Voorstellen Evert Thomas
- Evert Thomas
Re: Voorstellen Evert Thomas
Bij deze
- Bijlagen
-
- fb37262345adde7dd626890020630663.jpg (132.86 KiB) 3401 keer bekeken
- GTRene
gaaf, doch herken bijna geen S2 meer 

- Vdub
Complimenten hoor.. ziet er erg gaaf uit!
- Evert Thomas
Afgelopen zondag is de uitlaatklep van de achterste cilinder is afgebroken en heeft de cilinderkop vernield, de brokstukken hebben op hun beurt de cilinderwand beschadigd.
We hebben besloten dat we ons reserve blok gaan opbouwen conform de specificaties van het huidige blok, dit zullen we echter niet voor 29 april gereed hebben. We hopen met DAF weer aan de start te staan en dan sportief revanche te kunnen nemen. Het kampioenschap moeten we echter als verloren beschouwen.
We hebben besloten dat we ons reserve blok gaan opbouwen conform de specificaties van het huidige blok, dit zullen we echter niet voor 29 april gereed hebben. We hopen met DAF weer aan de start te staan en dan sportief revanche te kunnen nemen. Het kampioenschap moeten we echter als verloren beschouwen.
- Gijs Evo
Zonde, maar dat kan gebeuren.
Hopenlijk snel weer klaar om in ieder geval dan op Daf te vlammen.
Hopenlijk snel weer klaar om in ieder geval dan op Daf te vlammen.

- Evert Thomas
- Evert Thomas
The Audi S2 Team Attack Team meets Hans Weijs jr at the GP of Enkhuizen
http://www.youtube.com/watch?v=7tPxIaWG ... QFJAeROgU=

http://www.youtube.com/watch?v=7tPxIaWG ... QFJAeROgU=
- Evert Thomas
Het Audi S2 Time Attack Team in business
Na 3 jaar ervaring te hebben opgedaan in de autosport en de resultaten daar zijn, kunnen we met trots melden dat het zover dat het Audi S2 Time Attack Team de markt opgaat! Dit gaan we niet alleen doen maar gezamenlijk met Veenstra’s Equipment. We hebben inmiddels een pand betrokken in Nijehaske (bij Heerenveen), waar zowel ons nieuwe bedrijf als het raceteam is gehuisvest.
Veenstra’s Equipment is een bestaand bedrijf wat zich richt op maatwerk in metaalbewerking, wat we nu uitbreiden met een autosporttak. Ook bij de autosporttak zal maatwerk de rode draad vormen, wat wil zeggen dat ons dienstenpakket zal beginnen daar waar de reguliere aftermarket ophoudt.
Wie zijn Veenstra’s Equipment
Het bedrijf bestaat uit de volgende drie personen:
• Michel Veenstra (Directeur/Eigenaar);
• Frank de Jong (verantwoordelijk voor de autosporttak en samen met Evert voor het raceteam);
• Evert Thomas (verantwoordelijk voor de communicatie en samen met Frank voor het raceteam).
Wat kunnen we voor u betekenen
We kunnen een breed scala aan diensten bij de opbouw van uw race/trackdayauto aanbieden. Dit kan een complete opbouw beteken, maar ook kleinschalige projecten doen we graag voor u. Hierbij kan aan het volgende gedacht worden:
• Rolkooien;
• Uitlaatsystemen;
• Uitlaatspruitstukken;
• Inlaattrajecten;
• Carrosserie verbouw;
• Custom aluminium spoilers (alle soorten en afmetingen mogelijk);
• Lassen(tig),draaien, frezen, slijpen,water/laser snijden.
Ten behoeve van onze projecten kunnen we met de volgende materialen werken:
• (vliegtuig)aluminium
• titanium
• RVS (304,316L)
• Staal
• Chromolybdeen
Hoe kunt u ons bereiken
U kunt ons de gehele week bereiken op het e-mail adres info@veenstrasequipment.com
Na 3 jaar ervaring te hebben opgedaan in de autosport en de resultaten daar zijn, kunnen we met trots melden dat het zover dat het Audi S2 Time Attack Team de markt opgaat! Dit gaan we niet alleen doen maar gezamenlijk met Veenstra’s Equipment. We hebben inmiddels een pand betrokken in Nijehaske (bij Heerenveen), waar zowel ons nieuwe bedrijf als het raceteam is gehuisvest.
