Toyota GT 86 en Subaru BRZ
-
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Is de prijs definitief 45k dan, of schat hij dat maar in?
Mocht hij toch 35k worden, heeft autoweek denk ik voor een stuk minder verkopen gezorgd..
Iedereen hoeft hem nu ineens niet meer, en als hij toch 35k blijft te zijn, zal dat veel minder genoemd worden..
Mocht hij toch 35k worden, heeft autoweek denk ik voor een stuk minder verkopen gezorgd..
Iedereen hoeft hem nu ineens niet meer, en als hij toch 35k blijft te zijn, zal dat veel minder genoemd worden..
- RVV
Maandagmidddag ben ik bij Ton Roks koffiedrinken, zal hem nog eens navragen.
-
Ik zit maandag bij Obama voor koffie. Hebben jullie nog vragen?
-
Ja, welke koffie hij drinkt. Z'n haar is altijd zo mooi in model!
- JP
Barack "i did not have sex with Mark Rutte" Obama? Neem maar wat sigaren mee voor Michelle, Andre
Zie dat een Scirocco 2.0tsi in Duitsland begint bij €27k, hier bij €34. De GT86 kost in Duitsland €30k.
Zie dat een Scirocco 2.0tsi in Duitsland begint bij €27k, hier bij €34. De GT86 kost in Duitsland €30k.

- Hielke
Dan kan ik je nu al vertellen dat ie geen DE Mild koffie ( groene pakje ) drinkt.allen schreef:Ja, welke koffie hij drinkt. Z'n haar is altijd zo mooi in model!
- Hielke
Ton Roks zegt te verwachten dat de prijs hier te lande tussen de 45 en 50.000 komt te liggen omdat ie in Duitsland 30k gaat kosten?
Wat is de logica achter zo'n uitspraak?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat weet geen hond, joh. Maar het lult zo weer 12 pagina's weg op zo'n druilerige avond 

- Snipe
Ik heb het hem niet gevraagd - hij zit in Tokio nu - maar ik stel me voor dat 'ie achterop een bierviltje de Duitse prijs heeft teruggerekend naar een nettoprijs en aan de hand daarvan een Nederlandse prijs berekend heeft.Hielke schreef:Ton Roks zegt te verwachten dat de prijs hier te lande tussen de 45 en 50.000 komt te liggen omdat ie in Duitsland 30k gaat kosten?
Of wat Arthur zegt natuurlijk

- Hielke
Of dat ie een variatie aan Japanse appelwijntjes ter goedkeuring op die viltjes heeft staan 

-
Dus Rico heeft deze week een kop koffie gedronken dat werd geserveerd op een bierfiltje, in Tokio met
The Don Rocks?
F*CK wat heb ik dan een saaie week.
The Don Rocks?
F*CK wat heb ik dan een saaie week.
- RVV
Live from Tokio LOL.
- Macboy
Wat een onzin meelopers zeg. Niemand kent de prijs dus even afwachten.
Feit is wel dat wat in Duitsland 30k kost NOOIT 50k zal gaan kosten hier.
Afwachten dus.
@ Arthur: je hebt nu keer op keer duidelijk gemaakt dat je de auto niks vindt. Misschien even achter je oren krabben of het nodig is om dat nu te blijven herhalen ?
Feit is wel dat wat in Duitsland 30k kost NOOIT 50k zal gaan kosten hier.
Afwachten dus.
@ Arthur: je hebt nu keer op keer duidelijk gemaakt dat je de auto niks vindt. Misschien even achter je oren krabben of het nodig is om dat nu te blijven herhalen ?
- Enrico
tot 38,000 heb ik interesse daar boven niet meer...... dan liever een 2dehands STI / TTS / 370Z
in amerika is de prijs van de toyota ingeschat op 25,000 USD.... heerlijk....... maar hier ?
in amerika is de prijs van de toyota ingeschat op 25,000 USD.... heerlijk....... maar hier ?
Laatst gewijzigd door Enrico op 01 dec 2011, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Huh? Is dat zo? Ik vind de wagen prima maar niet voor mij. Misschien moet ik m'n eigen bijdrages ff opzoeken maar had niet het id dat ik het niks vond...
Edit: heb ff teruggebladerd en kom eigenlijk 1 post tegen die wat negatief over kan komen
Daar gebruik ik woord "Dinkytoy". Verder reageer ik gewoon op wat er gepost wordt met mijn mening erin. Dat dat niet meteen een "dank God op de knieën" reactie is. Staat ook ergens dat ik het een geweldige wagen vind, voor de doelgroep maar dat ik dat niet ben.
Spijkers op laag water zoeken, Macboy!
Edit: heb ff teruggebladerd en kom eigenlijk 1 post tegen die wat negatief over kan komen

