SlowCo schreef: ↑11 okt 2024, 18:50
Maar jullie zijn toch onmisbaar?
Dus elk jaar voor het functioneringsgesprek even aangeven dat je er minimaal 5% bij wil. Dat is de inflatiecorrectie. Als ze vinden dat je goed gefunctioneerd hebt, mag er nog 2% bovenop natuurlijk
Zo werkt het niet bij ons, helaas. Afhankelijk van hoe je ‘gepresteerd’ hebt krijg je een verhoging, ze weten die prestaties in getallen uit te drukken. Echter zit ik al zo hoog in de loonschaal, 38 dienstjaren, dat ik er een paar tiende procent bij krijg per jaar. Verder ligt het ook gedeeltelijk aan mezelf, want ik heb geen behoefte om verder te klimmen op de spreekwoordelijke ladder. Wat wel jammer is, is dat de loonschaal waar ik in zit niet onder de CAO valt. 1 loonschaal lager zit dat wel, en wat die aan loonstijgingen krijgen

Die hebben ‘ons’ al bijna ingehaald, er zijn er al die geen promotie meer willen maken. Maar het bedrijf wil er niet aan dat wij ook onder de CAO vallen, willen we zelf wel natuurlijk want dat had leuke stijgingen opgeleverd. Nu verdien ik best aardig en hoef niet te klagen, maar het is wel jammer dat degene onder je wel flinke stijgingen meemaken en bijna hetzelfde verdienen.