Minimeet lightweight meuk 4 april 11.00 starten 10.30 koffie

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.

Zaterdag of een zondag graag even de voorkeur

Zaterdag
10
36%
Zondag
18
64%

Totaal aantal stemmen: 28

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Re: Minimeet lightweight meuk 4 april 11.00 starten 10.30 ko

Bericht door Oof » 05 apr 2010, 00:08

Michel P schreef:De twee wandelaars bij de luttenberg er geen ruk van snapten toen we voor de 3e keer langs kwamen :df:

Michel
Die koppen priceless.

Wist je dat een paar wat oudere bekakte wijven naar de lotus van Michiel keken en zeiden Oja Lotus wat een leuke autootjes :bag: .

Wist je dat Duifjes een Lancia thesis wil kopen en om specifiek te zijn in deze kleurstelling
Afbeelding

Wist je dat Ruben toch wel gelijk heeft over mijn Avatar dus hierbij.

Die Duitse polizei A4 die langs de dijk stond. Ding moet ik eigenlijk kopen voor de garbagerun

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 05 apr 2010, 09:13

Hhahahahahahahah....

Michel P

Bericht door Michel P » 05 apr 2010, 09:27

@Oof, de audi was een audi 80.

Dat oof nu Pistonheads aan het afsporen is voor een Lotus.

Michel

Oof

Bericht door Oof » 05 apr 2010, 14:42

Zoals deze

http://pistonheads.com/sales/1280515.htm
Afbeelding
Afbeelding

Of deze

http://pistonheads.com/sales/1528443.htm
Afbeelding
Afbeelding

Hoe meer ik er naar kijk en lees hoe minder ik er van snap. Ik begrijp inmiddels dat er 100 varianten zijn of meer. Is er ergens een link (mag ook in het engels) waar duidelijk beschreven is welke uitvoeringen er allemaal zijn.

Oof

Bericht door Oof » 05 apr 2010, 14:49

Precies wat ik zocht.
Thanx :thumbup:

Marty

Bericht door Marty » 05 apr 2010, 15:08

N!co schreef:
Michel P schreef: Mart, een 360 wilde maken.
Heeft die zich weer uit lopen sloven. :mrgreen:
Wist u dat Nico zijn wheelie wel eens heeft laten beindigen door een stapel pallets die hij over het hoofd had gezien :wink:
jaydee schreef:
Marty, ik hoop dat de deuk in je ego ook meevalt. De rest van de rit was gelukkig net zo mooi als het deel vóór dit moment. :thumbup:
rest van de rit gelukkig op mijn eigen 4 wielen ipv de autoambu, daarom helemaal waar.
heb ff gechecked maar ik kan geen schrammetje ontdekken.
ego overleeft het wel hoor....

jammer van die witte video wagen :wink: anders was het tweede deel wat sneller gegaan.

Maar wat een fantastische route jongens! geweldig en idd on nederlands bijna, gave bochtjes.
jammer dat ik zo veel moest dweilen, volgende keer neem ik lek emmers mee :bag:

rit was goed , gezelschap was goed, auto's waren prachtig en het eten was ook goed.

Michel, bedankt voor de gastvrijheid.

Marty.

Michel P

Bericht door Michel P » 05 apr 2010, 15:29

Marty leuk jou, Oof en Femke in real life te leren kennen, en idd een leuk gezelschap van enthousiaste mensen, mooie auto, en de route doet de rest.

We doen de route nog wel een keer, weet zeker dat er meer gaan aanhaken, met Nico met stip op 1 :df:

Michel

SteV6

Bericht door SteV6 » 05 apr 2010, 15:42

Dan rijden we 'm andersom lijkt me. Overigens is het vrij gemakkelijk om nog meer van dit soort routes hier in de omgeving uit te zetten ... Mijn input in de route was slechts een klein deel van het arsenaal aan wegen die lightweightproof zijn ;)

En zolang het tempo en de discipline blijfven zoals het gisteren ging durf ik het aan om me daarmee bezig te houden.

@ Oof,

Nu ik zie dat je daadwerkelijk op zoek gaat naar een Lotus(derivaat) toch een kleine nuance op je opmerking van gisteren. Ik quote: "Het lijkt heel eenvoudig om hard te gaan". Maar pas op, dat lijkt inderdaad zo. Je zal het tempo rustig moeten opbouwen om jezelf niet in de eerste paar dagen al tegen een boom op te vouwen. Daarvan hebben we al teveel types voorbij zien komen op het Speedsterforum.

