericht door Remmie » 28 jun 2010, 19:42

Luuk schreef:Rondje Ring gister met Tommy. Drukte op de baan!
Ja die doen we nog een keer over hoor. Maar dan ga ik niet aan de kant na Hochheigen :thumbup:

Luuk

Bericht door Luuk » 28 jun 2010, 20:24

Remmie schreef:
Luuk schreef:Rondje Ring gister met Tommy. Drukte op de baan!
Ja die doen we nog een keer over hoor. Maar dan ga ik niet aan de kant na Hochheigen :thumbup:
Haha was jij dat? Lachen! :wink:

Hier nog een ander rondje, later op de dag toen Duitsland speelde. Ook druk, maar ietsje minder.

[vimeo]http://www.vimeo.com/12920127[/vimeo]

Tommy

Bericht door Tommy » 29 jun 2010, 11:14

haha wist niet dat m'n opmerkingen zo duidelijk te horen waren :) Maar valt niet mee die iphoney stil te houden met die marfan armpjes he luuk :D

Luuk

Bericht door Luuk » 29 jun 2010, 18:24

Alles om de snelheidservaring over te brengen op video. :mrgreen:

KW

Bericht door KW » 29 jun 2010, 20:12

Voor ik m'n ContourHD had werden sommige van mijn laps ook door passagier met cam in de hand opgenomen... Hoewel ik uiteraard met m'n oog bij de weg ben zie ik in m'n ooghoeken wel die cam alle kanten op gaan dus weet hoe zwaar hij het er mee had om hem stil te houden :mrgreen:

FrankS

Bericht door FrankS » 29 jun 2010, 21:31

Zaterdag bij de VLN Races kijken en zondag, jaja... Mijn eerste echte ronde over de Ring! Whiehoe! Zin in :)

Andre

Bericht door Andre » 30 jun 2010, 12:11

Ik mis ring foto s van 997 mk2 gt3 en bmw gts sen.

Remmie

Bericht door Remmie » 30 jun 2010, 12:34

Ben je wezen oefenen Andre? :mrgreen:

FrankS

Bericht door FrankS » 05 jul 2010, 11:31

Zo... gister moe maar voldaan teruggekomen. Het was mijn eerste keer evar op de Ring. Mijn eerste indruk toen we stopten bij Brunnchen: Wat een sfeer, het ademt gewoon motorsport.
Mijn tweede indruk was: Wat een enorm hoogteverschil! Dat is wel even wat anders dan Forza 3 ;)

Lekker gekeken bij Brunnchen en de ingang... Erg gaaf om die VLN Wagens volle polle voorbij te horen komen. Daarna bij Dottinger Hohe een Currywurst mit Pommes gegeten. Die houden we erin, erg lekker :thumbup: Ook grappig om die BMW met loshangende uitlaat voorbij te horen pingelen ;)

Uiteindelijk nog wat rondgereden in de omgeving, wat drinken etc gehaald bij de Lidl, voetbal gekeken in Ringwerk (wat een gaaf gebouw) op 15 meter breedbeeld... Was erg gezellig. Daarna wouden een aantal van ons nog TouristenFahrten rijden. 1 werd afgesleept (brandstofleiding was losgeschoten op blok, kon weer vastgezet worden maar werd alsnog afgesleept).

Savonds nog een beetje topgear gekeken in het hotel, gegeten etc. Op tijd naar bed en de volgende ochtend was het kletsnat en mistig. Na effe ontbeten te hebben en opgefrissen zijn we naar de Ingang gereden, daar een beetje rondgekeken, daarna maar naar Brunnchen gegaan. Gewacht op Sabine die de M5 rondgooide over de ring... Erg grappig om de V10 in de mist te horen brullen, dan driftend door Brunchen te zien gaan en vervolgens bij, volgens mij? Pflanzgarten weer omhoog te zien gaan.

