Dat hebben we toch ook niet?Rico v Velzen schreef:dit valt niet in de catagorie leedvermaak
E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Ik heb net een stevig gesprek gehad met de dealer, gewoon de receptionist nog steeds.
Aangeven dat ik de reparatietijden niet geloof. Volgens alle reparatieprogramma´s staat er 6,7 uur voor vervangen van de koppaking.
Bovenste distributie (VANOS) staat 2,5 uur voor (de en montage), onderste distributie staat 6,5 uur voor. De bovenste moet los voor de koppakking. Blijft er 4uur arbeid over om de kop te demonteren en de koppakking te vervangen en de kop weer te demonteren.
Hij kon het niet weerleggen. Reparatietijden stonden zo in zijn systeem (10,5 uur). Dus ik heb hem opdracht gegeven met de monteur en de chefwerkplaats om de tafel te gaan zitten om de daadwerkelijke extra werktijd op papier te zetten en deze aan me terug te koppelen.
Ik heb nogmaals aangegeven dat ik het er niet mee eens (foute diagnose en verkeerd geinformeerd) ben en dat ik (en niet de Europlus) nu degene ben die de kosten moet dragen. Als de reeele kosten boven water zijn wordt er pas verder gepraat. Tevens aangegeven dat zij er nu schuld aan zijn dat de Europlus de hakken in het zand zet door deze kostenopgave te maken.
Ik krijg vanmiddag nog een terugkoppeling, en ik verwacht hem op hangende pootjes aan de lijn te krijgen eigenlijk.
Aangeven dat ik de reparatietijden niet geloof. Volgens alle reparatieprogramma´s staat er 6,7 uur voor vervangen van de koppaking.
Bovenste distributie (VANOS) staat 2,5 uur voor (de en montage), onderste distributie staat 6,5 uur voor. De bovenste moet los voor de koppakking. Blijft er 4uur arbeid over om de kop te demonteren en de koppakking te vervangen en de kop weer te demonteren.
Hij kon het niet weerleggen. Reparatietijden stonden zo in zijn systeem (10,5 uur). Dus ik heb hem opdracht gegeven met de monteur en de chefwerkplaats om de tafel te gaan zitten om de daadwerkelijke extra werktijd op papier te zetten en deze aan me terug te koppelen.
Ik heb nogmaals aangegeven dat ik het er niet mee eens (foute diagnose en verkeerd geinformeerd) ben en dat ik (en niet de Europlus) nu degene ben die de kosten moet dragen. Als de reeele kosten boven water zijn wordt er pas verder gepraat. Tevens aangegeven dat zij er nu schuld aan zijn dat de Europlus de hakken in het zand zet door deze kostenopgave te maken.
Ik krijg vanmiddag nog een terugkoppeling, en ik verwacht hem op hangende pootjes aan de lijn te krijgen eigenlijk.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
[img:531:501]http://download.lavadomefive.com/member ... ocbull.jpg[/img]
- MartijnGizmo
- Berichten: 13007
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Net weer lang gesprek gehad, er gaat iniedergeval al €650 van de rekening af. Dus nu nog €1300 over.
Aangegeven dat ik blij ben met deze handreiking, maar ik nog steeds €1300 moet betalen, wat VEEL geld is voor mij. Door een foute diagnose en niet juiste informatie richting mijn persoon over de reparatie en eventuele gevolgen.
Ik heb hem gevraagd netjes met zijn leidinggevende te overleggen (de vestigingsdirecteur) om te kijken wat hij nu nog kan betekenen om dat leed van €1300 te beperken. Ik heb immers de afgelopen weken al voor €4000 bij hem uitgegeven (multiriem spanners, rammmechanisme, disutriutie) en daar komt nu dus nog €1300 bij....Op deze reparaties mag hij me zeker ook nog tegemoet komen. Ik heb nog nooit om een korting gevraagd, ik heb gewoon de bruto-rekeningen betaald. Hij was ook blij dat ik niet meteen ge-escaleerd heb, en dat ik niet schreeuwend en vloekend aan zijn balie stond.
Dat gaat hij maandag met de directeur overleggen en daar komt hij bij me op terug.
Al met al: het gaat me zeker een €1000 kosten denk ik.
Maar ja, geld moet rollen. Mij gaat het erom dat mn auto goed is.
Het jammer is alleen dat ik dat geld (had net eindelijk mn caravan verkocht van het weekend
) wilde gebruiken om een serieus onderstel aan te schaffen
Dat nu maar even uitstellen.
Voordeel is wel dat ik op alle gedane reparaties 2 jaar garantie heb. Omdat ik alles zelf betaal. Bij Huisselectie (of normale garantie) bestaat garantie op garantie niet namelijk. Maar goed
Aangegeven dat ik blij ben met deze handreiking, maar ik nog steeds €1300 moet betalen, wat VEEL geld is voor mij. Door een foute diagnose en niet juiste informatie richting mijn persoon over de reparatie en eventuele gevolgen.
Ik heb hem gevraagd netjes met zijn leidinggevende te overleggen (de vestigingsdirecteur) om te kijken wat hij nu nog kan betekenen om dat leed van €1300 te beperken. Ik heb immers de afgelopen weken al voor €4000 bij hem uitgegeven (multiriem spanners, rammmechanisme, disutriutie) en daar komt nu dus nog €1300 bij....Op deze reparaties mag hij me zeker ook nog tegemoet komen. Ik heb nog nooit om een korting gevraagd, ik heb gewoon de bruto-rekeningen betaald. Hij was ook blij dat ik niet meteen ge-escaleerd heb, en dat ik niet schreeuwend en vloekend aan zijn balie stond.
Dat gaat hij maandag met de directeur overleggen en daar komt hij bij me op terug.
Al met al: het gaat me zeker een €1000 kosten denk ik.
Maar ja, geld moet rollen. Mij gaat het erom dat mn auto goed is.
Het jammer is alleen dat ik dat geld (had net eindelijk mn caravan verkocht van het weekend


Voordeel is wel dat ik op alle gedane reparaties 2 jaar garantie heb. Omdat ik alles zelf betaal. Bij Huisselectie (of normale garantie) bestaat garantie op garantie niet namelijk. Maar goed

-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Arme receptionist, beetje de hele dag aan de lijn hangen met een rare gast terwijl al die andere lease-schapen gewoon hun rekening betalen.Fabian schreef:Ik heb net een stevig gesprek gehad met de dealer, gewoon de receptionist nog steeds.

Fabian, neem het hem/haar niet kwalijk. Ze kunnen er ook niets aan doen.
[img:436:323]http://www.amuzensantics.com/funny/imag ... eeshit.jpg[/img]
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Even tussendoor, ben ik nou de enige die het zo raar vind dat een receptionist rekeningen opstelt naar klanten toe? Komt een beetje slordig over om het complete bedrag te vragen als de auto al uitelkaar ligt en in de werkplaats staat.
Lijkt een beetje op die vage huisartsenpost taferelen die weleens hoort, over aspirientjes enzo.
[img:1024:749]http://www.dumpert.nl/paginas/upload/20070719/4731.jpg[/img]
Lijkt een beetje op die vage huisartsenpost taferelen die weleens hoort, over aspirientjes enzo.
[img:1024:749]http://www.dumpert.nl/paginas/upload/20070719/4731.jpg[/img]
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Nee hoor, vind het zelf ook erg vreemd. Dubbelsteyn in Dordrecht laat gewoon de werkplaats alles met de klanten regelen. De receptionist daar is meer iemand die telefoontjes aanneemt en doorschakelt volgens mij. Iedereen loopt toch gelijk door naar de werkplaats- of onderdelenbalie. Heb eigenlijk geen idee waarom ze haar niet vervangen voor een telefooncentrale.
Fabian, moet gewoon eisen dat hij iemand van de werkplaats krijgt te spreken.
Fabian, moet gewoon eisen dat hij iemand van de werkplaats krijgt te spreken.
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Ho ho, het gaat om de werkplaatsreceptionist hoor. Ik heb geen contact gehad met de telefoniste
Van de receptionist mag je verwachten dat ze voldoende kennis van zaken en de systemen hebben. Dus ook om te factureren. Ik heb geen contact gehad met de telefoniste
Komt het daadwerkelijk op het puntje van de i aan dan zal die altijd even moeten overleggen met de chef-werkplaats. Begrijpelijk, dat is degene die echt verstand van de techniek heeft. De werkplaatsreceptionist is degene die het verkoopt aan de klant, hij is het gezicht en het aanspreekpunt.
Dus wat dat betreft doodnormale gang van zaken, daar kan ik echt niets op tegen hebben.
Komen de receptionist en de chef-werkplaats er samen niet uit dan is er de after-sales manager nog. En anders kun je nog terecht bij de directeur.

Van de receptionist mag je verwachten dat ze voldoende kennis van zaken en de systemen hebben. Dus ook om te factureren. Ik heb geen contact gehad met de telefoniste

Komt het daadwerkelijk op het puntje van de i aan dan zal die altijd even moeten overleggen met de chef-werkplaats. Begrijpelijk, dat is degene die echt verstand van de techniek heeft. De werkplaatsreceptionist is degene die het verkoopt aan de klant, hij is het gezicht en het aanspreekpunt.
Dus wat dat betreft doodnormale gang van zaken, daar kan ik echt niets op tegen hebben.
Komen de receptionist en de chef-werkplaats er samen niet uit dan is er de after-sales manager nog. En anders kun je nog terecht bij de directeur.
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Zo, afgekaart op 50/50. Dus €1000 mijn rekening.
Betalen en klaar ermee.
Balen dat ik €1000 moet betalen, maar zakelijk gezien een correct geboden oplossing van de dealer. Dus ik heb er vrede mee op deze manier.
Tot nu toe dus €10.000 garantie reparaties doorgevoerd, waarvan €1800 mijn eigen rekening is geweest (10% eigen risico en deze reparatie 50/50).
Betalen en klaar ermee.
Balen dat ik €1000 moet betalen, maar zakelijk gezien een correct geboden oplossing van de dealer. Dus ik heb er vrede mee op deze manier.
Tot nu toe dus €10.000 garantie reparaties doorgevoerd, waarvan €1800 mijn eigen rekening is geweest (10% eigen risico en deze reparatie 50/50).
-
- Berichten: 9442
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Niets op papier, maar dat hoeft ook niet. Ook niet om gevraagd. Wel de mondelijke toezegging dat er nu geen Euro meer bijkomt, wat ze ook tegenkomen bij het verder ontmantelen van de cilinderkopWouter81 schreef:
Geven ze ook bepaalde garanties op papier nu?
De koppaking wordt dus nu (preventief) vervangen en tevens worden alle tuimelaars in de cilinderkop vervangen.
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Knot
- Berichten: 40295
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Het is wel lekker dat er een hoop vervangen is natuurlijk, ik koop ook liever een auto die al een nieuwe koppeling heeft (150dkm ofzo op de teller dan) bijvoorbeeld.
Maar er is aan je Z3C toch wel wat vervangen onlangs. Neem aan dat je er niet dezelfde kmstand zelf bij gaat rijden en zit te wachten op een herhaling.
Maar er is aan je Z3C toch wel wat vervangen onlangs. Neem aan dat je er niet dezelfde kmstand zelf bij gaat rijden en zit te wachten op een herhaling.
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Nog 1 keer dan:Knot schreef: Maar er is aan je Z3C toch wel wat vervangen onlangs. Neem aan dat je er niet dezelfde kmstand zelf bij gaat rijden en zit te wachten op een herhaling.

Het zijn allemaal, buiten de waterpomp, thermostaat en de koppeling, allemaal redelijk uitzonderlijke reparaties.
Het dif had niemand laten vervangen voor 1500 Euries, de VANOS was niet nodig a 1000 Euries, de koppaking nu zou niet nodig hoeven de zijn a 2000 Eurie, de distributie a 2000 Eurie hoeft ook niet perse etc etc
Hij staat alleen bij een BMW-dealer, en die kennen tegenwoordig de term "repareren" niet meer.

Laten we wel wezen, als ik hiermee naar (ik noem maar es wat) Vlasblom was gegaan was ik voor 3x minder dan de helft klaar geweest, en was het juiste kapotte onderdeel vervangen ipv alles maar lukraak te vervangen zoals de dealer dat doet.
Maar daar hoor je mij niet over klagen, aangezien het garantie is. EN ik heb nu op al deze reparaties weer 2 jaar volledige BMW-garantie.
Jij was toch ook 10K kwijt aan het onderhoud van me M3 zei je in 1 jaar? En dat voor een auto waarvan je al wist dat je hem ging verkopen voordat je eraan begon

Deze Coupe blijft nog een lange tijd bij me, en er zou zo maar eensde dubbele kmstand op kunnen komen te staan inderdaad. Dat wil echter niet zeggen dat ik wederom deze kosten hoef te verwachten.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Chaert-RS, Jules_W, Marc Sierra, S-RS en 4 gasten