als hij zo'n ding koopt kan hij hem dag 1 alweer te koop zetten en als nog verplicht een jaar er in rond rijden
Welke V8 voor 10-15k?
- Martijn_bmw
- Berichten: 29011
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Welke V8 voor 10-15k?
denk dat het grootste probleem van een masarati knot zijn omloopsnelheid is...
als hij zo'n ding koopt kan hij hem dag 1 alweer te koop zetten en als nog verplicht een jaar er in rond rijden
als hij zo'n ding koopt kan hij hem dag 1 alweer te koop zetten en als nog verplicht een jaar er in rond rijden
- RJK
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Henk Jan schreef:
Deze staat bij van der Linden in Waddinxveen en ik weet uit betrouwbare bron dat deze voor een (flink) lager bedrag weg mag (auto is van een kennis). Uit ervaring weet ik dat het een prima onderhouden apparaat is.
Als er echt nog veel ruimte in de prijs zit dan hou je mogelijk voldoende in de knip om de puntjes op de i te zetten? Wit met zwart interieur niet zo verkeerd toch?
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Want?Knot schreef:Een R8 handbak is zeker gaaf, daar wil ik ook de knip nog wel voor trekken maar niet bij John
- EvdP
- Berichten: 6831
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Knot schreef:Tijd geleden altijd dikke wielen op alle bmw's en altijd rond dezelfde kmstand, dat viel me op in negatieve zin.
- Rogerb
- Berichten: 1727
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Volgens mij heeft van Rijt toch altijd wel eerlijke wagens?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
en ineens weet je het, je haalt weer een M5
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-5-ser ... eschakeld/" onclick="window.open(this.href);return false;



of 1 van de andere
http://www.gaspedaal.nl/BMW/5-serie/?tr ... 0&wg=lijst" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-5-ser ... eschakeld/" onclick="window.open(this.href);return false;
of 1 van de andere
http://www.gaspedaal.nl/BMW/5-serie/?tr ... 0&wg=lijst" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
- Berichten: 40838
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Heb 2x een E46 touring gehad, maar de 2e was ik snel zat, weinig nieuws aan behalve de motor.
Toch eerder een 840 idd of iets als een pontiac gto of mustang. Die 3200 blijft ook spelen, prachtig geluid uit die V8 maar ik vertrouw de techniek niet zo, het is niet als BMW volgens mij.
Toch eerder een 840 idd of iets als een pontiac gto of mustang. Die 3200 blijft ook spelen, prachtig geluid uit die V8 maar ik vertrouw de techniek niet zo, het is niet als BMW volgens mij.
-
Walter
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Welke V8 voor 10-15k?
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
ik denk dat je aan deze geen buil kan vallen, bijna 17k maar wellicht gaat die voor 15k ook weg.Knot schreef:Die 3200 blijft ook spelen, prachtig geluid uit die V8 maar ik vertrouw de techniek niet zo, het is niet als BMW volgens mij.
mooi vermogen, mooi model, lekker geluidje, sperdiff en relatief lage kmst met 122k/km
carbon inleg en alcantara hemel...mooie uitvoering.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
The turbocharged 90° V-8 engine on the Maserati 3200 GT is a 3.2 litre that develops an impressive 271 kw (370 hp) at 6250 rpm with a peak torque of 442 Nm (45 kgm) over a broad 2700-5500 rpm power range.The perfectly balanced crankshaft with 90° cranks on an integral engine block is stiffened by its connection to bearings eliminating noise and vibration.
The twin turbos use mixed flow turbines that respond 20% faster than traditional types.
Which means in practice excellent acceleration from a standing start (0-100 km/h in just 5.12 secs) and good engine response at low speeds, overall offering exceptional flexibility.
The electronic engine management system that controls both fuel injection and ignition is "Drive-by-Wire" technology that significantly enhances the car's performance and driveability.
This system, developed in conjunction with and supplied by Magneti Marelli, allows for very low gas emissions levels for a sports car and it can already meet the future proposed exhaust legislation.
The performance capability of the engine even at less than full power is assisted by the specific characteristic of the "Drive-by-wire" system.
This is also fully integrated with ASR traction control on the manual version and is adopted on the transmission of the 3200 GT Automatic model.
http://www.autointell.com/european_comp ... t11115.htm" onclick="window.open(this.href);return false;The manual transmission features six-speeds (plus reverse) with triple cone synchronisers for 1st and 2nd, double cone for 3rd and 4th, all offering smoother gear engagement. The transmission shaft is made of aluminium to reduce both weight and inertia forces.
It is divided into two sections with a constant velocity joint combined with one flexible rubber coupling and two universal joints. The differential casing is mounted on the rear suspension frame and the diff itself is a preloaded self-locking type with different pull and push settings (25/45%).
This self-locking diff comes into operation when the automatic traction control is switched off.
de 3200gt moet je wel op tijd de riemen wisselen en je hebt turbo's, magoed wel dikke power.
of je kan voor de duurdere 4200gt gaan, dan zonder turbo's weet niet of er daar ook riemen op zitten vergeten
ow, hier een overzicht van voorkomende zaken bij een 3200gt...schijnbaar moet je elke 18k/miles dus 30.000 km de riemen vervangen
http://www.classiccarsforsale.co.uk/rev ... gt-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
maar mooi ding, als je het hebt vervangen (zal het geld niet zijn lijkt me?) kan je weer een jaar of wat.
en anders de duurdere 4200gt daar heb je dat dacht ik niet.
edit: maar ze schijnen niet de betrouwbaarheid ala bmw te hebben...magoed worden ook al wat ouder.
hier ook meer, velen schijnen naar de 3200gt te hunkeren om emotiele redenen ipv de 4200? afijn, nog maar een klein stukje gelezen
http://www.sportsmaserati.com/showthrea ... 00-vs-4200" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
beetje tunen


- Knot
- Berichten: 40838
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Elke 30k die riemen, dat is snel zeg maar idd zelf direct (laten) vervangen en dan pas belasten.
Die turbo's zijn die een beetje betrouwbaar? En natuurlijk, is er door remappen nog wat meer uit te halen of zit er weinig reserve in?
Die turbo's zijn die een beetje betrouwbaar? En natuurlijk, is er door remappen nog wat meer uit te halen of zit er weinig reserve in?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Ik zag al remap setjes voor 450 pk en kan meer maar dan moet je meer aanpassen, maar 450pk zag ik al voorbij komen wat zo kan schijnbaar en dan heb je ook rond de 500 nm
weet niet of die dan knot proof is, maar gezien jou auto's het wel goed volhouden, zal je er toch wel met 'beleid' oid mee omgaan
en als die motor ooit te duur wordt om te reparen oid, verkoop je de rest van de motyor en lepel je er een LS3 oid in, past leuk lijkt me en betrouwbaar 430<>480 pk
weet niet of die dan knot proof is, maar gezien jou auto's het wel goed volhouden, zal je er toch wel met 'beleid' oid mee omgaan
en als die motor ooit te duur wordt om te reparen oid, verkoop je de rest van de motyor en lepel je er een LS3 oid in, past leuk lijkt me en betrouwbaar 430<>480 pk
- Knot
- Berichten: 40838
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Gelukkig zie JIJ het al helemaal zitten 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
lol, achja, best leuk.
maareuh, geen handbak en nette familie bak niet wat?
iedereen kan mee en Pa kan savonds de hooligan uithangen
http://www.autowereld.nl/mercedes-benz/ ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
maareuh, geen handbak en nette familie bak niet wat?
iedereen kan mee en Pa kan savonds de hooligan uithangen
http://www.autowereld.nl/mercedes-benz/ ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Origineel nederlands geleverde auto..
100 Procent geen schadeverleden..
Dealer onderhouden..
Boekjes aanwezig
2 Sleutels aanwezig
1000 km geleden groot onderhoud gehad..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
trouwens, voor relatief weinig 420pk = 249,-euroKnot schreef:Elke 30k die riemen, dat is snel zeg maar idd zelf direct (laten) vervangen en dan pas belasten.
Die turbo's zijn die een beetje betrouwbaar? En natuurlijk, is er door remappen nog wat meer uit te halen of zit er weinig reserve in?
http://www.chiptuninghuis.nl/1878/maser ... turbo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
- Berichten: 40838
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
420pk/470nm kom je ongeveer op uit, maar dan liever via bekenden als DTC (met wat korting).
Die C63... mooi ding maar vind dat V8 geluid maar raar, vliegtuigroffel oid... dan is de maserati vele malen eleganter.
Die C63... mooi ding maar vind dat V8 geluid maar raar, vliegtuigroffel oid... dan is de maserati vele malen eleganter.
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Zo een 3200GT kan relatief betrouwbaar zijn maar tevens een moneypit 1e klas. Een klant van ons had zo een ding en zelfs met zijn goed gevulde portemonnee was het niet leuk meer. Zelfde verhaal met de Ghibli die hij had.
