FWD rijders verenigt u.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Re: FWD rijders verenigt u.

Bericht door Opa » 12 jan 2013, 16:59

Tim N schreef:Valt mee hoor Clio is 100kg zwaarder maar wel 50 a 60pk meer (al naar gelang uitvoering)

*vwb bejaarden er rijden er hier in de buurt 3 a 4 van die Ignissen Sport rond met zeker minimaal 50+ achter het stuur
De Clio RS'en vanaf 2006 wegen ruim 300 kg. zwaarder en hebben ongeveer 90 pk meer.
Ik ben ook 50 en rij in een Clio RS Cup.....zegt dus niks. :tong:

Tim N

Bericht door Tim N » 12 jan 2013, 17:29

Zal dan ook wel aan jou leeftijd liggen dat je een 2001/02 Clio verward met een 2006.... :wink:

Of weet jij waar je 2006 Clio's op de kop tikt voor rond de 4K..... :lezen:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 12 jan 2013, 17:59

Haha lol. :tooth: Mja is persoonlijk, zo een Clio is leuk maar een heel ander slag auto...

Opa

Bericht door Opa » 12 jan 2013, 20:45

Tim N schreef:Zal dan ook wel aan jou leeftijd liggen dat je een 2001/02 Clio verward met een 2006.... :wink:

Ik heb de laatste posts gelezen en daarin heb ik niet gezien dat 't om een 2001/02 Clio ging....ook €4000,- heb ik nergens gezien, maar misschien staat dat meer dan een paar bladzijden terug.
En anders wordt 't toch tijd voor een brilletje, maar ach dat is vrij normaal bij mensen van mijn leeftijd. :wheelchair: :ken ik jou:

2006 Clio's zul je trouwens best wel kunnen kopen voor €4000,-, alleen heb je dan geen RS. :tong:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 12 jan 2013, 21:03

Ik zit idd niet naar dat budget te kijken, mijn huidige is qua inruil al bijna dat waard ondanks de kilometer stand. Maar goed.

jos_br

Bericht door jos_br » 12 jan 2013, 21:06

Tim N schreef:
.........*vwb bejaarden.......... minimaal 50+ achter het stuur
Èn bedankt vriend :thumbup: ......., rij alleen gèèn Ignis......

Jos.

Luco

Bericht door Luco » 12 jan 2013, 21:09

jos_br schreef:
Tim N schreef:

Jos.
Nee een tt, das een auto voor bejaarde wijven :hungry:

jos_br

Bericht door jos_br » 12 jan 2013, 21:21

Luco schreef:
jos_br schreef:
Tim N schreef:

Jos.
Nee een tt, das een auto voor bejaarde wijven :hungry:
Kom jou ook nog wel een keer tegen......... :df:

Jos.

Als ik nou maar niet een ban krijg.....dreigen enzo...

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 12 jan 2013, 21:29

Haha weer lekker bezig hier. :tong:

jos_br

Bericht door jos_br » 12 jan 2013, 21:33

Joopieboy schreef:Haha weer lekker bezig hier. :tong:

Luco begint......zoals altijd!

Jos.
:blink:

Luco

Bericht door Luco » 12 jan 2013, 21:34

jos_br schreef:
Kom jou ook nog wel een keer tegen......... :df:

Jos.

Als ik nou maar niet een ban krijg.....dreigen enzo...

Als je weer eens achterstevoren staat zeker :lol:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 12 jan 2013, 22:11

Haha!

Maar wat doet zo een RS nu eigenlijk gemiddeld qua verbruik? En scheelt het nog tussen de Megane en de Clio? Megane heeft wat meer mijn voorkeur vanwege de binnenruimte, iets comfortabeler, etc.

Opa

Bericht door Opa » 12 jan 2013, 23:08

Als je een beetje rustig aan doet met een Clio RS is 1 op 11 haalbaar.....als je gaat trappen wordt 't natuurlijk een ander verhaal.
Megane weet ik niet of dat wat uitmaakt....binnenruimte in de Clio is meer dan zat, iedereen denkt dat 't een klein auto'tje is, maar het model Clio dat ik heb[2008] is kwa grote denk vergelijkbaar met een wat nieuwere golf.
Ik heb hiervoor een Subaru Impreza GTT gehad en die had ongeveer net zoveel binnenruimte.

