[29-04-2010]DF @ CPZ deel X
- Riceaux
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Hoe zit het trouwens met parkeren? Paddock is gewoon vrij om te parkeren?
- Peter Tunissen
-
Een helm is verplicht dus zoals je zegt Is dat niet vervelend rijden betreft het in je spiegels kijken word dit niet verhinderd door de helm? In ieder geval bedankt voor de tip want dan kan ik alvast een helm bestellen als ik mee ga. Is een scooter helm goed of mag eht simpeler? Of tewel moet het een kap hebben? Of mag het bijv. ook een fietshelm zijn? Of tewel mag het ook zoiets zijn? http://link.marktplaats.nl/335847902
Peter Tunissen schreef:Het dragen van een helm is verplicht ja en deze zijn niet te huur.
Maar als positieve noot; een brommerhelm is al voldoende, dus dat is de kostenpost ook niet. Hoewel beter in dit geval natuurlijk nooit weggegooid geld is.
Verder, hoe het er aan toe gaat. Rond kwart voor 9 hebben we een rijdersbriefing waarin wat tips gegeven worden en spelregels uitgelegd worden.
Moet je wel op tijd komen spater tunissen![]()
![]()
Dan kun je om 09:00 of 13:00 de baan op (afhankelijk van of je 's ochtends of 's middags rijdt).
Er is geen start, geen finish en er worden geen rondetijden bijgehouden.
Ow, is dat zo![]()
![]()
![]()
Je kunt het circuit op wanneer je wil en er weer vanaf als je even wilt pauzeren, wat wilt drinken of even moet bijkomen. En dat gaat zo 4 uur door, je beslist zelf wanneer je wilt rijden en wanneer niet, dus geen moeilijk gedoe met sessies en moeten rijden wanneer je sessie loopt enz.
Op het circuit zal het in het begin met name nodig zijn om je spiegels goed in de gaten te houden, omdat er wat snellere auto's meerijden, maar die houden op hun beurt ook goed rekening met jou en zullen hun auto niet in het kleinste gaatje proppen om er maar zo snel mogelijk voorbij te komen; het is immers geen race.
Ik dacht dat we gingen racen, jammer zeg![]()
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel!
- Peter Tunissen
Maak jij je nou maar zorgen over het op tijd remmen voor de Tarzan-bocht.
Zo'n fietshelm gaat niet voldoende zijn ben ik bang; een brommerhelm is toch wel het minste wat ze in Zandvoort accepteren voordat je de baan op mag of mee mag rijden met mensen.

Zo'n fietshelm gaat niet voldoende zijn ben ik bang; een brommerhelm is toch wel het minste wat ze in Zandvoort accepteren voordat je de baan op mag of mee mag rijden met mensen.

- niekje090
zou er wel geinig uitzien met een fietshelm achter het stuur

-
Een soort fiets auto race
Ok ik zal kijken of ik ergens een helm kan lenen.
Bedankt voor de info

Bedankt voor de info
-
Even voor de zekerheid dit is voldoende als helm? http://link.marktplaats.nl/337146060
Je weet het hePeter Tunissen schreef:Maak jij je nou maar zorgen over het op tijd remmen voor de Tarzan-bocht.![]()
Beamers zijn net een rode lap voor mij, dus weg met die hokken, anders hebben ze zomaar schade.
Slappe troep die beamers, tikje en ze zijn kapot en krom

- Peter Tunissen
Ja hoor, dat zou voldoende zijn!rgoudswaard schreef:Even voor de zekerheid dit is voldoende als helm? http://link.marktplaats.nl/337146060

