Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
EG

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door EG » 09 mar 2011, 15:15

GTRene schreef:Ik vind, als je Nederland wil vertegenwoordigen,
dat religie (of bepaalde cultuurvormen van buiten NL) in welke vorm ook eruit moet,
in elk geval als je NL promoot of ambtenaar oid bent. (vertegenwoordiger van NL)
helemaal in dat soort posities en dus 100% zonder hoofddoekje !
en vooral mensen met dubbele paspoorten (van buiten EU) moet nooit kunnen.
Dan beginnen we met het verbieden van de PVV omdat Geertje openlijk voor een Judeo-Christelijke samenleving is. Ik vind het wel opvallend dat PVV aanhangers zo anti-religie zijn terwijl Geerje en zijn partij juist pro religie zijn. Behalve als het om moslims gaat want dan mag je opeens wel anti religie zijn.

Mompelt iets over inconsequentie en hypocrisie

GTRene

Bericht door GTRene » 09 mar 2011, 15:19

ja en dan vooral ook nog dit...echt NL
Bestuursvoorzitter van de HvA Karel van der Toorn lietr weten de docent te steunen, wat tot grote ophef leidde onder studenten en docenten. Zij leggen de weigering uit als een minachting voor vrouwen.

Gisteren werd bekend dat de Hogeschool de docent weer aan het werk wil helpen. De onderwijsinstelling wil hem herplaatsen en heeft hier ook een adviseur voor ingehuurd.
dus en subsidie, en hem steunen in zijn nwe gedachten gang wat respectloos is tegenover vrouwen, en ook nog een adviseur inhuren tegen hoge kosten voor wat ze nog meer met hem willen doen :wtf:

ze luisteren helemaal niet naar het volk, wat denken ze wel niet, laat ze het uit eigen zak betalen als ze het zo graag willen.

Tom

Bericht door Tom » 09 mar 2011, 15:22

@EG
PVV pro religie? Waar maak je dat uit op?

Michel P

Bericht door Michel P » 09 mar 2011, 15:41

EG schreef:
GTRene schreef:Ik vind, als je Nederland wil vertegenwoordigen,
dat religie (of bepaalde cultuurvormen van buiten NL) in welke vorm ook eruit moet,
in elk geval als je NL promoot of ambtenaar oid bent. (vertegenwoordiger van NL)
en vooral mensen met dubbele paspoorten (van buiten EU) moet nooit kunnen.
Dan beginnen we met het verbieden van de PVV omdat Geertje openlijk voor een Judeo-Christelijke samenleving is. Ik vind het wel opvallend dat PVV aanhangers zo anti-religie zijn terwijl Geerje en zijn partij juist pro religie zijn. Behalve als het om moslims gaat want dan mag je opeens wel anti religie zijn.

Mompelt iets over inconsequentie en hypocrisie
Mompel maar lekker verder, en reageer maar als gekwetst slachtoffer! Ik ken geen enkele politieke partij waarbij in 100% achter het hele programma sta, het kiezen in een compromis. Ik zal enkel nooit op een partij stemmen die zijn beleid middels een achterlijk sprookjesboek wenst neer te zetten. In NL dus nooit op CU, CDA of SGP. Ik heb een bloedhekel aan geloofswaanzinnigen, en dat die er bovenmatig rondlopen bij de Islaam lijkt me meer dan evident......... zie de "ontschuldige handjes weigeraar of provocerende hoofddraagsters" maar nog een stapje verder zie je dagelijks op de diverse journaals........... islam is vrede is de grootse joke die er bestaat............ geloof en dan vooral het afdwingen bij ongelovigen gaat nogal eens met geweld gepaard...... daar hebben de christen gekkies zich lang geleden van bevrijd, maar dat ik nu zit te wachten op een 2 golf debielen uit de moslim hoek, nee dank je. Er is voor dat soort geloofswaanzinnigen genoeg ruimte in diverse woestijnen....... als de westerse maatschappij zo verderfelijk geacht word!

Michel

EG

Bericht door EG » 09 mar 2011, 15:44

Tom schreef:@EG
PVV pro religie? Waar maak je dat uit op?
Je maakt een grap hoop ik?

Die man zegt toch zelf dat ie voor een Judeo-Christeje samenleving is, wat maak jij van dat? Lijkt me aardig pro religie...