Er gaat gewoon regelmatig wat stuk aan zo een auto.
Er gaat gewoon regelmatig wat stuk aan zo een auto.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
leuk
ga ik eens ff kijken straks.
en idd prachtig elegante auto's
en idd prachtig elegante auto's
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
zo, even af gekeken, wat een prachtige stijlvolle auto zo'n 3200GT boomerang, zei noemen het zelfs een supercar
de zo te lezen bekende kleine voorkomende zaken aangepakt wat je op termijn tegen kan komen.
Ik zou het wel aandurven voor een mooie prijs, 15k als die bij aanschaf goed is, dus goed rijd en niet die gasklep/electronica troubles heeft of aircon niet werkende e.d.
als dat allemaal nog goed is bij aanschaf (en alle banden van 1 merk en type
) dan zou ik het wel aandurven bij die ene, deze bedoel ik, bovendien in de basis al veel mooier dan die op TV dus niet onderkant markt zeg maar.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

de zo te lezen bekende kleine voorkomende zaken aangepakt wat je op termijn tegen kan komen.
Ik zou het wel aandurven voor een mooie prijs, 15k als die bij aanschaf goed is, dus goed rijd en niet die gasklep/electronica troubles heeft of aircon niet werkende e.d.
als dat allemaal nog goed is bij aanschaf (en alle banden van 1 merk en type
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
- Berichten: 40838
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Toch als je dat lijstje al ziet... diverse storingen verholpen, motorstoring (laatste foto), schade links..... Elk jaar ben je aan de beurt met zo'n auto en als ik een beetje bewolking ga trekken dan een paar keer per jaar voor een duizendje of wat... ziet er prachtig uit, klinkt goed maar toch lastig.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Met jouw omloopsnelheid kwa wisselen van auto's zal dat wel meevallen.
Hoewel ik zelf aardig wat gewend ben met Engelse horrorhokken, moet ik bekennen dat dit ook voor mij een brug te ver is.
Hoewel ik zelf aardig wat gewend ben met Engelse horrorhokken, moet ik bekennen dat dit ook voor mij een brug te ver is.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
weet niet hoor, ja je kan pech hebben, maar mijn Pa had bv 2 x een Maserati, 1x een Biturbo en 1x een Shamal en bij beide eigenlijk nooit problemen gehad zover ik me kan herinneren, ja een keer de riemen vervangen.
natuurlijk als je burn outs gaat doen en of driften zou je wat eerder pech kunnen krijgen of dat wat stuk gaat, maar ook dat ligt er aan hoe en bij wie, bij Knot gaat meestal niet echt wat stuk dacht ik, of het moest al versleten zijn?
en wat kan je nu eigenlijk gebeuren voor zeg 15 k en stel dat nu nog alles goed is? stel je rijd er een jaar mee en stel 3.000 euro 'pech' of toch ff vervangen just in case, what else is new bij Knot?
daarbij rij je wel in een soort 'supercar' met zeer elegante uitstraling, een soort Jeckel & Hyde
wat je wel kan doen is zorgen dat je een adresje hebt in de buurt die regelmatig met Italiaanse auto's werkt bv voor een vriendelijk prijsje, just in case.
en anders ben je een schijterd als je niet zoiets durft te kopen
natuurlijk als je burn outs gaat doen en of driften zou je wat eerder pech kunnen krijgen of dat wat stuk gaat, maar ook dat ligt er aan hoe en bij wie, bij Knot gaat meestal niet echt wat stuk dacht ik, of het moest al versleten zijn?
en wat kan je nu eigenlijk gebeuren voor zeg 15 k en stel dat nu nog alles goed is? stel je rijd er een jaar mee en stel 3.000 euro 'pech' of toch ff vervangen just in case, what else is new bij Knot?
daarbij rij je wel in een soort 'supercar' met zeer elegante uitstraling, een soort Jeckel & Hyde
wat je wel kan doen is zorgen dat je een adresje hebt in de buurt die regelmatig met Italiaanse auto's werkt bv voor een vriendelijk prijsje, just in case.
en anders ben je een schijterd als je niet zoiets durft te kopen
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Iemand op dit forum zou het woordje 'centenkwestie' erin gooien en zolang het niet je eigen centen zijn is het altijd makkelijk praten Rene. 
- EvdP
- Berichten: 6831
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Ja, wat is 15k nou?

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