Tim N

Bericht door Tim N » 13 jan 2013, 09:34

Ik kijk altijd op spritmonitor.de daar staan de verbruiken tussen 1:14 gem (zuinigste) en 1:11 lijkt best goed te gaan dus op nomrale woonwerk routes, en dan in vrije tijd zorgen dat het verbruikte gemiddelde niet te laag wordt :tooth:

@Opa.... My bad, had een post geplaatst die vastliep met al die gegevens en heb deze de 2e keer korter gehouden.

maar iig ignis kost rond de 4K dus leek mij dan een andere kanshebber ook rond deze klasse kwam ik uit bij de PH2 / PH3 clio RS

@Jos.. :bloemetje:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 13 jan 2013, 09:38

Macboy schreef:Ik heb binnenkort ook weer een leuke FWD als goed is. Kom dus alvast even buurten.
Die 106 GTI?

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 13 jan 2013, 12:00

Opa schreef:Als je een beetje rustig aan doet met een Clio RS is 1 op 11 haalbaar.....als je gaat trappen wordt 't natuurlijk een ander verhaal.
Megane weet ik niet of dat wat uitmaakt....binnenruimte in de Clio is meer dan zat, iedereen denkt dat 't een klein auto'tje is, maar het model Clio dat ik heb[2008] is kwa grote denk vergelijkbaar met een wat nieuwere golf.
Ik heb hiervoor een Subaru Impreza GTT gehad en die had ongeveer net zoveel binnenruimte.
Tim N schreef:Ik kijk altijd op spritmonitor.de daar staan de verbruiken tussen 1:14 gem (zuinigste) en 1:11 lijkt best goed te gaan dus op nomrale woonwerk routes, en dan in vrije tijd zorgen dat het verbruikte gemiddelde niet te laag wordt :tooth:

@Opa.... My bad, had een post geplaatst die vastliep met al die gegevens en heb deze de 2e keer korter gehouden.

maar iig ignis kost rond de 4K dus leek mij dan een andere kanshebber ook rond deze klasse kwam ik uit bij de PH2 / PH3 clio RS

Aja daar had ik nog niet gekeken, dan kom ik toch bij die 1 op 12 doelstelling die ik in mijn kop heb. Tuurlijk als je eens voor iemand wilt invoegen zal die wel wat lusten maar daarvoor koop je ook een RS.

Maar fijn dat zo een Clio nog wat ruimte binnenin heeft, dacht dat dat wat tegen viel maar niets is minder waar.

En idd een Ignis kun je hebben rond de 4k, maar ik zit naar een 2006 model te kijken en die gaan rond de 6-7k weg. Zijn wel goedkoper als de Swift Sport waar ik eerst naar zat te kijken maar de Ignis is velen malen leuker te rijden.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 13 jan 2013, 12:46

Tim N schreef:Zal dan ook wel aan jou leeftijd liggen dat je een 2001/02 Clio verward met een 2006.... :wink:

UK! Maatje van me heeft een RS182 Cup gekocht voor 3300 euro. Dat is inclusief bpm om hem in te voeren...
Volledige historie erbij etc. Geen geld.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2013, 12:51

Zo'n ignis sport heb ik ook nog overwogen. Laat je niet verleiden tot het kopen van een jonger bouwjaar Joop. Nergens voor nodig. De wijzigingen in modeljaar zijn zo goed als nul en je kunt aardig wat geld in je zak houden. Ik blijf er een zwak voor hebben. Met een ander luchtfilter klinken ze geweldig.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2013, 12:53

Joopieboy schreef:
Opa schreef:Als je een beetje rustig aan doet met een Clio RS is 1 op 11 haalbaar.....als je gaat trappen wordt 't natuurlijk een ander verhaal.
Tim N schreef:Ik kijk altijd op spritmonitor.de daar staan de verbruiken tussen 1:14 gem (zuinigste) en 1:11 lijkt best goed te gaan dus op nomrale woonwerk routes, en dan in vrije tijd zorgen dat het verbruikte gemiddelde niet te laag wordt :tooth:

Aja daar had ik nog niet gekeken, dan kom ik toch bij die 1 op 12 doelstelling die ik in mijn kop heb. Tuurlijk als je eens voor iemand wilt invoegen zal die wel wat lusten maar daarvoor koop je ook een RS.

Maar fijn dat zo een Clio nog wat ruimte binnenin heeft, dacht dat dat wat tegen viel maar niets is minder waar.

