Ik ben zelf overgestapt van een E36 328i naar een E36 M3 3.2 als daily. Een E36 328i is zeker geen E46 330i, maar voor beiden geldt wel dat het comfortabele auto's zijn, zelfs al tweak je het onderstel wat. Lopen altijd zijdezacht en soepel, zijn stil en het verbruik is erg netjes.
Wil je dan wel eens een stapje meer op de prestatieladder maar voor een acceptabele prijs, dan is de M3 een betaalbare optie. Die geeft je vervolgens een veel meer pure rijbeleving, zet leuke prestaties neer, leuk beter dan een 328-330. Dan kun je ook op je vingers natellen dat 't ergens vandaan moet komen, aan de andere kant draagt dat toch ook bij aan charme en beleving? Ja een M3 is minder comfortabel, maar daar is het toch een M3 voor?
De nukken doen je incidenteel misschien terug terugverlangen naar de M50 en z'n soortgenoten, maar als je met de S50 weer even op het gas gaat staan denk je geen seconde meer aan z'n tammere soortgenoten. En hoeveel 100 pk/l auto's kun je kopen voor een scherpe prijs, tegen aanvaardbare onderhoudskosten, dagelijks inzetbaar en ook nog eens betrouwbaar? Ik vind 't erg leuk om die reserves dagelijks achter de hand te hebben. Ik hoef ze niet in te zetten, maar het kàn wel, zodra ik dat wil of leuker nog, als iemand erom vraagt