Het grote FAIL topic Pt. II

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Stéphane » 19 jul 2009, 22:50

Zit inderdaad tegen de rijrichting in, zo lijkt het.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Youp » 20 jul 2009, 09:25

Al eens een Michelin Pilot Power gezien?

Aan de vorm van 't profiel kun je geen rijrichting afleiden. ;)

Afbeelding

Ik heb er zelf ook een tijdje mee gereden, maar als "thrillseeker" die ik ben rijd ik nu met Maxxis pre-cut, waarvan de voorband overigens ook "verkeerd om" zit...

Afbeelding


;)

Online
ErikS
Berichten: 18948
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door ErikS » 20 jul 2009, 09:30

Gheheh, ook een dikke fail dan! :bag: :mrgreen:

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door 2000USA » 20 jul 2009, 13:58

Heerlijk dit!

Check je cardanas op je Duc...

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Youp » 20 jul 2009, 14:05

2000USA schreef:Heerlijk dit!

Check je cardanas op je Duc...
Het is gewoon een BMW (R1100 waarschijnlijk) met ducati kappen, is dat zo'n fail dan? Er staat gewoon BMW op... Er zijn zo veel zelf gebeunde streetfighters en nakeds en weet ik wat voor creaties allemaal meer...

Gebruikersavatar
Rich
Berichten: 292
Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
Locatie: Hillegom

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Rich » 21 jul 2009, 11:06

Youp schreef:Al eens een Michelin Pilot Power gezien?

Aan de vorm van 't profiel kun je geen rijrichting afleiden. ;)

Ik heb er zelf ook een tijdje mee gereden, maar als "thrillseeker" die ik ben rijd ik nu met Maxxis pre-cut, waarvan de voorband overigens ook "verkeerd om" zit...

;)
Ik ben zelf geen motormuis, dus zou je willen uitleggen wat het nut is van een profiel waarbij het water naar het midden van de band geleid wordt? Het enige waarbij ik weet dat ze een band omkeren is bij kwart mijl sprint op profielbanden bij droog weer; je hebt dan ietsje meer grip 'off-the-line'.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Youp » 22 jul 2009, 11:19

Wanneer je een beetje bocht maakt wordt het water wel al weer uit het midden van de band weggeleid... ;) En wel richting de buitenkant van de bocht. Overigens is waterafvoer bij de meeste sportbanden gewoon niet interessant, het raakvlak van de band met het wegdek is zo klein dat er al bijna geen water tussen kan komen. Het is toch heel anders als bij een auto, die rijdt echt op een breed vlak rubber waar het water zo snel mogelijk onderuit moet. Bij een motorband gaat dat al meer vanzelf.... De achterband is een stuk breder, daar zie je het profiel doorgaans wel het zelfde als bij een auto gericht...

Hier nog een mooi voorbeeldje:

Mijn motor (links) met een circuit regenband (niet DOT gekeurd) en daarnaast de motor van m'n maat met een pre-cut slick (wel DOT gekeurd), beiden hebben het profiel "verkeerd om" staan.

Afbeelding

Bij de circuit regenband is er al niet echt sprake van waterafvoer, de manier die ze hier toepassen om de regen te overwinnen is oppervlaktedruk verhogen en de compound zo hufterig zacht maken dat binnen 1000km openbare weg de voorband weggesmolten is. Ik gebruik ze dan ook als "winterbandjes" :lol:
Maar als je jezelf af gaat vragen wat de meerwaarde is van dat profiel bij die pre-cut.... Puur een DOT goedkeuring, de achterband ziet er zo uit :

Afbeelding

Dat heeft niks meer te maken met waterafvoer, in de regen ga je toch op je bek omdat de band niet op temperatuur komt... Dat is gewoon op een droge straat al lastig... :lol:

PeterB
Berichten: 3386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door PeterB » 22 jul 2009, 13:08

http://www.youtube.com/watch?v=D6eOy7gSBR0" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Rich
Berichten: 292
Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
Locatie: Hillegom

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Rich » 22 jul 2009, 18:44

Youp schreef:Wanneer je een beetje bocht maakt wordt het water wel al weer uit het midden van de band weggeleid... ;) En wel richting de buitenkant van de bocht. Overigens is waterafvoer bij de meeste sportbanden gewoon niet interessant, het raakvlak van de band met het wegdek is zo klein dat er al bijna geen water tussen kan komen. Het is toch heel anders als bij een auto, die rijdt echt op een breed vlak rubber waar het water zo snel mogelijk onderuit moet. Bij een motorband gaat dat al meer vanzelf.... De achterband is een stuk breder, daar zie je het profiel doorgaans wel het zelfde als bij een auto gericht...

Hier nog een mooi voorbeeldje:

Mijn motor (links) met een circuit regenband (niet DOT gekeurd) en daarnaast de motor van m'n maat met een pre-cut slick (wel DOT gekeurd), beiden hebben het profiel "verkeerd om" staan.

Bij de circuit regenband is er al niet echt sprake van waterafvoer, de manier die ze hier toepassen om de regen te overwinnen is oppervlaktedruk verhogen en de compound zo hufterig zacht maken dat binnen 1000km openbare weg de voorband weggesmolten is. Ik gebruik ze dan ook als "winterbandjes" :lol:
Maar als je jezelf af gaat vragen wat de meerwaarde is van dat profiel bij die pre-cut.... Puur een DOT goedkeuring, de achterband ziet er zo uit :

Dat heeft niks meer te maken met waterafvoer, in de regen ga je toch op je bek omdat de band niet op temperatuur komt... Dat is gewoon op een droge straat al lastig... :lol:
Klinkt wel logisch allemaal, maar wat is nu het nut van het omgekeerde profiel dan?

