Pagina 12 van 13

Geplaatst: 27 jul 2007, 12:21
door RVV
SpeedCars schreef:Stelletje [img:41:46]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... ftopic.gif[/img] sletten, dit topic gaat over vrijrijden [img:47:65]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... _rulez.gif[/img] bespreek dat lekker ergens in de kroeg :mrgreen:
mee eens. :wink:

Geplaatst: 29 jul 2007, 20:06
door vipernl
is er nog plek??

Geplaatst: 29 jul 2007, 20:14
door Berthil
Ik heb vanmiddag ook al een PM gestuurd of er nog plek is, ik heb er ook wel zin aan.

Geplaatst: 29 jul 2007, 20:34
door Fabian
In het ergste geval komt mijn plekje vrij, want mn baas doet moeilijk om vrij te geven die dag.

Daar heb ik morgen dus nog even een flinke discussie met hem over, want ik ben het er absoluut net mee eens :twisted:

Geplaatst: 29 jul 2007, 20:38
door GTRene
Fabian schreef:In het ergste geval komt mijn plekje vrij, want mn baas doet moeilijk om vrij te geven die dag.

Daar heb ik morgen dus nog even een flinke discussie met hem over, want ik ben het er absoluut net mee eens :twisted:
Bespreek het maar goed met hem hoe relaxed dat werkt en hoe gestrest je kunt worden als het niet doorgaat, indireckt heeft jou baas en rijdend NL er ook baat bij dat je op zandvoort bent..eneuh een coupe erbij maakt me blij :lol:

Geplaatst: 29 jul 2007, 21:22
door Erik K.
Fabian schreef:In het ergste geval komt mijn plekje vrij, want mn baas doet moeilijk om vrij te geven die dag.

Daar heb ik morgen dus nog even een flinke discussie met hem over, want ik ben het er absoluut net mee eens :twisted:
Ik ben er 's middags ook niet met die vervelende aanvragen, dan kun jij wel vrij krijgen ;)

Geplaatst: 29 jul 2007, 21:42
door Dennis van der Schoot
En ik dus ook al niet!!

Geplaatst: 29 jul 2007, 21:52
door GTRene
Dennis van der Schoot schreef:En ik dus ook al niet!!
jeetje wie moet ik nu nog in halen op het rechte stuk :cry: dus je komt niet, maar wacht eens er rijd ook nog een starlet mee volgens mij? that may save my day :idea: ow en Elmar met de MB Vito :lol:

Geplaatst: 29 jul 2007, 22:04
door Dennis van der Schoot
Ho! Misverstand ik ben er gewoon hoor!!
Ik zal rustig aan doen,kun je me voorbij :wink: .

Geplaatst: 29 jul 2007, 22:30
door GTRene
Dennis van der Schoot schreef:Ho! Misverstand ik ben er gewoon hoor!!
Ik zal rustig aan doen,kun je me voorbij :wink: .
Ah gelukkig, eneuh das aardig van je :lol: dan lijkt het nog wat, laat ik jou in de bochten wel voorbij :wink: alhoewel, ik denk dat jij er met mr happytale ook niet zo hard in kunt sturen als bv een speedster zou kunnen, en er rijden een stuk of wat speedsters mee, tis heavy spul met die snelle subs en M cars en anders snel spul 8) gezellie.

Geplaatst: 30 jul 2007, 08:36
door Hans R
Vlak de Mini's niet uit Rene..Berthil heeft 240pk onder de kap zitten 8) icm semi's kan dat nog leuk worden..

Geplaatst: 30 jul 2007, 08:39
door Fabian
Erik, Dennis, ik heb aangegeven dat er 8/8 geen aanvragen komen van Obdam en Van de Boom, jullie zijn dus ook geblokkeerd die dag in het ROB :wink: :P

Dus ik ben vrij :D

Geplaatst: 30 jul 2007, 08:47
door Erik K.
:mrgreen:

Geplaatst: 30 jul 2007, 11:31
door Niels
Prachtig initiatief dit! :D

maar ik moet toch ernstig op zoek naar een circuitwaardige auto

Geplaatst: 30 jul 2007, 12:00
door GTRene
Hans GP1630 schreef:Vlak de Mini's niet uit Rene..Berthil heeft 240pk onder de kap zitten 8) icm semi's kan dat nog leuk worden..
240pk :shock: in zo'n lekker scheurijzer als de mini? ai...allemaal kanonnen dus op een paar uitgezonderd, zo'n mini pak ik alleen op het rechte stuk en tegen die tijd dat je de lange Tarzan door bent heb ik ze waarschijnlijk al weer voor me :lol:
Vind het super met de Hartge maar om echt wat vrijer te rijden en te knallen dan is een goedliggende voorwiel aandrijver toch wel iets safer soms...
Misschien over 5 jaar als de Donkervoort D8 GT betaalbaar is 2d hands, dan kun je lekker gassen op Zandvoort en Assen(dat rijmt :lol: )
anyway, eerst maar eens een paar ronden de baan verkennen en de hoe de auto daarop reageert, ben er wel benieuwd naar, volgens mij als ie uitbreekt doet ie dat tot nu toe redelijk vloeiend dankzij die mooie sper, maar wil niet teveel uitbreken, ik probeer slow in and fast out 8)
Heb vorige week nog ff geprobeerd om heel & toe te doen maar dat ging niet echt :oops: dus doen we maar niet, nadeel vooral na het lange rechte stuk waarschijnlijk regelmatig wat blokkerende achterwielen, op een circuit is dus BMW SMG 2 wel makkelijk die geeft toch automatisch tussengas bij terug schakelen?

