E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL
- Dennis Cavallino
Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL
Wat mij altijd opviel in de E32 en E65 was dat 't sturen rond de middenstand nog beroerder was dan in de E34. Normaal gesproken stoort me dat niet zo, maar als chauffeur wil je zo perfect mogelijk rijden en dan ga je je er vanzelf aan irriteren. Verder zijn 't gewoon niet mijn soort auto's om te rijden. Voor zo'n bakbeest is 't prima hoor, maar ik denk dat 't beter kan. Een Bentley Arnage is natuurlijk een andere klasse, maar het rijdt, stuurt en remt directer. De ellende is gewoon dat ik met de 740d een confrontatie heb gehad met ongure types die 't op die auto hadden gemunt, maar door cool te blijven en slimmer te zijn/rijden dan zij ben ik er goed mee weggekomen. Sindsdien heb ik 't helemaal niet meer op 'uitnodigende' limo's. Doe mij maar iets meer low profile, daar voel ik me lekkerder bij.
-
Vond het prima rijden en sturen de 750iL, kan me voorstellen dat een Saab beroerder stuurt :o
- MartijnGizmo
Klinkt als een spannend verhaal voor een nieuw topic?Dennis Cavallino schreef:De ellende is gewoon dat ik met de 740d een confrontatie heb gehad met ongure types die 't op die auto hadden gemunt, maar door cool te blijven en slimmer te zijn/rijden dan zij ben ik er goed mee weggekomen. Sindsdien heb ik 't helemaal niet meer op 'uitnodigende' limo's. Doe mij maar iets meer low profile, daar voel ik me lekkerder bij.

- Dennis Cavallino
@Ruben, grappig dat je dat zegt. Uiteraard is een 7 serie een veel betere auto, no doubt, maar 't stuurgevoel in onze Saab ervaar ik ondanks 't complete gebrek aan sportiviteit toch als prettig. In een 7 serie niet, in andere BMW's weer wel, dus ik denk dat het te maken heeft met het model. Misschien dat Snipe en Steve daar meer ervaring mee hebben?
@Rico: No thanks, maar zal 't draadje hier on topic houden als dat nodig is.
@Rico: No thanks, maar zal 't draadje hier on topic houden als dat nodig is.
- Snipe
Stuurgevoel rond de middenstand is inderdaad wat zwabberig. Maar ja, dat went ook wel.
@ Dennis: je hebt het over 7-series, dat is toch on topic?
@ Dennis: je hebt het over 7-series, dat is toch on topic?
-
Ronin maar dan met een e32 ipv e34. Lijkt me spannend. 

- Dennis Cavallino
Had Rico's opmerking nog niet gelezen dat 'ie nieuwsgierig was, dus dacht dat 't ging om offtopic geleuter van mijn kant.
(even semi off topic)
Geen zin om er een apart draadje van te maken, dus hier komt 'ie. Ik reed zonder de man op de achterbank door DH en zag een oude E34 (zoals ik toen zelf had, maar deze was fout met chrome, folie en andere noord afrikaanse tunings hardware) op de Binckhorstlaan staan met 4 vettige zwartharige krullenkoppen erin, in ieder geval geen lieverdjes, maar ze keken al wel naar de 7 en mij. Ik ging voorsoorteren op de rechter rijstrook van 2 om linksaf te slaan en zij kwamen 'opeens' luid toeterend links naast me staan. 2 hingen dreigend uit 't raam: 'Uitsjtappe uitsjtappe' en maakten pistoolgebaren. Ik verblikte of verbloosde niet (part of the job), maar mijn linker voet op 't rempedaal en rechter voet op 't gaspedaal waren er klaar voor, hand op de pook (onhandige plek in noodsituaties) om eventueel ook achteruit te kunnen. De rijbanen rechts van me en rechtdoor waren vrij, wonderbaarlijk (druk punt altijd). Rechtdoor gaf me meer mogelijkheden om weg te rijden (richting rijswijkseplein of liever richting centrum/tunnel/centraal station (veel politie/taxi chauffeurs/trambestuurders).
Toen 't verkeerslicht op groen ging, bleef ik tijdens 't sturen naar links met mijn voorwielen voor die van hun, tot we op hun 'point of no return' kwamen, toen ging ik snel toch rechtdoor en remden zij af, maar ze waren kansloos om nog achteruit te rijden of te keren en mij in te halen. Daarna ben ik via 't Rijswijkseplein teruggereden naar diezelfde plek om te zien waar ze waren en of ik politie moest bellen als ze gericht op zoek zouden zijn naar mij, maar voordat ik er kwam zag ik ze in de verte al rijden in een andere richting (ik reed achter een andere auto, dus ze zagen mij niet). Toen snel de 7 verstopt in de parkeergarage van de Haagste hogeschool (hangen camera's en er zijn bewakers), waar ik al anderhalf jaar niet was geweest. Na een paar minuten besloot ik maar om van een nood een deugd te maken en meldde me bij mijn oude decaan met de mededeling dat ik toch maar wilde afstuderen. The rest is history. Ben blij met alle trainingen die ik heb gegeven aan security chauffeurs, waardoor je precies weet wat je wel en niet moet doen, maar ik had tot dan toe 0,0 ervaring in de praktijk met dat soort dingen, probeer zulke situaties ook altijd te voorkomen (al moet ik soms een andere route of rondje extra rijden met iemand aan boord die haast heeft). Overigens stelt 't geen reet voor met wat sommige cursisten in de praktijk hebben meegemaakt, toch was ik blij dat er niemand achterin zat en ik even een momentje voor mezelf kon vinden achteraf om 't voor mezelf te evalueren en te bellen met mijn coördinator (zodat we samen konden vaststellen dat 't toevallige passanten waren). Met een leeg hoofd en gerust hart kon ik naar HQ (ook beveiligde parkeergarage). De man op de achterbank heeft er niets van meegekregen, want 't was gewoon toeval en er is feitelijk niets gebeurd. Als je op zo'n moment uitstapt, dan ben je wel de pineut als je je 7 weg ziet rijden met een 'nieuwe eigenaar'.