Stephan

Oof

Bericht door Oof » 05 apr 2010, 15:49

SteV6 schreef:Dan rijden we 'm andersom lijkt me. Overigens is het vrij gemakkelijk om nog meer van dit soort routes hier in de omgeving uit te zetten ... Mijn input in de route was slechts een klein deel van het arsenaal aan wegen die lightweightproof zijn ;)

En zolang het tempo en de discipline blijfven zoals het gisteren ging durf ik het aan om me daarmee bezig te houden.

@ Oof,

Nu ik zie dat je daadwerkelijk op zoek gaat naar een Lotus(derivaat) toch een kleine nuance op je opmerking van gisteren. Ik quote: "Het lijkt heel eenvoudig om hard te gaan". Maar pas op, dat lijkt inderdaad zo. Je zal het tempo rustig moeten opbouwen om jezelf niet in de eerste paar dagen al tegen een boom op te vouwen. Daarvan hebben we al teveel types voorbij zien komen op het Speedsterforum.

Stephan
Begrijp precies wat je bedoelt en ben me er ook zeker van bewust dat het grensbereik een stuk minder breed is dan een bijvoorbeeld mijn 350Z.

Michel P

Bericht door Michel P » 05 apr 2010, 15:58

@Stephan,

Ik vind dat juist heel erg overdreven, het heeft meer te maken met hoeveel gevoel heb je voor autorijden en snap je hoe energie in auto's werkt. De een voelt dat beter aan dan een ander.

En huur dit Luttenbergring eens af voor een zondag :banaan: :df:

SteV6

Bericht door SteV6 » 05 apr 2010, 16:12

Ik heb het een keertje niet met je eens Michel.

Bij een Speedster, en zeer waarschijnlijk een Elise/Exige ook, hoef je maar net op het verkeerde moment van schrik je gas iets terug te nemen of met een trailing trottle de bocht door te gaan en je wordt verrast door oversteer. Als je te laat of teveel tegenstuurt maak je een tankslapper die altijd in de berm zal eindigen.

Wat betreft de Luttenbergring: Je hoeft maar 2 boerderijen uit te kopen en het circuitje is weer klaar voor gebruik :bag:

Slagboompje erbij, € 21,- voor 10 rondjes en binnenlopen maar ... Wij hebben gisteren overigens het Hellendoornrally-rondje gereden.

Stephan

Marty

Bericht door Marty » 05 apr 2010, 17:04

SteV6 schreef:Ik heb het een keertje niet met je eens Michel.

Bij een Speedster, en zeer waarschijnlijk een Elise/Exige ook, hoef je maar net op het verkeerde moment van schrik je gas iets terug te nemen of met een trailing trottle de bocht door te gaan en je wordt verrast door oversteer. Als je te laat of teveel tegenstuurt maak je een tankslapper die altijd in de berm zal eindigen.

Stephan
achem, een mooie throtle body.
iemand intresse :bag:

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Bericht door N!co » 05 apr 2010, 17:35

Marty schreef:...
Wist u dat Nico zijn wheelie wel eens heeft laten beindigen door een stapel pallets die hij over het hoofd had gezien :wink:
...
:bag: :roflol:

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 05 apr 2010, 19:31

Zo te lezen hebben jullie veel plezier gehad :thumbup:

Ik kon er helaas niet bij zijn, ik was me helemaal vergeten af te melden. Maar goed met het weer wat jullie omschreven rij ik liever ook niet :D

Dezelfde route over een maandje of 2 nog een keer? (liefst met mooi weer!) Dan hoop ik erbij te zijn :D

SteV6

Bericht door SteV6 » 05 apr 2010, 20:18

Marty schreef:

Stephan
Marty,

Ik gok dat het "wieltje" waarlangs je gaskabel loopt bij het gasklephuis rond is. Hierdoor heb je een lineaire response op je gaspedaalbeweging. Ik weet dat bij de Mondeo van mijn ouders er een J-vormig kabelgeleidertje aan de gasklep zit om voor een rustigere opening van de gasklep te zorgen in de eerste paar cm pedaalslag. Je zou even in deze materie kunnen duiken voordat je het hele gasklephuis er weer uitsloopt ...