Inmiddels werd het ook al wat zonniger en besloot ik maar de Ring op te gaan. Zaterdag had ik op Ringwerk al 2 laps gekocht dus dat moest goedkomen. Auto geboot en daar gaan we! Ik reed op de ring... Om gelijk in de eerste meters al bruut ingehaald te worden door alles wat wel fatsoenlijk vermogen heeft ;)

Na gut, de ronde ging eigenlijk prima. Het was niet enorm druk en met goed spiegelen heb ik geen problemen gehad met overig verkeer. Helaas de eerste ronde niet door de Karrusel gekunt, er kwam wat snels achter me aan dus ik vond het wel best, lekker buitenom ;)

Voor de rest ging het erg mooi. Gestopt, even de benen gestrekt en de motor laten uitdraaien op de parkeerplaats en ik had de smaak wel behoorlijk te pakken eigenlijk. Gelijk de 2e ronde erachter aan, wat gelijk al wat soepeler ging voor mijn gevoel. Uiteindelijk op Pflanzgarten ging de auto wat moeilijk in de 3... uiteindelijke conclusie: Koppeling dood. Ik kon prima doorrijden alleen een beetje te enthousiast geschakeld denk ik ;) Naja... een nieuwe is niet bijzonder duur en moest toch al gebeuren dit jaar...

Conclusie: Ik ben verslaafd :D Het geeft zo een enorme kick om daar te rijden :thumbup: . Het hoogteverschil viel me erg op, en tevens het gebrek aan overzicht in sommige bochten. In de eerste ronde reed er continue een rode RS4 achter me, die voorgelaten en daar achteraan gereden (ik vermoed dat hij lekker rustig rond ging terwijl ik 'mijn best deed'.

Nu lijnen leren rijden en een 25 ronden kaart kopen :D

Als toetje zijn er ook nog foto's gemaakt:

Afbeelding

BugsM

Bericht door BugsM » 05 jul 2010, 20:38

Was weer een top weekend, heerlijk genoten...

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 05 jul 2010, 22:10

Het is doordeweeks, je hebt vrij, en je verveelt je.....ja, dan ga je maar eens bij de Ring kijken.

Was van 1715u tot 1920u Touristenfahrten, maar was al eerder daar om te kijken of er nog wat ander leuk (test)spul rondreed. Door de regen weinig kijkers langs de baan, maar bij Planzgarten stonden een paar mensen.
De baan was tot 17u afgehuurd door Continental/Porsche

Parkeer ik bij PG, de auto naast een rode Porsche, denk ik bij mezelf, "Sow, da's een dikke bak, ff kijken wat achterop staat....." RUF RT12S...... :shock: en dat op de eerste maandag van de week.... :thumbup:

Na 17u maar even volgetankt en naar Döttinger Hohe gereden. Door de hoosbuien was er nauwelijks verkeer op de Ring. Een hitsige RS5 testrijder, met haast en de gebruikelijke Ringvilla-Clio met Arie.
Er waren rondjes waar je gewoon niemand inhaalde, en niemand mij.....de hele Ring voor mij alleen, zo leek het wel. Een paar verdwaalde Engelse motorrijders die het wel aandurfde om in dit pokkenweer, welliswaar héééél rustig, te gaan rijden.

Al met al toch weer 9 rondjes kunnen draaien..... :df:

Macboy

Bericht door Macboy » 12 jul 2010, 16:20

@FrankS: leuk verslag man :thumbup:

Dat voorlaten moet je trouwens mee opletten. Het zijn de mensen die met name rekening met jou moeten houden en niet per se andersom (als je begrijpt wat ik bedoel). Soms is iemand voorlaten juist gevaarlijk, omdat je je dan te weinig concentreert op je eigen rijgedrag. Gewoon als het kan aan de kant en als het niet kan moet de achterblijver maar even geduld hebben.

@JP: ik was zaterdag even geweest, stom toevallig. Heerlijk rondje kunnen rijden en nog wat langs de baan staan.

Plaats reactie