- frankv
Neem je ons nou in de maling? Je moet geen helm kopen voor Zandvoort of voor de organisatie, maar voor jezelf. Denk je zelf dat een fietshelm voldoende is? Koop er dan vooral een.rgoudswaard schreef:Een helm is verplicht dus zoals je zegt Is dat niet vervelend rijden betreft het in je spiegels kijken word dit niet verhinderd door de helm? In ieder geval bedankt voor de tip want dan kan ik alvast een helm bestellen als ik mee ga. Is een scooter helm goed of mag eht simpeler? Of tewel moet het een kap hebben? Of mag het bijv. ook een fietshelm zijn? Of tewel mag het ook zoiets zijn? http://link.marktplaats.nl/335847902
Doe het nou gewoon niet, geef die 400 euro (toegang, onderdelenslijtage, benzine en helm) gewoon uit aan iets anders ipv een dagdeel CPZ, maar kom een dagdeel kijken hoe gezellig en leuk het is en rijd een paar rondjes mee (niet met mij, want ik ben te langzaam, daar leer je niks van).
frankv schreef:Neem je ons nou in de maling? Je moet geen helm kopen voor Zandvoort of voor de organisatie, maar voor jezelf. Denk je zelf dat een fietshelm voldoende is? Koop er dan vooral een.rgoudswaard schreef:Een helm is verplicht dus zoals je zegt Is dat niet vervelend rijden betreft het in je spiegels kijken word dit niet verhinderd door de helm? In ieder geval bedankt voor de tip want dan kan ik alvast een helm bestellen als ik mee ga. Is een scooter helm goed of mag eht simpeler? Of tewel moet het een kap hebben? Of mag het bijv. ook een fietshelm zijn? Of tewel mag het ook zoiets zijn? http://link.marktplaats.nl/335847902
Doe het nou gewoon niet, geef die 400 euro (toegang, onderdelenslijtage, benzine en helm) gewoon uit aan iets anders ipv een dagdeel CPZ, maar kom een dagdeel kijken hoe gezellig en leuk het is en rijd een paar rondjes mee (niet met mij, want ik ben te langzaam, daar leer je niks van).
Kan jij dan ook niet beter je geld uitgeven aan een cursus

Laat die jongen lekker rijden als die dat nou graag wil?
Lijkt hier verdomme wel een soort sgp gedrag.
Die jongen wil graag leren rijden, dat moeten we juist aanmoedigen.
- RVV
Even scheidsrechter spelen
ieder zijn mening, wij zorgen er voor dat straks de 29e alles goed verloopt, voor de ervaren rijders en uiteraard ook voor de nieuwelingen!

-
Kan jij dan ook niet beter je geld uitgeven aan een cursus
Die jongen wil graag leren rijden, dat moeten we juist aanmoedigen.[/quote]
Dat vind ik nou ook moet ik eerst mijn race certificaat halen voor ik me in mag schrijven ofzo? Ik snap dat jullie niet willen dat iedere 18jarige die 1 dag zijn rijbewijs heeft als en gek met jullie op het circuit gaat rijden. Kom ik zo over ofzo?

Die jongen wil graag leren rijden, dat moeten we juist aanmoedigen.[/quote]
Dat vind ik nou ook moet ik eerst mijn race certificaat halen voor ik me in mag schrijven ofzo? Ik snap dat jullie niet willen dat iedere 18jarige die 1 dag zijn rijbewijs heeft als en gek met jullie op het circuit gaat rijden. Kom ik zo over ofzo?
-
Nieuwelingen het lijkt alsof een gedeelte helemaal geen nieuwelingen willen maar mensen die al 5 jaar ervaring hebben op het circuit minimaal 25 jaar zijn en alles van racen weten.
rgoudswaard schreef:Kan jij dan ook niet beter je geld uitgeven aan een cursus![]()
Dat vind ik nou ook moet ik eerst mijn race certificaat halen voor ik me in mag schrijven ofzo? Ik snap dat jullie niet willen dat iedere 18jarige die 1 dag zijn rijbewijs heeft als en gek met jullie op het circuit gaat rijden. Kom ik zo over ofzo?[/quote]
Nee hoor gewoon komen en sochtends meerijden en kijken en smiddags gewoon lekker rustig aan beginnen in je eigen auto

- RVV
Schrijf je nou maar in
dan zul je de 29e ervaren dat het een grote gebroedelijke club is 

- frankv
Been there, done thatLuco schreef: Kan jij dan ook niet beter je geld uitgeven aan een cursus![]()

En toch blijven proberenfrankv schreef:Been there, done thatLuco schreef: Kan jij dan ook niet beter je geld uitgeven aan een cursus![]()
daar heb ik van geleerd dat het nooit wat wordt!

