Driving fun pikorde lijst

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 sep 2007, 11:48

Jawel hoor.
Maar we hebben het voornamelijk weer over BMW's, RWD en bochtengedrag.
Ik kan er niet meer "leuk" naar kijken.
Het gaat de kant op als met de meeste draadjes...
Maar dat sit-back ga ik nu doen :wink:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 06 sep 2007, 12:07

Laten we bochtengedrag gewoon 1,5x tellen tov rechtuitbranden wat mij betreft, het is hier geen Seat online, het is hier DRIVING FUN!
Juist, naar beneden met dat BMW hok van je, robin! :lol:

RVV

Bericht door RVV » 06 sep 2007, 12:28

Arthur schreef:Jawel hoor.
Maar we hebben het voornamelijk weer over BMW's, RWD en bochtengedrag.
Ik kan er niet meer "leuk" naar kijken.
Het gaat de kant op als met de meeste draadjes...
Maar dat sit-back ga ik nu doen :wink:
Kan het mis hebben maar volgens mij heeft alleen Robin het over RWD (voor hem een belangrijk punt) en wat me opvalt is dat BMW in het algemeen komt niet als beste naar voren.. volgens de eigenaren zelf. Kijk als de top 15 alleen maar BMW's waren ala..

De echte uitspringers zijn de M6 en de nep BMW van René :lol:

Mijn eigen M3 CS zet ik echt niet hoger in de lijst neer omdat er een Cupra II ergens boven in zit.

Tristan

Bericht door Tristan » 06 sep 2007, 12:39

Rico v Velzen schreef:
Mijn eigen M3 CS zet ik echt niet hoger in de lijst neer omdat er een Cupra II ergens boven in zit.
En die hoort daar ook niet te staan, hoe goed ik de Leon ook vind. M3, Boxter etc. is een klasse hoger imho.

RVV

Bericht door RVV » 06 sep 2007, 12:52

Een lijst als deze is natuurlijk niet objectief, je kunt zo'n lijst ook niet objectief maken zonder dat men elkaar leterlijk dan wel de samensteller van zo'n lijst in de haren vliegt.

Sommige mensen hebben een hele brede auto ervaring, en andere weer een hele smalle. Als je bv uit een opel Corsa stapt in een EVO (nummer om het even) en je hebt nog nooit in een BMW M3 gereden. Dan is die EVO gewoon hemel op aarde en kun je je met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je een M3 beter zal vinden. (let op hé ik zeg niet dat een M3 beter is maar hoe je dat persoonlijk ervaart).

Martin vind zijn auto gewoon heel goed, gezien het lijstje wat die opsomt, maar als ik bv dat lijstje op mijn auto loslaat dan scoor ik dezelfde punten. Dus dat lijstje is ook geen valide argument..

Waar het op neer komt is dat mensen in een gemeenschap een bevestinging zoeken over hoe de andere deelnemers van die gemeenschap er tegen aan kijkt.

Iedereen vind het leuk om complimenten te ontvangen van anderen hoe men zijn auto vind. zeg eens eerlijk, ja toch ?

Maar het leukst is toch om je eigen autokeuze een compliment te geven ? Je hebt toch niet voor niets die keuze gemaakt ? (even er van uitgaand dat het een keuze is geweest met het autohart) .

Deze lijst die jezelf bepaald is één grote ik klop mezelf op de schouder lijst. :wink:

Alleen de vraag is heb je brede of smalle schouders :lol:

Elmar

Bericht door Elmar » 06 sep 2007, 13:10

Rico v Velzen schreef: Alleen de vraag is heb je brede of smalle schouders :lol:
Ik heb deze week al 2 grote plafonds gestuukt, dus ik heb zere schouders. :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 06 sep 2007, 13:12

Maik schreef:Arthur, jij snapt het doel van dit lijstje niet. Sit back en geniet van wat er allemaal voorbij komt hier :wink:
:lol: :lol: :lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 06 sep 2007, 13:16

Zeg Pol, waar blijft die M3 van je?