Diverse malen heeft ie gezegd dat keppeltjes en kruisjes toegestaan zijn en hoofddoekjes niet.

Zijn openlijke steun aan Zionistische Israeliers, en hij is zelf ook Joods. In Israel en Amerika is hij vele malen gefilmd met keppeltje terwijl hi
religieuze toespraken hield...

Zijn openlijke steun aan gewelddadige religieuze groeperingen in Israel. Ik tik dit met een mda dus linkjes mag je zelf opzoeken. Hij heeft meerdere malen herhasld dat Israel de frontlinie van het Westen is. etc etc

Vind het verbazingwekkend dat je ogenschijnlijk denkt dat de PVV niet religieus is. Qua steun zijn ze dat veel meer dan de CDA zelfs.

Wel grappig dat rene daar niks over te zeggen heeft terwijl ie over van alles een mening heeft.

Michel wat lul jij nou slap eromheen, i
merk TERECHT op dat als je anti religie bent dat je dus zeker niet bij de PVV moet zijn. Leuk voor je als je het met alle standpunten eens bent. Daar ging het helemaal niet over. Ik ben het ook met een paar standpunten eens en nu? Sterker nog ik denk dat ik meer overeenkomsten heb met de PVV dan met gl of pvda. Maarja blondie en zijn anti moslim standpunten he.

Elise

Bericht door Elise » 09 mar 2011, 15:56

EG schreef:Wel grappig dat rene daar niks over te zeggen heeft terwijl ie over van alles een mening heeft.
Misschien heb je het niet zo begrepen, maar dit is een vrij forum waar je mag reageren als je dat wilt, het hoeft niet. Wellicht dat Rene in dit geval geen zin heeft om te reageren, kan toch?
Jij houdt er een hele andere mentaliteit op na. Jij pakt iedere mogelijk om over de PVV en Dhr. Geert Wilders te zeuren met beide handen aan.
Zie je het verschil?

EG

Bericht door EG » 09 mar 2011, 16:04

Elise schreef:
EG schreef:Wel grappig dat rene daar niks over te zeggen heeft terwijl ie over van alles een mening heeft.
Misschien heb je het niet zo begrepen, maar dit is een vrij forum waar je mag reageren als je dat wilt, het hoeft niet. Wellicht dat Rene in dit geval geen zin heeft om te reageren, kan toch?
Jij houdt er een hele andere mentaliteit op na. Jij pakt iedere mogelijk om over de PVV en Dhr. Geert Wilders te zeuren met beide handen aan.
Zie je het verschil?
En je 2 maten michel en rene pakken iedere gelegenheid aan om over moslims en allochtonen te zeuren zie JIJ het verschil?

Iets met en pot, ketel en zwart zien.
Kom met zinvolle argumenten.

Elise

Bericht door Elise » 09 mar 2011, 16:08

EG schreef:
Elise schreef:
Zie je het verschil?
En je 2 maten michel en rene pakken iedere gelegenheid aan om over moslims en allochtonen te zeuren zie JIJ het verschil?

Iets met en pot, ketel en zwart zien.
Kom met zinvolle argumenten.
Kijk eens naar de topic titel :whistle:

GTRene

Bericht door GTRene » 09 mar 2011, 16:11

zo is het maar net, daarbij ik begon niet over de PVV of Geert, schijnbaar ziet EG hem als E(nge)G(eert) :mrgreen:

ik begrijp EG ookniet, hij leest iets of een deeltje wat hem triggert en hup in de anti Geert modus :mrgreen:

ik reageerde inderdaad niet omdat ik dacht, lees je wel goed EGeert? wie heeft het over Geert (in dat stukje wat ik schreef),
dus ik dacht, laat maar waaien :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 09 mar 2011, 16:14

Elise schreef:
Zie je het verschil?

