Zo'n horloge moet er echt nog een keer komen!!
mooi, en de duikring is te verdraaien middels de tweede "kroon"? zijn ze er ook met stalen band?dale vito schreef:het is bijna 1 op 1 naar een vintage model.
dit soort duikhorloges werden in het verleden door veel fabrikanten (Longines, JlC, IWC, Enicar en nog een hele zwik minder bekende..) gemaakt. De kasten waren allemaal afkomstig van 1 fabrikant, de zgn. 'Super Compressors'. Door een speciaal soort-van veer in het achterdeksel werden deze als het ware extra waterdicht bij toenemende waterdruk -> erg cool.
de duikring wordt versteld met de bovenste kroon, de tijd met de onderste.frankv schreef:mooi, en de duikring is te verdraaien middels de tweede "kroon"? zijn ze er ook met stalen band?dale vito schreef:het is bijna 1 op 1 naar een vintage model.
dit soort duikhorloges werden in het verleden door veel fabrikanten (Longines, JlC, IWC, Enicar en nog een hele zwik minder bekende..) gemaakt. De kasten waren allemaal afkomstig van 1 fabrikant, de zgn. 'Super Compressors'. Door een speciaal soort-van veer in het achterdeksel werden deze als het ware extra waterdicht bij toenemende waterdruk -> erg cool.
RobS, welk type is dit??RobS schreef:M'n nieuwe en voorlopig laatsteaanwinst
Jep, klopt! Als je op TT1 gaat zoeken kom je 'm ook tegen. Dit is het exacte typenr:Martin van der Zwaard schreef:Volgens mij heb ik hem gevonden; Oris Divers Date.
01 733 7533 8454-07 8 24 01PEB
Mm dat is een redelijk bod, ik zal er over nadenkenTom schreef:Deal, ik geef 25 euro voor die ouwe meuk
Goed verhaal. Was (inmiddels) bekend trouwens, mooi en speciaal horlogedale vito schreef:Mm dat is een redelijk bod, ik zal er over nadenkenTom schreef:Deal, ik geef 25 euro voor die ouwe meuk![]()
Ik reageer misschien wat serieus en ik weet dat jij hem te pakken had tom, maar het gaat dus om een bedrag ergens tussen de €20.000,- en €30.000,-. Absurd veel geld voor een oud stalen horloge, maar ja: vraag&aanbod. Het is des te opvallender aangezien deze horloges destijds nieuw niet echt populair waren. Elke concurrent van naam, Heuer, Breitling, Zenith en zelfs Seiko hadden in deze tijd al láng een automatische chronograaf; een handopwinder was vrij ouderwets. Pas in de tweede helft van de jaren 80 kreeg Rolex ook een automatische chronograaf en dat was de bekende Daytona 16520 (en variaties). Opvallend was daarbij dat Rolex het Zenith El Primero uurwerk gebruikte, maar wel in zwaar aangepaste vorm, waarbij met name het tikgetal opviel: 28.800 ipv 36.000 tikken p/u.
Om nog ff door te gaan; deze 16520 was altijd extreeeeeem gewild. De productie was relatief laag (helemaal in staal) en daardoor ontstonden al gauw wachtlijsten, bij sommige Rolex-dealers van 5 jaar of meer. Sinds Rolex met de opvolger kwam (116520) was dat feestje afgelopen. Destijds kreeg Rolex slechts een x-aantal kalibers van Zenith, waarbij het uiteraard winstgevender was om deze in gouden horloges te douwen; de stalen waren echt relatief schaars. Nu kan Rolex zo veel Daytona's maken als ze zelf willen, en voor deze nieuwe versies zijn dan ook amper nog wachtlijsten.. vaak staan ze zelfs in de etalage. Gebruikt/als nieuw/etc waren ze altijd meer waard dan de winkelverkoop; dat feestje is een beetje afgelopen. De oude met Zenith kaliber blijven sterk, de nieuwe iets minder.. maar een plaatje blijft het.
Dat is een antwoord van de man met de meeste smaak @ DFDownforce Hans schreef:Ik weet het niet...........
Op 1 of andere manier vind ik hem niet de IWC uitstraling hebben..........
Kan het niet goed uitleggen.
Best een leuk klokje maar meer ook niet, sorry.
duifjes.com schreef:Dat is een antwoord van de man meeste de meeste smaak @ DFDownforce Hans schreef:Ik weet het niet...........
Zo verbaasd was ik idd...... :jenna:Downforce Hans schreef:duifjes.com schreef:Dat is een antwoord van de man meeste de meeste smaak @ DFDownforce Hans schreef:Ik weet het niet...........
Hee Pikkie, hadje hadje hadje hadje hadje hadje, de hik?