Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 13 jul 2023, 09:39

350 Z schreef: 13 jul 2023, 09:07 Alle ratten verlaten het zinkende schip want ze hebben allang door dat met hun zeer foute beleid ze bij de verkiezingen gemarginaliseerd worden.
Past dit wel op een tegeltje?

:beer:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 13 jul 2023, 10:45

Man man wat een mooie tijden. Rutte weg uit de politiek, HekseKaag weg uit de politiek. Wobke weg.

Van der Plas 1. Klinkt best lekker.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 13 jul 2023, 10:58

MParallel schreef: 13 jul 2023, 10:45 Man man wat een mooie tijden. Rutte weg uit de politiek, HekseKaag weg uit de politiek. Wobke weg.

Totdat ze morgen met een echte linkse coalitie in de kamer zitten en er weer bijvoorbeeld een IB toptarief van 72% wordt ingevoerd (was tm jaren '80 namelijk echt zo). Dan wil ik DF nog wel eens horen... ;)

Eens dat wat er zat verre van ideaal was maar ik hou ook mijn hart vast voor wat er straks komt te zitten en de impact voor de 2x modaal (+) verdieners... :roll:

Tom

Bericht door Tom » 13 jul 2023, 11:07

Nog even over Dilan Yesilgöz. De media maken er weer mooie verhalen van. De NOS kopt:
"Yesilgöz: van gammel vluchtbootje naar zicht op het Torentje"

Tot dit oude artikeltje de kop op stak, waarin staat dat ze met een KLM vlucht naar Nederland kwam:

Afbeelding

Turkije naar Kos is 5 km vanaf Akyarlar en 15 km vanaf Bodrum. Dus:
1. Overtocht in bootje van maximaal een uurtje.
2. KLM vlucht vanaf Kos.

Ik wil de reden van het vluchten niet bagatelliseren maar dat gedraai in de media (reken ik haar niet aan) om bepaalde beeldvorming neer te zetten is wel weer om te kotsen.

Robin

Bericht door Robin » 13 jul 2023, 11:17

Tja...die grappenmakerij verbaast mij niets.

Eerst lid van SP...Nouja VVD en SP bijna hetzelfde vandaagdedag. :P

Ik herinner me nog Rutte met z'n mooie beloftes naar 'ondernemertjes' en 'middenstand' 'middenklasse'. Wat voelde dat toen goed(serieus not kidding) en wat heeft hij ons(mijn) vertrouwen beschaamd, de [censuur]

Maar Dilan zou zoiets nooit doen natuurlijk.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 13 jul 2023, 11:26

Robin schreef: 13 jul 2023, 11:17 Tja...die grappenmakerij verbaast mij niets.

Eerst lid van SP...Nouja VVD en SP bijna hetzelfde vandaagdedag. :P

Ik herinner me nog Rutte met z'n mooie beloftes naar 'ondernemertjes' en 'middenstand' 'middenklasse'. Wat voelde dat toen goed(serieus not kidding) en wat heeft hij ons(mijn) vertrouwen beschaamd, de [censuur]

Maar Dilan zou zoiets nooit doen natuurlijk.
Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van de middenklasse :) Dat is volgens de politiek van bijstand t/m modaal inkomen wellicht iets daarboven. Die willen ze helpen en hebben ze wellicht ook geholpen heb ik geen beeld bij.

En dat helpen kost geld dat mag iedereen boven zeg 1,5x modaal dragen ;)

Robin

Bericht door Robin » 13 jul 2023, 11:38

Verkeerd beeld Martijn? neen. Verkeerde woordkeus dan:-)

Dan bedoel ik de 'middengroep', die heeft toen veelal VVD gestemd, net als dat velen PVV stemden of nu BBB en wat krijgen we ervoor terug? Weinig tot niks.

Tuurlijk pleit ik voor minder woningnood, (ouderen) zorg, onderwijs, geen voedselbanken minder stille armoe in dit land.

Maar de miljarden gaan daar niet naartoe, die gaan naar woke dingetjes, stikstof/klimaat/Ukraine etc...