Stephan

jaydee

Bericht door jaydee » 05 apr 2010, 20:45

SteV6 schreef:
Marty schreef:

Stephan
Marty,

Ik gok dat het "wieltje" waarlangs je gaskabel loopt bij het gasklephuis rond is. Hierdoor heb je een lineaire response op je gaspedaalbeweging. Ik weet dat bij de Mondeo van mijn ouders er een J-vormig kabelgeleidertje aan de gasklep zit om voor een rustigere opening van de gasklep te zorgen in de eerste paar cm pedaalslag. Je zou even in deze materie kunnen duiken voordat je het hele gasklephuis er weer uitsloopt ...

Stephan

Precies. Of een grotere erop zodat je meer pedaalslag moet maken om dezelfde gasklepopening te bereiken... Je kunt nog een heleboel fine-tunen, voordat je de throttle body zelf op Marktplaats gooit.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 05 apr 2010, 21:34

Een hoop lol gemist zie ik alweer.. :? mooi dat jullie het leuk gehad hebben, ik was met het vrouwtje in de Franse ardennen en ben daar volledig verslaafd geraakt aan de waanzinnige wegen daar en nog helemaal leeg ook! Nu geeft de Golf R niet zoveel lol als de Lotus maar hier ga ik dit jaar zeker nog een keer terug!!
Maar dan met de 340R 8) Ik bedoel het gebied rond Verdun, Stenay etc.. Meuse streek een stukje onder Spa
Dus daar kunnen we een mooi weekend van maken, ook erg interessant is dat daar de WO1 heeft plaats gevonden erg indrukwekkend, kortom de ultieme Lightweigth meet :df:

(oja zondagrijders heb je daar niet, waar je 90 mag, B wegen rijden ze 130/140 en de politie kijkt daar ook nog graag door de vingers, ik was aangehouden omdat ik 71 reed waar je 50 mocht en ik mocht doorrijden wel iets rustiger aan doen zei die)

stefan740

Bericht door stefan740 » 05 apr 2010, 21:45

(Tip voor een eventuele overnachtiging, chateau le fort in sedan)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 05 apr 2010, 21:57

Hier zatten wij: http://vakantiewoning.moulin-le-cygne.com/index.html
Leuker dan Sedan wat mij betreft.. maar alles is leuk in die omgeving!

Marty

Bericht door Marty » 05 apr 2010, 23:51

SteV6 schreef:
Marty schreef:

Stephan

Stephan

weet je... daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, maar je hebt helemaal gelijk.
goeie suggestie, ga ik wat mee doen :thumbup:

Marty.

Michel P

Bericht door Michel P » 06 apr 2010, 14:41

Jacco/Duifjes,

Er is een match, waarom had je dat zondag niet gelijk gezegd, dit is jou nieuwe Thesis!!

Je doelde op deze bijzondere kleuren combi!!

http://www.sleutelbloem.nl/index_aanbod ... id=2406184

Afbeelding

Marty

Bericht door Marty » 06 apr 2010, 15:29

Mooi man.

een hertjes magneet !

achterbank met zwarte latex laten bekleden en gaan met die :banaan:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 06 apr 2010, 16:18

Haha zo'n wagen kan ook alleen maar bij de Sleutelbloem te koop staan.. :roll:

Echt iets voor.....(Tis in de buurt :D, alleen nog oranje stiksels)

Oof

Bericht door Oof » 06 apr 2010, 16:21

Wist je dat ik net bij van der Kooi ben geweest en hij mij terug belt over een inruil prijs op een JPS Elise S2.
Vraagprijs 29.900

Edit.

http://pistonheads.com/sales/1280515.htm
Afbeelding
Afbeelding

Bovenstaande even uitgerekend om naar Nederland toe te halen.

13.000 pond is 14.600 euro
1200 euro Bpm
100 euro Rdw
500 euro lampen nakijken kleine dingen etc
500 euro Vervoer
150 euro 5 daags kenteken bij Vdc/

Totaal

17050 euro.

Blijft er een gat van 12.000
Daarvoor moet je toch een ombouw en een hoop onderhoud kunnen doen lijkt me.
De vraag eigenlijk is deze Jps een goede keuze (mocht de advertentie overeenkomen met de werkelijkheid) of zouden jullie een andere kopen.
Laatst gewijzigd door Oof op 06 apr 2010, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie