Top Gear seizoen 14 begint zondag

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rupie

Re: Top Gear seizoen 14 begint zondag

Bericht door Rupie » 29 dec 2009, 09:04

Jeroen Bosman schreef:Zo weinig kritieke geluiden, verbaasd mij wel iets. TG staat zo ver weg van wat het vroeger was, ik heb alle afleveringen en kon mij wel een grote fan van TG noemen. Echter vooral dit seizoen stelt mij teleur.

Voorgaande aflevering was slecht, full stop. Hammond die met zijn omroep installatie rondreed en iedereen toesprak, was gewoon een rechtstreekse kopie uit de Blues Brothers. De eerste 15 minuten gingen nog wel van die aflevering, de rest was triest, de eerste TG die ik ook uitgezet heb.

Deze aflevering was een aardige film, wel jammer dat de touringcar met 15 op de deur meerdere malen op verschillende punten in beeld was evenals de witte Landcruiser, waarschijnlijk voertuigen van de filmploeg. Jammer geheel overbodig, test gewoon zoals vroeger auto's, met hier en daar wat grove maar kritiek zoals alleen TG dit doet (of liever gezegd deed). Niet de hele show draaien op de karakters die TG presenteren, zoals nu het geval is.

Zoals May het tijdens de aflevering al zei, dat tegen mij aan rijden was drie seizoenen geleden al niet leuk meer.
+ 23000 ongeveer

Ik ben volledig uitgekeken op de pubers. Verschrikkelijk gedrag.

Knot

Bericht door Knot » 29 dec 2009, 09:16

Gister op kantoor zitten kijken in HD, geweldige aflevering zeg, wat een lol hebben die gasten met ouwe meuk!

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 29 dec 2009, 10:55

Het is inderdaad geen informatief autoprogramma meer, maar een auto-entertainmentshow. En entertainen doen ze zeker :D

Ik bedoel, als je naar een speelfilm kijkt ga je toch ook niet zeuren dat alles nep is?

Shakes

Bericht door Shakes » 29 dec 2009, 11:01

gister de herhaling gezien.

Was inderdaad een herhaling.........

frankv

Bericht door frankv » 29 dec 2009, 11:09

Aston Martine schreef:Het is inderdaad geen informatief autoprogramma meer, maar een auto-entertainmentshow. En entertainen doen ze zeker :D

Ik bedoel, als je naar een speelfilm kijkt ga je toch ook niet zeuren dat alles nep is?
+1

de normale afleveringen die toch nog wat pretenderen een autoprogramma te zijn, vind ik maar zozo, maar deze themaafleveringen zijn toch ongeevenaard!

tja, en dat het niet chris goffey is die een vectra test op kofferbakruimte, dat was 20 jaar geleden

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 29 dec 2009, 11:39

Jeroen Bosman schreef:Zo weinig kritieke geluiden, verbaasd mij wel iets. TG staat zo ver weg van wat het vroeger was, ik heb alle afleveringen en kon mij wel een grote fan van TG noemen. Echter vooral dit seizoen stelt mij teleur.

Voorgaande aflevering was slecht, full stop. Hammond die met zijn omroep installatie rondreed en iedereen toesprak, was gewoon een rechtstreekse kopie uit de Blues Brothers. De eerste 15 minuten gingen nog wel van die aflevering, de rest was triest, de eerste TG die ik ook uitgezet heb.

Deze aflevering was een aardige film, wel jammer dat de touringcar met 15 op de deur meerdere malen op verschillende punten in beeld was evenals de witte Landcruiser, waarschijnlijk voertuigen van de filmploeg. Jammer geheel overbodig, test gewoon zoals vroeger auto's, met hier en daar wat grove maar kritiek zoals alleen TG dit doet (of liever gezegd deed). Niet de hele show draaien op de karakters die TG presenteren, zoals nu het geval is.

Zoals May het tijdens de aflevering al zei, dat tegen mij aan rijden was drie seizoenen geleden al niet leuk meer.
Ben het helemaal eens met het eerste deel, ga vanmiddag de laatste aflevering kijken maar ik vrees dat ik het ook daar mee eens ga zijn.

Ik moet elke aflevering nog wel een klein lachje laten en de beelden zijn altijd prachtig. Maar het wordt allemaal een beetje eentonig en eigenlijk gewoon saai....

Richardt.

Bericht door Richardt. » 29 dec 2009, 11:40

Ben het helemaal eens met het eerste deel, ga vanmiddag de laatste aflevering kijken maar ik vrees dat ik het ook daar mee eens ga zijn.

