Het eeuwige leven topic..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door RVV » 11 jun 2013, 15:52

Over cholesterol gesproken, die van mij is onderzocht. Ik kreeg gisteren de uitslag binnen, nu heb ik niet veel verstand van, Romo kun jij er iets zinnigs over zeggen?
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (408.13 KiB) 3223 keer bekeken

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 jun 2013, 15:54

RVV schreef:Over cholesterol gesproken, die van mij is onderzocht. Ik kreeg gisteren de uitslag binnen, nu heb ik niet veel verstand van, Romo kun jij er iets zinnigs over zeggen?

Ik zie hier uitstekende waardes, allemaal

Je kan de referentie waardes aan de rechter zijde aflezen, je bent met vlag en wimpel geslaagd !!

RVV

Bericht door RVV » 11 jun 2013, 16:00

Oke Super! Elke dag ons walnoten vreten begint zijn vruchten af te werpen :D Maar ik kan er dus blij mee zijn (qua gezondheidsgebeuren bedoel ik dan).

Robertdj

Bericht door Robertdj » 11 jun 2013, 16:05

Nog een rede om walnoten te eten :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2013, 16:10

walnoten? waar is dat goed voor/tegen dan?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 jun 2013, 21:45

NOS Teletekst 107

AvL:kanker straks zelden dodelijk

Over 20 jaar is 90 procent van de
kankergevallen niet meer dodelijk.De
ziekte is dan te genezen of chronisch
geworden,zegt het Nederlands Kanker
Instituut/Antoni van Leeuwenhoek.

Het ziekenhuis zegt de techniek om dat
te bereiken in huis te hebben.Het richt
een databank op met tumorprofielen van
alle patienten.Daarin staan de precieze
dna-afwijkingen van de tumor,de aanpak
en de resultaten van de behandeling.

Onderzoekers leggen verbanden tussen de
profielen,waardoor beter vastgesteld
kan worden welk medicijn werkt bij
welke patient.De behandeling wordt dan
specifieker en dus effectiever.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... lijk.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

romo

Bericht door romo » 27 jul 2013, 13:32

Intussen berichten over het uitschakelen van het gen dat het Syndroom van Down veroorzaak ( Trisomie 21)

http://www.kennislink.nl/publicaties/be ... dichterbij" onclick="window.open(this.href);return false;

romo

Bericht door romo » 27 jul 2013, 13:34

Levenslang gespierd en fit is ook niet ver meer weg, ik had het hier al eens eerder genoemd;

The mother of all dope, Gendoping

http://www.kennislink.nl/publicaties/ge ... -weg-terug" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2013, 14:00

gaat hard de laatste tijd, zag ook al wat over hercencellen e.d. daar ben ik wel nieuwsgierig naar hoe dat verder verloopt met mijn hersenbeschadiging en korte termijn geheugen e.d. na die ongelukken van vroegah , daar zal wellicht binnenkort ook meer voor komen zo ik dat meekreeg net op euronews:D

Joy

Bericht door Joy » 12 aug 2013, 22:40

Vanavond had ik een afspraak met een klant waar we morgen zouden starten met het leeghalen van de tuin.

'Ik vind het vervelend voor jullie maar is het mogelijk om de werkzaamheden een dag door te schuiven?'
'Jawel, maar waarom eigenlijk?'
'Onze buren gaan morgen allebei euthanasie plegen...'

Dat was wel het laatste antwoord waar ik aan had gedacht.
De buurman had een tijd terug kanker geconstateerd gekregen in zijn kaak en inmiddels is dit uitgezaaid naar zijn hersenen. Alles is het afgelopen jaar voorbereid zodat wanneer hij kwam te overlijden zijn vrouw niet met allerlei zorgen opgescheept zou zitten. Een maand of wat geleden constateerden artsen onverwachts agressieve leukemie bij zijn vrouw. Prognose nog slechter dan bij hemzelf waardoor alles ineens op zijn kop werd gezet.
De buurman ziet het niet zitten om eerst zijn vrouw nog te moeten begraven om zelf een week of 2 er na ook te overlijden.
Dus morgen staan ze op om hun laatste dag samen door te brengen en in de loop van de middag zullen ze samen met hun kinderen zijn op het moment van euthanaseren.

Erg sterk moet je in je schoenen staan om zoiets te besluiten. Het lijkt me zo bizar dat je vanavond naar bed toe gaat met het idee dat dit de laatste keer is. Voor familie lijkt me dit ook vreselijk lastig.

Zo is het leven zegt men dan...

GTRene

Bericht door GTRene » 12 aug 2013, 23:01

dat is idd een triest/apart verhaal, maar ook weer mooi om er dan samen tussenuit te gaan zodat toch wat pijn bespaard blijft en je er zelf voor 'kiest' :ongeveer als:

RVV

Bericht door RVV » 13 aug 2013, 00:23

Damn aangrijpend bericht.

ErikS

Bericht door ErikS » 13 aug 2013, 07:57

Kennis van ons heeft een hersenvlies ontsteking gehad......

Volgt iedereen met zijn ogen, kan een klein beetje knijpen en zijn grote teen nog bewegen......

Gevangen in zijn eigen lichaam........ Geen verdere progressie meer mogelijk.....
Stekkers eruit werkt niet, de rest functioneert nog.

Peric

Bericht door Peric » 13 aug 2013, 11:29

Zo dan, da's heftig..

Vorig jaar hebben allebei mijn ouders in hetzelfde gesprek te horen gekregen dat ze allebei botkanker hadden..
M'n vader is er inmiddels niet meer, maar die wilde eigenlijk op een gegeven moment ook niet meer. Die heeft zich 2 jaar lang élke dag zooo ontzettend moe gevoeld. Lijkt me zo erg, je de hele dag lamlendig voelen. Euthenasie moet van tevoren geregeld worden, dat kan niet zomaar.

M'n moeder is er nog, maar had veel pijn. Werd eerst behoorlijk ziek van de pijnstillers. Ze heeft 2 tumoren in d'r ruggegraat, en die drukken dan weer op zenuwen waardoor ze uitstralingspijn heeft in d'r been.
Pas voor de 2e keer bestraald en dat schijnt te helpen. Ze heeft gelukkig minder pijn..

Gelukkig is m'n moeder er nog, kan ze onze kleine spruit nog meemaken. M'n vader jammer genoeg niet meer.

Maar inderdaad, heel nuchter bekeken is het zo, 1 leven houdt er mee op, en nieuw biedt zich weer aan.

allen

Bericht door allen » 13 aug 2013, 11:46

Joy schreef:Vanavond had ik een afspraak met een klant waar we morgen zouden starten met het leeghalen van de tuin.

'Ik vind het vervelend voor jullie maar is het mogelijk om de werkzaamheden een dag door te schuiven?'
'Jawel, maar waarom eigenlijk?'
'Onze buren gaan morgen allebei euthanasie plegen...'

Dat was wel het laatste antwoord waar ik aan had gedacht.
De buurman had een tijd terug kanker geconstateerd gekregen in zijn kaak en inmiddels is dit uitgezaaid naar zijn hersenen. Alles is het afgelopen jaar voorbereid zodat wanneer hij kwam te overlijden zijn vrouw niet met allerlei zorgen opgescheept zou zitten. Een maand of wat geleden constateerden artsen onverwachts agressieve leukemie bij zijn vrouw. Prognose nog slechter dan bij hemzelf waardoor alles ineens op zijn kop werd gezet.
De buurman ziet het niet zitten om eerst zijn vrouw nog te moeten begraven om zelf een week of 2 er na ook te overlijden.
Dus morgen staan ze op om hun laatste dag samen door te brengen en in de loop van de middag zullen ze samen met hun kinderen zijn op het moment van euthanaseren.

Erg sterk moet je in je schoenen staan om zoiets te besluiten. Het lijkt me zo bizar dat je vanavond naar bed toe gaat met het idee dat dit de laatste keer is. Voor familie lijkt me dit ook vreselijk lastig.

Zo is het leven zegt men dan...

Kippenvel...
Het rare is dat zelfs het leven nog op een bepaalde manier romantisch eindigt voor het echtpaar.
Jammer alleen dat het niet zo eindigt op 'pure ouderdom' maar twee nare ziektes.

romo

Bericht door romo » 13 sep 2013, 18:25

http://www.nu.nl/wetenschap/3573354/sta ... uizen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

romo

Bericht door romo » 15 mar 2014, 18:49

http://edition.cnn.com/2014/03/12/opini ... hpt=hp_mid" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mar 2014, 19:08

nog ff Robert en we laten ons een mooie dame alive and kicking in 3d printen :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 25 mar 2014, 20:10

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/25/vol ... c-utrecht/" onclick="window.open(this.href);return false;

Onwaarschijnlijk knap..............

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2014, 20:39

das idd knap zeg :shock:
wat een operatie moet dat geweest zijn en gaaf zo met die nwe techniek.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 25 mar 2014, 21:15

Zag 't vandaag indd in eenvandaag. Super! :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2014, 22:50

jonger worden?

of juist ouder worden, its up to you ;-)
Hebben we de bron van de eeuwige jeugd ontdekt?
piep...

Afbeelding

Het lijkt erop dat twee studies met betrekking tot het toedienen van bloed van jonge muizen aan hun oude soortgenoten prima werkt als een heuse verjongingskuur. Afgelopen weekend werden twee onderzoeken gepresenteerd in Nature en Science, tenminste, volgens The New York Times. Naast de potentiële bron van de eeuwige jeugd zijn de resultaten van de studies hoopgevend voor de bestrijding van ziektes als Alzheimer.

Dergelijk onderzoek is niet geheel nieuw. Een onderzoeker genaamd Clive M. McCay, werkzaam aan de de Cornell-universiteit, hield zich met vergelijkbaar onderzoek bezig in de jaren 50. Zijn onderzoek ging via ‘parabiose’, waarbij hij de bloedvaten van twee ratten, een jonge en een oude, met elkaar liet vergroeien. Dat onderzoek toonde aan dat het kraakbeen van de oudere ratten aanmerkelijk “verjongde”, echter bleef het waarom onbeantwoord. Jaren later kwam aan het licht dat dat stamcellen, de basis vormden voor het snelle herstel en de toename van de vitaliteit van het weefsel.

Na een lange periode van stilte werd McCay’s studie opnieuw tot leven gewekt en herhaalde men de ‘parabiose’ truc bij muizen. Ook hier toonde het onderzoek aan dat de spieren van de oude knaagdieren net zo snel herstelden als de spieren van hun jonge soortgenoten. Ook de productie van nieuwe levercellen ging gelijk op tussen de oude en jonge muizen.

Het omgekeerde werkte ook. ‘Parabiose’ met Jonge muizen zorgde steevast voor een snellere veroudering door het toedienen van het oudere bloed.

Doordat de wetenschap steeds meer grip krijgt op wat er gebeurd tijdens dergelijke onderzoeken en een steeds beter begrip krijgt van wat er exact gebeurd komen er mogelijkheden in snel tempo dichterbij die toch heel sterk doen denken aan de bron van de eeuwige jeugd.

Je zou je haast af gaan vragen of Countess Elizatbeth Bathory het wel zo gek bekeken heeft.
http://urubin.com/hebben-we-de-bron-van ... d-ontdekt/" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mei 2014, 14:41

ook wel apart dat ze Titanium 3D kunnen printen...

anyways>
De eerste 3D geprinte heup is een feit!
Het zal waarschijnlijk niet als een verassing komen: de eerste 3D geprinte heup is een feit. Na een 3D geprinte schedel en de snelle ontwikkelingen rondom bioprinting was het slechts een kwestie van tijd voordat de eerste heup uit de 3D printer zou verschijnen.
http://www.3dprinters.nl/blog/de-eerste ... -een-feit/" onclick="window.open(this.href);return false;

romo

Bericht door romo » 13 jun 2014, 22:12

http://www.telegraph.co.uk/science/scie ... again.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.telegraph.co.uk/health/healt ... ttack.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jun 2014, 22:41

van dat zien zou mooi zijn, stel je voor nooit hebben kunnen zien of alleen als kind zijnde oid en dan weer kunnen zien :shock: net als horen, mensen die voor het eerst weer kunnen horen.

Plaats reactie