Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
steve smith

Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1

Bericht door steve smith » 15 nov 2010, 15:25

Macboy schreef:Ben benieuwd wie die blauwe MX-5 rijder dan is geweest die zo slim was om zijn eigen lijnen te rijden in de instructeursrondes :)
Van die afdeling waren er best wel meer, en eerlijk gezegd hoef ik er geen gezichten bij. Hoop iig dat ze op een volgend evenement met een andere insteek komen. Die roze/paarse e36 was ook van de afdeling eigen lijnen zonder spiegels, en de Bas Roos huurauto's kon je enkel voorbij op basis van hufterigheid, die gaven NL geen milimeter ruimte ookal waren ze clueless wat er na de volgende bocht kwam. De zwarte Mazda 323 zorgde ook voor vermaak op dat vlak. Desalniettemin vond ik de score van misschien 10 of 15 eigenwijzen nog best meevallen op 150 deelnemers.

Had wel respect voor de meneer met zwart-oranje Saker die doorhad dat het handiger was om te proberen aan te haken bij een bijna standaard GTA dan ervoor te blocken. Hij volgde best mooi lijnen en het tempo ook, voor me was het kansloos. En zo'n ding lijkt me best een uitdaging met dat weer!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 nov 2010, 15:52

Knot aan de drift!

Raymond S.

Bericht door Raymond S. » 15 nov 2010, 15:56

Donderdag ochtend gearriveerd bij Breidscheid. Het weer zag er toen nog hoopvol uit.
Winterbandjes gewisseld voor semi's en de baan op. Na een rondje of 13 sloot de baan.
In de laatste rondjes nog wat natte sneeuw meegekregen, het was in ieder geval best glad :wink:

Rond de klok van 4 bij Peter de vrijwaring gebracht en de transponder opgehaald (blijkbaar 1 van de weinige, getuige nummer 005).
's avonds lekker gegeten en 's ochtends wat instructierondjes proberen te volgen, uiteindelijk (gezien de 'vele' auto's achter 1 pacecar) halverwege in de groep als 2e pacecar gefungeerd. Nog wel 1 keer direct achter Fabian in de Z3M gezeten, was leuk lijnen rijden! Was duidelijk te merken dat de rest het helaas niet meer volgde.

Na 11 uur nog de nodige voorrij rondjes gereden voor deze en gene wat positief ervaren werd. Eind van de dag nog 2 rondjes in een 'echte' auto gereden, man wat gaat dat dan ineens een stuk harder dan zo'n E30 :D

In totaal bijna 20 rondjes gereden en ook een aantal meegereden. Prima bevallen ondanks de soms natte omstandigheden. Zoals gezegd kunnen de pacelaps en inschrijving/briefing beter, maar verder niets dan lof. Op naar de volgende keer!

@Steve, Bas heeft geen huurauto's, hooguit auto's met wat stikkers als sponsoring :wink:

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 15 nov 2010, 16:17

Oh, nou er waren er meer die zowieso geen lijnen konden rijden EN niet aan de kant gingen, een groene GT3-RS bijv ? Een zwarte BMW met rode wielen en spiegels. Volgens mij was dat het duidelijkste wat Peter wel had gezegd, zie je een snellere deelnemer, dan geef je richting aan waar je heen gaat (dus niet de engelse methode). Verder vind ik dat je best kunt anticiperen op diegene die laagvliegend aankomt, door niet per ongeluk zijn lijn langs de curbs op te rijden. Soms gaat het niet anders maar ik probeerde het te voorkomen. Zo zou ik het namenlijk ook graag bij mezelf zien over een jaar ofzo. Als ook ik 100+ ronden heb gereden en gas ga gaven.

Gelukkig hadden de meeste ringnoobs het wel door, maar betrapte ik mezelf op het herkennen van een patroon bij de rijders in kwestie, dat het juist de mannen die weleens eerder op de ring waren geweest, maar geen tempo reden (durfden niet/konden niet ivm de regen), gewoon niet aan de gang gingen.

Ben wel van mening dat het fenomeen lijnen rijden voor velen tijdens de pacecar situatie onduidelijk was, men deed maar wat. Ikzelf kom vanuit een race omgeving op 2 wielen en weet dus wel wat het inhoudt, maar van sommigen was het knap dat ze uberhaupt de rondes konden volbrengen :bag:

Hilarisch was die Exige die zat te bumperen bij mijn eerste vrije ronde, gaat u ermaar langs denk ik dan, en bij die chicane richting het viaduct, ging hij in de rondte........staat nog op beeld ook LOL

:mrgreen:

Toch vond ik het -kan het niet vaak genoeg zeggen- een mega topdag!
Voor mij als beginner was de regen een zegen.

E

wjw

Bericht door wjw » 15 nov 2010, 16:20

Petrolhead Tom schreef:Hier nog een filmpje vanuit Adenau.

Gelijk de eerste al.
Vet!!! :)

Eerste keer eigenlijk dat ik mijn Airbox zelf buiten de auto hoor.
Daar had ik 'm eigenlijk wel voor gekocht. (naast de extra PK's.)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 nov 2010, 16:22

Klonk heerlijk! :D

Interloper

Bericht door Interloper » 15 nov 2010, 16:30

Denniske schreef:Update: Tot 11u35

http://picasaweb.google.com/Dennisnoten ... eife121110#" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes,
Geweldige foto's Dennis! :D Respect voor het maken van de foto's, het was echt takke-weer! Sta er zeker 3 x op :)

:clap: voor de organisatie trouwens, alles was goed voor elkaar! Leuk om eens een aantal mede-forummers te spreken. Volgend jaar absoluut weer!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 nov 2010, 17:45

Tweede filmpje van de Karussel.

Dit is beter of niet GTRene? :mrgreen:

steve smith

Bericht door steve smith » 15 nov 2010, 17:49

Raymond S. schreef:Fabian in de Z3M gezeten
Je hebt nu een vriend voor het leven.......

Erik dB

Bericht door Erik dB » 15 nov 2010, 18:03

steve smith schreef:
En als hint: die vriend is niet je opticiën :nerd:

Robert Geux

Bericht door Robert Geux » 15 nov 2010, 18:45

steve smith schreef:
PatrickC2 schreef:Vast een voorproefje van mijn foto's:

Afbeelding

Afbeelding
:love:
WAUW wat een skitterende plaatjes van m'n GTA. Mega gaaf. 8)

Snipe

Bericht door Snipe » 15 nov 2010, 18:48

Dat vond ik nou ook van die GTA. Als je 'm zo op de foto ziet blijft het een gave bak.

Fabian

Bericht door Fabian » 15 nov 2010, 18:49

:lol:

Raymond S.

Bericht door Raymond S. » 15 nov 2010, 19:03

steve smith schreef:
:bag: :goodnight:

Wat zat er dan in, 2,8?

GTRene

Bericht door GTRene » 15 nov 2010, 19:06

@Tom veul beter dat volgen van die auto's (dan alleen 1 kant op) en de beelden, goed geluid ook er bij.

trouwens men spreekt hier over een Z3M? als jullie die zilveren bedoelen das toch een 2.8 ofzo?
een M heeft als kenmerk bv andere (mooiere) spiegels en de nr plaat in de kofferklep en bv 2 x 2 uitlaat monden :mrgreen:

en een M gaat door de carousel en niet er omheen :bag:

Fabian

Bericht door Fabian » 15 nov 2010, 19:11

Raymond S. schreef:
steve smith schreef:
:bag: :goodnight:

Wat zat er dan in, 2,8?
2.8 ja :wink:

Fabian

Bericht door Fabian » 15 nov 2010, 19:14

GTRene schreef:en een M gaat door de carousel en niet er omheen :bag:

Je doet maar, maar ik ga er lekker omheen :wink:

Vroeger ging ik er wel doorheen

Afbeelding

Raymond S.