Spijkers op laag water zoeken, Macboy!
Macboy schreef:@ Arthur: je hebt nu keer op keer duidelijk gemaakt dat je de auto niks vindt. Misschien even achter je oren krabben of het nodig is om dat nu te blijven herhalen ?
- JP
Het is wat dokter Roks schreef over de GT86;Macboy schreef:Wat een onzin meelopers zeg. Niemand kent de prijs dus even afwachten.
(...)
om een dag later bij de buren van Autoweek te zeggen over de BReeZer;Ton Roks op DF schreef:Er hangt een prijskaartje aan van 30.000 euro voor Duitsland, wat betekent dat hij in ons land wellicht voor minder dan 50 mille te koop zal zijn. We hebben zelfs al van Toyota-dealers gehoord dat gemikt wordt op de prijs van de Volkswagen Scirocco 2.0 TSI. Die kost op dit moment net geen 34.000 euro. Als dat zou lukken...
Ton Roks op Autoweek schreef:Het lijkt erop dat Toyota de betaalbare sportcoupé met de GT 86 veel beter gestalte heeft gegeven dan bijvoorbeeld VW met zijn nieuwe Scirocco. Hij wordt helaas wel wat duurder: tussen de 45 en 50 mille. Maar daar krijg je dan wel een unieke motor, achterwielaandrijving en een chassis voor dat speciaal voor deze auto is ontwikkeld.

Zoveel zal de BRZ wel, ook in prijs, niet verschillen met de GT86
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Klein stukje Amateur marketing van mij hoe de SubToy nu in de markt gepositioneerd wordt.
Uitgaande van Prijs, PK, Gewicht, DF ratio en Eurootjes per PK elke keer de rangorde bepaald (ja sommige factoren worden dus twee keer gewogen).
Ben begonnen met de RWD's van Mazda MX-5 (35k€) tot 370Z Pack (60k€) en van alles aan RWD wat daar tussen valt.
Daarna van allerlei FWD's erbij gezet met een hoge DF factor, veel hothatch dus, en een AWD.
Vervolgens per aspect (prijs, PK, etc) de positie bepaald en punten toegekend. Beste 1 punt, volgende 2 etc.
Dus de auto die aan het eind de laagste score heeft is theoretisch veel DF voor de juiste knaken)
Het is niet de bedoeling de auto's onderling exact te scoren, maar te kijken waar de SubToy ongeveer terecht komt.
Ik gok even dat de marktprijs 42500 wordt, kan natuurlijk later aangepast worden, zowel positief als negatief: (o ja, beste 5 scores zijn groen, slechste 5 scores zijn rood gehighlight) (dubbelklik voor vergroting)
Dan concludeer ik dat de SubToy toch wel heel veel DF-tools voor zich moet laten........
Hij is echt op geen enkel aspect nabij de top 5 te vinden, erger, 't is middelmaat.
Vergelijk je echter uitsluitend met RWD, dan begin ik te begrijpen hoe de auto qua prijs gepositioneerd wordt.
Als ie echter maar een schijntje van het succes van de MX-5 zou willen nastreven, moet ie duidelijker richting de MX-5 prijs gaan, anders zullen er maar een fractie van de aantallen verkocht worden (lees 130i aantallen)
Graag help ik Toyota/Subaru met de verdere berekeningen voor het bepalen van de marktposite/prijs positionering
Stel ik won morgen 42500 Euro en mocht iets uitkiezen... Voor mij werd 't de 125i!
Uitgaande van Prijs, PK, Gewicht, DF ratio en Eurootjes per PK elke keer de rangorde bepaald (ja sommige factoren worden dus twee keer gewogen).
Ben begonnen met de RWD's van Mazda MX-5 (35k€) tot 370Z Pack (60k€) en van alles aan RWD wat daar tussen valt.
Daarna van allerlei FWD's erbij gezet met een hoge DF factor, veel hothatch dus, en een AWD.
Vervolgens per aspect (prijs, PK, etc) de positie bepaald en punten toegekend. Beste 1 punt, volgende 2 etc.
Dus de auto die aan het eind de laagste score heeft is theoretisch veel DF voor de juiste knaken)
Het is niet de bedoeling de auto's onderling exact te scoren, maar te kijken waar de SubToy ongeveer terecht komt.
Ik gok even dat de marktprijs 42500 wordt, kan natuurlijk later aangepast worden, zowel positief als negatief: (o ja, beste 5 scores zijn groen, slechste 5 scores zijn rood gehighlight) (dubbelklik voor vergroting)
Dan concludeer ik dat de SubToy toch wel heel veel DF-tools voor zich moet laten........
Hij is echt op geen enkel aspect nabij de top 5 te vinden, erger, 't is middelmaat.
Vergelijk je echter uitsluitend met RWD, dan begin ik te begrijpen hoe de auto qua prijs gepositioneerd wordt.
Als ie echter maar een schijntje van het succes van de MX-5 zou willen nastreven, moet ie duidelijker richting de MX-5 prijs gaan, anders zullen er maar een fractie van de aantallen verkocht worden (lees 130i aantallen)
Graag help ik Toyota/Subaru met de verdere berekeningen voor het bepalen van de marktposite/prijs positionering