Van mij mag hij zeker in de top 5. 8)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 sep 2007, 13:18

Rico v Velzen schreef:Kan het mis hebben maar volgens mij heeft alleen Robin het over RWD (voor hem een belangrijk punt) en wat me opvalt is dat BMW in het algemeen komt niet als beste naar voren.. volgens de eigenaren zelf. Kijk als de top 15 alleen maar BMW's waren ala..
Klopt helemaal wat je zegt, Rico :wink:

Erminio

Bericht door Erminio » 06 sep 2007, 13:22

Robin schreef:Laten we bochtengedrag gewoon 1,5x tellen tov rechtuitbranden wat mij betreft, het is hier geen Seat online, het is hier DRIVING FUN! :twisted: :lol:
Alsof je met een seat geen "Driving Fun" kan hebben..., echt wel :twisted: :wink:

Een setje goede (zachtje grippy) banden doet wonderen voor de wegliggen van een auto, AWD, RWD of FWD :wink:
Laatst gewijzigd door Erminio op 06 sep 2007, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 06 sep 2007, 13:22

Tristan schreef:Zeg Pol, waar blijft die M3 van je?

Van mij mag hij zeker in de top 5. 8)
Die staat thuis in de garage :wink:

Michel

RVV

Bericht door RVV » 06 sep 2007, 13:36

Wat is dit nou voor een slap gedoe, gaan we onszelf nou allemaal uit de lijst halen omdat een ander zegt dat die een dikkere en langere L.... heeft ???

Mannen we kunnen toch wel tegen ons "verlies" tenminste laat een ander dat denken :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 06 sep 2007, 14:43

Even wat spelregels, anders gaat dit topic helemaal mis en het is juist hartstikke geweldig aan het worden.

1. Als je een update plaatst, maak dan een copy van de laatste lijst en doe het in normale stijl. Maak alleen je eigen verandering VET GEDRUKT zodat het overzichtelijk is.

2. We gaan geen puntensysteem verzinnen of iets anders. Het gaat erom waarom JIJZELF vindt dat je auto boven of onder een andere auto staat. Dat is ook de reden waarom dezelfde type auto op verschillende positie in de lijst kan staan. De een waardeert zijn auto anders dan de ander.

3. Hou dit topic schoon, geen OFF TOPIC geneuzel en links en andere ongein. Gewoon to the topic !
Laatst gewijzigd door Macboy op 06 sep 2007, 14:55, 3 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 06 sep 2007, 14:49

Macboy de laatste officiele update staat in de eerste post.. dat is mijn basis als ik de lijst weer bijwerk, doe ik straks nog even als ik tijd heb.. Als je auto er nog niet tussen staat is omdat ik de lijst nog niet heb bijgewerkt. Alleen mijn bijgwerkte lijstjes tellen om het overzicht te houden. Zodra ik een lijst heb bijgewerkt verwijder ik alle oude gecopypaste lijstjes weer.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 sep 2007, 14:53

ja ok ! daarom maak je eigen toevoeging vet gedrukt zodat het overzichtelijk blijft.

jij mag het blijven aanpassen :) behoorlijk werk aan de winkel dus !

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 sep 2007, 14:57

Aan de hand van driftwerk gisteravond en het FEIT dat ie sneller een circuit rondt dan een Audi S5 en ongeveer even snel is als een STi of EVO 9(standaard he, net als die van mij) op een circuit, heb ik 'm daar neergezet.

Maar ik haal 'm graag daar weg, als 't anderen pijn doet. Ik heb een aversie tegen de 944/968(aantal keren gereden), vanwege de modellering, maar niet vanwege het rijgedrag. Daarom staat ie ook boven die van mij. Klare zaak.

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2007, 14:59

Rico v Velzen schreef:Een lijst als deze is natuurlijk niet objectief, je kunt zo'n lijst ook niet objectief maken zonder dat men elkaar leterlijk dan wel de samensteller van zo'n lijst in de haren vliegt.

Sommige mensen hebben een hele brede auto ervaring, en andere weer een hele smalle. Als je bv uit een opel Corsa stapt in een EVO (nummer om het even) en je hebt nog nooit in een BMW M3 gereden. Dan is die EVO gewoon hemel op aarde en kun je je met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je een M3 beter zal vinden. (let op hé ik zeg niet dat een M3 beter is maar hoe je dat persoonlijk ervaart).

Martin vind zijn auto gewoon heel goed, gezien het lijstje wat die opsomt, maar als ik bv dat lijstje op mijn auto loslaat dan scoor ik dezelfde punten. Dus dat lijstje is ook geen valide argument..

Waar het op neer komt is dat mensen in een gemeenschap een bevestinging zoeken over hoe de andere deelnemers van die gemeenschap er tegen aan kijkt.

Iedereen vind het leuk om complimenten te ontvangen van anderen hoe men zijn auto vind. zeg eens eerlijk, ja toch ?

Maar het leukst is toch om je eigen autokeuze een compliment te geven ? Je hebt toch niet voor niets die keuze gemaakt ? (even er van uitgaand dat het een keuze is geweest met het autohart) .