Veenstra’s Equipment is een bestaand bedrijf wat zich richt op maatwerk in metaalbewerking, wat we nu uitbreiden met een autosporttak. Ook bij de autosporttak zal maatwerk de rode draad vormen, wat wil zeggen dat ons dienstenpakket zal beginnen daar waar de reguliere aftermarket ophoudt.
Wie zijn Veenstra’s Equipment
Het bedrijf bestaat uit de volgende drie personen:
• Michel Veenstra (Directeur/Eigenaar);
• Frank de Jong (verantwoordelijk voor de autosporttak en samen met Evert voor het raceteam);
• Evert Thomas (verantwoordelijk voor de communicatie en samen met Frank voor het raceteam).
Wat kunnen we voor u betekenen
We kunnen een breed scala aan diensten bij de opbouw van uw race/trackdayauto aanbieden. Dit kan een complete opbouw beteken, maar ook kleinschalige projecten doen we graag voor u. Hierbij kan aan het volgende gedacht worden:
• Rolkooien;
• Uitlaatsystemen;
• Uitlaatspruitstukken;
• Inlaattrajecten;
• Carrosserie verbouw;
• Custom aluminium spoilers (alle soorten en afmetingen mogelijk);
• Lassen(tig),draaien, frezen, slijpen,water/laser snijden.
Ten behoeve van onze projecten kunnen we met de volgende materialen werken:
• (vliegtuig)aluminium
• titanium
• RVS (304,316L)
• Staal
• Chromolybdeen
Hoe kunt u ons bereiken
U kunt ons de gehele week bereiken op het e-mail adres info@veenstrasequipment.com
- Vdub
Wel leuk dat Hans jr. er ff in rijdt.. die kan dat rallyrijden nl in elke auto, zelfs in zn Polo 1.2TDI
Wel heb ik het idee dat de S2 hier niet op zn plek is. Het lijkt alsof je te lang moet wachten voordat de turbo goed meedoet.
Wel heb ik het idee dat de S2 hier niet op zn plek is. Het lijkt alsof je te lang moet wachten voordat de turbo goed meedoet.
- Evert Thomas
Ze net weer terug gekeerd vanuit de UK! We hebben als team een fantastisch weekend gehad en bij deze een kort verslag.
Vrijdag
Vrijdag was er zoals gebruikelijk voor de Time Attack wedstrijden een track day georganiseerd, wat voor veel Time Attack teams gebruikt wordt om alvast wat rondjes te doen. We hebben ervoor gekozen om niet de hele dag te doen maar twee uurtjes in de middag te reserveren. De eerste sessie was het weer nog redelijk, maar werd steeds slechter, resulterend in behoorlijk wat regen en water op de baan. Voor veel teams reden om de paddock niet meer te verlaten. Het Audi S2 Time Attack Team en Roger Clark met de Gobstopper dachten daar echter anders over, wedstrijden worden nu eenmaal niet alleen op droge circuits gewonnen. We zijn dus op de Pirelli's de baan op gegaan om de nodige ronden in de regen te rijden, het duurde niet lang om uit te vinden dat de auto in de regen net zo goed is als op een droog circuit. Wat ik niet wist is dat de Gobstopper circa drie ronden lang achter mij zat en maar moeizaam het gat kon dichten, pas in mijn uitloopronden kwam me er iets wits voorbij zeilen. Toen wist ik wel zeker dat we goed op weg waren (ook al zal hij nog wel niet alles gegeven hebben). Naderhand ook maar even een praatje met Roger gemaakt.
Zaterdag
Evenals de vrijdag was het geen fantastisch weer, de baan was smorgens nog nat en het was koud, dus de warm-up was ook een echte warm up en kwamen we een tot een tijd van 1:56, niet echt indrukwekkend.
Na de eerste training toe werd het weer steeds slechter en hebben we de keus gemaakt om de Kumho's in te ruilen voor de Pirelli's en toen we de baan op mochten was het inmiddels harde regen met vlink wat water op de baan geworden. Omdat we op de vrijdag al in de regen hadden getraint, kon ik hier eigenlijk heel goed mee uit de voeten en alles gegeven. Na de training bleek ik een 1:55 te hebben genoteerd, goed voor de 4e tijd in mijn klasse, fantastisch dus.