Stel ik won morgen 42500 Euro en mocht iets uitkiezen... Voor mij werd 't de 125i!
Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 01 dec 2011, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Een onzinvergelijking. Er staan een lijst auto's in die een potentiële koper gewoon niet kan rijmen. Simpelweg omdat ik echt geen Volvo V70 ga kopen terwijl ik een Lotus Elise in overweging had. De vorm en praktische bruikbaarheid valt gewoon niet te vergelijken. Stel dat de wagen gelijk geprijsd zou gaan worden als bijv. een Audi TT. Kies je dan de fwd Audi die z'n naam mee heeft en waarschijnlijk z'n degelijke bouwkwaliteit of kies je een Subaru met iets meer vermogen en rwd?
.
.
.
.
Oh ja, dit was een Df forum, maar de normale burger hecht meer waarde aan imago en de degelijk aanvoelende materialen.
.
.
.
.
Oh ja, dit was een Df forum, maar de normale burger hecht meer waarde aan imago en de degelijk aanvoelende materialen.
- Enrico
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Het uitgangspunt is in welke vijver Toyota en Subaru proberen te vissen.... Een gezin met kinderen en 1 auto, 2e auto, derde auto, zonder kinderen, midlife crises, iedereen maakt andere keuzes.allen schreef:Een onzinvergelijking. Er staan een lijst auto's in die een potentiële koper gewoon niet kan rijmen. Simpelweg omdat ik echt geen Volvo V70 ga kopen terwijl ik een Lotus Elise in overweging had. De vorm en praktische bruikbaarheid valt gewoon niet te vergelijken. Stel dat de wagen gelijk geprijsd zou gaan worden als bijv. een Audi TT. Kies je dan de fwd Audi die z'n naam mee heeft en waarschijnlijk z'n degelijke bouwkwaliteit of kies je een Subaru met iets meer vermogen en rwd?
.
.
.
.
Wij hebben ook een tijd 2 stationbakken gehad, absurd achteraf...je hebt er maar 1 nodig om luiers aan te voeren terwijl je kinderen op de achterbank jengelen

- dvh
Zzzzzzslaapverwekkend.
-
Ff serieus hè. 42,5k zou ik er never nooit niet aan uit geven, of de auto moet zo enorm overtuigen op alle fronten... Dan heeft ie ben ik bang al een aantal dingen tegen. Ik zeg 36.999 euro en het kan wel wat worden. 42,5k? Veel succes. Ik zou ten alle tijden dan iets tweedehands kopen.
- VLA
Ha ze hebben de ramen geblindeerd.
- dvh
30-35k zou een mooie prijsje zijn voor deze wagen.Ruben schreef:Ff serieus hè. 42,5k zou ik er never nooit niet aan uit geven, of de auto moet zo enorm overtuigen op alle fronten... Dan heeft ie ben ik bang al een aantal dingen tegen. Ik zeg 36.999 euro en het kan wel wat worden. 42,5k? Veel succes. Ik zou ten alle tijden dan iets tweedehands kopen.
Alles daarboven verliest mijn interesse.
- GTRene
onder de 38.555,-euro moet ie blijven dan maken ze een kans.