Elise

Bericht door Elise » 13 jul 2023, 12:22

Tom schreef: 13 jul 2023, 11:07 Tot dit oude artikeltje de kop op stak, waarin staat dat ze met een KLM vlucht naar Nederland kwam:

Afbeelding
Het gedachtegoed uit dat artikeltje staat haaks op de wens van de VVD achterban betreffende asielzoekers :angel:

Tom

Bericht door Tom » 13 jul 2023, 12:44

Ik hoorde gister ergens dat ze van de SP naar VVD was overgestapt omdat ze bij de SP als zielig/slachtoffer gezien werd, terwijl ze dat zelf niet vond en ook niet zo behandeld wilde worden.

Emiel

Bericht door Emiel » 13 jul 2023, 12:53

Ik denk dat we met Rutte nog niet zo slecht af waren met het gene wat nu op ons af gaat komen.

Hoe ga je die luchtballon van de boerenpartij op bezoek sturen naar het buitenland? Dochter Marijnissen gaat het niet worden, die Limburgse poedel ook niet al bied hij goede pushback en daagt mensen uit, hele GL, Volt, D66, Pvda kun je afserveren.

Staan we dan als land.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 jul 2023, 13:11

Das dan jammer. Een premier die in grote mate verantwoordelijk is voor een compleet verpeste huizenmarkt (tenzij je heel veel geld hebt, dan werd je tot voor kort geen strobreed in de weg gelegd om extra huizen te kopen en duur te verhuren), toeslagenaffaire die nog steeds niet opgelost is, uitgeklede en niet-functionerende jeugdzorg, Groningen dat in de steek gelaten wordt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vind het een echte staatsman en zijn eerste jaren waren denk ik helemaal niet slecht, maar het was al een tijd lang hoog tijd om weg te wezen. Blij dat dat nu gebeurt.

Tom

Bericht door Tom » 13 jul 2023, 13:57

Rutte heeft ook veel goed gedaan. Hij heeft ons wel door wat crisissen geleid. Hij kon ook mensen bij elkaar brengen en komt goed uit z'n woorden. En ik kan geen premier herinneren die beter is in buitenlandse bezoeken. Als je dat vergelijkt met Balkenende (die wel de inhoud had, maar qua voorkomen een sulletje is).
Het is vooral de historie die Rutte nekt, wat Bram zegt. En hij heeft te weinig naar z'n achterban geluisterd, het verkiezingsprogramma van de VVD kon je de laatste keer al niet meer serieus nemen. Gewoon tijd om te gaan.

Wimo

Bericht door Wimo » 13 jul 2023, 13:59

Martijn_bmw schreef: 13 jul 2023, 10:58
MParallel schreef: 13 jul 2023, 10:45 Man man wat een mooie tijden. Rutte weg uit de politiek, HekseKaag weg uit de politiek. Wobke weg.

Totdat ze morgen met een echte linkse coalitie in de kamer zitten en er weer bijvoorbeeld een IB toptarief van 72% wordt ingevoerd (was tm jaren '80 namelijk echt zo). Dan wil ik DF nog wel eens horen... ;)

Eens dat wat er zat verre van ideaal was maar ik hou ook mijn hart vast voor wat er straks komt te zitten en de impact voor de 2x modaal (+) verdieners... :roll:
Zie dit niet zo snel gebeuren.. de middenklasse is eerder nog veel,veel harder aan de beurt.

Robin

Bericht door Robin » 13 jul 2023, 14:03

@Wimo ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van 'middenklasse'. Martijn_BMW legt het je wel even uit. Da's ook een angstzaaier geworden:)

Robin

Bericht door Robin » 13 jul 2023, 14:07

Tom schreef: 13 jul 2023, 13:57 Rutte heeft ook veel goed gedaan. Hij heeft ons wel door wat crisissen geleid. Hij kon ook mensen bij elkaar brengen en komt goed uit z'n woorden. En ik kan geen premier herinneren die beter is in buitenlandse bezoeken. Als je dat vergelijkt met Balkenende (die wel de inhoud had, maar qua voorkomen een sulletje is).
Het is vooral de historie die Rutte nekt, wat Bram zegt. En hij heeft te weinig naar z'n achterban geluisterd, het verkiezingsprogramma van de VVD kon je de laatste keer al niet meer serieus nemen. Gewoon tijd om te gaan.
EN...het ergste wat hij heeft gedaan is zijn ziel verkopen aan D66. Dat vergeten velen (hier).

