Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

GTRene

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door GTRene » 26 feb 2010, 12:26

Rutte nu op TV VVD tegen KMH leuke argumenten en nog wat goede zaken...natuurlijk ook wat zieltjes heffend zoals vele partijen doen, maar hij verteld het in leuke taal, de taal van het gewone volk, wat dat betrefd Rutte :clap: nu op RTL nieuws.
hij praat zelfs redelijk goed over GW in een beter perspectief, relativerend :thumbup:
tis al bijna als zitten ze samen in de regering welke ik toejuig. VVD en PVV samen, als ze het niet redden eventueel een kleine partij er bij?
Ook praat over nwe emigranten die een uitkering aanvragen (geld voor nwe mensen, niet oude die al een apspoort hebben) eerst de NL taal beheersen wat remmend kan werken en ook beter is voor die mensen zelf als ze echt zo ze zeggen bij NL willen horen.
Laatst gewijzigd door GTRene op 26 feb 2010, 12:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Dutch

Bericht door Dutch » 26 feb 2010, 12:28

Snipe schreef:Een blanco stem is misschien wel een betere optie, alleen kun je in Nederland niet blanco stemmen. Je stem wordt dan op de grote hoop met ongeldige stemmen gegooid, samen met idioten die te achterlijk zijn om een stembiljet goed in te vullen en andere prutsers die het verkeerd doen.
Een blanco stem is inderdaad een ongeldige stem, maar hij telt wel mee voor de opkomst. Je hebt dus van je democratisch recht gebruik gemaakt, terwijl je stem niet wordt gebruikt voor het verdelen van de restzetels. Hier wat info:

http://eurodusnie.nl/blanco-stemmen/enk ... men-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pas op, afkomstig uit extreem-linkse hoek. :mrgreen: :wink:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 feb 2010, 12:41

Heb het ook net gezien Rene, klinkt idd. allemaal goed wat ie zegt. Had toevallig kort daarvoor de site van de VVD bekeken en veel standpunten kan ik me ook wel in vinden.

De VVD heeft in de basis dezelfde standpunten als de PVV, alleen dan op een haalbare manier :D

Michel P

Bericht door Michel P » 26 feb 2010, 12:58

De grap is dat de grevo's stiekem de moslims de kastanjes uit het vuur laten halen wat betreft eisen aan de ongelovigen. Met veel standpunten die de islam predikt in de wat extremere hoek zijn ze het gewoon roerend eens, alleen durven ze dat niet hard op te roepen. Waarom niet, omdat dit niet meer in deze maatschappij past.

Daarom, geloof maakt meer kapot dan je lief is. Als kinderen van jongs af aan min of meer gehersenspoelt worden door christelijke dogma's joodse dogma's of islamitische dogma's gaan ze er vanzelf fanatiek in geloven, zeker als deze kinderen zich in een kring van gelijken begeeft.

Daarom zou het geloof pas vanaf 18 jaar dienen te worden aangeboden, zodat het kind zonder deze dogma's zich kan ontwikkelen. Daar zouden alle bijzondere scholen dienen te worden afgeschaft, en de diverse geloven tijdens een maatschappijleerles neutraal de revue dienen te passeren.

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 26 feb 2010, 13:03

Michel P schreef:Daar zouden alle bijzondere scholen dienen te worden afgeschaft, en de diverse geloven tijdens een maatschappijleerles neutraal de revue dienen te passeren.

Michel
Ik heb op twee middelbare scholen gezeten. De ene was christelijk, de andere niet. Op die christelijke school gaven ze godsdienstles, wat exact was wat het woord zegt: les over godsdiensten.
De andere school was niet christelijk, en daar werd er niks aan gedoen, want: niet ter zake doende flauwekul.

Dan is die eerste optie toch beter.

Dutch

Bericht door Dutch » 26 feb 2010, 13:05

Wat heb je eraan als je die scholen afschaft en er thuis (en op zondag/vrijdag in een of ander gebouwtje) niks verandert?

Michel P

Bericht door Michel P » 26 feb 2010, 13:06

@snipe, dat valt te bezien, wat men niet kent mist men niet, en google is je vriend, ofwel als je er iets over wenst te weten kom je wel aan je informatie.

