maar zoals gezegd 1 telefoontje met importeur en het is geregeld...
Het grote Duitse-import topic
- Martijn_bmw
- Berichten: 28984
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Het grote Duitse-import topic
nee hoor CVO zit er zeker niet standaard bij! dan heb je geluk gehad met de E46 
maar zoals gezegd 1 telefoontje met importeur en het is geregeld...
maar zoals gezegd 1 telefoontje met importeur en het is geregeld...
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Het grote Duitse-import topic
COC was achteraf gezien niet nodig bij Elise, ze vroegen er niet om en toen zelf maar gevraagd of ze 'm niet wilden hebben... Het belangrijkste zijn de kentekenpapieren van een Europees land.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Het grote Duitse-import topic
Een aantal; jaren geleden kon het niet zonder(+ een aantal importeurs die er toen niet happig op waren), maar het is denk dat het is veranderd. Mijn broer had het recentelijk ook niet nodig.
Volgens mij is het onderwerp al eerder voorbij gekomen in deze topic.
Volgens mij is het onderwerp al eerder voorbij gekomen in deze topic.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Duitse-import topic
Raar. Is een document wat hoort bij de auto.
Zou je als eigenaar toch moeten hebben lijkt mij dan.
Hier kan je hem eventueel ook aanvragen;
http://www.gwktravelex.nl/personal/AE_v ... e&lang=NLD
Zou je als eigenaar toch moeten hebben lijkt mij dan.
Hier kan je hem eventueel ook aanvragen;
http://www.gwktravelex.nl/personal/AE_v ... e&lang=NLD
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Het grote Duitse-import topic
Werkt de link ook voor buitenlandse auto's? Ik denk dat dealers (ook in Nederland) deze papieren vaak niet meegeven.
- Arthur
- Berichten: 43718
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Duitse-import topic
Heb momenteel de handen vrij om een auto aan te schaffen en wil me ook eens richten op het buitenland. Eigenlijk kijk ik het meest op www.mobile.de Via welke site kijken jullie naar auto's? Het valt me ook op dat de auto's waar ik naar kijk niet zo heel veel schelen met NL. Is het alleen nog lonend om erg jonge "dikke" bakken te importeren? Een jaar of 4-5 oud lijkt niet zo rendabel. iig niet dat ik er direkt enthousiast van word 
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote Duitse-import topic
autoscout24.de
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote Duitse-import topic
ik heb zeker 80
verkoop sites op mijn pc staan en dan ben ik er ook nog wat kwijt geraakt die ik na men laatste back up toevoegde
maar deze is sowieso leuk>>
http://www.carsablanca.de/marketplace/c ... all&page=1
ja zijn meer youngtimers/klassiekers gericht...
heb vele van dat soort en wat van rally/race auto's e.d. en vele gewone...
denk dat jij meer gewone en meer DLD zoekt?
deze zijn ook meer DLD (ga ze niet allemaal opzoeken
) heb ze niet meer zo mooi georganiseerd als voor men pc crash
http://automarkt.auto-motor-und-sport.d ... de/suchen/
http://www.faircar.de/
maar deze is sowieso leuk>>
http://www.carsablanca.de/marketplace/c ... all&page=1
ja zijn meer youngtimers/klassiekers gericht...
heb vele van dat soort en wat van rally/race auto's e.d. en vele gewone...
denk dat jij meer gewone en meer DLD zoekt?
deze zijn ook meer DLD (ga ze niet allemaal opzoeken
http://automarkt.auto-motor-und-sport.d ... de/suchen/
http://www.faircar.de/
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Het grote Duitse-import topic
Vraagje aan de kenners,
Is het goedkoper om 530d voor 1-7-2012 uit duitsland te halen of na 1-7-2012 ivm verandering van de CO2 toeslag, kan nog geen fatsoenlijke calculator vinden op het net.
Alvast bedankt
Is het goedkoper om 530d voor 1-7-2012 uit duitsland te halen of na 1-7-2012 ivm verandering van de CO2 toeslag, kan nog geen fatsoenlijke calculator vinden op het net.
Alvast bedankt
-
Walter
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Het grote Duitse-import topic
.
Laatst gewijzigd door Walter op 18 feb 2014, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Duitse-import topic
Vraag 1: durf ik zo geen antwoord op te geven. BPM-berekening van Autotelex werkt prima en wordt ook gewoon geaccepteerd bij de douane. Kost je iets van €15,- en kan je gewoon thuis invullen en uitprinten.