In de aanloop na de kwalificatie werd het weer langzaam beter, maar nog steeds dreigend en de keus gemaakt om op de Pirelli's te blijven, dat bleek een foute keus, er kwam geen reden dus de baan was droog. Op gillende Pirelli's kwamen we niet verder dan een 1:45, slechts een 16e plaats.
Voor de finale de Kumho's er weer onder, wat gelijk een wereld van verschil was, ronde na ronde kon ik harder, wat eindigde in een snelste tijd van 1:39.050 goed voor een 7e tijd van in totaal 33 deelnemers in mijn klasse, en een verbetering van onze tijd van vorig jaar met 5,5 seconden (op de Toyo's gereden).
We kunnen concluderen dat de wegligging van de auto goed genoeg is om met de besten mee te kunnen, met naar schatting ongeveer 500pk komen we echter nog wat vermogen tekort.
De meest opvallende prestaties van de dag was toch wel de 1:27.000 van Garret Loyd in de BM Motorsport Evo, vertaald naar circuits van Assen en Zandvoort ligt dat tussen de 1:45 en 1:42 denk ik, wat voor dit soort auto's verschrikkelijk snel is.
Bij deze wil ik als eerste Frank en Bas bedanken die zich de afgelopen weken (soms dag en nacht) hebben ingezet om de auto op deze manier aan de start te krijgen. Ook wil ik de sponsoren bedanken die het mogelijk maken dat we zo'n goede auto hebben kunnen bouwen.
De onboard video's zullen binnenkort volgen.
Vrijdag
Vrijdag was er zoals gebruikelijk voor de Time Attack wedstrijden een track day georganiseerd, wat voor veel Time Attack teams gebruikt wordt om alvast wat rondjes te doen. We hebben ervoor gekozen om niet de hele dag te doen maar twee uurtjes in de middag te reserveren. De eerste sessie was het weer nog redelijk, maar werd steeds slechter, resulterend in behoorlijk wat regen en water op de baan. Voor veel teams reden om de paddock niet meer te verlaten. Het Audi S2 Time Attack Team en Roger Clark met de Gobstopper dachten daar echter anders over, wedstrijden worden nu eenmaal niet alleen op droge circuits gewonnen. We zijn dus op de Pirelli's de baan op gegaan om de nodige ronden in de regen te rijden, het duurde niet lang om uit te vinden dat de auto in de regen net zo goed is als op een droog circuit. Wat ik niet wist is dat de Gobstopper circa drie ronden lang achter mij zat en maar moeizaam het gat kon dichten, pas in mijn uitloopronden kwam me er iets wits voorbij zeilen. Toen wist ik wel zeker dat we goed op weg waren (ook al zal hij nog wel niet alles gegeven hebben). Naderhand ook maar even een praatje met Roger gemaakt.
Zaterdag
Evenals de vrijdag was het geen fantastisch weer, de baan was smorgens nog nat en het was koud, dus de warm-up was ook een echte warm up en kwamen we een tot een tijd van 1:56, niet echt indrukwekkend.
Na de eerste training toe werd het weer steeds slechter en hebben we de keus gemaakt om de Kumho's in te ruilen voor de Pirelli's en toen we de baan op mochten was het inmiddels harde regen met vlink wat water op de baan geworden. Omdat we op de vrijdag al in de regen hadden getraint, kon ik hier eigenlijk heel goed mee uit de voeten en alles gegeven. Na de training bleek ik een 1:55 te hebben genoteerd, goed voor de 4e tijd in mijn klasse, fantastisch dus.
In de aanloop na de kwalificatie werd het weer langzaam beter, maar nog steeds dreigend en de keus gemaakt om op de Pirelli's te blijven, dat bleek een foute keus, er kwam geen reden dus de baan was droog. Op gillende Pirelli's kwamen we niet verder dan een 1:45, slechts een 16e plaats.
Voor de finale de Kumho's er weer onder, wat gelijk een wereld van verschil was, ronde na ronde kon ik harder, wat eindigde in een snelste tijd van 1:39.050 goed voor een 7e tijd van in totaal 33 deelnemers in mijn klasse, en een verbetering van onze tijd van vorig jaar met 5,5 seconden (op de Toyo's gereden).
We kunnen concluderen dat de wegligging van de auto goed genoeg is om met de besten mee te kunnen, met naar schatting ongeveer 500pk komen we echter nog wat vermogen tekort.