Ik moet elke aflevering nog wel een klein lachje laten en de beelden zijn altijd prachtig. Maar het wordt allemaal een beetje eentonig en eigenlijk gewoon saai....

frankv

Bericht door frankv » 29 dec 2009, 12:06

Richardt. schreef:

Ik kan het me niet voorstellen. Er kijken hele volksstammen naar Discovery reut over twee mannen op motoren die door Afrika rijden zonder een noemenswaardig plot. Bekijk deze aflevering als een uiterst professioneel gemaakte reisdocumentaire door het tropisch regenwoud (wat aardig wat ongenuanceerd hakwerk) en de Andes met prachtige beelden en een, weliswaar dunne, verhaallijn. Als je een autoprogramma denkt te gaan zien, kun je beter gewoon naar RTL auto of andere gesponsorde meuk kijken. Of naar 5th gear, wat een prima auto programma is, of naar de testen van Autoblog die ook prima zijn.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 29 dec 2009, 12:12

Voor de klagers hebben we

Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 29 dec 2009, 12:32

Topgear was een aardig autoprogramma en dan zeggen dat je er niet over mag zeuren?! Kom op zeg, ga lekker discovery kijken!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 29 dec 2009, 13:24

Joy schreef:Gisteren gedownload, net gekeken. In 1 woord: geweldig. Dit is een trip die elke kerel wil maken, met je maten in een paar jeeps lekker dwars door van alles en nog wat rossen. Heerlijk 8) Dit vind ik weer een uitzending die Topgear ten voeten uit is. 3 kerels die lol hebben in het leven, genieten van hun werk, de autopassie en het avontuur. Kudo's aan BBC die dit heel goed in beeld weten te brengen. :thumbup:
+1 vind het geweldig, het enthousiasme druipt er van af.
Wel zou ik graag weer eens wat 'echte' tests zien met een beetje de insteek van autocar/evo/Chris Harris oid.

(ik vind beide nml leuk om naar te kijken :))

KW

Bericht door KW » 29 dec 2009, 13:40

Zondagavond heb ik het op m'n ouwe kleine TV'tje gekeken, geen widescreen dus, omdat ik dat moment geen andere mogelijkheid had. Heb hem intussen in HD gedownload en op m'n 30" weer helemaal gekeken, en nu ik hem GOED kon kijken (groot widescreen scherm in HD) was het ook iets imposanter en indrukwekkender dan het gevoel dat ik er zondagavond aan overgehouden had. Eigenlijk is het best een erg goede aflevering, met veel humor, en veel onvoorziene niet-gescripte gebeurtenissen die het spannend maken.

Weer een +100.000 voor Top Gear :banaan: :df:

Dat is juist een van de dingen waar ik zo hard om gelachen heb, geweldig :lol:

@ Jeroen Bosman en Ruben: -23000
Ieder z'n smaak natuurlijk, maar jullie overdrijven het nu wel behoorlijk negatief en dat verdienen ze echt niet.

Elise

Bericht door Elise » 29 dec 2009, 14:43

Jeroen Bosman schreef:TG staat zo ver weg van wat het vroeger was, ik heb alle afleveringen
Top Gear bestaat al een tijdje hoor.....sinds 1977, dus dan heb jij wel heel veel afleveringen...... :bag:

Macboy

Bericht door Macboy » 29 dec 2009, 15:11

Dat TopGear een entertainment programma is dat al jaren niets meer met echt auto's te maken heeft mocht toch wel bekend verondersteld worden. Dus wederom daarover zeuren lijkt mij pas echt een "herhaling".

Top Gear Live: never heard of en volgens mij mis ik ook helemaal niets. Op DF ook niks over te vinden ?

http://www.topgearlive.nl/amsterdam/amsterdam2009/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe kan dit vorig jaar al bestaan hebben en kan ik er niks over vinden ? En ook nu niet voor januari 2009 ? Wordt zoiets zo slecht aangekondigd of wat ?

Ik heb overigens géén interesse, maar mogelijk anderen wel ?