Vraag 2: nooit een tas euro's meenemen. Overmaken per bank is het beste. Duurt meestal wel een dagje dus of een nachtje slapen of zorgen dat het vlak voordat je de auto gaat ophalen, op de rekening van de verkoper staat. Bel gewoon je bank even. Die kunnen daar vast meer duidelijkheid over geven.
Vraag 3: gewoon zelf doen!! Het stelt echt niks voor. BPM-aangifte invullen via Autotelex, met de auto naar de RDW voor kentekenkeuring (en APK). Wachten op mail van de belastingdienst, geldovermaken en dan wachten op kentekenpapieren. Platen halen en verzekeren en rijden maar. Het stelt echt niks voor.
Vraag 2: nooit een tas euro's meenemen. Overmaken per bank is het beste. Duurt meestal wel een dagje dus of een nachtje slapen of zorgen dat het vlak voordat je de auto gaat ophalen, op de rekening van de verkoper staat. Bel gewoon je bank even. Die kunnen daar vast meer duidelijkheid over geven.
Vraag 3: gewoon zelf doen!! Het stelt echt niks voor. BPM-aangifte invullen via Autotelex, met de auto naar de RDW voor kentekenkeuring (en APK). Wachten op mail van de belastingdienst, geldovermaken en dan wachten op kentekenpapieren. Platen halen en verzekeren en rijden maar. Het stelt echt niks voor.
-
Walter
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Het grote Duitse-import topic
.
Laatst gewijzigd door Walter op 18 feb 2014, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jussi
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Het grote Duitse-import topic
Toevallig schreef ik wat op een ander forum over de E9X en 335i.Walter schreef:
Het gaat me niet echt om het papierwerk, ik moet zeggen dat hier op het forum heel veel info te vinden is over hoe dat moet. Het gaat meer om het bekijken van zo'n auto. Ik kan wel een stukkie rijden in een 335, maar ik heb geen idee of er dingen zijn die ik speciaal moet controleren.
Ik hou wel van autorijden, maar ik ben geen monteurIk las al over Dekra-keuringen, maar ook dat die blijkbaar weinig nakijken.
X35i specifiek:
- Wastegate/turbo's ratelen;
- Hogedruk benzinepomp
E9X specifiek
- Deurgrepen blijven steken;
- Motorlampje aan gaan op 318i, 320i, 325i, 330i;
- Problemen met de injectorrails met bovenstaande modellen
- Stuurslot blijft vastzitten;
- Koelvloeistoflampje terwijl het niveau nog voldoende is;
- Interieurdelen zeer slijtage gevoelig
Voor de rest zijn ze best bullet proof. Bij een cabrio zou ik wel het dak goed controleren en/of garantie er op nemen. Ze durven wel eens scheef trekken en stuk gaan met waterlekkage als gevolg.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Het grote Duitse-import topic
Je kan ook deze gebruiken http://www.xray.nl/artikel-1bpm.htm, deze gebruiken de meeste import handelaren omdat deze een lagere BPM geeft.Martin van der Zwaard schreef:Vraag 1: durf ik zo geen antwoord op te geven. BPM-berekening van Autotelex werkt prima en wordt ook gewoon geaccepteerd bij de douane. Kost je iets van €15,- en kan je gewoon thuis invullen en uitprinten.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Duitse-import topic
Kan je niet met de verkoper afspreken dat hij een keuring regelt bij de dealer die de auto in onderhoud heeft. Of bij een andere BMW-dealer in de buurt?
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Het grote Duitse-import topic
Let ook even op dat je op de N55 minder BPM betaald dan op de N54....dit ivm de CO2 toeslag...kan zomaar 2000 euro schelen...
Majah dan betaal je weer meer omdat de N55 altijd nieuwer is...en dus meer BPM.
Majah dan betaal je weer meer omdat de N55 altijd nieuwer is...en dus meer BPM.