-
Ik denk dat ik gezien de kosten en ik nog niet weet of het erg leuk is of niet beter eerst 40 minuten kan vrij rijden om kennis te maken met het circuit. Ik begreep dat jullie de driving fun dagen meerdere keren per jaar geven dus ik zal kijken of ik in de toekomst wellicht een keer mee doe als het vrij rijden mij bevallen heeft. Erg bedankt voor de informatie ik het er toch het een en ander bij geleerd en begrijp nu iets beter hoe het in elkaar steekt.
Bedankt allemaal :playcar:
Een welgemeend advies, bij vrijrijden leer je niks, dat meen ik echt.
Rijden veen sjonnies rond die nergens naar kijken dan kan je beter met een df dag meedoen.
Gewoon komen, sochtends kijken en dan kan je altijd nog beslissen of je wilt rijden.
Je mag/kan als je wilt een paar rondjes meetuffen met mij hoor.
Rijden veen sjonnies rond die nergens naar kijken dan kan je beter met een df dag meedoen.
Gewoon komen, sochtends kijken en dan kan je altijd nog beslissen of je wilt rijden.
Je mag/kan als je wilt een paar rondjes meetuffen met mij hoor.
- @iko
Ruben,rgoudswaard schreef:Ik denk dat ik gezien de kosten en ik nog niet weet of het erg leuk is of niet beter eerst 40 minuten kan vrij rijden om kennis te maken met het circuit. Ik begreep dat jullie de driving fun dagen meerdere keren per jaar geven dus ik zal kijken of ik in de toekomst wellicht een keer mee doe als het vrij rijden mij bevallen heeft. Erg bedankt voor de informatie ik het er toch het een en ander bij geleerd en begrijp nu iets beter hoe het in elkaar steekt.
als je toch wil gaan rijden, pak dan DF ipv vrijrijden.
Hoe dan ook: laat je remblokken even checken en vervang in ieder geval je remvloeistof (minimaal dot 4, of beter dot 5.1)
grt
Aiko
- PD power
Helemaal mee eens.Laat die jongen lekker rijden als die dat nou graag wil?
Ik ga ook voor de eerste keer op zandvoort rijden, daarvoor kies ik juist een DF dag, omdat ik weet dat je daar als beginneling ook een de ruimte krijgt.
Trouwens t.o.v. Assen moet je demping nou harder of zachter op zandvoort, dit laatste schat ik zelf in, maar hoor graag van jullie.
- Ben_968CS
@Henno, ik rijd gewoon met dezelfde afstelling. Maar liever zachter dan harder (wat mij betreft dan).
@Ruben: als je ergens netjes en met respect voor andermans materiaal wilt rijden, is DF de plaats. Vrijrijden is de club waar de boyz hun voorspoilert (en jou als je pech hebt) op de curbs in de Tarzan na het verlaten van de pits meteen achterlaten. Laat staan wat voor ellende er verderop op de baan plaatsvindt. Mocht je het niet aandurven, kom dan kijken en rij een keer met iemand mee. Dan weet je hoe netjes er wordt gereden. Een ander voordeel is dat de hele dag de pits open is. Uiteindelijk zijn er weinig mensen tegelijkertijd op de baan. Ook omdat de meeste DF-ers lieven lullen dan poetsen
...
@Ruben: als je ergens netjes en met respect voor andermans materiaal wilt rijden, is DF de plaats. Vrijrijden is de club waar de boyz hun voorspoilert (en jou als je pech hebt) op de curbs in de Tarzan na het verlaten van de pits meteen achterlaten. Laat staan wat voor ellende er verderop op de baan plaatsvindt. Mocht je het niet aandurven, kom dan kijken en rij een keer met iemand mee. Dan weet je hoe netjes er wordt gereden. Een ander voordeel is dat de hele dag de pits open is. Uiteindelijk zijn er weinig mensen tegelijkertijd op de baan. Ook omdat de meeste DF-ers lieven lullen dan poetsen

-
Bedankt voor de tip hier had ik nog niet aan gedacht. Bij de garage na laten kijken? En wat bedoel je met dot 4.1