+veel

EG

Bericht door EG » 09 mar 2011, 16:20

GTRene schreef:zo is het maar net, daarbij ik begon niet over de PVV of Geert, schijnbaar ziet EG hem als E(nge)G(eert) :mrgreen:

ik begrijp EG ookniet, hij leest iets of een deeltje wat hem triggert en hup in de anti Geert modus :mrgreen:

ik reageerde inderdaad niet omdat ik dacht, lees je wel goed EGeert? wie heeft het over Geert (in dat stukje wat ik schreef),
Je praat der weer omheen. Ik heb nergens jou idool gebashed. Ik heb alleen terecht erop gewezen dat het hypocriet is om de PVV te steunen als je beweerd zelf 100% anti-religie te zijn. Het zou minder vermoeiend zijn als je eens met redelije argumenten komt ipv dit soort omheengepraat.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 mar 2011, 16:25

EG schreef:
GTRene schreef:zo is het maar net, daarbij ik begon niet over de PVV of Geert, schijnbaar ziet EG hem als E(nge)G(eert) :mrgreen:

Je praat der weer omheen. Ik heb nergens jou idool gebashed. Ik heb alleen terecht erop gewezen dat het hypocriet is om de PVV te steunen als je beweerd zelf 100% anti-religie te zijn. Het zou minder vermoeiend zijn als je eens met redelije argumenten komt ipv dit soort omheengepraat.
heb je wel goed gelezen?
er staat dus 100% zonder hoofddoekje in dat soort functies...
en ja ben tegen religie in de regering, der mag best over gesproken worden, maar niet naar en of voor gehandeld, en al helemaal geen financiële steun voor de meer foute religie's.

wel goed lezen EG :wink:

nogmaals dit staat er
en nu leg ik het niet weer uit.. :nerd:

en ik praat er nooit om heen, misschien zeg ik niet wat je graag wil horen?

Elise

Bericht door Elise » 09 mar 2011, 16:28

GTRene schreef:en nu leg ik het niet weer uit.. :nerd:
Uitleggen is wel weer goed voor de postcount.
Tegen die tijd dat tie het begrijpt ben jij al dik over de 25K :roflol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 mar 2011, 16:30

Ik zat van de week ff te denken. Ergens is het een pot ketel verhaal, want Christenen waren rond 15/1600 ook niet zo lief. Momenteel zijn het de (extreme) Moslims die die taak overnemen, dus wat dat betreft herhaalt de geschiedenis zich gewoon.

De truc zit hem mijn inziens om te leren van die historie en daar nu (op tijd) wat mee te doen.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 09 mar 2011, 16:33

Dus de islam is soort van een religie in de puberteit. :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 09 mar 2011, 16:36

EG
Dat de PVV pro religie is zie ik niet. Niet in het partijprogramma en niet in hun standpunten.
Dat ze misschien bepaalde groepen steunen wil niet zeggen dat ze de religie steunen, laat staan voorstander zijn. Dat is een link die jij zelf legt.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 mar 2011, 16:37

Robertdj schreef:Dus de islam is soort van een religie in de puberteit. :mrgreen:
:lol: dat is het, die pubers zijn ook altijd zo opstandig :mrgreen:

EG

Bericht door EG » 09 mar 2011, 16:49

Tom schreef:EG
Dat de PVV pro religie is zie ik niet. Niet in het partijprogramma en niet in hun standpunten.
Dat ze misschien bepaalde groepen steunen wil niet zeggen dat ze de religie steunen, laat staan voorstander zijn. Dat is een link die jij zelf legt.
Sure, zijn liefde voor Israel en zijn anti islam opvattingen komen uit het niets.
Dat Wilders tijd heeft om naar Amerika en Israel te gaan om lezingen te houden voor extremistische groeperingen zegt ook niks he, wat is het voordeel van Nederland hierbij?

Tom sorry maar je wilt gewoon iets niet inzien wat gewoon waar is.

Geef alleen antwoord op deze vraag: Nederland is een land waar alleen ruimte is voor Judeo-Christeli
ke waarden, wat betekent dat volgens jou? keppeltjes (joden) en kruisjes (christenen) mogen wel, een partij die echt anti religie is zou alles verbieden. Je wilt het niet inzien omdat het je niet bevalt.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 mar 2011, 16:54

Afbeelding

EG

Bericht door EG » 09 mar 2011, 17:03

Die foto laat idd zien hoe oostindisch doof je bent voor goede argumenten.
Bedankt voor de moeite.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 mar 2011, 17:11

