Koffieapparaat
- Macboy
Re: Koffieapparaat
Hier ook liefhebber van Nespresso, puur omdat het zo praktisch is. Ik hou er niet van om te doen wat je 'moet' doen. Zo drink ik de Ristretto toch het liefst niet als espresso. Voor de fijnproever misschien wat te bitter vanwege meer water wat door de bonen heen gaat. Maar vind het heerlijk als het wat minder sterk mag. Ben ook geen echte koffiedrinker. Als je Macedonische koffie gewend bent is alles lekker.
Mijn vriendin wel en die geniet ook enorm van Nespresso. Maar haar droom is zodra ze haar eerste fulltime baan heeft om haar eerste salarissen op te maken aan een echte italiaanse apparaat zoals Allen post. Dat vind ik wel zo geweldig in de keuken !
Dus die gaat er nog wel komen binnenkort. Zijn er op dat vlak nog goede tips ? Prijs maximaal €2500 denk ik.
Mijn vriendin wel en die geniet ook enorm van Nespresso. Maar haar droom is zodra ze haar eerste fulltime baan heeft om haar eerste salarissen op te maken aan een echte italiaanse apparaat zoals Allen post. Dat vind ik wel zo geweldig in de keuken !
Dus die gaat er nog wel komen binnenkort. Zijn er op dat vlak nog goede tips ? Prijs maximaal €2500 denk ik.
- VLA
Wij zweren ook bij Nespresso, en zijn nog geen "thuis koffieapparaat" tegen gekomen die lekkerdere koffie zet, totdat wij gingen shoppen voor een Miele inbouw Nespresso voor in de nieuwe keuken. Wij kregen toen bij de keukenzaak een bakje koffie uit een Siemens inbouw machine, en waren eigenlijk gelijk verkocht.
Hebben hem direct besteld, moeten alleen nog even kijken welke bonen er gebruikt werden, want dat is natuurlijk bepalend voor de smaak :

Hebben hem direct besteld, moeten alleen nog even kijken welke bonen er gebruikt werden, want dat is natuurlijk bepalend voor de smaak :
- Macboy
Uiteindelijk zal het allemaal om de druk (bar) moeten gaan heb ik me laten vertellen. Hoe meer druk hoe puurder en intenser de smaak zou moeten zijn. Meer druk is duurder.
Klopt dit of is dat nonsens ?
Klopt dit of is dat nonsens ?
- Robin Hartog
Grappig hoe smaken kunnen verschillen. Ik heb tot nu toe meerdere bakjes koffie uit zo'n inbouw-apparaat gehad en vond het altijd erg slap/er weinig smaak aan zitten.VLA schreef:Wij zweren ook bij Nespresso, en zijn nog geen "thuis koffieapparaat" tegen gekomen die lekkerdere koffie zet, totdat wij gingen shoppen voor een Miele inbouw Nespresso voor in de nieuwe keuken. Wij kregen toen bij de keukenzaak een bakje koffie uit een Siemens inbouw machine, en waren eigenlijk gelijk verkocht.
Maar bij mij kan het ook niet sterk genoeg zijn. De DeathWish koffie staat dan ook nog steeds op mijn verlanglijst.
@Macboy: Ik weet niet of het op gaat om te zeggen 'meer druk is duurder', maar een kopje koffie is van een aantal factoren afhankelijk. Druk (bar), gram koffie, aantal graden, etc.
- Macboy
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik drink eigenlijk alleen koffie op het werk en thuis bijna nooit. Zo'n espresso apparaat is dan opzich wel ideaal voor die enkele momenten, maar welk apparaat is daar nou geschikt voor
Als ik even vlug op de site van de mediamarkt kijk zie ik al immens veel apparaten om uit te kiezen... http://www.mediamarkt.nl/mcs/productlis ... langId=-11
Als ik even vlug op de site van de mediamarkt kijk zie ik al immens veel apparaten om uit te kiezen... http://www.mediamarkt.nl/mcs/productlis ... langId=-11
- dvh
Lijkt wel een glimmende vibrator man dat ding...
Sjezus
Anyway. Nespresso. Top. Alleen zo traag.. Je staat gewoon heel de middag in de keuken als je bezoek hebt om koffie te zetten met dat ding.
Op de zaak heb ik gewoon een snelle(re) bonenautomaat. En dat werkt prima. Voor thuis hebben we nespresso.
Sjezus
Anyway. Nespresso. Top. Alleen zo traag.. Je staat gewoon heel de middag in de keuken als je bezoek hebt om koffie te zetten met dat ding.
Op de zaak heb ik gewoon een snelle(re) bonenautomaat. En dat werkt prima. Voor thuis hebben we nespresso.
- dvh
Die losse bonen ruiken wel heerlijk altijd 

