Een Vraagje aan de kenners, zijn ze bij deze nog iets vergeten te vervangen

Gr Ron
Zag op de RDW-site 6 particuliere eigenaren en 2 bedrijven. Op zich niet meteen een reden om hem niet bekijken, alhoewel 2 of 3 eigenaren wellicht een beter begin is. Aan de andere kant, als alle belangrijke zaken zijn aangepakt en goed gedocumenteerd is dat ook wel prettig. Een M5 met 115.000km waar de eerste lagerschalen, koppeling enz nog inzitten vergt ook wel een investering.Knot schreef:Er is zeker veel aan vervangen maar als ik het boekje zo zie ook een hoop eigenaren, geniet niet de voorkeur (voor mij dan persoonlijk) maar hoeft ook weer geen showstopper te zijn.
Wat voor uitlaatsysteem zit er momenteel op wat tegen meerprijs leverbaar is?
Vliegwiel staat er niet tussen, maar wordt bijna altijd meegepakt als de koppeling vervangen wordt. Verder wel alle punten gehad die bij een S85 auto kan verwachten.RS-Ron schreef:Ben me aan het oriënteren op een mooie en goede M5 E60. Kleur ben ik niet zo moeielijk in, zwart, wit, grijs (incl. alle varianten grijs) donkerblauw is prima. Geen rode, fel blauwe en bruine.
Een Vraagje aan de kenners, zijn ze bij deze nog iets vergeten te vervangenhttp://link.marktplaats.nl/m987833906
Gr Ron
Ik ken het adres niet en ik heb geen ervaring met ze. Ik weet alleen wel dat ze de auto van de zomer aanboden zonder boekjes en rekeningen, en dat ze er nu ineens allemaal bijzitten. Kan zijn omdat ze teruggevonden zijn natuurlijkRS-Ron schreef:Zag op de RDW-site 6 particuliere eigenaren en 2 bedrijven. Op zich niet meteen een reden om hem niet bekijken, alhoewel 2 of 3 eigenaren wellicht een beter begin is. Aan de andere kant, als alle belangrijke zaken zijn aangepakt en goed gedocumenteerd is dat ook wel prettig. Een M5 met 115.000km waar de eerste lagerschalen, koppeling enz nog inzitten vergt ook wel een investering.Knot schreef:Er is zeker veel aan vervangen maar als ik het boekje zo zie ook een hoop eigenaren, geniet niet de voorkeur (voor mij dan persoonlijk) maar hoeft ook weer geen showstopper te zijn.
Wat voor uitlaatsysteem zit er momenteel op wat tegen meerprijs leverbaar is?
Uitlaatsysteem heb ik geen idee van, kan ook niet zien of het een nette ingetogen versie met rvs-pijpjes is of vier van die rioolbuizen.....
G Ron
Even in de mail nagezocht: die M5 had XDL in het kenteken. Was inderdaad een andere auto.speedy25 schreef:Die m5 die ze van de zomer aanboden was volgens mij een andere, Dat was namelijk een import auto (...)
Facelift is vanaf 08-2007. Start/stop knop hadden ze al daarvoor.RS-Ron schreef:M5 facelift zijn volgens mij de modellen na 1-2006, daar zit de startknop in. Ben juist niet op zoek naar de overtreffende trap van de M3 E46, die heb ik gehad en van genoten. Wil echt wat anders, maar wel met veel vermogen en RWD. De M3 was geweldig opgebouwd door Maikel en komt echt tot zijn recht op het circuit en op de limiet in de bochten. Kijk ik terug op 1.5 jaar M3 moet ik wel gewoon zeggen dat ik misschien een paar keer 75% van het potentieel van de M3 heb gebruikt......... Ging nooit naar het circuit, kwam iedere keer wat tussen, vrouw in rok/jurk naar een feest was veel te veel afleiding voor mij door die 6 punts gordel.......... Andere passagiers ook wel uitzoeken........ Of ze pasten niet in de kuipstoelkonden slecht in uitstappen door de rolkooi....... enz. De SMG was naar mijn mening geniaal, dus dat maakt ook de keuze beperkt. Kwam derhalve op de M5 E60 uit. Heb mezelf voorgenomen om echt even de tijd te nemen en echt de historie goed uit te pluizen voordat ik uberhaubt over de prijs ga praten. Mijn voorkeur gaat naar een M5 van een particulier en echte liefhebber. Moet je ook tegenaan lopen denk ik. Ben wel een beetje kritisch op de kleurencombo. In Den Haag staat een mooie met 53k op de teller.......... Dat rode interieur associeer ik alleen altijd met een beroep waar men zich liggend staande houd....... En daar ga ik me aan irriteren.
Kosten kunnen echt bizar zijn, maar dat werd ook geroepen van de M3 met SMG. Nooit iets aan gehad, van ellende maar een kleine trilling met remmen aangegrepen om de remmen voor te vervangen. Dat soort zaken kan ik ook zelf bij de M5 en een beetje met verstand de techniek bedienen helpt ook is mijn ervaring.
Als ik ooit de geraniums haal in het verpleeghuis wil ik wel een V10 hebben afgevinkt![]()
Een bouwpakket wil ik niet, die M1 is ook ver boven het budget. En ik heb een hekel aan dat hout in het interieur bij de meeste Hartge modellen, koop ik wel een Jaguar.
Gr Ron
bm-dub schreef:
Facelift is vanaf 08-2007. Start/stop knop hadden ze al daarvoor.
Eric Z schreef:Facelift of niet is toch goed te zien aan de deurpanelen? Dat is waar ik bij normale 5 series op let, deurpanelen zijn vanaf 2007 anders maand weet ik niet.
Ik maak je gelukkig met o.a. ? Jou dag !Arthur schreef:Volgens mij zie je het aan de gehele middenconsole van de roostertjes boven tot aan de idrive knop. Ziet er heel anders uit of het moet aan de belichting liggen. Knoppen van radio en airco bv. Sowieso de hele radio. Wat mij betreft niet alleen de asbak
Ook vanaf 2009 grotere spiegels. Facelift of niet, stuk gelopen motoren komen over alle bouwjaren voor. Preventief bij +- 90k de lagers vervangen en dan valt het allemaal wel mee.RS-Ron schreef:Eric Z schreef:Facelift of niet is toch goed te zien aan de deurpanelen? Dat is waar ik bij normale 5 series op let, deurpanelen zijn vanaf 2007 anders maand weet ik niet.
Even ingedoken, je kan het aan de asbak in het middenconsole goed zien:
Pre-facelift
Facelift
Bediening van de stoelverwarming zit naast de asbak bij de facelift. Las ergens op M5board dat er pas eind 2008 ook verbeterde lagerschalen in het blok zouden moeten zitten. Maar om er dan lekker 180k met te rijden ?
Gr Ron
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten