Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Joy

Bericht door Joy » 19 jan 2008, 18:12

Jup, helemaal eens met Tom.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 jan 2008, 20:11

Vind het niets......automaat man :evil:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 jan 2008, 20:14

Niels schreef:Vind het niets......automaat man :evil:

Das een disqualificatie van het SMG systeem...........................niks automatisch aan ........................................

Super bak, veel beter krijg je ze niet meer IMO...................................

RVV

Bericht door RVV » 19 jan 2008, 23:41

Ik weet eerlijk gezegd niet of Niels een geintje maakt, omdat die zelf ook een automaat heeft. Zou dus zomaar kunnen :wink:

Maar even Niels zijn mening buiten beschouwing latend, is lees je vaak negatieve opmerkingen over SMG en trouwens nu ook weer over het DKG systeem voor de e92 M3..

Het is niet meer echt, doe mij maar een handbak, het is niks aan om mee te rijden. blablablabla.. maar ik denk dat het 97,4 procent vooroordelen zijn. Gebaseerd op een ritje in een trage Mercedes diesel met automaat ofzo :roll:

Zo'n SMG bak, bied extra dynamiek in het rijden die je niet terug vind of kan compenseren met een handbak. Natuurlijk is er categorie rijders die met een handbak vinden dat ze meer controle hebben over de bediening van de auto.

Maar wat SMG extra bied (SMG in dit geval omdat het een e46 draadje is) is het rijplezier dubbel en dwars waard. Want je heb ineens veel veel schakel mogelijkheden, schakelkarakteristieken, de mogelijk om met links te remmen en de keuze om altijd je handen aan het stuur te houden, zonder dat het verplicht is.

Van te voren leek mij SMG nooit wat aan, maar nu ben ik erg blij dat het op mijn auto zit, een handbak heb ik niet afgezworen, ik rij zels dagelijks met een handbak in de touring.. en juist dan merk je heel goed wat de meerwaarde van het SMG systeem is.. SMG is geen beperking, maar een verrijking.. kun je een 2e handsje met SMG op de kop tikken, wees dan blij dat het er op zit..

Maar het handbak is voor puristen verhaal kan ondertussen allang de prullebak in.

markk

Bericht door markk » 19 jan 2008, 23:46

Hehehehe, zo vindt je ze ook op het Porsche forum over Tiptronic Rico ;-)

Heb geen mening, heb nog niet met SMGII gereden. Wel met de systemen van Ferrari en Lamborghini en die waren inderdaad FANTASTISCH.

(tiptronic van Porsche sucks, maar dat is ook een echte automaat bak)

Of je 2e hands/occasion zoiets wilt is iets heel anders dan of het een nuttig / leuk systeem is. Realiteit is gewoon dat het extra complexe techniek is die stuk kan gaan en potentieel $$$ kan kosten. Maar goed, als je daar bang voor bent moet je helemaal niet aan 2e hands M3's beginnen...

Mark.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 20 jan 2008, 01:53

Ik zou als eventuele koper van een gebruikte ook bang zijn om een smg bak te nemen. Zelf ben ik er nog niet uit wat ik fijner vind rijden al neig ik naar manueel. Het enige voordeel van smg vind ik het links remmen en continue 2 handen aan het stuur.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 jan 2008, 12:30

romo schreef:
Niels schreef:Vind het niets......automaat man :evil:

Das een disqualificatie van het SMG systeem...........................niks automatisch aan ........................................

Super bak, veel beter krijg je ze niet meer IMO...................................
:lol: Jammer, maar een persoon op de kast. Het is dus TE bekend dat ik zelf een automaat heb :wink:
Rico v Velzen schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet of Niels een geintje maakt, omdat die zelf ook een automaat heeft. Zou dus zomaar kunnen :wink:
Subtiel gebracht Rico :wink:

Overigens is de automaat in de Z3 iets wat ik liever niet zou hebben al bevalt het te goed om de auto vanwege de bak te verkopen. SMG zou ik liever wel hebben :D Ik vind het een toevoeging voor sportief rijden en beleving, geheel vanuit de racerij zijn weg gevonden naar het publiek. Het snelle schakelen, tussengas bij terugschakelen enz. ik vind het super. Laatst nog DSG gereden, gewoon super en onvergelijkbaar met de oude tiptronic systemen daar deze gewoon veel minder snel schakelen en eigenlijk een veredelde automaat zijn. Dit is verder geen veroordeling omdat ik er best wel mee zou kunnen leven maar dan zou ik liever een handgeschakelde nemen. Met SMG/DSG is dat anders, ik heb dat liever maar zou er geen duizenden Euro's voor betalen denk ik.

Verder ben ik wel benieuwd of een M3 SMG nu ook moeilijker te verhandelen is net als een tipronic Porsche en of je dat in de prijzen terug ziet.

Ingo Liedgens

Bericht door Ingo Liedgens » 22 jan 2008, 14:28

Macboy

Bericht door Macboy » 22 jan 2008, 14:42

Duidelijke post Rico !

Ingo: gaaf man die M3! Super interieur kleur ! Helemaal mijn combo ! Evenals die 330d touring van JeroenW hou ik van licht interieur, maar wel afstekend tegen donkere ondergrond en dashboard. Alles zwart, maar stoelen wit (lemon) en deurpanelen deels wit vind ik dus geweldig

Sjef

Bericht door Sjef » 22 jan 2008, 23:11

hmmmm

http://auto.marktplaats.nl/bmw/14316017 ... ind=2&fs=1

Auto staat hier niet ver uit de buurt. Ziet er erg netjes uit. Kijk ik ff bij de rdw, heeft ie al bijna 3 jaar geen apk meer :S. Vaag toch, bekende auto misschien hier toch? Schadebak geweest?

Niall

Bericht door Niall » 23 jan 2008, 08:25

Sjef schreef:hmmmm

http://auto.marktplaats.nl/bmw/14316017 ... ind=2&fs=1

Auto staat hier niet ver uit de buurt. Ziet er erg netjes uit. Kijk ik ff bij de rdw, heeft ie al bijna 3 jaar geen apk meer :S. Vaag toch, bekende auto misschien hier toch? Schadebak geweest?
3 en 4e foto komen overduidelijk uit duitsland :?

Hans

Bericht door Hans » 23 jan 2008, 08:45

Die eerste en tweede foto zijn van Wijdeven, een autohandelaar hier in de straat. (zie link) Die heeft zijn M3 al 3 jaar te koop staan dus dat er al die tijd ook geen APK op zit kan wel kloppen. Intrieurs klopen ook niet met elkaar.

http://www.autobedr-hwijdeven.nl/hwijdeven/

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 jan 2008, 08:51

Km.st ook niet.

jeust
Auto: Peugeot 205 1.9 CTI

Bericht door jeust » 26 jan 2008, 11:51

Deze is ook wel mooi. Wij hebben goede ervaringen met het bedrijf.
http://www.tmeulenbroek.nl/index_3.htm
De onderste.
[img:500:375]http://www.tmeulenbroek.nl/occas/fotos/81jkrs1.jpg[/img]

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 jan 2008, 12:31

Lijkt wel mijn ex M3(ook 5 -2002 dacht ik) behalve die prachtige CSL wielen. Weet iemand 't kenteken van die kar?

alexm3gt

Bericht door alexm3gt » 27 jan 2008, 19:48

jeust schreef:Deze is ook wel mooi. Wij hebben goede ervaringen met het bedrijf.
http://www.tmeulenbroek.nl/index_3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
De onderste.
Afbeelding
zeker een hele mooie alleen staat ie er best al een tijd
hij is wel gezakt in prijs hij stond voor 35.950 zie hem nu voor 34.500
nog even een beetje zakken met de prijs en dan heb ik wel intresse
wat ik alleen wel jammer vindt van de e46 is dat de wangen van de stoelen er zo beroerd uit zien mijn gt is van 95 en de wangen zien er nog heel mooi uit

markk

Bericht door markk » 27 jan 2008, 19:53

Die wangen zijn heel makkelijk weer netjes te krijgen met wat leerverf ofzo.

Bij m'n e30 M3 gedaan met zwarte inkt (in de bruine nerven), vervolgens de hele wang met zwarte (schoen) leerverf. Als nieuw.

Wel goed uitpoetsen / in laten trekken anders gaat het mis in je witte pak als je erop gaat zitten ;-)

Mark.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 jan 2008, 20:09

Ik vind hem wel aan de prijs, zeker met deze km stand..................

alexm3gt

Bericht door alexm3gt » 27 jan 2008, 21:37

markk schreef:Die wangen zijn heel makkelijk weer netjes te krijgen met wat leerverf ofzo.

Bij m'n e30 M3 gedaan met zwarte inkt (in de bruine nerven), vervolgens de hele wang met zwarte (schoen) leerverf. Als nieuw.

Wel goed uitpoetsen / in laten trekken anders gaat het mis in je witte pak als je erop gaat zitten ;-)

Mark.
he mark ik bedoelde eigenlijk dat de wangen helmaal uitgezakt zijn van de bestuurders stoel, kijk maar eens goed bij de advertenties ze hebben het allemaal

en romo de prijs vindt ik ook wel wat duur maar zoek er maar eens een van 2002 met de zelfde opties en minder km voor minder geld

Knot

Bericht door Knot » 27 jan 2008, 22:59

Robin is natuurlijk ook wel aan de maat he.. :)

Maargoed, volgens mij kan je het beste een uit van 2 of 3 jaar oud nemen en daarbuiten kijken naar eentje van 10 jaar oud, daartussen is het altijd veel vragen met hoge kmstanden, verhoudingen zoek enz enz...

Denk dat het bij mij straks ook zo gaat worden.. of een 2005 E46 M3, of de 1995 E36 GT terughalen.

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2008, 23:12

Knot schreef:Robin is natuurlijk ook wel aan de maat he.. :)

Maargoed, volgens mij kan je het beste een uit van 2 of 3 jaar oud nemen en daarbuiten kijken naar eentje van 10 jaar oud, daartussen is het altijd veel vragen met hoge kmstanden, verhoudingen zoek enz enz...

Denk dat het bij mij straks ook zo gaat worden.. of een 2005 E46 M3, of de 1995 E36 GT terughalen.
Je zit toch niet op die van mij te azen hé ?:wink:

Knot

Bericht door Knot » 28 jan 2008, 08:04

Naja, Rico, wie weet... het is bij mij 10k of 50k dus ik wacht nog even tot je verder zakt ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 28 jan 2008, 11:09

Wat betreft leer 2 opmerkingen:

1. Als het leer versleten is zegt dit vaak meer over het aantal km. Een auto met "weinig" km en versleten stoelen, stuur, pook zegt iets over de kilometerstand: namelijk dat ie teruggedraaid is :)

En als ik naar deze kijk: 130k en dan naar de stoelen ... tja, wel beetje twijfel eerlijk gezegd. Maar kan ook een meer gezet persoon zijn zoals Hielke die erin heeft gereden, of iemand die vaak in/uitstapt.

2. Mocht de km wel kloppen, dan begrijp ik niet dat mensen 34k voor een auto uitgeven en niet nog eens 2k willen investeren in een NIEUW interieur. Waarom genoegen nemen met het oude als je het als nieuw opnieuw kunt laden bekleden? Ik snap dat echt niet. Dat je bij een auto van 14k niet zoveel investeert ok, logisch, maar boven de 30k zou ik elke auto opnieuw laten bekleden. Dan geniet je toch veel meer? Ruikt nieuw, voelt nieuw, geen achtergebleven winden in de stoel ;)

Deze stahlgrauwe is verder echt subliem. Super kleur, vooral met die CSL velgen, wat een combo zeg. Prijs is ook behoorlijk.

Km-stand checken en voorstel doen: dat betaal ik als het opnieuw bekleed wordt van binnen :) superdeal lijkt mij.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 28 jan 2008, 20:09

Rico v Velzen schreef:
Knot schreef:Robin is natuurlijk ook wel aan de maat he.. :)

Je zit toch niet op die van mij te azen hé ?:wink:
Ook al? Ik krijg toch wel een belletje als hij er rond januari uit gaat toch? :P

Leen

Bericht door Leen » 28 jan 2008, 20:19

Robin schreef:Lijkt wel mijn ex M3(ook 5 -2002 dacht ik) behalve die prachtige CSL wielen. Weet iemand 't kenteken van die kar?

81-JK-RS

Plaats reactie