Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RS-Ron

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door RS-Ron » 29 nov 2015, 18:24

Ben me aan het oriënteren op een mooie en goede M5 E60. Kleur ben ik niet zo moeielijk in, zwart, wit, grijs (incl. alle varianten grijs) donkerblauw is prima. Geen rode, fel blauwe en bruine.

Een Vraagje aan de kenners, zijn ze bij deze nog iets vergeten te vervangen :shock: http://link.marktplaats.nl/m987833906

Gr Ron

Knot

Bericht door Knot » 29 nov 2015, 20:17

Er is zeker veel aan vervangen maar als ik het boekje zo zie ook een hoop eigenaren, geniet niet de voorkeur (voor mij dan persoonlijk) maar hoeft ook weer geen showstopper te zijn.

Wat voor uitlaatsysteem zit er momenteel op wat tegen meerprijs leverbaar is?

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 29 nov 2015, 20:31

Knot schreef:Er is zeker veel aan vervangen maar als ik het boekje zo zie ook een hoop eigenaren, geniet niet de voorkeur (voor mij dan persoonlijk) maar hoeft ook weer geen showstopper te zijn.

Zag op de RDW-site 6 particuliere eigenaren en 2 bedrijven. Op zich niet meteen een reden om hem niet bekijken, alhoewel 2 of 3 eigenaren wellicht een beter begin is. Aan de andere kant, als alle belangrijke zaken zijn aangepakt en goed gedocumenteerd is dat ook wel prettig. Een M5 met 115.000km waar de eerste lagerschalen, koppeling enz nog inzitten vergt ook wel een investering.

Uitlaatsysteem heb ik geen idee van, kan ook niet zien of het een nette ingetogen versie met rvs-pijpjes is of vier van die rioolbuizen.....

G Ron

bm-dub

Bericht door bm-dub » 29 nov 2015, 21:45

RS-Ron schreef:Ben me aan het oriënteren op een mooie en goede M5 E60. Kleur ben ik niet zo moeielijk in, zwart, wit, grijs (incl. alle varianten grijs) donkerblauw is prima. Geen rode, fel blauwe en bruine.

Een Vraagje aan de kenners, zijn ze bij deze nog iets vergeten te vervangen :shock: http://link.marktplaats.nl/m987833906

Gr Ron
Vliegwiel staat er niet tussen, maar wordt bijna altijd meegepakt als de koppeling vervangen wordt. Verder wel alle punten gehad die bij een S85 auto kan verwachten.

Knot

Bericht door Knot » 30 nov 2015, 08:02

Kijken kan nooit kwaad toch?

Waarom moeten ze nou weer die stempel eerst ondersteboven en dan nog een keer door alle vakjes heen zetten bij procar? :(

Joy

Bericht door Joy » 30 nov 2015, 18:13

Voor het geval iemand een steuntje in de rug nodig heeft...

:wink:

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 30 nov 2015, 20:28

RS-Ron schreef:
Knot schreef:Er is zeker veel aan vervangen maar als ik het boekje zo zie ook een hoop eigenaren, geniet niet de voorkeur (voor mij dan persoonlijk) maar hoeft ook weer geen showstopper te zijn.

Zag op de RDW-site 6 particuliere eigenaren en 2 bedrijven. Op zich niet meteen een reden om hem niet bekijken, alhoewel 2 of 3 eigenaren wellicht een beter begin is. Aan de andere kant, als alle belangrijke zaken zijn aangepakt en goed gedocumenteerd is dat ook wel prettig. Een M5 met 115.000km waar de eerste lagerschalen, koppeling enz nog inzitten vergt ook wel een investering.

Uitlaatsysteem heb ik geen idee van, kan ook niet zien of het een nette ingetogen versie met rvs-pijpjes is of vier van die rioolbuizen.....

G Ron
Ik ken het adres niet en ik heb geen ervaring met ze. Ik weet alleen wel dat ze de auto van de zomer aanboden zonder boekjes en rekeningen, en dat ze er nu ineens allemaal bijzitten. Kan zijn omdat ze teruggevonden zijn natuurlijk :-) Eerste duizend piek is er al af: hij stond eerst voor achterin de 29k.