CWATR
Auto: Pulsar GT, Accord R, A110

Bericht door CWATR » 13 jul 2023, 20:08

Bbb, pvv en j21 worden de grote winnaars?
Benieuwd wat Omtzigt gaat doen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 jul 2023, 20:54

Ik heb tot nu toe niet het gevoel dat hij hard heeft gewerkt aan een serieuze partij op te richten dus zal noodgedwongen naar een grotere partij moeten. Lijsttrekker CDA lijkt me onvermijdelijk?

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 13 jul 2023, 22:22

Het cda heeft hem nou niet echt een warm honk gegeven..

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 jul 2023, 22:36

Klopt, ik kan me er ook weinig.bij voorstellen, maar nu ff een partij in 3 maanden bij elkaar sprokkelen zonder allerlei rejects op te rapen zal ook niet meevallen.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 13 jul 2023, 23:53

Eens. We gaan zien hoe het uitpakt. Ik ben benieuwd hoeveel opportunisme er gaat heersen.

Robin

Bericht door Robin » 14 jul 2023, 06:30

Omtzigt wilde 'nooit meer terug' naar CDA. Mona Keizer ook niet.

Maar bij de volgende verkiezingen kan Omtzigt door de (ik denk?) stortvloed aan voorkeursstemmen zich als (meer dan)éénmansfractie wel consolideren.

Maar wil hij écht verder (en idd niet met BBB) dan 'terug naar CDA' zou de beste optie zijn.

Voor hem en voor CDA en misschien....als premier, voor dit land in het algemeen. Moet ie zich wel aan z'n gedachtengoed/scenario beloftes houden he....

Elise

Bericht door Elise » 14 jul 2023, 07:46

Robin schreef: 14 jul 2023, 06:30 Maar bij de volgende verkiezingen kan Omtzigt door de (ik denk?) stortvloed aan voorkeursstemmen zich als (meer dan)éénmansfractie wel consolideren.
Mocht de ambitie zijn om als eenmansfractie door te gaan, zal dat nog verdomd lastig zijn om vorm te geven.
Je zult het aantal zetels wat je krijgt toch moeten opvullen neem ik aan?
Dus consolidatie lijkt mij uitgesloten, hij zal iets moeten ondernemen.

Elise

Bericht door Elise » 14 jul 2023, 07:50

Rob Jetten heeft als Minister laten zien welke kwaliteiten hij in huis heeft, denk niet dat dat een goede zet voor D66 is.

Elise

Bericht door Elise » 14 jul 2023, 08:10

D66 heeft zich schandelijk gedragen
’Zijn besluit’, kopte de voorpagina van Het Parool boven een foto van minister-president Mark Rutte die zijn vertrek uit de politiek heeft aangekondigd. ’De laatste zet van Mark Rutte’, kopte het Financieele Dagblad. ’Opnieuw weet de premier te verrassen’, naast een foto op de rug van een weglopende Rutte. Een mooi beeld. Maar is het helemaal waar?

Het afgelopen weekend kwam een actie op gang rond een motie van GL/PvdA waarin de Kamer zou uitspreken dat Mark Rutte niet demissionair in functie mag blijven maar acuut moet vertrekken. GL/PvdA hebben nog onlangs moties van wantrouwen over het toeslagenschandaal niet gesteund omdat wegsturen van de regering ’niet in het landsbelang’ zou zijn, maar nu was het opeens landsbelang dat de minister-president geen dag langer in het Torentje bleef. Een opportunistisch spelletje van Jesse Klaver voor de publiciteit. Dat bleek al een dag later. Als je écht vindt dat het landsbelang vraagt dat de premier geen dag langer in het Torentje mag blijven, waarom zou de aankondiging van Rutte dat hij volgend jaar niet in een kabinet terugkomt dan betekenen dat je je wegstuurmotie intrekt? Het indienen van de motie was opportunisme, het terugtrekken lafheid.