De meest opvallende prestaties van de dag was toch wel de 1:27.000 van Garret Loyd in de BM Motorsport Evo, vertaald naar circuits van Assen en Zandvoort ligt dat tussen de 1:45 en 1:42 denk ik, wat voor dit soort auto's verschrikkelijk snel is.
Bij deze wil ik als eerste Frank en Bas bedanken die zich de afgelopen weken (soms dag en nacht) hebben ingezet om de auto op deze manier aan de start te krijgen. Ook wil ik de sponsoren bedanken die het mogelijk maken dat we zo'n goede auto hebben kunnen bouwen.
De onboard video's zullen binnenkort volgen.
- Eric-328
Mooie manier op invulling te geven aan je hobby!Evert Thomas schreef:We kunnen concluderen dat de wegligging van de auto goed genoeg is om met de besten mee te kunnen, met naar schatting ongeveer 500pk komen we echter nog wat vermogen tekort.
Vraagje, vanwaar de conclusie dat het aan vermogen schort? Op zandvoort rij jij rond de 1,55.
Dit rijden de m3's in de dnrt ook, maar dan met 300 pk. (Gaat even niet om BMW)
- Evert Thomas
Het tekort komen van extra vermogen moet gezien worden in relatie tot de andere Time Attack auto's en is er op gebasseerd dat ik in de regen een keurige 4e plaats kon halen en op een droge baan slechts 7e, alle auto's die voor mij zaten hadden vlink meer pk's en dus het onderscheidende verschil. Je hebt wel gelijk dat dit ook op andere manieren opgelost kan worden.
DNRT ken ik verder niet zo goed, maar als deze auto's met slechts 300pk gelijke tijden rijden is hun wegligging beter of zijn de coureurs beter dan ik ben.
DNRT ken ik verder niet zo goed, maar als deze auto's met slechts 300pk gelijke tijden rijden is hun wegligging beter of zijn de coureurs beter dan ik ben.
-
Onlinejos_br
Dat laatste zou zo maar kunnen. Niet om jouw af te kraken, zolang er mensen met mijn eigen auto gewoon 7 sec. sneller rijden dan ikzelf zal dit bij anderen ook wel zo kunnen zijn.......Evert Thomas schreef:
Jos.
- Evert Thomas
No problem. We zijn 2 jaar geleden met racen begonnen, tot op heden rijden we eigenlijk iedere wedstrijd sneller dan de vorige, resulterend in jaarlijks een reductie van de rondetijden met minimaal 5 seconden. We zijn dus uitermate tevreden met de geboekte progressie en nog lang niet klaar. Laat onverlet dat er altijd auto's en coureurs beter dan ons zullen zijn, maar dat hoort bij sport.jos_br schreef:Dat laatste zou zo maar kunnen. Niet om jouw af te kraken, zolang er mensen met mijn eigen auto gewoon 7 sec. sneller rijden dan ikzelf zal dit bij anderen ook wel zo kunnen zijn.......Evert Thomas schreef:
Jos.
- ///Joost
Zolang er progressie is en je geniet van hetgeen je doet, is het toch goed!Evert Thomas schreef: No problem. We zijn 2 jaar geleden met racen begonnen, tot op heden rijden we eigenlijk iedere wedstrijd sneller dan de vorige, resulterend in jaarlijks een reductie van de rondetijden met minimaal 5 seconden. We zijn dus uitermate tevreden met de geboekte progressie en nog lang niet klaar. Laat onverlet dat er altijd auto's en coureurs beter dan ons zullen zijn, maar dat hoort bij sport.

- Evert Thomas
Daar is hij dan de eerste onboard video, te weten de sessie in de regen op een natte baan, goed voor een 4e tijd.
http://www.youtube.com/watch?v=Fh37ioRL ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=Fh37ioRL ... e=youtu.be
- Evert Thomas
Tweede onboard filmpje, het snelste rondje 1:39.050, goed voor de 7e plaats.
http://www.youtube.com/watch?v=T_VrX...ature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=T_VrX...ature=youtu.be
- Evert Thomas
Wij zullen 22 juni aangrijpen om te proberen een recordtijd neer te zetten op de Nordschleiffe voor Time Attack auto's. We proberen dan zowel een tijd te zetten van brug tot brug als een complete ronde en hopen hierbij de BTB tijd tot onder de 8 minuten te brengen.
Bij mijn weten zijn we het eerste TA team dat een poging zal gaan wagen, dus zal het automatisch leiden tot een record, daarom hopen we dat ook andere teams de uitdaging aangaan en ons zullen vergezellen of op een ander moment een poging zullen wagen.
We kunnen helaas niet rijden met een transponder, dus we zullen zorgen dat aan de hand van de onboardcamera een ieder te gereden tijd kan controleren.
Om vast een beetje in de stemming te komen bij deze een onboard filmpje van vorig jaar: http://www.youtube.com/watch?v=ypyvcBOBIPg
Wees gerust we zijn er ons uiteraard zijn van bewust dat er een trackday gaande is en zullen dus hierbij rekening houden met de overige deelnemers
Bij mijn weten zijn we het eerste TA team dat een poging zal gaan wagen, dus zal het automatisch leiden tot een record, daarom hopen we dat ook andere teams de uitdaging aangaan en ons zullen vergezellen of op een ander moment een poging zullen wagen.
We kunnen helaas niet rijden met een transponder, dus we zullen zorgen dat aan de hand van de onboardcamera een ieder te gereden tijd kan controleren.
Om vast een beetje in de stemming te komen bij deze een onboard filmpje van vorig jaar: http://www.youtube.com/watch?v=ypyvcBOBIPg
Wees gerust we zijn er ons uiteraard zijn van bewust dat er een trackday gaande is en zullen dus hierbij rekening houden met de overige deelnemers
- Evert Thomas
Klasseindeling voor Superlap divisie Super Sport voor a.s. zondag bekent, dit keer met een vleugje Supercar Challenge.
Zie link http://www.facebook.com/#!/media/set/?s ... 070&type=1
Zie link http://www.facebook.com/#!/media/set/?s ... 070&type=1
- Evert Thomas
Hij is klaar onze poster voor 2012, met dank aan PMDZ en G2 DTP voor het ontwerpen en maken van de poster.
De poster zullen wij op de evenementen welke wij bezoeken cadeau doen bij iedere donatie ten behoeve van de Stichting ALS.

De poster zullen wij op de evenementen welke wij bezoeken cadeau doen bij iedere donatie ten behoeve van de Stichting ALS.
- Evert Thomas
Gisteren hebben we het Superlap evenement gereden op het circuit van Zandvoort. We zijn de dag doorgekomen zonder belangrijke technische mankementen en daar zijn we heel blij mee.
De rondetijd was nogal teleurstellend en we zijn niet verder gekomen dat 2:00.0. Door een vergissing van mijn kant hebben we in plaats van 1,6 bar turbo druk op 0,6 bar en in de finale 1,0 bar turbodruk gereden. Daarnaast zijn we gestart met gebruikte banden, ik had gehoopt dat deze nog een evenement mee zouden kunnen, maar dat bleek te optimistisch. Onder deze omstandigheden was een 2:00.0 nog eens niet zo slecht.
Terugkijkend hebben we een prima test gehad voor onze trip a.s. vrijdag naar de Nordschleife, hier zullen we weer verse banden hebben en de juiste turbodruk.
En uiteraard hebben we de winst van Audi op de 24uur van Le Mans niet onopgemerkt voorbij laten gaan.

De rondetijd was nogal teleurstellend en we zijn niet verder gekomen dat 2:00.0. Door een vergissing van mijn kant hebben we in plaats van 1,6 bar turbo druk op 0,6 bar en in de finale 1,0 bar turbodruk gereden. Daarnaast zijn we gestart met gebruikte banden, ik had gehoopt dat deze nog een evenement mee zouden kunnen, maar dat bleek te optimistisch. Onder deze omstandigheden was een 2:00.0 nog eens niet zo slecht.
Terugkijkend hebben we een prima test gehad voor onze trip a.s. vrijdag naar de Nordschleife, hier zullen we weer verse banden hebben en de juiste turbodruk.
En uiteraard hebben we de winst van Audi op de 24uur van Le Mans niet onopgemerkt voorbij laten gaan.
- Evert Thomas
Bij deze de onboard video van Superlap op het circuit van Zandvoort
http://www.youtube.com/watch?v=ieonhKe2FgE&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=ieonhKe2FgE&feature=plcp
- Evert Thomas
2e rondje op de Nordschleife, achter een Radical aan.
http://www.youtube.com/watch?v=d4VtmAbPzcE&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=d4VtmAbPzcE&feature=plcp
- Petrolhead Tom
Gaaf hoor!
- Evert Thomas
Thanks!