Knot

Bericht door Knot » 30 nov 2015, 20:55

Toch vreemd, eerst kwijt en nu ineens zo goed als alles vervangen..... wie gaat die rekeningen bekijken en nabellen die in de buurt woont? ;)

speedy25
Auto: E63 M6

Bericht door speedy25 » 01 dec 2015, 06:49

Die m5 die ze van de zomer aanboden was volgens mij een andere, Dat was namelijk een import auto heb ik namelijk nog om gebeld was idd geen history bij aanwezig behalve van het onderhoud wat hun hadden uitgevoerd.
Dat ze zakken met de prijs is ook niet zo heel raar natuurlijk ondanks dat er een hele hoop aan de auto vervangen is, is de prijs stevig te noemen 2005 met 110k op de klok houd met 25k wel op voor 30k vind je ze wel met een stuk minder kms.

Knot

Bericht door Knot » 01 dec 2015, 07:03

Overtuig jij die vent er maar ff van dat ie mij 4 a 5k toe moet geven op mijn F30 en dan help ik hem wel van die overjarige V10 af ;)

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 01 dec 2015, 10:23

speedy25 schreef:Die m5 die ze van de zomer aanboden was volgens mij een andere, Dat was namelijk een import auto (...)
Even in de mail nagezocht: die M5 had XDL in het kenteken. Was inderdaad een andere auto.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 01 dec 2015, 10:27

Heb niet onmiddelijk interesse in deze M5, het viel me alleen op dat zo'n beetje alles wat ik her en der gelezen heb vervangen zou moeten zijn. Koppeling max. 80dkm, lagerschalen rond de 100dkm lijkt wel te kloppen. Geen idee of het ook met de rijstijl te maken heeft, een M5 mag en moet gebruikt kunnen worden waarvoor ie is gemaakt, hard rijden. Feit blijft alleen dat je zo'n ding ook gewoon uit kan wonen en dan ben jij de sjaak als volgende eigenaar.

Blijft toch een kwestie van bekijken, rijden, lezen, onderhoud checken en aantoonbaar bevestigd krijgen en hoe je het went of keer intuitie.

Heb me nu een beetje ingelezen en eens gekeken wat er zo her en der wordt aangeboden. Komende weken druk, daarna maar eens ergens een proefrit maken. Ben wel benieuwd of het een beetje aansluit op een M3 E46 SMG zo'n M5 E60. Zoek geen overeenkomst, maar een wat meer geciviliseerde snelle opvolger van de M3.

gr Ron

speedy25
Auto: E63 M6

Bericht door speedy25 » 01 dec 2015, 17:25

@ knot ik denk dat de F30 voor de handel makkelijker is dan de V10 nadeel is alleen dat de meeste M eigenaren denken dat ze goud bezitten :D ook al is er heel veel aan vervangen blijft een auto met 110k op de klok! op mp staat er 1 met 53k kms voor 30k dan is dat toch een betere keus is mijn mening.
Ja er zullen reparaties/modificaties moeten worden uitgevoerd maar mocht je er weer van af willen is dat een stuk makkelijker omdat je waarschijnlijk nog onder de 100k kms zit.

@ rs ron mocht je serieus in de markt zijn voor een e60 m5 laat dan de modellen uit 2005 links liggen en zoek 1 van 2006 (met startknop) of jonger deze schijnen een stukje betrouwbaarder te zijn nog mooier zou zijn een facelift volgens mij vanaf 2008? maar dan moet je wel aardig in de beurs tasten.
Heb je topic over je e46 m3 even door gelezen en ik denk dat de m5 je gaat tegenvallen na de m3, De m5 gaat hard heel hard maar dat is ook een beetje het enige het blijft gewoon een boot om het zo maar even te zeggen voor de echte drivingfun was je beter af met je e46 m3 ben ik van mening.