Zo’n wegstuurmotie gericht op alleen de minister-president is in de Nederlandse parlementaire geschiedenis nooit eerder vertoond. Het idee dat alle ministers zouden blijven zitten maar alleen de minister-president door de Kamer wordt weggestuurd is absurd en kansloos. De VVD had direct aangekondigd dat het wegsturen van Rutte zou leiden tot het opstappen van alle VVD-ministers. Bij het aannemen van die motie zou daardoor Sigrid Kaag de hele demissionaire periode (een half jaar of jaar) minister-president van ons land zijn.

Complete oppositie

Het is goed om de gang van zaken tijdens dat weekend onder de loep te nemen. In de loop van de zondag is er rondgebeld tussen alle fracties van de oppositie, en bleek dat de complete oppositie de wegstuurmotie zou steunen. Telegraaf-journalist Wouter de Winther kwam daar in de loop van de zondag achter, en bracht dat via de website van De Telegraaf in het nieuws. Hij zegt hierover: ’Het plan was dat Jesse Klaver het ’s avonds als nieuws zou brengen bij Nieuwsuur, maar wij hadden het nieuws eerder.’ (Terzijde: deze goed ingevoerde Haagse journalist noemde Klaver, en niet Klaver én Kuiken, wat weer eens laat zien hoezeer de PvdA wordt opgeslokt door GL)

Op exact diezelfde zondag dat er telefoonverkeer was tussen alle oppositiefracties, besloot Mark Rutte om niet opnieuw lijsttrekker te worden en de politiek te verlaten; zondagochtend om 11.23 uur meldde hij dat aan een partijgenoot.

Wegstuurmotie

De volgende dag, maandagochtend twintig minuten voor het begin van het Kamerdebat waarin Rutte zijn besluit aankondigde, werd Rutte gebeld door Kaag, die hem meldde dat ze niet kon garanderen dat D66 de wegstuurmotie niet zou steunen. De Telegraaf schrijft op basis van meerdere bronnen: ’In hoogoplopend telefoonverkeer belde D66-leider Sigrid Kaag vlak voor het debat over de kabinetsval de VVD-premier om hem te laten weten dat het onzeker was of haar D66-Kamerleden hem heel zouden laten. Het plan voor deze motie was volgens Kaag al drie dagen in ontwikkeling.’

Dit roept verschillende vragen op. Ten eerste: als er al drie dagen binnen D66 werd gediscussieerd of men de premier acuut uit het Torentje zou wegjagen, wist Kaag dat als partijleider. Het is beneden alle peil dat vicepremier Kaag haar naaste collega premier Rutte daar niet subiet over geïnformeerd heeft. Een fatsoenlijke en loyale collega zou dat altijd doen. Een tweede vraag is hoe waarschijnlijk het is dat iemand met het ragfijne politieke instinct van Mark Rutte, als alle oppositiepartijen plus D66 de hele zondag over die wegstuurmotie met elkaar bellen, daar geen weet van zou hebben?

Het meest waarschijnlijke scenario lijkt daarom dat Rutte in de loop van het weekend er lucht van kreeg dat door toedoen van D66 een Kamermeerderheid zou kunnen ontstaan om hem op maandag weg te sturen uit het Torentje, en dat die informatie kan hebben meegespeeld bij zijn besluit om terug te komen op zijn aankondiging om te blijven. Het risico om op zo’n smadelijke manier weggejaagd te worden kun je als premier niet nemen.

Schandelijke manier

In welke mate Mark Ruttes besluit hierdoor is beïnvloed weten we niet zeker, maar hoe dan ook heeft D66 zich op een schandelijke manier gedragen. Het kunnen de Magere Mannetjes (Paternotte en Sjoerdsma) zijn die het bedacht hebben, maar Kaag is de leider van de partij. In de Trêveszaal heeft de regering eendrachtig besloten collectief af te treden. Om dan te overwegen de premier, die nota bene jarenlang tot de grens is gegaan om alle D66-wensen optimaal te honoreren, als een hond weg te sturen is voor een regeringspartij een zeer onfatsoenlijke stap.

Als het bericht over de interne D66-discussie waar is, zou na partijleider Kaag ook fractievoorzitter Paternotte in grote schaamte politiek Den Haag moeten verlaten.

350 Z

Bericht door 350 Z » 14 jul 2023, 09:40

D66 :kotsen:

Plaats reactie