Martijn_bmw schreef: ↑16 jul 2021, 19:23
Ik kan het mijzelf idd ook nog lastig voorstellen.
Anderzijds de regelgeving dwingt nu al af dat er tzt geen brandstof auto’s meer gebouwd mogen worden.
Dan krijgen we past echt schaarste op de tweedehands markt
Je kan politici van veel betichten, maar niet van een (realistische) vooruitziende blik of gevoel voor de praktijk.
sitechris schreef: ↑16 jul 2021, 21:47
Ik ben blij dat ik voldoende middelen heb om een EV te kopen. Als je middeninkomen of minder hebt, dan is mobiliteit in 2026 niet meer vanzelfsprekend.
Het idee van elektrische auto met de (financiële) voordelen die het heeft klinkt aantrekkelijk, maar voor een tweede auto (in ons geval) is het dat nog steeds niet. Heb van de week weer zitten kijken om de Arosa van de vrouw (loopt op 98) te vervangen, budget initieel tot 6k maar opgerekt tot 10k (daar koop je echt véél ICEs voor). Actieradius is in principe niet belangrijk, want ze rijd maar 30km per dag. Door Hellemond (stoplichtcity), dus zelfs die Arosa zuipt als een malle. Elektrisch zou écht gemak bieden in mij optiek.
Wat vind je dan:
- gehandicapten karretjes als C1elektro en de i-miev
- De Nissan Leaf. Ik zou elke dag huilen als zo'n bak treurnis hier op de oprit zou staan.
- 3 wielers en andere onpraktische meuk
Betere kandidaten:
Fiat 500E. Kek karretje, 't is voor de vrouw he
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Wel de duurste rond de 10k. Dat duurt ook wel even voor hij financieel voordeliger is denk ik, heb de berekening nog niet gemaakt.
Smart forfour of for2. Nog niet goed naar gekeken, dus geen mening.
Renault Zoë. Van de week toevallig ingezeten, interieur (materiaalgebruik) val me enorm tegen voor zo'n recente auto. Wel betaalbaar vanaf 6k. Echter, het grootste nadeel: accu-lease voor 120 per maand. Daar rijden we met gemak die Seat voor...
De eerste auto zal voorlopig een ICE blijven, want die mogen wat trekken. Een busje wat normaal 2500+kg mag trekken, mag in de elektrische variant met geluk 1000 kg trekken. Kansloos, ook voor personenwagens.