Probeer me zo weinig mogelijk te mengen in dit soort draadjes, maar lijkt me dat EG hier op zijn minst recht heeft op een inhoudelijke reactie ? En als die inhoudelijke reactie achterwege blijft heeft EG de discussie natuurlijk gewoon gewonnen. Gefeliciteerd aan allen die vinden dat ze het recht hebben om niet te reageren, maar als je daarmee je gelijk wilt halen heb je het toch niet helemaal begrepen :)

GTRene

Bericht door GTRene » 09 mar 2011, 17:18

Macboy schreef:Probeer me zo weinig mogelijk te mengen in dit soort draadjes, maar lijkt me dat EG hier op zijn minst recht heeft op een inhoudelijke reactie ? En als die inhoudelijke reactie achterwege blijft heeft EG de discussie natuurlijk gewoon gewonnen. Gefeliciteerd aan allen die vinden dat ze het recht hebben om niet te reageren, maar als je daarmee je gelijk wilt halen heb je het toch niet helemaal begrepen :)
Mac, jij moet ook eens weer gaan lezen en niet alleen de laatste post :wink:
EG wil het niet horen, I rest my case.

Tom

Bericht door Tom » 09 mar 2011, 17:19

EG schreef:
Geef alleen antwoord op deze vraag: Nederland is een land waar alleen ruimte is voor Judeo-Christeli
ke waarden, wat betekent dat volgens jou? keppeltjes (joden) en kruisjes (christenen) mogen wel, een partij die echt anti religie is zou alles verbieden. Je wilt het niet inzien omdat het je niet bevalt.
Jij maakt de denkfout dat ze gelijk voorstander ergens van zijn als ze daar een minder uitgesproken mening over hebben (de zaken die je aandraagt vind ik niet erg overtuigend, sorry). Als ze daar voorstander van zijn dan zouden ze mensen aanmoedigen om volgens Joodse of Christelijke regels te gaan leven en dat ook in hun partijprogramma op nemen.

Verder wat Maurice zegt, als de katholieke kerk zoals deze vroeger zichzelf in de huidige samenleving nog steeds zo zou gedragen dan zal dat - neem ik aan - ook onacceptabel zijn voor een partij als de PVV. Gelukkig zijn we hier in het westen al een stukje verder; worden vrouwen niet meer onderdrukt, hebben geloven minder de drang om anderen te overtuigen, kennen ze niet zoiets als eerwraak etc.

HansD

Bericht door HansD » 09 mar 2011, 17:20

Laat ik me dan -tegen beter weten in- ook nog maar ff hiermee bemoeien. Ik ben ook niet voor het mixen van religie met bestuur maar dat mag nu eenmaal in NL. De SGP is de extreemste religieuze partij die we hebben en daar hoor ik bijna niemand over. Voorstanders van de huidige coalitie zijn zelfs blij met hun verwachte steun in de 1e kamer. Verder heb je dan nog de CU en het CDA, dat in de meeste regeringen sinds WWII heeft gezeten.
Er doet daarentegen geen moslimpartij mee met de verkiezingen en de keren dat ze meededen hebben ze nog niet 1 zetel gekregen. Welke religieuze stroming heeft dan de meeste invloed in NL?

EG heeft wel een punt natuurlijk. Wilders is wel voor een Joods-Christelijke samenleving maar tegen een Islamitische samenleving. Mag, maar dan is hij natuurlijk niet anti religie. Hij is voor 1 bepaalde religie (net zoals andere religieuze partijen).

HansD

Bericht door HansD » 09 mar 2011, 17:23

Verder wat Maurice zegt, als de katholieke kerk zoals deze vroeger zichzelf in de huidige samenleving nog steeds zo zou gedragen dan zal dat - neem ik aan - ook onacceptabel zijn voor een partij als de PVV. Gelukkig zijn we hier in het westen al een stukje verder; worden vrouwen niet meer onderdrukt, hebben geloven minder de drang om anderen te overtuigen, kennen ze niet zoiets als eerwraak etc
De SGP vind ik nu niet het voorbeeld van verdraagzaamheid en gelijkwaardigheid van man en vrouw. Is een extreme vorm van het christendom maar hier worden ook alleen de extremen van de islam benoemd en niet het overgrote deel dat zijn geloof gewoon in stilte belijdt (net zoals het overgrote deel van de christenen).

Plaats reactie