Bij mij staat de V10 ook nog op mn verlanglijstje al een hele tijd maar blijf een beetje huiverig als ik zo hoor wat je allemaal met zo`n ding kan krijgen en dan vooral wat het kost bedragen gaan af en toe echt nergens over en dan heb ik het nog niet eens over het brandstof verbruik.
De alpina b5s (500pk) zou dan een betere keus zijn ook al is het geen m auto de alpina is ook een hele vlotte auto.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 dec 2015, 18:02

idd, mooi geluid, mooie motor, leuk maar zo'n motor zou je eigenlijk in bv zo'n e46 moeten hebben, dan wordt de 'M5' V10 (in ander lichter jasje) al wat sportiever :df:
voorbeeld bv in een 1-serie kan ook

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... rigin=PARK" onclick="window.open(this.href);return false;

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 01 dec 2015, 20:52

M5 facelift zijn volgens mij de modellen na 1-2006, daar zit de startknop in. Ben juist niet op zoek naar de overtreffende trap van de M3 E46, die heb ik gehad en van genoten. Wil echt wat anders, maar wel met veel vermogen en RWD. De M3 was geweldig opgebouwd door Maikel en komt echt tot zijn recht op het circuit en op de limiet in de bochten. Kijk ik terug op 1.5 jaar M3 moet ik wel gewoon zeggen dat ik misschien een paar keer 75% van het potentieel van de M3 heb gebruikt......... Ging nooit naar het circuit, kwam iedere keer wat tussen, vrouw in rok/jurk naar een feest was veel te veel afleiding voor mij door die 6 punts gordel.......... Andere passagiers ook wel uitzoeken........ Of ze pasten niet in de kuipstoel :roll: konden slecht in uitstappen door de rolkooi....... enz. De SMG was naar mijn mening geniaal, dus dat maakt ook de keuze beperkt. Kwam derhalve op de M5 E60 uit. Heb mezelf voorgenomen om echt even de tijd te nemen en echt de historie goed uit te pluizen voordat ik uberhaubt over de prijs ga praten. Mijn voorkeur gaat naar een M5 van een particulier en echte liefhebber. Moet je ook tegenaan lopen denk ik. Ben wel een beetje kritisch op de kleurencombo. In Den Haag staat een mooie met 53k op de teller.......... Dat rode interieur associeer ik alleen altijd met een beroep waar men zich liggend staande houd....... En daar ga ik me aan irriteren.

Kosten kunnen echt bizar zijn, maar dat werd ook geroepen van de M3 met SMG. Nooit iets aan gehad, van ellende maar een kleine trilling met remmen aangegrepen om de remmen voor te vervangen. Dat soort zaken kan ik ook zelf bij de M5 en een beetje met verstand de techniek bedienen helpt ook is mijn ervaring.

Als ik ooit de geraniums haal in het verpleeghuis wil ik wel een V10 hebben afgevinkt :D

Een bouwpakket wil ik niet, die M1 is ook ver boven het budget. En ik heb een hekel aan dat hout in het interieur bij de meeste Hartge modellen, koop ik wel een Jaguar.

Gr Ron

Knot

Bericht door Knot » 01 dec 2015, 21:21

Ding met 53k staat in denhaag, niet de top garage waar ik als eerste naartoe zou gaan...en rood leder...en 2e beurt volgens mij al een niet bmw dealer maar kan de stempel niet heel goed zien.

bm-dub

Bericht door bm-dub » 01 dec 2015, 21:23

RS-Ron schreef:M5 facelift zijn volgens mij de modellen na 1-2006, daar zit de startknop in. Ben juist niet op zoek naar de overtreffende trap van de M3 E46, die heb ik gehad en van genoten. Wil echt wat anders, maar wel met veel vermogen en RWD. De M3 was geweldig opgebouwd door Maikel en komt echt tot zijn recht op het circuit en op de limiet in de bochten. Kijk ik terug op 1.5 jaar M3 moet ik wel gewoon zeggen dat ik misschien een paar keer 75% van het potentieel van de M3 heb gebruikt......... Ging nooit naar het circuit, kwam iedere keer wat tussen, vrouw in rok/jurk naar een feest was veel te veel afleiding voor mij door die 6 punts gordel.......... Andere passagiers ook wel uitzoeken........ Of ze pasten niet in de kuipstoel :roll: konden slecht in uitstappen door de rolkooi....... enz. De SMG was naar mijn mening geniaal, dus dat maakt ook de keuze beperkt. Kwam derhalve op de M5 E60 uit. Heb mezelf voorgenomen om echt even de tijd te nemen en echt de historie goed uit te pluizen voordat ik uberhaubt over de prijs ga praten. Mijn voorkeur gaat naar een M5 van een particulier en echte liefhebber. Moet je ook tegenaan lopen denk ik. Ben wel een beetje kritisch op de kleurencombo. In Den Haag staat een mooie met 53k op de teller.......... Dat rode interieur associeer ik alleen altijd met een beroep waar men zich liggend staande houd....... En daar ga ik me aan irriteren.