Deze lijst die jezelf bepaald is één grote ik klop mezelf op de schouder lijst. :wink:

Alleen de vraag is heb je brede of smalle schouders :lol:
dit is een prima post. de een heeft wat meer auto's gereden dan de ander.

RVV

Bericht door RVV » 06 sep 2007, 15:11

Even voor alle duidelijkheid, ik ga geen geplaatste auto's achteraf uit de lijst halen, of je auto moet je van de hand hebben gedaan. Waarom niet ? Omdat dan er hele vreemde hiaten in de discussie gaan onstaan waar iemand geen reet van snapt als die hem nog een keer naleest of gewoon volgt.

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2007, 15:27

Precies en daarom verplaats ik mijn kar straks boven Elmars Chrysler met vrachtwagenmotor

:D

Stéphane

Bericht door Stéphane » 06 sep 2007, 15:27

Laat die van mij maar staan verder. Mij boeit de positie op de lijst verder niet. Gaat er voor mij om dat ik er plezier aan beleef en dat doe ik ook.

Als je je positie op deze lijst wel heel erg belangrijk vindt moet je dat verder zelf weten, ieder zijn goed recht toch?

Martin

Bericht door Martin » 06 sep 2007, 16:20

Tristan schreef:@Martin: Je Cupra is idd een wereldbak, nog wat sneller als mijn FR. Maar voorlopig moet hij qua wegligging toegeven aan mijn FR. Daarom zou ik zeggen, zet 'm naast die van mij. Denk dat dat realistisch is. Boven de Boxter vind ik te. Boxter is een hele, maar dan ook hele fijne auto.
Daarom is het ook een persoonlijke voorkeur, de Boxter vind ik niet veel namelijk.
En een 360 pk Speedster is gekhuis om te hebben, zeker weten, maar geef eens volgas in de bocht met zo'n wagen en de gaat rond, of geef hem eens aan je vriendin mee, gaat vaak ook fout en voor dagelijks gebruik is het ook niets.

Daarom vind ik een allround sportieve auto een hogere plaats verdienen dan alleen een bekend merk bezitten, of een auto die alleen hard rechtuit brand.

En slechter dan een MiniGP :lol: :lol:

grt Martin

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 06 sep 2007, 17:28

Rico v Velzen schreef:Even voor alle duidelijkheid, ik ga geen geplaatste auto's achteraf uit de lijst halen, of je auto moet je van de hand hebben gedaan. Waarom niet ? Omdat dan er hele vreemde hiaten in de discussie gaan onstaan waar iemand geen reet van snapt als die hem nog een keer naleest of gewoon volgt.
Wat ben jij streng zeg :lol:
Veranderen van plaats mag toch wel als het 1 en andere aan de auto veranderd is :?:

Maik

Bericht door Maik » 06 sep 2007, 18:09

Martin schreef:
Tristan schreef:@Martin: Je Cupra is idd een wereldbak, nog wat sneller als mijn FR. Maar voorlopig moet hij qua wegligging toegeven aan mijn FR. Daarom zou ik zeggen, zet 'm naast die van mij. Denk dat dat realistisch is. Boven de Boxter vind ik te. Boxter is een hele, maar dan ook hele fijne auto.
Daarom is het ook een persoonlijke voorkeur, de Boxter vind ik niet veel namelijk.
En een 360 pk Speedster is gekhuis om te hebben, zeker weten, maar geef eens volgas in de bocht met zo'n wagen en de gaat rond, of geef hem eens aan je vriendin mee, gaat vaak ook fout en voor dagelijks gebruik is het ook niets.

Daarom vind ik een allround sportieve auto een hogere plaats verdienen dan alleen een bekend merk bezitten, of een auto die alleen hard rechtuit brand.

En slechter dan een MiniGP :lol: :lol:

grt Martin
Oke... maar is het autoweekforum dan niet meer iets voor jou? 8)

Elmar

Bericht door Elmar » 06 sep 2007, 18:11

Robin schreef:Precies en daarom verplaats ik mijn kar straks boven Elmars Chrysler met vrachtwagenmotor

:D
Jij snapt het nog niet he...een ieder die zijn auto boven die van mij plaatst, moet zich daar persoonlijk tegenover mij voor verantwoorden. :twisted:
:wink:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 06 sep 2007, 18:52

Martin snapt driving-fun nog niet helemaal.. maarja, wijsheid komt met de jaren :lol:

Plaats reactie