Maar je zou het idd onder de noemer algemene ontwikkeling kunnen plaatsen om iets over de diverse geloven aan te bieden, maar zijn pubers daar echt in geintereseerd?

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 26 feb 2010, 13:08

Dutch schreef:Wat heb je eraan als je die scholen afschaft en er thuis (en op zondag/vrijdag in een of ander gebouwtje) niks verandert?
Dat het in ieder geval niet met gemeenschapsgeld gebeurt. De bijbel en koranschooltje blijf je houden, maar de school is dan een objectieve locatie waar dit soort informatie niet in de koppen van de kids geramt word.

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 26 feb 2010, 13:10

GTRene schreef:eerst de NL taal beheersen wat remmend kan werken
In welk opzicht kan het beheersen van de Nederlandse taal remmend werken? Dit is even een punt uit je post waar ik je niet meer volg.

En dan nog even de hele post.
GTRene schreef:Rutte nu op TV VVD tegen KMH leuke argumenten en nog wat goede zaken...natuurlijk ook wat zieltjes heffend zoals vele partijen doen, maar hij verteld het in leuke taal, de taal van het gewone volk, wat dat betrefd Rutte :clap: nu op RTL nieuws.
hij praat zelfs redelijk goed over GW in een beter perspectief, relativerend :thumbup:
tis al bijna als zitten ze samen in de regering welke ik toejuig. VVD en PVV samen, als ze het niet redden eventueel een kleine partij er bij?
Ook praat over nwe emigranten die een uitkering aanvragen (geld voor nwe mensen, niet oude die al een apspoort hebben) eerst de NL taal beheersen wat remmend kan werken en ook beter is voor die mensen zelf als ze echt zo ze zeggen bij NL willen horen.
Als je die taalfoutenbom nou eens rustig terugleest, vind je dan dat jij de persoon bent die andere mensen de maat moet nemen over hun taalbeheersing?

Snipe

Bericht door Snipe » 26 feb 2010, 13:12

@Michel: ik kan niet voor iedereen spreken, maar mij interesseerde het wel. En hoeveel mensen zouden op Google gaan zoeken naar zulke dingen?

GTRene

Bericht door GTRene » 26 feb 2010, 13:17

Snipe schreef:
GTRene schreef:eerst de NL taal beheersen wat remmend kan werken
In welk opzicht kan het beheersen van de Nederlandse taal remmend werken? Dit is even een punt uit je post waar ik je niet meer volg.

En dan nog even de hele post.
GTRene schreef:Rutte nu op TV VVD tegen KMH leuke argumenten en nog wat goede zaken...natuurlijk ook wat zieltjes heffend zoals vele partijen doen, maar hij verteld het in leuke taal, de taal van het gewone volk, wat dat betrefd Rutte :clap: nu op RTL nieuws.
Als je die taalfoutenbom nou eens rustig terugleest, vind je dan dat jij de persoon bent die andere mensen de maat moet nemen over hun taalbeheersing?
taalfouten...ik ben die persoon niet, ik regeer niet, maar je snapt wel wat de strekking is van wat ik vertel over wat hij vertelde, :?:
taalfouten maken is wat anders dan de NL taal niet beheersen of begrijpen/verstaan en of jezelf duidelijk kunnen maken, magoed waarschijnlijk begrijp jij de strekking van het verhaal niet.
neem ik je niet kwalijk :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 26 feb 2010, 13:22

GTRene schreef:taalfouten...ik ben die persoon niet, ik regeer niet, maar je snapt wel wat de strekking is van wat ik vertel over wat hij vertelde, :?:
taalfouten maken is wat anders dan de NL taal niet beheersen of begrijpen/verstaan en of jezelf duidelijk kunnen maken, magoed waarschijnlijk begrijp jij de strekking van het verhaal niet.
Ik begrijp de strekking van het verhaal wel, alleen wat er staat is precies tegenovergesteld aan wat je bedoelt. Je zegt dat het beheersen van de Nederlandse taal remmend kan werken, je bedoelt juist dat het niet beheersen van de taal remmend kan werken.
Nou, dat geldt dus voor mijn Turkse groenteboer hier op de hoek van de straat ook. Het klinkt soms wat krakkemikkig, maar ik snap wel wat hij bedoelt. Het land uit dan maar?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 feb 2010, 13:26