Geplaatst: 30 jul 2007, 13:25
door Maik
Nee joh, Rene, dan is er toch geen klap meer aan? :wink:
Waarom lukt heel-toe niet bij jou? Vreemde pedaalstand of vreemde voetstand? :lol:
Een maat van mij heeft ook een beetje vreemde voeten want hij krijgt z'n voet niet eens zover naar binnen gedraaid zodat het hem enigszins zou lukken :shock:
En anders 50meter eerder remmen bij de Tarzan, je kan er toch niet verliezen (of toch wel juist eigenlijk.....).

Geplaatst: 30 jul 2007, 14:41
door Fabian
In de QP is heel-toe ideaal toepasbaar, eitje! Gaspedaal en rempedaal zitten ideaal daarvoor. Je moet natuurlijk wel een beetje doortrappen op die rem....

Geplaatst: 30 jul 2007, 14:48
door Tristan
Bij elke BMW zijn de pedaalstanden goed voor heel and toe. Helaas bij VAG staat het gaspedaal dieper dan het rempedaal.

Geplaatst: 30 jul 2007, 15:29
door Maik
Maar Rene heeft geen BMW he, maar een Hartg(aati)e :wink:

Geplaatst: 30 jul 2007, 15:34
door Nutkees
nu moet ik toegeven dat ik heel en toe ook nog wel lastig vind in de M Coupe.. In de 323ti van me vriendin gaat het veel makkelijker...

Nu heb ik natuurlijk nog geen circuit ervaring en zal ik de auto er ook niet veel voor gaan gebruiken dus echt leren hoeft mij ook niet...

Geplaatst: 30 jul 2007, 15:34
door Berthil
Ik heb Peter (de initiator) een PB gestuurd maar heb helaas nog niets gehoord. Ik doe graag mee. Ik heb een circuittrining op Zandvoort achter de kiezen, stuk of 10 vrij rijden sessie's en de nodige rondjes op de Ring, dus ik denk wel dat ik een rijder ben :)

Als iemand al betaald heeft maar verhinderd is wil ik dat plaatsje wel overnemen als de organisatie akkoord is.

Geplaatst: 30 jul 2007, 17:22
door GTRene
Fabian schreef:In de QP is heel-toe ideaal toepasbaar, eitje! Gaspedaal en rempedaal zitten ideaal daarvoor. Je moet natuurlijk wel een beetje doortrappen op die rem....
Ideaal? ik ben het niet gewend en ben te bang om van het rempedaal te glippen met te weinig ervaring in heel & toe...dus ik doe het maar niet maar probeer een andere oplossing te vinden?
Misschien wel laat remmen en dan remmend de bocht insturen tot juiste ingangssnelheid en dan koppeling voorzichtig? oplaten komen als ik bijna klaar ben met remmen en hij niet meer te hard kan afremmen op de motor? of zou ie dan in de bocht te onstabiel worden...ik zal er wel eens mee spelen kijken wat voor mij het beste kan/is, rem liever wat vroeger dan dat ik de grindbak induik :lol:

Geplaatst: 30 jul 2007, 18:22
door Maik
Gewoon op tijd remmen, van 4de(/5de?) versnelling naar de 3de zetten, en dan pas op het allerlaatst de koppeling rustig op laten komen, maar nog VOORDAT je begint met insturen. Zo zou ik het doen. Ik zie vaak nog achterwielaandrijvers op de koppeling afremmen voor de tarzan en dat gaat bijna altijd gewoon goed hoor, gewoon geen ronderecords neer willen zetten :wink:

Geplaatst: 30 jul 2007, 18:33
door GTRene
Maik schreef:Gewoon op tijd remmen, van 4de(/5de?) versnelling naar de 3de zetten, en dan pas op het allerlaatst de koppeling rustig op laten komen, maar nog VOORDAT je begint met insturen. Zo zou ik het doen. Ik zie vaak nog achterwielaandrijvers op de koppeling afremmen voor de tarzan en dat gaat bijna altijd gewoon goed hoor, gewoon geen ronderecords neer willen zetten :wink:
Inderdaad, als je hem te vroeg loslaat terwijl de motor in "ruste stationeer draait" en je snelheid te hoog is en je al in 2 zit dan krijg je dat piep banden ff stil effect omdat hij dan ineens te hard op de motor afremt, die moet weer fff meelopen met de auto qua toeren.
Een bocht wat inremmen is meer voor voorwiel aandrijvers of als je onderstuur hebt/krijgt...achja ik kijk wel ff...eerste rondjes toch ff aanvoelen en weer terrein leren kennen.

weten jullie al welk deel we gebruiken? het lange circuit of een stukje eraf?

[img:410:600]http://www.cyclevision.nl/site2005/Images/QeDBJMog.jpg[/img]

Geplaatst: 30 jul 2007, 18:51
door Fabian
het hele circuit