e46 M3 CS houden of toch de 135i.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

e46 M3 cs of 135i

lekker houden die e46 M3 CS, gewoon een topding.
89
82%
Weg die oude meuk, stilstand is achteruitgang, de 135i gaat het worden
20
18%

Totaal aantal stemmen: 109

RVV

Bericht door RVV » 22 mar 2008, 15:20

Robin het idee dat het altijd maar weer een nieuwe moet zijn dat heb ik wel een beetje gehad. En dan heb ik het vooral over de ziekelijke afschrijving op nieuw :cry:

Ik snap ook wel dat ik diezelfde afschrijving nu ook heb op de M3, alleen is die reeds gekocht en daar hoef ik geen geld meer bij te leggen als ik die blijf rijden. Want om BMW termen te blijven, nieuw rijden is minimaal 15K tot 20K bijleggen. Na al dat bijleggen op de Audi S3, de Mini Cooper S, de 120D en de 130i ben ik daar ook wel een beetje mee klaar.

totaal 60000 tot 70000 bijleggen in 3 jaar tijd :roll: :shock: :? Ik was er zelf bij, ik deed hetzelf, dus niemand valt wat te verwijten.. Maar ik heb het wel een beetje gehad daarmee. Vooral omdat het VEEL van hetzelfde is iedere keer. Als ik nu nog een keer 60000 euro wil bijleggen dan moet het echt op iets zijn dat uit Stutgart komt en begint met een G en eindigt met een 3 :P

Rupie

Bericht door Rupie » 22 mar 2008, 16:45

Tja, wat moet ik zeggen:
Nandor schreef:De E30 M3 is een icoon. De E36, 46 en de huidige boot zeker niet.

De E 34 M5 is een icoon. De E60 zeker niet. E39 Dunno.

130 all the way.

N.
Ik heb vandaag mogen rijden in de 135i van Andre. Laat een ding voorop staan; wat is dit een waanzinnig mooie auto, waar foto's geen recht aan doen.

Ik heb alle foto's gezien van Andre's 135i en ik vond het eerlijk gezegd niks. Maar nu heb ik de auto in het echt gezien en ik was flabbergasted! Wat een beauty!!! De verlaging heeft de auto gewoon nodig en daar is geen twijfel over dat dat je eerste upgrade moet zijn. Vergeet LeMans blauw (Ferdinand :P ) Dit is zo mooi in het wit. Hoe de voorste remklauwen uitkomen met de velgen, oh my god :x

Maar dan het rijden....Ik heb weliswaar kort gereden, maar de bite van de 130i is wat mij betreft onovertroffen! En het stuurgevoel met de bilstein en eibach set van mij... top!! Ik heb genoten op de terugweg (lekker rijden trouwens die A32 met iets hogere snelheden :mrgreen: ). Ik hoop niet dat ik op je tenen sta Andre met dit verhaal, want ik vind je een topgozer! Maar wat is de 130i toch lekker!

Overigens heb ik nog nooit twee snelwegen zo snel zien wisselen. Driftend de A32 en A7 leren kennen. Dat hoef ik niet te proberen met die snelheden. Ik heb de meester aan het werk gezien in mijn auto. Eerst moet ik maar eens leren driften zonder diff dan zien we wel verder, alhoewel Andre's enthousiasme aanstekelijk is en om hem bij te benen een diff eigenlijk mijn volgende upgrade zou moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Rupie op 23 mar 2008, 07:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 22 mar 2008, 17:10

Ruben nog een paar kleine aanpassingen en die 130i is super. Straks mooi die 18inchen eronder met een stel semi s.

Dan moet er een knappe rijder met een m3 komen die jou voorblijft op df trackdays.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 mar 2008, 17:26

Andre schreef:Ruben nog een paar kleine aanpassingen en die 130i is super. Straks mooi die 18inchen eronder met een stel semi s.

Dan moet er een knappe rijder met een m3 komen die jou voorblijft op df trackdays.
Ik ga ze eruit rijden Andre, en jou ook!

Macboy

Bericht door Macboy » 22 mar 2008, 18:33

Rico, weg met die ouwe meuk !

Alsof 90% van DF op zondag naar het museum gaat :)

Rambler

Bericht door Rambler » 22 mar 2008, 18:38

weg die oude meuk en verkoop maar aan mij :D

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 mar 2008, 20:20

Robin schreef:
Niels schreef: En laten we wel zijn, wat biedt een 135i nou meer dan deze M3 behalve dat het een nieuwere auto is :?:
Ik zou dat verhaal omdraaien en dan biedt de M3 meer kosten, de 135i 2 jaar fabrieksgarantie en een echt nieuwe auto, die strakker stuurt/ligt en beter remt. Modellering is net zoiets als waarom elke liefhebber een EVO 5/6/7/8/9/X en STi achtig spul rijdt...
Running costs is in deze geen issue lijkt me en al helemaal geen reden om te inversteren in een nieuwe auto. Garantie is leuk maar als je weet wat je hebt (een top M3) dan heb je geen garantie nodig en helemaal als je je auto niet afbeult. Strakker sturen en beter remmen is leuk maar relatief. Als de M3 goed genoeg remt en strak genoeg stuurt waarvoor je em gebruikt dan is dat prima.

De M3 was voor Rico "a dream come true" en hij heeft daar ongetwijfeld t.o.v. zijn eerdere auto's veel dieper voor in de buidel getast met de verstande dit waarschijnlijk maar een keer te doen. Als je nog niet uitgekeken bent op zo'n ding heb je bij een nieuwe 135i niets te zoeken. Met alle respect is de 135i een hedendaagse bang for the buck en qua emotie niet met de (deze) M3 te vergelijken hoe goed de auto ook is. Dat iemand anders schijt op de ///Marketing e///Motie van een M3 doet daar niets aan af. Ieder z'n ding maar om een 135i te kopen om maar weer nieuw te rijden......je kunt wel helemaal gek zijn :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 mar 2008, 21:13

Rico beult z'n auto('s) niet af, hij vertroetelt ze(en terecht) ik wél en Andre nog meer, dás 't verschil, Niels.Vandaar. 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 mar 2008, 21:32

Dat zeg ik :wink:

Plaats reactie