Kosten kunnen echt bizar zijn, maar dat werd ook geroepen van de M3 met SMG. Nooit iets aan gehad, van ellende maar een kleine trilling met remmen aangegrepen om de remmen voor te vervangen. Dat soort zaken kan ik ook zelf bij de M5 en een beetje met verstand de techniek bedienen helpt ook is mijn ervaring.

Als ik ooit de geraniums haal in het verpleeghuis wil ik wel een V10 hebben afgevinkt :D

Een bouwpakket wil ik niet, die M1 is ook ver boven het budget. En ik heb een hekel aan dat hout in het interieur bij de meeste Hartge modellen, koop ik wel een Jaguar.

Gr Ron
Facelift is vanaf 08-2007. Start/stop knop hadden ze al daarvoor.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 01 dec 2015, 21:51

Facelift of niet is toch goed te zien aan de deurpanelen? Dat is waar ik bij normale 5 series op let, deurpanelen zijn vanaf 2007 anders maand weet ik niet.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 01 dec 2015, 21:54

bm-dub schreef:
Facelift is vanaf 08-2007. Start/stop knop hadden ze al daarvoor.

:hmmm: dat maakt de spoeling wel heel erg dun, dan moet je bijna in het buitenland gaan winkelen.

Gr Ron

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 01 dec 2015, 22:07

Eric Z schreef:Facelift of niet is toch goed te zien aan de deurpanelen? Dat is waar ik bij normale 5 series op let, deurpanelen zijn vanaf 2007 anders maand weet ik niet.

Even ingedoken, je kan het o.a. aan de asbak in het middenconsole goed zien:

Pre-facelift

Afbeelding

Facelift

Afbeelding

Bediening van de stoelverwarming zit naast de asbak bij de facelift. Las ergens op M5board dat er pas eind 2008 ook verbeterde lagerschalen in het blok zouden moeten zitten. Maar om er dan lekker 180k met te rijden ?

Gr Ron
Laatst gewijzigd door RS-Ron op 01 dec 2015, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 dec 2015, 22:18

Volgens mij zie je het aan de gehele middenconsole van de roostertjes boven tot aan de idrive knop. Ziet er heel anders uit of het moet aan de belichting liggen. Knoppen van radio en airco bv. Sowieso de hele radio. Wat mij betreft niet alleen de asbak :wink:

pjvandergaag

Bericht door pjvandergaag » 01 dec 2015, 22:32

asbak bediening ramen vanaf ca 4-2007 (mijne is van prod 1 - 2007) en stond in showroom tot april intro facelift

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 01 dec 2015, 22:43

Arthur schreef:Volgens mij zie je het aan de gehele middenconsole van de roostertjes boven tot aan de idrive knop. Ziet er heel anders uit of het moet aan de belichting liggen. Knoppen van radio en airco bv. Sowieso de hele radio. Wat mij betreft niet alleen de asbak :wink:
Ik maak je gelukkig met o.a. ? Jou dag ! :wink:

Gr Ron

bm-dub

Bericht door bm-dub » 01 dec 2015, 22:45

RS-Ron schreef:
Eric Z schreef:Facelift of niet is toch goed te zien aan de deurpanelen? Dat is waar ik bij normale 5 series op let, deurpanelen zijn vanaf 2007 anders maand weet ik niet.

Even ingedoken, je kan het aan de asbak in het middenconsole goed zien:

Pre-facelift

Afbeelding

Facelift

Afbeelding

Bediening van de stoelverwarming zit naast de asbak bij de facelift. Las ergens op M5board dat er pas eind 2008 ook verbeterde lagerschalen in het blok zouden moeten zitten. Maar om er dan lekker 180k met te rijden ?

Gr Ron
Ook vanaf 2009 grotere spiegels. Facelift of niet, stuk gelopen motoren komen over alle bouwjaren voor. Preventief bij +- 90k de lagers vervangen en dan valt het allemaal wel mee.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 dec 2015, 22:45

:mrgreen: @Ron.

Plaats reactie