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 29 dec 2009, 15:13

Top Gear Live is komend jaar voor het eerst in Nederland. Voorheen alleen in andere landen.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 29 dec 2009, 15:40

Net de aflevering gezien in HD en toch wel erg mooi. Prachtige beelden en ook een paar goede grappen erin 8)

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 29 dec 2009, 22:04

Top Gear Live draait al jaren in october/november in Londen en Birningham (beter bekend als de Miles per Hour Carshow). Ben er drie keer in Londen heen geweest. Leuk citytripje, leuke autocollectie die tentoongesteld wordt, en een vermakelijke show die om veel herrie, benzine en ontploffingen draait. Net zoals Top Gear op tv eigenlijk ;)

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 29 dec 2009, 23:42

Elise schreef:
Jeroen Bosman schreef:TG staat zo ver weg van wat het vroeger was, ik heb alle afleveringen
Top Gear bestaat al een tijdje hoor.....sinds 1977, dus dan heb jij wel heel veel afleveringen...... :bag:

Ik zal mijzelf even verduidelijken, ik heb alle afleveringen van TG in de huidige format. vanaf 20-10-2002, ongeveer 44 gig. ik heb ook nog 14 gig van Clarcson zelf Duel, Heaven and Hell enz. Dus ja, ik kijk zo af en toe wel wat van ze :lol:

Toch vreemd dat ik dan niet mag zeggen dat ik dit seizoen zwak vind, moet maar Autowereld kijken enz. Onzin, een supercar for Mondeo money was/is leuk, zeker omdat een aantal mensen hier net zoals ik best eens mee spelen met het idee. Er zijn hier ook genoeg mensen met een "oudere" M die het ook gedaan hebben, OK niet zo extreem, maar toch auto's waar je best aan kan wennen. Ook auto's waar de gemiddelde autobezitter rijder zich niet aan zou wagen. Dus zo'n onderwerp is leuk, informatief en zet je zeker gezien de keuzes die hun gemaakt hebben weer met de voetjes op de vloer. Zelf May heeft in een oudere uitzending van TG over zijn eigen Rolls Royce een verslag/aankoop advies gemaakt. De Cool Wall en natuurlijk de testen met exoten en het enorme goede beelden zijn vaak een genot om naar te kijken.

Maar de laatste twee afleveringen heb ik gewoon niets mee, de auto is kunst gedoe hadden we al gehad de scene die 1 op 1 over genomen was uit de Blues Brothers was ook te makkelijk. Het Bolivia verhaal had wel leuk geweest maar dan als 30 min item, maar goed, als we het informatief bekijken, moeten we als we door een regenwoud trekken een Range Rover kopen, en een mannetje of 20 meenemen ter ondersteuning :hmmm:

Voor wat betreft die show, een stukje van de site;

DERDE PRESENTATOR TOPGEAR LIVESHOWS BEKEND!!!!
Beau van Erven Dorens versterkt Brits Top Gear team
Niemand minder dan Beau van Erven Dorens presenteert in januari de Top Gear Live Live World Tour in Nederland samen met Jeremy Clarkson en Richard Hammond. Dit wordt vrijdag 18 december bekendgemaakt.

Presentator van de show word je echter niet zomaar; niet alleen bezit je een ongeëvenaarde liefde voor alles wat gemotoriseerd is, maar ook ben je een dare-devil in hart en nieren.
Jeremy Clarkson zegt hierop: ‘ I’m thrilled to hear we have Beau as our third presenter in Amsterdam. Our only criteria for replacing James May is that you must have silly hair and little sense of direction – so I’m sure Beau will be fine.

Beau van Erven Dorens en Bavo Galama schelen in mijn optiek niet zoveel....

Ik zeg maar niet meer anders zeur ik weer :lol:

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 30 dec 2009, 09:37

Beau...tsja.

Nouja, vooruit, niet erg genoeg om m'n kaartje te verscheuren :p

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 dec 2009, 10:31

ja die Beau.wowow.

LSFW?
In de geschiedenis is er maar 1 Beauo waar ik wat aanvond :mrgreen:

Ja ik denk te veel aan vroeger. :bag:

MartijnS

Bericht door MartijnS » 30 dec 2009, 10:36

Beau is wel grappig ;)

allen

Bericht door allen » 30 dec 2009, 10:42

http://link.marktplaats.nl/302023783" onclick="window.open(this.href);return false;

Metchu

Bericht door Metchu » 30 dec 2009, 10:46

Allen, alsof je al niet genoeg Allende hebt... zoek het niet op he!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 dec 2009, 10:55

Metchu schreef:Allen, alsof je al niet genoeg Allende hebt... zoek het niet op he!

En via Metchu komen we met Topgear uit in Chili. :thumbup:

KW

Bericht door KW » 30 dec 2009, 12:47

Aston Martine schreef:Beau...tsja.

Nouja, vooruit, niet erg genoeg om m'n kaartje te verscheuren :p
Ik vind het ook niks, vooral een Nederlandse presentator bij een Engels programma?? No thanx. Maar idd niet erg genoeg om m'n kaartje te verscheuren...

Robin schreef: Ja ik denk te veel aan vroeger. :bag:
Cool :banaan:

Lol ok, weten we dat ook weer :)

Niks voor mij overigens...

Plaats reactie