En idd een Ignis kun je hebben rond de 4k, maar ik zit naar een 2006 model te kijken en die gaan rond de 6-7k weg. Zijn wel goedkoper als de Swift Sport waar ik eerst naar zat te kijken maar de Ignis is velen malen leuker te rijden.
Dit kan niet misgaan lijtk me. Veel voor weinig:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/suzu ... ousPage=lr

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 13 jan 2013, 12:58

Petrolhead Tom schreef:Zo'n ignis sport heb ik ook nog overwogen. Laat je niet verleiden tot het kopen van een jonger bouwjaar Joop. Nergens voor nodig. De wijzigingen in modeljaar zijn zo goed als nul en je kunt aardig wat geld in je zak houden. Ik blijf er een zwak voor hebben. Met een ander luchtfilter klinken ze geweldig.
Zijn we wat verbeteringen maar 2004 of 2005 zijn ze helemaal goed. En ik ken ze erg goed ja, kennis van mij heeft er een vanaf nieuw gehad, Suzuki Sport getuned, en op het laatst 130pk, Laser uitlaat en heel veel goodies uit Japan die nu niet meer te krijgen zijn. Geniaal ding, gasrespons is geweldig, en geluid is ook heerlijk. Rijd als een kart, zeker na een stabi anders helt ie wat veel over door de ietwat hogere koets. Onderstel moet je niet teveel aan doen, standaard is die al stug en kort afgeveerd. En goeie plak banden zijn behoorlijk belangrijk, anders sta je zo omgekeerd. Draaicirkel is ook wel grappig van dat kleine ding, die is mega. :D Nadeel van het 2006 model is wel dat je de optionele dealer velgen hebt en niet meer die lichte Enkei's waar hij zo goed mee rijd. Eventueel zou ik dan voor de Tenzo R velgen gaan in 16 inch, dan kun je 195 of zelfs 205 eronder kwijt maar of dat het rijgedrag ten goede gaat komen...

Die jij laat zien heb ik ook gezien idd, erg net exemplaar, mis alleen de (kostbare) mistlampen en omdat het een 2004 model is heeft hij nog niet de Suzuki Sport pedalen heeft, en dat ie helemaal aan de andere kant van het land staat...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2013, 13:01

Ik zou hem niet zonder de Enkei wielen willen hebben. Mistlampen zijn een pre maar niet strikt noodzakelijk komen geregeld (nieuw in doos) voorbij op Ebay. Dat moet voor jou toch niet al te moeilijk zijn om er in te klussen. Er is een heleboel niet meer leverbaar maar er zijn ook alweer legio alternatieven leverbaar. Tenminste dat was een maand of drie geleden zo. In Engeland zijn ze ook vrij populair.

Die in Lemmer staat voor jou inderdaad aan de andere kant maar is wel een perfecte basis en heeft lekker weinig ervaring. Ik wist het wel. :thumbup:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 13 jan 2013, 13:11

Ja daarom, en aan de andere kant van de plomp is het gewoon een swift (Ht81s en m15a) en daar kun je een hoop scoren, heel veel alle ebay's afstruinen. Jammer alleen dat de oude Sisoc plat ligt, daar stond veel info op wat op het 'nieuwe' forum toch minder is. En sowieso voor onderdelen moet je naar engeland, alleen blok en alles ligt andersom als ik mij niet vergis dat maakt het wel wat lastiger met sommige dingen.

Mistlampen zijn wel te doen, ik wil ook dat Suzi Sport grilletje, en die zijn nieuw niet meer te krijgen dus word spuiten. Als ze dan toch bezig zijn...

Ik zal eens foto's opsnorren van die auto van die kennis van mij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daar heb ik lol mee gehad met dat ding...

Zie de grill, niet meer te leveren, carbon kleppendeksel, ook niet meer te leveren (wel een van Monster Sport maar die is minder mooi), carbon B stijl stickers, niet meer te leveren, carbon suzuki sport binnenspiegelafdekkapje, ook niet meer, etc. Noem maar op. Maar dat maakt het leuk.
Laatst gewijzigd door Joopieboy op 13 jan 2013, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2013, 13:20

Geel of rood zou niet mijn keuze zijn met het oog op het verkleuren van de auto maar zo'n zwarte met witte velgen vind ik goed te pruimen. Ik ben benieuwd wat het wordt Joop!

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 13 jan 2013, 13:22

Geel verkleurd ja maar is goed bij te houden door te polijsten, lak is ook relatief zacht. Blijft wel lastig. Zwart word vaal, ook polijsten maar is wel metallic, blijft dus beter. Rood niet doen, die gaat loslaten. Zilver en blauw zijn eigenlijk de sterktste lakken. Maar idd, ik ga binnenkort in Helmond met een 2006 model rijden denk ik, kijken hoe het bevalt (die staat al 2 jaar te koop voor 7k) dus of daar een hoop geld vanaf lullen, wel garantie maar beurt bij mijn eigen dealer laten doen, of dan maar een afspraak maken in Friesland anders, das wel echt een kei nette... Keuze's! Waarschijnlijk gaat die diesel toch eerder eruit als de planning was. :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2013, 13:42

Rij langs Enschede ga ik met je mee! :thumbup:

Plaats reactie