- Macboy
Zie dat de meesten rond 15 bar hebben. Sommigen zelfs 18 bar maar die zijn niet veel duurder. De Kees van der Westen voor €9500 (duurste op bol.com) heeft bijvoorbeeld maar 16 bar. Dus het is inderdaad niet zo dat meer bar duurder is en het is veel meer dan dat.
Gaan wel keer naar zon mooie speciaal zaak. Iemand goed adresje in Nederland ? Allen ?
@Dvh: vind juist dat Nespresso vrij snel bedrijfsgereed is. Dat koffie wat langer duurt is irritant maar als je ergens in een goede koffiebar iets bestelt wacht je toch ook best lang ? Iedereen is altijd erg tevreden als ik ze een bakkie pleur voorschotel. Zowel thuis als op de zaak. Als je niet wil wachten neem je maar filterkoffie
Gaan wel keer naar zon mooie speciaal zaak. Iemand goed adresje in Nederland ? Allen ?
@Dvh: vind juist dat Nespresso vrij snel bedrijfsgereed is. Dat koffie wat langer duurt is irritant maar als je ergens in een goede koffiebar iets bestelt wacht je toch ook best lang ? Iedereen is altijd erg tevreden als ik ze een bakkie pleur voorschotel. Zowel thuis als op de zaak. Als je niet wil wachten neem je maar filterkoffie

- Robin Hartog
Als ik eerlijk ben: Neem de goedkoopste die die je mooi vindt. Het verschil met de duurdere is eigenlijk alleen het uiterlijk en of je een melkopschuimer erbij krijgt.Richardt. schreef:Ik drink eigenlijk alleen koffie op het werk en thuis bijna nooit. Zo'n espresso apparaat is dan opzich wel ideaal voor die enkele momenten, maar welk apparaat is daar nou geschikt voor
- Macboy
Inderdaad de goedkopere zijn al dikke prima !

Hou er wel rekening mee dat de cupjes niet bepaald goedkoop zijn. Kunnen mensen nog wel eens door verrast worden.
Hou er wel rekening mee dat de cupjes niet bepaald goedkoop zijn. Kunnen mensen nog wel eens door verrast worden.
- Robin Hartog
Ik neem de laatste tijd gewoon cupjes van de L'Or Espresso. 3x zo goedkoop, maar echt niet 3x zo vies. Cupjes van de Nespresso zoals Dharkan en Kazaar blijven wat lekkerder van smaak, maar rechtvaardigt niet de prijs IMHO.Macboy schreef:Inderdaad de goedkopere zijn al dikke prima !
- VLA
Haha geloof me 9 van de 10 inbouw apparaten vond ik ook bagger smaken... kreeg vaak een beetje het Senseo idee.Grappig hoe smaken kunnen verschillen. Ik heb tot nu toe meerdere bakjes koffie uit zo'n inbouw-apparaat gehad en vond het altijd erg slap/er weinig smaak aan zitten.
Maar bij mij kan het ook niet sterk genoeg zijn. De DeathWish koffie staat dan ook nog steeds op mijn verlanglijst.
Waren ook 100% zeker overtuigd van een inbouw nespresso maar de Siemens inbouwmachine overtrof echt onze verwachtingen. Scheelde ook 400 euro met de Miele nespresso dus de keuze was vrij snel gemaakt.
Onze huidige Lattissima nespresso machine houden wij er gewoon naast.
-
Ah, eindelijk eens "geluk" dat mijn smaak niet automatisch duur is. Binnenkort voor de nieuwe woning maar een Nespresso apparaat halen.
Dat de cups duur zijn weet ik, maar met de hoeveelheid koffie die ik thuis drink maakt dat niet zoveel uit.
Dat de cups duur zijn weet ik, maar met de hoeveelheid koffie die ik thuis drink maakt dat niet zoveel uit.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dat is persoonlijk.Robin Hartog schreef:3x zo goedkoop, maar echt niet 3x zo vies.
Bij mij komen ze er niet meer in.
- Robin Hartog
Fair enough. Smaken verschillen inderdaad.smiley schreef:Dat is persoonlijk.Robin Hartog schreef:3x zo goedkoop, maar echt niet 3x zo vies.
Bij mij komen ze er niet meer in.

