Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Ja vanzelf: "Gosh golly it's a good old automatic but with the flappy paddles I still feel like I'm driving stick. Now I can be sporty but still eat a burger at the same time!"romo schreef:Intussen rijden in the good old USA de eerste versies met M-DCT rond; eerste indrukken daar; LYRISCH..................................


- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
0-300 in de M3: http://www.youtube.com/watch?v=1ErC19y44pM
Aan de begin/eindstand van de tankmeter is te zien dat er een behoorlijke kolk in staat
Aan de begin/eindstand van de tankmeter is te zien dat er een behoorlijke kolk in staat

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Een witte E90M3 op worldcarfans.com
[img:800:508]http://images.worldcarfans.com/2008/3/1 ... Mini2L.jpg[/img]
[img:800:508]http://images.worldcarfans.com/2008/3/1 ... Mini2L.jpg[/img]
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
LOL...Roman schreef:Ja vanzelf: "Gosh golly it's a good old automatic but with the flappy paddles I still feel like I'm driving stick. Now I can be sporty but still eat a burger at the same time!"romo schreef:Intussen rijden in the good old USA de eerste versies met M-DCT rond; eerste indrukken daar; LYRISCH..................................![]()
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ik vind de sedan echt mooier dan de Coupé hoor!!! Wat een prachtige wagen.Martijn schreef:Een witte E90M3 op worldcarfans.com
[img:800:508]http://images.worldcarfans.com/2008/3/1 ... Mini2L.jpg[/img]
De Cabrio is ook in NL gearriveerd trouwens.
[img:800:600]http://spots.autogespot.com/files/04_04 ... 5325_2.jpg[/img]
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Had ze op e90post al uitvoerig bekeken, ziet er meer dan goed uit.
Toch wat kritische vragen ( mischien alleen te beantwoorden als je er zelf mee gaat rijden)
1 Opschakelen gaat fantastisch, kan ook niet anders. Tijdens het accelereren ligt de volgende (=hogere) versnelling immers al klaar. Maar.........stel dat je tijdens het accelereren juist een tandje terug wil, hoe gaat het dan. Het systeem "denkt" immers dat de hogere versnelling gebruikt zal worden, deze zal dus ook "klaarliggen" Hoe snel heeft ie de lagere te pakken?
2 Hoe voelt het verschil tussen de paddle aantikken en het daadwerkelijk schakelen. Gaat dat gelijk op, of zit er tijdsverlies in?
Mischien dat SMG rijders ( Rico?) daar ook iets over kunnen zeggen?
Toch wat kritische vragen ( mischien alleen te beantwoorden als je er zelf mee gaat rijden)
1 Opschakelen gaat fantastisch, kan ook niet anders. Tijdens het accelereren ligt de volgende (=hogere) versnelling immers al klaar. Maar.........stel dat je tijdens het accelereren juist een tandje terug wil, hoe gaat het dan. Het systeem "denkt" immers dat de hogere versnelling gebruikt zal worden, deze zal dus ook "klaarliggen" Hoe snel heeft ie de lagere te pakken?
2 Hoe voelt het verschil tussen de paddle aantikken en het daadwerkelijk schakelen. Gaat dat gelijk op, of zit er tijdsverlies in?
Mischien dat SMG rijders ( Rico?) daar ook iets over kunnen zeggen?
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Romo,
Paddles zijn echt instant reactie. Ik ben zelf heel kritisch omtrend deze systemen (beroepsmisvorming I guess) maar de oude SMG went echt heel erg snel. Geen lag, geen rare dingen. Gewoon flipperen of tikje tegen de pook en de bak reageert direct. Ikzelf blijf ervan overtuigd dat je in maximum attack mode nooit constant zo snel kan schakelen als de SMG dat doet. Gewoon tikken en bang, je zit in de gewenste versnelling... Als je wilt doe je maar eens een rondje in de mijne @ CBR, kan je zelf oordelen of het iets voor je is...
Paddles zijn echt instant reactie. Ik ben zelf heel kritisch omtrend deze systemen (beroepsmisvorming I guess) maar de oude SMG went echt heel erg snel. Geen lag, geen rare dingen. Gewoon flipperen of tikje tegen de pook en de bak reageert direct. Ikzelf blijf ervan overtuigd dat je in maximum attack mode nooit constant zo snel kan schakelen als de SMG dat doet. Gewoon tikken en bang, je zit in de gewenste versnelling... Als je wilt doe je maar eens een rondje in de mijne @ CBR, kan je zelf oordelen of het iets voor je is...
-
- Berichten: 55110
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Zojuist een half uurtje met de E90 M3 gereden, verslag volgt straks...
deze dus:
http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... olgnr=1123
Uitslag is tja...hoe zal ik het zeggen.
Stay tuned 8)
deze dus:
http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... olgnr=1123
Uitslag is tja...hoe zal ik het zeggen.

Stay tuned 8)
-
- Berichten: 55110
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ander tipje, Romo, rij jij ook eens als je geil wordt van M stiksels en dikke motorkappen en uitgeklopte spatborden(ik ook hoor!)romo schreef:Zoals voorspeld door mij een tijd geleden ( ook op dat andere forum)
Verkocht, letterlijk en figuurlijk.....................
De motor dan....
Hoe was die uitslag van die Alpina B3 vs die M3 ook alweer?
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Het geld is op bedoel je?Robin schreef:Tipje van de sluier....herrinneren jullie je het verslag mijn korte ritje in de superskitterende RS4 van Leonard?

Nee, serieus: ik denk dat je tot de constatering komt dat het verschil tussen een E90 335i en een E90M3 niet zo groot is als dat van een E46 330i en een E46M3. Tel daarbij op de verzekeringstoestanden/hoge aanschaf+bijtelling/afgunst+ellende/etc etc
Ergo:
Ratio zegt lamaar.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Of het een 335i is of een M3 sedan maakt geen r.k uit, maar de motor, die doet het hem "natuurlijk".......................
Robin jou kennende........................"natuurlijk doorademend"..................
edit; pas op voor hyperventilatie
( bij TT`s van nature aanwezig)
Robin jou kennende........................"natuurlijk doorademend"..................
edit; pas op voor hyperventilatie

Laatst gewijzigd door romo op 08 apr 2008, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 23 gasten