- D20VT
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Het grote Duitse-import topic
Co2 toeslag kun je ook gewoon berekenen adhv de tabel op de site van de belastingdienst, dus of het dan veel of weinig scheelt is daar te zien
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Het grote Duitse-import topic
misschien beetje offtopic maar denk dat een aantal mensen het hier wel zullen weten,
mijn zus wilt volgend jaar juli mijn M3 voor me mee naar nederland nemen, enige probleem is dat zij geen rijbewijs heeft, iemand enig idee of zij hem dan wel mag invoeren (ja ze is dan wel 18) (aangezien ze (de M3) wel op mijn zus dr naam moet staan ivm belasting voordeel, anders voer ik hem zeker niet in) spek die *&^ overheid hier al voldoende, ga ze niet nog is matsen met extra belasting
mijn zus wilt volgend jaar juli mijn M3 voor me mee naar nederland nemen, enige probleem is dat zij geen rijbewijs heeft, iemand enig idee of zij hem dan wel mag invoeren (ja ze is dan wel 18) (aangezien ze (de M3) wel op mijn zus dr naam moet staan ivm belasting voordeel, anders voer ik hem zeker niet in) spek die *&^ overheid hier al voldoende, ga ze niet nog is matsen met extra belasting
-
Walter
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Het grote Duitse-import topic
Het lijkt me dat dat los staat van het wel of niet hebben van een rijbewijs. Zolang je er maar niet in rijdt.Jeroen K. schreef:misschien beetje offtopic maar denk dat een aantal mensen het hier wel zullen weten,
mijn zus wilt volgend jaar juli mijn M3 voor me mee naar nederland nemen, enige probleem is dat zij geen rijbewijs heeft, iemand enig idee of zij hem dan wel mag invoeren (ja ze is dan wel 18)
Nog even een vraagje over mijn eigen import: ik wil zondag gaan kijken, maar heb al te horen gekregen van de verkoper dat er druppels in de auto komen bij lang in de regen staan. Volgens een dealer zou dat door verharding van de rubbers komen. Is dat plausibel?
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Het grote Duitse-import topic
haha mocht ze willen dat ze erin mag rijden, kijken mag ze, niet rijden (ook niet als ze dr bewijs heeft)Walter schreef:Het lijkt me dat dat los staat van het wel of niet hebben van een rijbewijs. Zolang je er maar niet in rijdt.Jeroen K. schreef:misschien beetje offtopic maar denk dat een aantal mensen het hier wel zullen weten,
mijn zus wilt volgend jaar juli mijn M3 voor me mee naar nederland nemen, enige probleem is dat zij geen rijbewijs heeft, iemand enig idee of zij hem dan wel mag invoeren (ja ze is dan wel 18)
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Duitse-import topic
@Walter: hoe oud is de auto? een 335i cabrio kan nooit oud zijn en zo'n ding heeft een stalen vouwdak. Als er dan nu al water binnen komt zou ik hem lekker laten staan.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote Duitse-import topic
Welk belastingvoordeel is dat dan als jouw zus hem invoert?Jeroen K. schreef: mijn zus wilt volgend jaar juli mijn M3 voor me mee naar nederland nemen, enige probleem is dat zij geen rijbewijs heeft, iemand enig idee of zij hem dan wel mag invoeren (ja ze is dan wel 18) (aangezien ze (de M3) wel op mijn zus dr naam moet staan ivm belasting voordeel, anders voer ik hem zeker niet in)
-
Mark N
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 12:07
Re: Het grote Duitse-import topic
Inboedel lijkt me.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote Duitse-import topic
met inboedel verhuizing moet zoiets toch een half jaar of jaar op iemands naam staan dacht ik?
edit ja dus>>
http://download.belastingdienst.nl/bela ... 02z1pl.pdf
edit ja dus>>
dus die zus zonder rijbewijs e.d. klinkt niet aanemelijk lijkt meMet dit formulier vraagt u aan: een Vergunning vrijstelling Belasting
van personenauto’s en motorrijwielen (bpm) bij verhuizing. U moet
voor deze vrijstelling voldoen aan de volgende voorwaarden:
– U verhuist vanuit een ander land van de Europese Unie naar
Nederland en neemt uw personenauto, bestelauto of motor mee.
– De personenauto, bestelauto of motor die u meeneemt hoort bij
uw inboedel.
– U gebruikt de personenauto, bestelauto of motor die u meeneemt
voor hetzelfde doel waarvoor u het in het buitenland gebruikte.
– U kocht de personenauto, bestelauto of motor die u meeneemt
minimaal 6 maanden vóór uw verhuizing naar Nederland en u hebt
het motorrijtuig in die periode gebruikt.– U woonde minimaal 12 maanden in het buitenland vóór uw
verhuizing naar Nederland.
http://download.belastingdienst.nl/bela ... 02z1pl.pdf
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Het grote Duitse-import topic
Yes inboedel, aangezien ik hem niet kon meenemen omdat ik ingeschreven moest blijven omdat ik anders niet op de opleiding kon inschrijven gaan we dat maar doen, is even uitvogelen in hoevere je echt een rijbewijs nodig gehad moet hebben daar.... je kan daar namelijk heel makkelijk zonder rijbewijs rijden (deed ik vanaf me 14e al tot me 18e)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 17 gasten