Bericht door Raymond S. » 15 nov 2010, 19:32

GTRene schreef:@Tom veul beter dat volgen van die auto's (dan alleen 1 kant op) en de beelden, goed geluid ook er bij.

trouwens men spreekt hier over een Z3M? als jullie die zilveren bedoelen das toch een 2.8 ofzo?
een M heeft als kenmerk bv andere (mooiere) spiegels en de nr plaat in de kofferklep en bv 2 x 2 uitlaat monden :mrgreen:

en een M gaat door de carousel en niet er omheen :bag:
Jajajaja, leuk ook dat ik nog opmerk er direct achter gezeten te hebben en dan nog niet herinneren dat het niet een M was. Maar goed, hoe dan ook, leuk rondje! :df:

Tom

Bericht door Tom » 15 nov 2010, 20:27

Fabian schreef:
GTRene schreef:en een M gaat door de carousel en niet er omheen :bag:

Je doet maar, maar ik ga er lekker omheen :wink:

Vroeger ging ik er wel doorheen

Afbeelding
Waarom nu niet meer?
(iedereen moet het zelf weten, ik ga er ook niet doorheen hoor.. maar juist met jouw ervaring vraag ik mij af waarom je het nu niet meer doet?)

Enrico

Bericht door Enrico » 15 nov 2010, 20:41

Erik schreef: Zo zou ik het namenlijk ook graag bij mezelf zien over een jaar ofzo. Als ook ik 100+ ronden heb gereden en gas ga gaven.
En ineens valt het quartje en herken ik dat spoilerloose grijze paardje van staal van je........... :wink: Was blij er meer Scooby's rondrijden op die dag enhopelijk verslaafd worden...... :thumbup:

Walter Dendunne
Auto: VW luchtgekoeld

Bericht door Walter Dendunne » 15 nov 2010, 20:52

Dickh. schreef: @Laurens. Dat was 'm inderdaad. En jij volgde perfect. Goed dichtbij ook. Dan leer je tenminste wat. Zelfs na ruim 7500 rondjes ben ik nog steeds leergierig en probeer mezelf nog steeds te verbeteren, en zodoende begrijp ik niet dat mensen na betaling van serieus geld er niets van schijnen te willen opsteken.
Moet wel zeggen dat ik wat twijfels had hoe dicht ik op mijn volgwagen moest/zou volgen. Het gebrek aan briefing bv hierover werd daarmee ook duidelijk. Zelf heb ik juist wat meer afstand gehouden, in de gedachte dat als hij zou remmen en ik zou slippen met remmen op dat moment, ik dan wel erg makkelijk binnen zou komen schuiven...

Het was makkelijker geweest als het gewoon droog was geweest :lol:

Fabian

Bericht door Fabian » 15 nov 2010, 21:02

Tom schreef:Waarom nu niet meer?
(iedereen moet het zelf weten, ik ga er ook niet doorheen hoor.. maar juist met jouw ervaring vraag ik mij af waarom je het nu niet meer doet?)
Mn onderstel staat veel te hard, vooral de laatste 2 platen zijn zo'n aanslag op de auto dat ik na 2 rondjes maar besloot buitenom te rijden :)

Ik moet even gaan draaien aan de demping, maar dat is voor de volgende keer. Dan ga ik er ook wel weer dooheen, maar toch nooit max-atack, het is gewoon slopend voor je auto.

Elmar

Bericht door Elmar » 15 nov 2010, 21:07

De charme van die bocht vat ik ook totaal niet. Werd na 5 rondjes al irritant. :bag:

Maak er een mooie geasfalteerde kombocht van ipv die ouwe betonplaten.

steve smith

Bericht door steve smith » 15 nov 2010, 21:18

Snipe schreef:Dat vond ik nou ook van die GTA. Als je 'm zo op de foto ziet blijft het een gave bak.
Het leukste is dattie zelfs met de extra-zachte cruiser-onderstelaanpassingen heerlijk vlot over de baan ging. Nieuw Q2 sper hielp wel!!!!

Fabian

Bericht door Fabian » 15 nov 2010, 21:31

steve smith schreef:
Snipe schreef:Dat vond ik nou ook van die GTA. Als je 'm zo op de foto ziet blijft het een gave bak.
Het leukste is dattie zelfs met de extra-zachte cruiser-onderstelaanpassingen heerlijk vlot over de baan ging. Nieuw Q2 sper hielp wel!!!!
Ja hij ging lekker! Ik durfde het niet aan om te achtervolgen, auto was te nerveus op de natte baan. Hoge snelheid was tricky :D

Plaats reactie