- Arthur
- Auto: Nr.51
De meeste "niet" Nespresso vind ik vaak niet lekker. Maar heb sinds kort de Albert Heijn Excellent cupjes van Perla(?). Daar heb ik de oranje van voor gewoon koffiedrinken en dat smaakt best goed
@Richard: Nespresso is hier (ook) uit nood geboren want ik ben de enige die koffie drinkt. Ik heb al jaren zo'n, hieronder, afgebeelde Krups. Maar dan een bredere met een melkopschuimer ernaast. En Zwart/antraciet
Ik merk alleen nu wel, sinds ik de AH cupjes gebruik, dat er wat "rek" op het sluiten en openen komt. Blijkbaar zijn de originele Nespresso cupjes toch iets smaller. Dus wss binnenkort weer Nespressocupjes erin want voor die paar bakkies per dag kan het gerust wat duurder zijn

@Richard: Nespresso is hier (ook) uit nood geboren want ik ben de enige die koffie drinkt. Ik heb al jaren zo'n, hieronder, afgebeelde Krups. Maar dan een bredere met een melkopschuimer ernaast. En Zwart/antraciet

Ik merk alleen nu wel, sinds ik de AH cupjes gebruik, dat er wat "rek" op het sluiten en openen komt. Blijkbaar zijn de originele Nespresso cupjes toch iets smaller. Dus wss binnenkort weer Nespressocupjes erin want voor die paar bakkies per dag kan het gerust wat duurder zijn

- Martin van der Zwaard
Heb twee apparaten staan; een Jura Ena5 en een nespresso.
Beide erg tevreden mee. De Jura is voor de "lekkere" koffie en de nespresso voor ff snel een bakkie.
Gebruik wel alleen de cupjes van Nespresso zelf. Vind ik persoonlijk de lekkerste.
Beide erg tevreden mee. De Jura is voor de "lekkere" koffie en de nespresso voor ff snel een bakkie.
Gebruik wel alleen de cupjes van Nespresso zelf. Vind ik persoonlijk de lekkerste.
- HansD
De techniek in alle Nespresso machines is hetzelfde. Verschil is,zoals Robin al zegt, idd design, kleur en wel/geen melkopschuimer.Richardt. schreef:Ik drink eigenlijk alleen koffie op het werk en thuis bijna nooit. Zo'n espresso apparaat is dan opzich wel ideaal voor die enkele momenten, maar welk apparaat is daar nou geschikt voor
Alleen de De Longhi versies zijn afwijkend in de zin dat die een interne melkopschuimer hebben.
Opwarmtijd +/- 25 sec. Dat valt toch wel mee?
Neem aub wel een Magimix Nespresso. Die verpats ik namelijk in NL

De capsule/smaak/prijs discussie heeft ieder zijn punt. Buiten dat ik een morele verplichting heb om originele capsules te gebruiken vind ik ze veruit het lekkerste. Voor die paar cent verschil neem ik liever de smakelijkste, je koopt zo'n ding tenslotte voor smaak en gemak.
Hou er wel rekening mee dat imitatie capsules van plastic zijn gemaakt en Nespresso capsules van aluminium. De perforatiemesjes in de machines zijn afgestemd op -uiteraard- de Nespresso capsules en niet op het hardere plastic. De kans bestaat dat de machine imitatie capsules niet goed perforeert en daardoor 'vastslaat'.
- dvh
Vaak snappen die oude mensjes dat niet. En dan moet ik het bakkie voor ze zetten. An sich geen probleem. Maar ik heb het ook wel een druk / volle zaak. En dan kan ik niet elke keer van mijn meting af om mensen koffie te geven. Nu staat er een bonenautomaat. Bakkie eronder zetten en op het knopje drukken. Dat snappen ze nog wel. En dan kunnen ze het zelf doen.Macboy schreef:
Overigens is de koffie die ik hier heb ook prima hoor.
Lekkere bonen en de automaat staat op een kast waardoor je er gewoon makkelijk bij kan.
Koffie is net als schoenen.
Als je niets beter gewend bent loopt het allemaal. En je vind het best.
Eenmaal wat beters raak je eraan gewend, en dat is fijn. Maar een stapje terug merk je gelijk en dat vind je dan niet lekker meer.
-
Onlinetomgtr
Sorry Krups hier maar beloof plechtig dat volgende magimix wordt. Ik vind Nespresso cupjes lekkerder en andere cups geven alleen maar gezeik. Lopen niet goed door of passen niet lekker. Prijs verschil is nou ook niet zo schokkend dat het een no brainer is zeg maar.HansD schreef:De techniek in alle Nespresso machines is hetzelfde. Verschil is,zoals Robin al zegt, idd design, kleur en wel/geen melkopschuimer.Richardt. schreef:Ik drink eigenlijk alleen koffie op het werk en thuis bijna nooit. Zo'n espresso apparaat is dan opzich wel ideaal voor die enkele momenten, maar welk apparaat is daar nou geschikt voor
Alleen de De Longhi versies zijn afwijkend in de zin dat die een interne melkopschuimer hebben.
Opwarmtijd +/- 25 sec. Dat valt toch wel mee?
Neem aub wel een Magimix Nespresso. Die verpats ik namelijk in NL.
De capsule/smaak/prijs discussie heeft ieder zijn punt. Buiten dat ik een morele verplichting heb om originele capsules te gebruiken vind ik ze veruit het lekkerste. Voor die paar cent verschil neem ik liever de smakelijkste, je koopt zo'n ding tenslotte voor smaak en gemak.
Hou er wel rekening mee dat imitatie capsules van plastic zijn gemaakt en Nespresso capsules van aluminium. De perforatiemesjes in de machines zijn afgestemd op -uiteraard- de Nespresso capsules en niet op het hardere plastic. De kans bestaat dat de machine imitatie capsules niet goed perforeert en daardoor 'vastslaat'.
- Niels
- Auto: Prius+
Nespresso vind ik wel een aardige opvolger van de Senseo maar haalt het imho toch echt niet bij een verse bonen apparaat. Lidl bonen staan goed bekend maar ze hebben niet mijn voorkeur. DE bonen vind ik dan toch echt wel lekkerder. Er stond nu weer iets anders aan bonen in de keuken, straks maar ff proeven 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Klopt, met die AH dingetjes iets van 5-10 cent per cup. Ik drink geen 10 bakken per dag... En dan nog 

-
Mooi, het wordt dus gewoon de goedkoopste Magimix Nespresso die in de aanbieding is. Als het kleurtje maar goed is
Melkopschuimer is leuk voor cappuccino, maar is dat er wel fatsoenlijk mee te maken?

Melkopschuimer is leuk voor cappuccino, maar is dat er wel fatsoenlijk mee te maken?
-
Onlinetomgtr
dat ding wat we van nespresso hadden was ruk, koekte snel aan en zo. Een dingetje van krups gekocht en werkt veel beter en beter schoon te maken. Maar visite geen cappucino aanbieden want als je geen aangekoekte / verbrande bodem wil moet je hem telkens tussendoor schoonmaken en dan sta je de hele middag in de keuken te luisteren naar "lekker zeg, doe mij nog maar een bakkie". Daar was ik snel klaar mee dus de visite kan een kuipje koffiemelk krijgen en klaar. Anders leer ke maar grote mensen koffie te drinken!