RutgerK schreef: Zeg dan direct dat je op dit moment slechts een hele grote oppositiepartij wil worden. Dat heeft Wilders overigens ook al tussen de regels door aangekondigd voor de Tweede kamer verkiezingen.
Precies. Maar dan kun je wel lekker zeiken en zaniken en brand je je vingers immers niet :bag: Kun je er een lekkere externe locus of control op na houden en tegelijkertijd een grote aanhang hebben :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 26 feb 2010, 13:39

Snipe schreef:
Michel P schreef:Daar zouden alle bijzondere scholen dienen te worden afgeschaft, en de diverse geloven tijdens een maatschappijleerles neutraal de revue dienen te passeren.

Michel
Ik heb op twee middelbare scholen gezeten. De ene was christelijk, de andere niet. Op die christelijke school gaven ze godsdienstles, wat exact was wat het woord zegt: les over godsdiensten.
De andere school was niet christelijk, en daar werd er niks aan gedoen, want: niet ter zake doende flauwekul.

Ik heb op een basisschool en daarna middelbare school gezeten zonder een bepaald geloof als achtergrond. Ook m'n ouders zijn niet gelovig. Wij hadden op de middelbare school wel een vak (volgens mij viel het binnen het vak maatschappijleer ofzo?) waarin alle geloven behandeld werden. Dus van christendom, hindoeisme, islam enzovoort. Niet heel diepgaand, maar genoeg om van alles 'iets' te weten. Zoiets vind ik prima, zorgt voor wat mensenkennis (de wereld houd niet op bij je eigen woonplaats ;)). Zolang iedereen maar vrij is om te belissen of men wel of niet wil geloven en ze je niets opdragen.
Verder helemaal eens met Michel dat men niet op kinderen moet inpraten zichzelf tot een bepaald geloof toe te laten treden.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 feb 2010, 14:23

Elke gelovige propt zijn kind al zo snelmogelijk vol met info over het te volgen geloof.
De indoctrinatie begint al bij het dopen van het kind, misschien zelfs wel eerder.............. :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 feb 2010, 14:25

Snipe schreef:
GTRene schreef:taalfouten...ik ben die persoon niet, ik regeer niet, maar je snapt wel wat de strekking is van wat ik vertel over wat hij vertelde, :?:
Ik begrijp de strekking van het verhaal wel, alleen wat er staat is precies tegenovergesteld aan wat je bedoelt. Je zegt dat het beheersen van de Nederlandse taal remmend kan werken, je bedoelt juist dat het niet beheersen van de taal remmend kan werken.
Nou, dat geldt dus voor mijn Turkse groenteboer hier op de hoek van de straat ook. Het klinkt soms wat krakkemikkig, maar ik snap wel wat hij bedoelt. Het land uit dan maar?
je snapt de strekking dus niet helemaal :wink:
het ging erover dat het voor mensen die al langer legaal in NL verblijven niet gold maar slechts voor die nog willen komen, daarbij als die groente boer zich in NL duidelijk kan maken voor wat hij doet ist toch goed?

zou zoals ze het zeggen gaan gelden voor nwe nog te komen buitenlanders die NL'r willen worden en vooral voor mensen die meteen een uitkering vragen, je mag die groep best wat vragen van het belasting geld.

geld dus niet voor jou groenteboer :mrgreen: dus best sociaal vind ik.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 26 feb 2010, 14:41

Downforce Hans schreef:Elke gelovige propt zijn kind al zo snelmogelijk vol met info over het te volgen geloof.
De indoctrinatie begint al bij het dopen van het kind, misschien zelfs wel eerder.............. :hmmm:
Mijn ouders zijn gelovig en hebben mij redelijk gelovig opgevoed, maar daar is vrij weinig van overgebleven.

Ik moet wel uitkijken met mijn uitspraken soms, de "I just support fish" avatar zal thuis niet in dank afgenomen worden :whistle:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 feb 2010, 18:47

Snipe schreef:

Michel

In mijn dorp waren 2 basisscholen, een christelijke en openbare. Op beide scholen werd gewoon godsdienstles gegeven, dus ook al wilde je er aan ontkomen.. het kon niet. Ben wel gedoopt, maar mn ouders hebben me verder lekker zelf de keus gelaten.

