De nieuwe BMW 3-serie (G20)
- MParallel
- Berichten: 8086
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Hoe objectief zijn dit soort reviews nog? Je leest niks anders dan dat die journalisten wel positief moeten zijn, anders worden ze niet meer uitgenodigd naar die fijne feestjes met 5 sterren hotel verblijf en 3 gangen diners.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Nou, dat zal in de realiteit wel meevallen hoor met die 5 sterren hotels.
Technologie wordt steeds beter, ook bij de (voorheen) mindere merken. Zelfs in de instapmodellen zit nu mooie techniek en wielophanging met een betere geometrie en een beter onderstel. Het verschil tussen het topsegment en de instappers wordt kleiner naarmate de techniek zich ontwikkelt. Interieur en body design is subjectief, dus je kunt hooguit de materialen afkraken.
Ik vind de reviews prima hoor.
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Oei, dat instrumentarium is echt afschuwelijk gewoon... of is dit ook instelbaar naar normale ronde tellers?
-
- Berichten: 51610
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Dit is cerebraal instelbaar en noemen we gewenning:)WillemBoer schreef: ↑13 dec 2018, 13:42 Oei, dat instrumentarium is echt afschuwelijk gewoon... of is dit ook instelbaar naar normale ronde tellers?
- MParallel
- Berichten: 8086
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ja, je elke morgen consistent met een naald in je anus prikken wend op de den duur ook.
- Theo Maassen.
- Theo Maassen.
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Instrumentarium is gewoon verschikkelijk inderdaad =) Verder zie ik hem echt wel zitten! Blij dat ie (hopelijk) eindelijk weer de sportiefste in z'n segment is!
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ach, als hier over 3-4 jaar de eerste tweehands G20's vol trots worden voorgesteld is dat digitale instrumentarium weer fantastisch. Gewoon even wennen denk ik. Zelf vind ik het top.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Een Kadett GSI had het ook en dat vonden we ook gaaf destijds!
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Robin schreef: ↑13 dec 2018, 13:44Dit is cerebraal instelbaar en noemen we gewenning:)WillemBoer schreef: ↑13 dec 2018, 13:42 Oei, dat instrumentarium is echt afschuwelijk gewoon... of is dit ook instelbaar naar normale ronde tellers?
Niet dat ik er aan ga wennen, maar briljant gevonden
Mijn cerebrale plasticiteit kent grenzen
Hoe meer ik het DigiDash zie, des te minder ik het vind, ook information overload IMHO. Veel te veel niet noodzakelijke ruis.
-
- Berichten: 51610
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Dat uw cerebrale plasticiteit grenzen kent, maar wat te denken van de phallische plasticiteit uwer jongeheer, denkende aan de bijna Latijns vormgegeven koets met te allen tijde dubbele 90mm uitlaten(behalve 318d info by Woka .red) in haar re- designed en zwaar geprononceerde derriere?
Of opteert u liever voor Ikea-on-wheels, Model 3?
TLRS@PC Robin.
Of opteert u liever voor Ikea-on-wheels, Model 3?
TLRS@PC Robin.
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik vertaal het even;
Roest uit de pijp
Roest uit de pijp
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
-
- Berichten: 51610
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Anyway, Carwow, ook leuke info.
M340Xi is snél! En leuk(driftmode)
Maar 330i is sensible choice(of 320/330d)
Mooi interieur, mooie dash layout en @ 12:28 vind ik 't toch wel mooi digitaal gedaan.
Maar... Als ik nu in de markt was natuurlijk 'n Model 3. Echt veel revolutionairder, mooier, beter en alles:)
En natuurlijk Wouter en Martijn(Leuk filmpje ook!)
https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-3-se ... deo-118013
REPOST, maar goede info.
M340Xi is snél! En leuk(driftmode)
Maar 330i is sensible choice(of 320/330d)
Mooi interieur, mooie dash layout en @ 12:28 vind ik 't toch wel mooi digitaal gedaan.
Maar... Als ik nu in de markt was natuurlijk 'n Model 3. Echt veel revolutionairder, mooier, beter en alles:)
En natuurlijk Wouter en Martijn(Leuk filmpje ook!)
https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-3-se ... deo-118013
REPOST, maar goede info.
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Hij is hip hoor.
Zou hem lekker in het zwart nemen. Zie je die gekke hoeken wat minder. Verder lijkt ie wel echt next-level tov het huidige model.
Zou hem lekker in het zwart nemen. Zie je die gekke hoeken wat minder. Verder lijkt ie wel echt next-level tov het huidige model.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik vind ‘m zo in het blauw wel strak. Kan ie goed hebben!
- sitechris
- Berichten: 4491
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Een keertje ervaringsdeskundige op zo'n persreis. Was absoluut een mooie vijfsterren trip. Overigens doen ze het allemaal, dus dat biedt merken geen voordelen.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Even wat olie op het vuur van de haters: als er géén subsidie zat op de Tesla zou ik de keuze tussen model 3 en G20 nog best lastig vindenRobin schreef: ↑13 dec 2018, 19:40 Anyway, Carwow, ook leuke info.
M340Xi is snél! En leuk(driftmode)
Maar 330i is sensible choice(of 320/330d)
Mooi interieur, mooie dash layout en @ 12:28 vind ik 't toch wel mooi digitaal gedaan.
Maar... Als ik nu in de markt was natuurlijk 'n Model 3. Echt veel revolutionairder, mooier, beter en alles:)
En natuurlijk Wouter en Martijn(Leuk filmpje ook!)
https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-3-se ... deo-118013
REPOST, maar goede info.
-
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Bij EVO zijn ze niet onverdeeld enthousiast: https://www.evo.co.uk/bmw/3-series/2205 ... es-c-class
- sitechris
- Berichten: 4491
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Te stugge dempers met M-sportpakket heb ik vaker gelezen/gehoord inderdaad. Adaptieve dempers de oplossing?
-
- Berichten: 51610
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Dat mag en kan en geen probleem hoor.... maar begrijpen doe ik 't eigenlijk dan weer niet:)Twist schreef: ↑14 dec 2018, 00:03Even wat olie op het vuur van de haters: als er géén subsidie zat op de Tesla zou ik de keuze tussen model 3 en G20 nog best lastig vindenRobin schreef: ↑13 dec 2018, 19:40 Anyway, Carwow, ook leuke info.
M340Xi is snél! En leuk(driftmode)
Maar 330i is sensible choice(of 320/330d)
Mooi interieur, mooie dash layout en @ 12:28 vind ik 't toch wel mooi digitaal gedaan.
Maar... Als ik nu in de markt was natuurlijk 'n Model 3. Echt veel revolutionairder, mooier, beter en alles:)
En natuurlijk Wouter en Martijn(Leuk filmpje ook!)
https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-3-se ... deo-118013
REPOST, maar goede info.
Geldt ook voor A4/C/etc, niet specifiek 3er.
Model 3 mooie electrotechniek( meen ik), maar het ding ziet er van binnen en buiten onsmakelijk uit imho.
-
- Berichten: 51610
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Woka vertelde toch dat dat optioneel is in hun filmpje?
En wat is stug? OK UK B roads zijn wel de maatstaf om een chassis te testen daarop. Klopt.
GEEN rammel/kraak/piep is 't belangrijkste.
En hier uit EVO link:
Another addition to the chassis is a new lift-related damper technology. Designed to control the body’s movement under acceleration and braking, it features additional hydraulic damping on the front axle and a compression reduction system on the rear. The principle is that it reduces both excessive dive at the front, and reduces unsettled damper response at the rear.
On the front axle there is an inner sleeve within the damper that takes care of the majority of chassis movements, the whole damper only coming into play when the forces and loads increase. The rear dampers remain ‘continuously adaptive’ no matter the load, with the whole concept designed to maximise ‘sportiness’ without effecting comfort.
- Arthur
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- sitechris
- Berichten: 4491
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Stap in de BMW X2 met 20 inch velgen en je weet wat te stug is
[Aquote=Robin post_id=1311971 time=1544783870 user_id=9]
En wat is stug? OK UK B roads zijn wel de maatstaf om een chassis te testen daarop. Klopt.
GEEN rammel/kraak/piep is 't belangrijkste.
En hier uit EVO link:
[Aquote=Robin post_id=1311971 time=1544783870 user_id=9]
Woka vertelde toch dat dat optioneel is in hun filmpje?
En wat is stug? OK UK B roads zijn wel de maatstaf om een chassis te testen daarop. Klopt.
GEEN rammel/kraak/piep is 't belangrijkste.
En hier uit EVO link:
[/quote]Another addition to the chassis is a new lift-related damper technology. Designed to control the body’s movement under acceleration and braking, it features additional hydraulic damping on the front axle and a compression reduction system on the rear. The principle is that it reduces both excessive dive at the front, and reduces unsettled damper response at the rear.
On the front axle there is an inner sleeve within the damper that takes care of the majority of chassis movements, the whole damper only coming into play when the forces and loads increase. The rear dampers remain ‘continuously adaptive’ no matter the load, with the whole concept designed to maximise ‘sportiness’ without effecting comfort.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten