Welke V8 voor 10-15k?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28529
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Martijn_bmw » 29 jun 2016, 12:06

denk dat het grootste probleem van een masarati knot zijn omloopsnelheid is...

als hij zo'n ding koopt kan hij hem dag 1 alweer te koop zetten en als nog verplicht een jaar er in rond rijden :tooth:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3642
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door RJK » 29 jun 2016, 14:18

Henk Jan schreef:Afbeelding

Deze staat bij van der Linden in Waddinxveen en ik weet uit betrouwbare bron dat deze voor een (flink) lager bedrag weg mag (auto is van een kennis). Uit ervaring weet ik dat het een prima onderhouden apparaat is.
:headbang: wanneer gaan we met 2x Corvette een rondje om?

Als er echt nog veel ruimte in de prijs zit dan hou je mogelijk voldoende in de knip om de puntjes op de i te zetten? Wit met zwart interieur niet zo verkeerd toch?

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door indobesar » 29 jun 2016, 15:36

Knot schreef:Een R8 handbak is zeker gaaf, daar wil ik ook de knip nog wel voor trekken maar niet bij John :)
Want?

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6713
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door EvdP » 29 jun 2016, 16:14

Knot schreef:Tijd geleden altijd dikke wielen op alle bmw's en altijd rond dezelfde kmstand, dat viel me op in negatieve zin.

Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1670
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: Bmw Z3 Coupe

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Rogerb » 29 jun 2016, 17:40

Volgens mij heeft van Rijt toch altijd wel eerlijke wagens?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door GTRene » 29 jun 2016, 19:08

en ineens weet je het, je haalt weer een M5 :mrgreen:

http://www.autotrader.nl/auto/bmw-5-ser ... eschakeld/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

of 1 van de andere

http://www.gaspedaal.nl/BMW/5-serie/?tr ... 0&wg=lijst" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Knot » 29 jun 2016, 21:37

Heb 2x een E46 touring gehad, maar de 2e was ik snel zat, weinig nieuws aan behalve de motor.

Toch eerder een 840 idd of iets als een pontiac gto of mustang. Die 3200 blijft ook spelen, prachtig geluid uit die V8 maar ik vertrouw de techniek niet zo, het is niet als BMW volgens mij.

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Walter » 29 jun 2016, 21:43

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door GTRene » 29 jun 2016, 22:00

Knot schreef:Die 3200 blijft ook spelen, prachtig geluid uit die V8 maar ik vertrouw de techniek niet zo, het is niet als BMW volgens mij.
ik denk dat je aan deze geen buil kan vallen, bijna 17k maar wellicht gaat die voor 15k ook weg.

mooi vermogen, mooi model, lekker geluidje, sperdiff en relatief lage kmst met 122k/km
carbon inleg en alcantara hemel...mooie uitvoering.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The turbocharged 90° V-8 engine on the Maserati 3200 GT is a 3.2 litre that develops an impressive 271 kw (370 hp) at 6250 rpm with a peak torque of 442 Nm (45 kgm) over a broad 2700-5500 rpm power range.The perfectly balanced crankshaft with 90° cranks on an integral engine block is stiffened by its connection to bearings eliminating noise and vibration.

The twin turbos use mixed flow turbines that respond 20% faster than traditional types.

Which means in practice excellent acceleration from a standing start (0-100 km/h in just 5.12 secs) and good engine response at low speeds, overall offering exceptional flexibility.

The electronic engine management system that controls both fuel injection and ignition is "Drive-by-Wire" technology that significantly enhances the car's performance and driveability.

This system, developed in conjunction with and supplied by Magneti Marelli, allows for very low gas emissions levels for a sports car and it can already meet the future proposed exhaust legislation.

The performance capability of the engine even at less than full power is assisted by the specific characteristic of the "Drive-by-wire" system.

This is also fully integrated with ASR traction control on the manual version and is adopted on the transmission of the 3200 GT Automatic model.
The manual transmission features six-speeds (plus reverse) with triple cone synchronisers for 1st and 2nd, double cone for 3rd and 4th, all offering smoother gear engagement. The transmission shaft is made of aluminium to reduce both weight and inertia forces.

It is divided into two sections with a constant velocity joint combined with one flexible rubber coupling and two universal joints. The differential casing is mounted on the rear suspension frame and the diff itself is a preloaded self-locking type with different pull and push settings (25/45%).

This self-locking diff comes into operation when the automatic traction control is switched off.
http://www.autointell.com/european_comp ... t11115.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

de 3200gt moet je wel op tijd de riemen wisselen en je hebt turbo's, magoed wel dikke power.

of je kan voor de duurdere 4200gt gaan, dan zonder turbo's weet niet of er daar ook riemen op zitten vergeten :)

ow, hier een overzicht van voorkomende zaken bij een 3200gt...schijnbaar moet je elke 18k/miles dus 30.000 km de riemen vervangen :)

http://www.classiccarsforsale.co.uk/rev ... gt-review/" onclick="window.open(this.href);return false;

maar mooi ding, als je het hebt vervangen (zal het geld niet zijn lijkt me?) kan je weer een jaar of wat.

en anders de duurdere 4200gt daar heb je dat dacht ik niet.

edit: maar ze schijnen niet de betrouwbaarheid ala bmw te hebben...magoed worden ook al wat ouder.

hier ook meer, velen schijnen naar de 3200gt te hunkeren om emotiele redenen ipv de 4200? afijn, nog maar een klein stukje gelezen :mrgreen:

http://www.sportsmaserati.com/showthrea ... 00-vs-4200" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door GTRene » 29 jun 2016, 22:19

beetje tunen :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Knot » 29 jun 2016, 22:29

Elke 30k die riemen, dat is snel zeg maar idd zelf direct (laten) vervangen en dan pas belasten.

Die turbo's zijn die een beetje betrouwbaar? En natuurlijk, is er door remappen nog wat meer uit te halen of zit er weinig reserve in?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door GTRene » 29 jun 2016, 22:33

Ik zag al remap setjes voor 450 pk en kan meer maar dan moet je meer aanpassen, maar 450pk zag ik al voorbij komen wat zo kan schijnbaar en dan heb je ook rond de 500 nm

weet niet of die dan knot proof is, maar gezien jou auto's het wel goed volhouden, zal je er toch wel met 'beleid' oid mee omgaan :mrgreen:

en als die motor ooit te duur wordt om te reparen oid, verkoop je de rest van de motyor en lepel je er een LS3 oid in, past leuk lijkt me en betrouwbaar 430<>480 pk :df:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Knot » 29 jun 2016, 22:45

Gelukkig zie JIJ het al helemaal zitten :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door GTRene » 29 jun 2016, 22:47

lol, achja, best leuk.

maareuh, geen handbak en nette familie bak niet wat?
iedereen kan mee en Pa kan savonds de hooligan uithangen ;-)

http://www.autowereld.nl/mercedes-benz/ ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Origineel nederlands geleverde auto..

100 Procent geen schadeverleden..

Dealer onderhouden..

Boekjes aanwezig
2 Sleutels aanwezig

1000 km geleden groot onderhoud gehad..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door GTRene » 29 jun 2016, 22:52

Knot schreef:Elke 30k die riemen, dat is snel zeg maar idd zelf direct (laten) vervangen en dan pas belasten.

Die turbo's zijn die een beetje betrouwbaar? En natuurlijk, is er door remappen nog wat meer uit te halen of zit er weinig reserve in?
trouwens, voor relatief weinig 420pk = 249,-euro

http://www.chiptuninghuis.nl/1878/maser ... turbo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Knot » 29 jun 2016, 22:58

420pk/470nm kom je ongeveer op uit, maar dan liever via bekenden als DTC (met wat korting).

Die C63... mooi ding maar vind dat V8 geluid maar raar, vliegtuigroffel oid... dan is de maserati vele malen eleganter.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Joy » 29 jun 2016, 23:02

Zo een 3200GT kan relatief betrouwbaar zijn maar tevens een moneypit 1e klas. Een klant van ons had zo een ding en zelfs met zijn goed gevulde portemonnee was het niet leuk meer. Zelfde verhaal met de Ghibli die hij had.
Er gaat gewoon regelmatig wat stuk aan zo een auto.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Knot » 29 jun 2016, 23:03


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door GTRene » 29 jun 2016, 23:09

leuk :TV kijken: ga ik eens ff kijken straks.
en idd prachtig elegante auto's :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door GTRene » 30 jun 2016, 00:04

zo, even af gekeken, wat een prachtige stijlvolle auto zo'n 3200GT boomerang, zei noemen het zelfs een supercar :tooth:

de zo te lezen bekende kleine voorkomende zaken aangepakt wat je op termijn tegen kan komen.

Ik zou het wel aandurven voor een mooie prijs, 15k als die bij aanschaf goed is, dus goed rijd en niet die gasklep/electronica troubles heeft of aircon niet werkende e.d.
als dat allemaal nog goed is bij aanschaf (en alle banden van 1 merk en type :tooth: ) dan zou ik het wel aandurven bij die ene, deze bedoel ik, bovendien in de basis al veel mooier dan die op TV dus niet onderkant markt zeg maar.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Knot » 30 jun 2016, 08:28

Toch als je dat lijstje al ziet... diverse storingen verholpen, motorstoring (laatste foto), schade links..... Elk jaar ben je aan de beurt met zo'n auto en als ik een beetje bewolking ga trekken dan een paar keer per jaar voor een duizendje of wat... ziet er prachtig uit, klinkt goed maar toch lastig.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door allen » 30 jun 2016, 09:18

Met jouw omloopsnelheid kwa wisselen van auto's zal dat wel meevallen.
Hoewel ik zelf aardig wat gewend ben met Engelse horrorhokken, moet ik bekennen dat dit ook voor mij een brug te ver is.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door GTRene » 30 jun 2016, 11:29

weet niet hoor, ja je kan pech hebben, maar mijn Pa had bv 2 x een Maserati, 1x een Biturbo en 1x een Shamal en bij beide eigenlijk nooit problemen gehad zover ik me kan herinneren, ja een keer de riemen vervangen.

natuurlijk als je burn outs gaat doen en of driften zou je wat eerder pech kunnen krijgen of dat wat stuk gaat, maar ook dat ligt er aan hoe en bij wie, bij Knot gaat meestal niet echt wat stuk dacht ik, of het moest al versleten zijn?

en wat kan je nu eigenlijk gebeuren voor zeg 15 k en stel dat nu nog alles goed is? stel je rijd er een jaar mee en stel 3.000 euro 'pech' of toch ff vervangen just in case, what else is new bij Knot?

daarbij rij je wel in een soort 'supercar' met zeer elegante uitstraling, een soort Jeckel & Hyde :tooth:

wat je wel kan doen is zorgen dat je een adresje hebt in de buurt die regelmatig met Italiaanse auto's werkt bv voor een vriendelijk prijsje, just in case.

en anders ben je een schijterd als je niet zoiets durft te kopen :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door allen » 30 jun 2016, 11:34

Iemand op dit forum zou het woordje 'centenkwestie' erin gooien en zolang het niet je eigen centen zijn is het altijd makkelijk praten Rene. :tooth:

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6713
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door EvdP » 30 jun 2016, 12:34

Ja, wat is 15k nou?

:tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, EricYellow en 3 gasten