Ennuh, schijt aan al dat gebash op PVV en Wilders. Want voor elk zeikpunt dat je verzint, kan je een ander zeikpunt van een andere partij verzinnen. Het schiet niet op en het heeft geen zin. Iedereen stemt gewoon waar hij zichzelf lekker bij voelt.

Snipe

Bericht door Snipe » 26 feb 2010, 18:54

Maus335i schreef:Ennuh, schijt aan al dat gebash op PVV en Wilders. Want voor elk zeikpunt dat je verzint, kan je een ander zeikpunt van een andere partij verzinnen. Het schiet niet op en het heeft geen zin. Iedereen stemt gewoon waar hij zichzelf lekker bij voelt.
Natuurlijk schiet het niet op en heeft het geen zin. Alleen maakt dat de discussie niet minder leuk.
Het valt me wel op dat de Wilders-aanhangers in dit topic wonen in plaatsen waar geen hoofddoek te bespeuren is. Dat dan weer wel.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 feb 2010, 19:00

Ik lees dat een hoop ambtenaren niet onder leiding van de PVV willen werken.............................MOOI
Kunnen we gelijk een hoop van die klaplopers lozen................... :thumbup:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 feb 2010, 19:03

Downforce Hans schreef:Ik lees dat een hoop ambtenaren niet( onder leiding van de PVV) willen werken.............................MOOI
Kunnen we gelijk een hoop van die klaplopers lozen................... :thumbup:
Zou een reden kunnen zijn om tóch Wilders te stemmen.
:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Robin op 26 feb 2010, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 feb 2010, 19:03

Ohja Snipe, over die kopvoddentax... Sterk staaltje subjectieve berichtgeving. Wilders maakte zich druk in een toespraak om de idiote belastingen in de vorm van 1001 verschillende soorten accijnzen en andere bullshit. Wilders zegt: ALS we dan toch bezig zijn, waarom niet een kopvoddentax

In deze context vind ik de uitspraak een heel stuk minder heftig. Want tenslotte kennen we ook een hondenbelasting, of belasting op het kopen van een huis, of belasting op belasting (BTW over accijns) over het gebruik van een litertje benzine, of belasting voor het gebruik van een verpakking (de omstreden verpakkingsbelasting) en nog héél veel andere meuk.

Prachtig voorbeeld:

Hier heb je de volledige (con)tekst waarin Wilders die uitspraak deed.

En dit is wat het nieuws uitzend:

Hoezo zaken extreem uit het verband rukken???

Shakes

Bericht door Shakes » 26 feb 2010, 19:04

eensch

maar Geertje W stemmen gaat me echt te fuuuuurrrr

Welcome back Hansie!

Tom

Bericht door Tom » 26 feb 2010, 19:11

Maus335i schreef:Ohja Snipe, over die kopvoddentax... Sterk staaltje subjectieve berichtgeving. Wilders maakte zich druk in een toespraak om de idiote belastingen in de vorm van 1001 verschillende soorten accijnzen en andere bullshit. Wilders zegt: ALS we dan toch bezig zijn, waarom niet een kopvoddentax

In deze context vind ik de uitspraak een heel stuk minder heftig. Want tenslotte kennen we ook een hondenbelasting, of belasting op het kopen van een huis, of belasting op belasting (BTW over accijns) over het gebruik van een litertje benzine, of belasting voor het gebruik van een verpakking (de omstreden verpakkingsbelasting) en nog héél veel andere meuk.

Prachtig voorbeeld:

Hier heb je de volledige (con)tekst waarin Wilders die uitspraak deed.

En dit is wat het nieuws uitzend:

Hoezo zaken extreem uit het verband rukken???
+1 daar verbaasde ik mij ook over. Was al bang dat ik de enige was die het wel zo opvatte.
Heel internet lijkt alles wat hij zegt letterlijk te nemen om daarna te zeggen "zie je wel hoe slecht ie is".

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 feb 2010, 19:44

De Kopvoddentax was goed gekozen om meerdere intepretaties mogelijk te maken. Hoofddoekentax was natuurlijk een andere aanduiding geweest.

Plaats reactie