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Tom V » 22 jul 2009, 18:47

Ken het kruispunt niet en kan de situatie niet goed zien maar verwisselt de camera auto in de bocht nou van baan?

PeterB
Berichten: 3386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door PeterB » 22 jul 2009, 19:08

De bestuurder speelt graag BlikopdeWeg ofzo....

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door duifjes.com » 22 jul 2009, 20:35

Idd. Peter ik dacht welke mafkees gaat nu de hele zo filmen?

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door 2000USA » 22 jul 2009, 22:08


Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Niels v D » 22 jul 2009, 22:09

Hij heeft een groene westfield...Was er hier ook niet zo'n knakker?

Volgens de statistieken is het trouwens zo dat 23.67 procent van de filmcamera's wordt gebruikt voor andere doeleinden dan onopvallende surveillance.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door duifjes.com » 22 jul 2009, 22:21

Ik was er allang overheen gereden.........ff. tikkie jaap

PeterB
Berichten: 3386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door PeterB » 22 jul 2009, 22:32

Niels v D schreef:Hij heeft een groene westfield...Was er hier ook niet zo'n knakker?

Volgens de statistieken is het trouwens zo dat 23.67 procent van de filmcamera's wordt gebruikt voor andere doeleinden dan onopvallende surveillance.

Denk aan een gekleurd hoofddeksel....

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Tom V » 22 jul 2009, 23:11

PeterB schreef:
Niels v D schreef:Hij heeft een groene westfield...Was er hier ook niet zo'n knakker?

Volgens de statistieken is het trouwens zo dat 23.67 procent van de filmcamera's wordt gebruikt voor andere doeleinden dan onopvallende surveillance.

Denk aan een gekleurd hoofddeksel....
Je hebt zo te zien gelijk.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3093
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Ferdi » 23 jul 2009, 12:28

duifjes.com schreef:Ik was er allang overheen gereden.........ff. tikkie jaap
Ik had die scooter ook allang een duwtje verkocht ja

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13016
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door MartijnGizmo » 23 jul 2009, 20:01

2000USA schreef:http://www.youtube.com/watch?v=9lfBWYUQ ... re=related

Vrij heftig, als het echt is.
Amateur-12-steden-13-ongelukken? Leek me nogal nep...

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Youp » 25 jul 2009, 16:34

Rich schreef:
Youp schreef:Wanneer je een beetje bocht maakt wordt het water wel al weer uit het midden van de band weggeleid... ;) En wel richting de buitenkant van de bocht. Overigens is waterafvoer bij de meeste sportbanden gewoon niet interessant, het raakvlak van de band met het wegdek is zo klein dat er al bijna geen water tussen kan komen. Het is toch heel anders als bij een auto, die rijdt echt op een breed vlak rubber waar het water zo snel mogelijk onderuit moet. Bij een motorband gaat dat al meer vanzelf.... De achterband is een stuk breder, daar zie je het profiel doorgaans wel het zelfde als bij een auto gericht...

Hier nog een mooi voorbeeldje:

Mijn motor (links) met een circuit regenband (niet DOT gekeurd) en daarnaast de motor van m'n maat met een pre-cut slick (wel DOT gekeurd), beiden hebben het profiel "verkeerd om" staan.

Bij de circuit regenband is er al niet echt sprake van waterafvoer, de manier die ze hier toepassen om de regen te overwinnen is oppervlaktedruk verhogen en de compound zo hufterig zacht maken dat binnen 1000km openbare weg de voorband weggesmolten is. Ik gebruik ze dan ook als "winterbandjes" :lol:
Maar als je jezelf af gaat vragen wat de meerwaarde is van dat profiel bij die pre-cut.... Puur een DOT goedkeuring, de achterband ziet er zo uit :

Dat heeft niks meer te maken met waterafvoer, in de regen ga je toch op je bek omdat de band niet op temperatuur komt... Dat is gewoon op een droge straat al lastig... :lol:
Klinkt wel logisch allemaal, maar wat is nu het nut van het omgekeerde profiel dan?
Het lijkt er op dat het nut is het water onder de band uit te leiden richting buitenkant bocht, zodat wanneer je nog platter gaat je geen last hebt van het water wat je weg aan het duwen bent.

Thommy
Berichten: 1962
Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Thommy » 28 jul 2009, 00:04

Afbeelding

Afbeelding

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Steven N. » 28 jul 2009, 00:14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Xave30 » 28 jul 2009, 00:50


Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door duifjes.com » 28 jul 2009, 09:48

hhahahah die apen die ff. je box leegtrekken.... :bag:

Met dat petje is echt de ultieme Fail...

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door duifjes.com » 28 jul 2009, 13:36

http://www.dumpert.nl/mediabase/582991/ ... _fail.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dont run....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, A110_Bleu_Sierra, Amazon [Bot], Bing [Bot], CRZ, Darudevampire, erwin20vt, frankie, GRzep, Kadett, markk, SlowCo, Tristan en 11 gasten