(even semi off topic)
Geen zin om er een apart draadje van te maken, dus hier komt 'ie. Ik reed zonder de man op de achterbank door DH en zag een oude E34 (zoals ik toen zelf had, maar deze was fout met chrome, folie en andere noord afrikaanse tunings hardware) op de Binckhorstlaan staan met 4 vettige zwartharige krullenkoppen erin, in ieder geval geen lieverdjes, maar ze keken al wel naar de 7 en mij. Ik ging voorsoorteren op de rechter rijstrook van 2 om linksaf te slaan en zij kwamen 'opeens' luid toeterend links naast me staan. 2 hingen dreigend uit 't raam: 'Uitsjtappe uitsjtappe' en maakten pistoolgebaren. Ik verblikte of verbloosde niet (part of the job), maar mijn linker voet op 't rempedaal en rechter voet op 't gaspedaal waren er klaar voor, hand op de pook (onhandige plek in noodsituaties) om eventueel ook achteruit te kunnen. De rijbanen rechts van me en rechtdoor waren vrij, wonderbaarlijk (druk punt altijd). Rechtdoor gaf me meer mogelijkheden om weg te rijden (richting rijswijkseplein of liever richting centrum/tunnel/centraal station (veel politie/taxi chauffeurs/trambestuurders).
Toen 't verkeerslicht op groen ging, bleef ik tijdens 't sturen naar links met mijn voorwielen voor die van hun, tot we op hun 'point of no return' kwamen, toen ging ik snel toch rechtdoor en remden zij af, maar ze waren kansloos om nog achteruit te rijden of te keren en mij in te halen. Daarna ben ik via 't Rijswijkseplein teruggereden naar diezelfde plek om te zien waar ze waren en of ik politie moest bellen als ze gericht op zoek zouden zijn naar mij, maar voordat ik er kwam zag ik ze in de verte al rijden in een andere richting (ik reed achter een andere auto, dus ze zagen mij niet). Toen snel de 7 verstopt in de parkeergarage van de Haagste hogeschool (hangen camera's en er zijn bewakers), waar ik al anderhalf jaar niet was geweest. Na een paar minuten besloot ik maar om van een nood een deugd te maken en meldde me bij mijn oude decaan met de mededeling dat ik toch maar wilde afstuderen. The rest is history. Ben blij met alle trainingen die ik heb gegeven aan security chauffeurs, waardoor je precies weet wat je wel en niet moet doen, maar ik had tot dan toe 0,0 ervaring in de praktijk met dat soort dingen, probeer zulke situaties ook altijd te voorkomen (al moet ik soms een andere route of rondje extra rijden met iemand aan boord die haast heeft). Overigens stelt 't geen reet voor met wat sommige cursisten in de praktijk hebben meegemaakt, toch was ik blij dat er niemand achterin zat en ik even een momentje voor mezelf kon vinden achteraf om 't voor mezelf te evalueren en te bellen met mijn coördinator (zodat we samen konden vaststellen dat 't toevallige passanten waren). Met een leeg hoofd en gerust hart kon ik naar HQ (ook beveiligde parkeergarage). De man op de achterbank heeft er niets van meegekregen, want 't was gewoon toeval en er is feitelijk niets gebeurd. Als je op zo'n moment uitstapt, dan ben je wel de pineut als je je 7 weg ziet rijden met een 'nieuwe eigenaar'.

- Dennis Cavallino
Overigens heeft een 7 ook wel veel voordelen hoor, naast de ruimte en luxe tov een 5 serie, merk je dat mede weggebruikers eerder voor je opzij gaan, je voor laten of simpelweg ZIEN. Tijdens bepaalde evenementen kun je ook zonder morren helemaal vooraan komen, wat met een 5 serie al vaak een stuk lastiger is. Door die auto ziet iedereen dat er geen manager aankomt, maar een captain of industry en die worden in 't wereldje gerespecteerd. Ook merk je dat je soms aan kunt haken bij een groepje 'collega's' die een veel belangrijker persoon vervoeren. Je bent toch collega nietwaar. Samen de linker baan schoonvegen gaat dan echt goed, zonder dat je die collega persoonlijk ooit hebt ontmoet, de denk- en werkwijze is 't zelfde. Dat is een groot verschil ten opzichte van de vele studenten en ex-taxi chauffeurs die in 5 series rijden als jij als security chauf ook in een 5 aan 't werk bent. Zoals ik eerder zei heeft die low profile uitstraling ook voordelen die ik persoonlijk belangrijker vind dan al deze voordelen.
Back on topic: Snipe, merk je dat er ook echte E32 liefhebbers zijn die je aanspreken of duimpje opsteken? Volgens mij valt jouw 7 wel op, tussen de 'afgetrapte/afgedankte' exemplaren? Met de E34 zag ik wel regelmatig een soort van 'respect' van andere BMW rijders, maar als ik zo'n nette 7 serie zie, dan denk ik altijd: Waarom lukt 't de ene wel, maar de meesten niet, om zo'n auto gewoon netjes te houden?
Back on topic: Snipe, merk je dat er ook echte E32 liefhebbers zijn die je aanspreken of duimpje opsteken? Volgens mij valt jouw 7 wel op, tussen de 'afgetrapte/afgedankte' exemplaren? Met de E34 zag ik wel regelmatig een soort van 'respect' van andere BMW rijders, maar als ik zo'n nette 7 serie zie, dan denk ik altijd: Waarom lukt 't de ene wel, maar de meesten niet, om zo'n auto gewoon netjes te houden?

-
Wow Dennis. Je hebt slim en snel gehandeld. Goed dat het geen die-hard criminelen bleken te zijn.
Dat waren goede tijden.
Dennis Cavallino schreef: Door die auto ziet iedereen dat er geen manager aankomt, maar een captain of industry en die worden in 't wereldje gerespecteerd.

- Snipe
Dus als ik het goed begrijp ben jij dankzij een paar mocro's met vet haar afgestudeerd, Dennis?
Op de M5 kreeg ik overigens meer reacties van liefhebbers. Sowieso meer reacties trouwens, in het hele spectrum van opgestoken duimen tot opgestoken middelvingers.

Op de M5 kreeg ik overigens meer reacties van liefhebbers. Sowieso meer reacties trouwens, in het hele spectrum van opgestoken duimen tot opgestoken middelvingers.
- Dennis Cavallino
Klopt! Daar ben ik ze heel erg dankbaar voor.
Lol@vriendelijke gebaren.

Lol@vriendelijke gebaren.

- Michel P
De 750 kan ook niet in de schaduw staan van een E34 M5, ik begrijp de switch dan ook nog steeds niet, beter had je een v12 7 serie gehuurd voor een dag.Snipe schreef:Dus als ik het goed begrijp ben jij dankzij een paar mocro's met vet haar afgestudeerd, Dennis?![]()
Michel
- MartijnGizmo
Dennis Cavallino schreef:Had Rico's opmerking nog niet gelezen dat 'ie nieuwsgierig was, dus dacht dat 't ging om offtopic geleuter van mijn kant.![]()
Ik ben geen Rico, maar bedankt voor je reactie. Vind dat soort 'advanced driving' altijd wel interessant, net als de tips van M@rcel. 8)
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
+1Martijn Koevoets schreef:Dennis Cavallino schreef:Had Rico's opmerking nog niet gelezen dat 'ie nieuwsgierig was, dus dacht dat 't ging om offtopic geleuter van mijn kant.![]()
Ik ben geen Rico, maar bedankt voor je reactie. Vind dat soort 'advanced driving' altijd wel interessant, net als de tips van M@rcel. 8)
- Snipe
Ik snap wel wat je bedoelt, maar het huwelijk met de M5 was niet 'tot de dood ons scheidt'. Ik vond het erg leuk om er een te hebben, ik vind het leuk om 'm te hebben gehad, maar dat is het ook wel. Dat is met de 750iL trouwens hetzelfde verhaal. Een 130i of M3 is gewoon prettiger, vind ik. Minder zwaar en bovendien makkelijker voor dagelijks gebruik.Michel P schreef:De 750 kan ook niet in de schaduw staan van een E34 M5, ik begrijp de switch dan ook nog steeds niet, beter had je een v12 7 serie gehuurd voor een dag.
Michel
-
E34 M5 kan niet in de schaduw staan van een 750i en ja dat meen ik. Vond er niks aan, zoals ik tot nu toe elk M product heb ervaren. Maar dat zal wel een afwijking zijn. 130i vind ik vele malen beter dan de M's die ik gereden heb, 750i is een heerlijke auto. Als je mij vraagt waar BMW het best in is zeg ik: neem een BMW met dikke motor, automaat en in lekkere uitvoering met leer en dergelijke. Dan heb je de beste auto te pakken.
- Michel P
Over smaak en voorkeuren valt niet te twisten. Denk zelf dat een 130i de meest fijne moderne BMW is als je van rijden houd.
Michel
Michel
- Snipe
Erover twisten is niet nodig, maar uitleggen waarom je de een boven de ander verkiest voegt natuurlijk alleen maar iets toe.
De 750iL is in bepaalde opzichten gewoon makkelijker voor dagelijks gebruik. De M5 heeft bijvoorbeeld niet veel kracht onderin, waardoor je óf als laatste weg bent bij het stoplicht óf serieus gas moet gaan geven. Daar staat tegenover dat ik gisteren genoeg moeite had om een parkeergarage uit te komen met de 750, er was nogal weinig ruimte om me heen.
Kortom: formaat 3 Serie is eigenlijk ideaal.
De 750iL is in bepaalde opzichten gewoon makkelijker voor dagelijks gebruik. De M5 heeft bijvoorbeeld niet veel kracht onderin, waardoor je óf als laatste weg bent bij het stoplicht óf serieus gas moet gaan geven. Daar staat tegenover dat ik gisteren genoeg moeite had om een parkeergarage uit te komen met de 750, er was nogal weinig ruimte om me heen.
Kortom: formaat 3 Serie is eigenlijk ideaal.
- Dennis Cavallino
En leer is ook niet echt 't sterke punt van BMW. Kippekuttenleer opmerkingen hier zijn niet zonder reden schering en inslag. In mijn beleving lijkt 't vaak nog 't meeste op karton met een leren toplaag.
De 730d E65 (ben niet zo goed in al die 7 serie typenummers, maar volgens mij snappen jullie wel wat ik bedoel) viel ook erg tegen als 't gaat om kwaliteit. Instaplijstjes op dorpels waren bij <40k km al versleten. Knopje van cruisecontrol viel in 2 delen uit elkaar tijdens 't rijden. Slijtageplekken op middenconsole thv knie (!), nooit eerder gezien op een auto. Toplaag van het (nep?)hout liet los, stuurwiel was al versleten, niet alle motortjes in de stoelverstelling werkten meer. En dat is dan alleen wat ik heb kunnen constateren in die paar keer dat ik ermee reed. Volgens mij is de kwaliteit van de E32 hoger geweest dan die eerste 2 generaties 'Bangle-sevens'. Met de nieuwste 7 heb ik geen ervaring, maar slechter kan 't bijna niet worden.

De 730d E65 (ben niet zo goed in al die 7 serie typenummers, maar volgens mij snappen jullie wel wat ik bedoel) viel ook erg tegen als 't gaat om kwaliteit. Instaplijstjes op dorpels waren bij <40k km al versleten. Knopje van cruisecontrol viel in 2 delen uit elkaar tijdens 't rijden. Slijtageplekken op middenconsole thv knie (!), nooit eerder gezien op een auto. Toplaag van het (nep?)hout liet los, stuurwiel was al versleten, niet alle motortjes in de stoelverstelling werkten meer. En dat is dan alleen wat ik heb kunnen constateren in die paar keer dat ik ermee reed. Volgens mij is de kwaliteit van de E32 hoger geweest dan die eerste 2 generaties 'Bangle-sevens'. Met de nieuwste 7 heb ik geen ervaring, maar slechter kan 't bijna niet worden.
- Snipe
Ik heb over de kwaliteit ook geen klagen. En het leer bevalt me prima, al gaat het hier om buffelleer en niet om het standaard leer.
- Dennis Cavallino
Buffelleer is goed!
Vooral in een gratis rode Citroen BX Sport.
Vooral in een gratis rode Citroen BX Sport.

-
BX Sport is cool. Nieuwe klassieker voor Perry? 

- RVV
LOL Dennis ga eens naar Hans Anders toe, als je de namen "Rico" en "Martijn Koevoets"' niet van mekaar kan onderscheiden dan is het tijd voor een nieuwe bril

- Dennis Cavallino

- RVV
Vind het wel een beetje eng dat ik zo in je gedachten zit