Het grote FAIL topic Pt. II

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Stéphane

Re: Het grote FAIL topic Pt. II

Bericht door Stéphane » 19 jul 2009, 22:50

Zit inderdaad tegen de rijrichting in, zo lijkt het.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 20 jul 2009, 09:25

Al eens een Michelin Pilot Power gezien?

Aan de vorm van 't profiel kun je geen rijrichting afleiden. ;)

Afbeelding

Ik heb er zelf ook een tijdje mee gereden, maar als "thrillseeker" die ik ben rijd ik nu met Maxxis pre-cut, waarvan de voorband overigens ook "verkeerd om" zit...

Afbeelding

;)

ErikS

Bericht door ErikS » 20 jul 2009, 09:30

Gheheh, ook een dikke fail dan! :bag: :mrgreen:

2000USA

Bericht door 2000USA » 20 jul 2009, 13:58

Heerlijk dit!

Check je cardanas op je Duc...

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 20 jul 2009, 14:05

2000USA schreef:Heerlijk dit!

Check je cardanas op je Duc...
Het is gewoon een BMW (R1100 waarschijnlijk) met ducati kappen, is dat zo'n fail dan? Er staat gewoon BMW op... Er zijn zo veel zelf gebeunde streetfighters en nakeds en weet ik wat voor creaties allemaal meer...

Rich

Bericht door Rich » 21 jul 2009, 11:06

Youp schreef:Al eens een Michelin Pilot Power gezien?

Aan de vorm van 't profiel kun je geen rijrichting afleiden. ;)

Ik heb er zelf ook een tijdje mee gereden, maar als "thrillseeker" die ik ben rijd ik nu met Maxxis pre-cut, waarvan de voorband overigens ook "verkeerd om" zit...

;)
Ik ben zelf geen motormuis, dus zou je willen uitleggen wat het nut is van een profiel waarbij het water naar het midden van de band geleid wordt? Het enige waarbij ik weet dat ze een band omkeren is bij kwart mijl sprint op profielbanden bij droog weer; je hebt dan ietsje meer grip 'off-the-line'.

Youp

Bericht door Youp » 22 jul 2009, 11:19

Wanneer je een beetje bocht maakt wordt het water wel al weer uit het midden van de band weggeleid... ;) En wel richting de buitenkant van de bocht. Overigens is waterafvoer bij de meeste sportbanden gewoon niet interessant, het raakvlak van de band met het wegdek is zo klein dat er al bijna geen water tussen kan komen. Het is toch heel anders als bij een auto, die rijdt echt op een breed vlak rubber waar het water zo snel mogelijk onderuit moet. Bij een motorband gaat dat al meer vanzelf.... De achterband is een stuk breder, daar zie je het profiel doorgaans wel het zelfde als bij een auto gericht...

Hier nog een mooi voorbeeldje:

Mijn motor (links) met een circuit regenband (niet DOT gekeurd) en daarnaast de motor van m'n maat met een pre-cut slick (wel DOT gekeurd), beiden hebben het profiel "verkeerd om" staan.

Afbeelding

Bij de circuit regenband is er al niet echt sprake van waterafvoer, de manier die ze hier toepassen om de regen te overwinnen is oppervlaktedruk verhogen en de compound zo hufterig zacht maken dat binnen 1000km openbare weg de voorband weggesmolten is. Ik gebruik ze dan ook als "winterbandjes" :lol:
Maar als je jezelf af gaat vragen wat de meerwaarde is van dat profiel bij die pre-cut.... Puur een DOT goedkeuring, de achterband ziet er zo uit :

Afbeelding

Dat heeft niks meer te maken met waterafvoer, in de regen ga je toch op je bek omdat de band niet op temperatuur komt... Dat is gewoon op een droge straat al lastig... :lol:

PeterB

Bericht door PeterB » 22 jul 2009, 13:08

http://www.youtube.com/watch?v=D6eOy7gSBR0" onclick="window.open(this.href);return false;

Rich

Bericht door Rich » 22 jul 2009, 18:44

Youp schreef:Wanneer je een beetje bocht maakt wordt het water wel al weer uit het midden van de band weggeleid... ;) En wel richting de buitenkant van de bocht. Overigens is waterafvoer bij de meeste sportbanden gewoon niet interessant, het raakvlak van de band met het wegdek is zo klein dat er al bijna geen water tussen kan komen. Het is toch heel anders als bij een auto, die rijdt echt op een breed vlak rubber waar het water zo snel mogelijk onderuit moet. Bij een motorband gaat dat al meer vanzelf.... De achterband is een stuk breder, daar zie je het profiel doorgaans wel het zelfde als bij een auto gericht...

Mijn motor (links) met een circuit regenband (niet DOT gekeurd) en daarnaast de motor van m'n maat met een pre-cut slick (wel DOT gekeurd), beiden hebben het profiel "verkeerd om" staan.

Bij de circuit regenband is er al niet echt sprake van waterafvoer, de manier die ze hier toepassen om de regen te overwinnen is oppervlaktedruk verhogen en de compound zo hufterig zacht maken dat binnen 1000km openbare weg de voorband weggesmolten is. Ik gebruik ze dan ook als "winterbandjes" :lol:
Maar als je jezelf af gaat vragen wat de meerwaarde is van dat profiel bij die pre-cut.... Puur een DOT goedkeuring, de achterband ziet er zo uit :

Dat heeft niks meer te maken met waterafvoer, in de regen ga je toch op je bek omdat de band niet op temperatuur komt... Dat is gewoon op een droge straat al lastig... :lol:
Klinkt wel logisch allemaal, maar wat is nu het nut van het omgekeerde profiel dan?

Tom V

Bericht door Tom V » 22 jul 2009, 18:47

Ken het kruispunt niet en kan de situatie niet goed zien maar verwisselt de camera auto in de bocht nou van baan?

PeterB

Bericht door PeterB » 22 jul 2009, 19:08

De bestuurder speelt graag BlikopdeWeg ofzo....

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 22 jul 2009, 20:35

Idd. Peter ik dacht welke mafkees gaat nu de hele zo filmen?

2000USA

Bericht door 2000USA » 22 jul 2009, 22:08

Niels v D

Bericht door Niels v D » 22 jul 2009, 22:09

Hij heeft een groene westfield...Was er hier ook niet zo'n knakker?

Volgens de statistieken is het trouwens zo dat 23.67 procent van de filmcamera's wordt gebruikt voor andere doeleinden dan onopvallende surveillance.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 22 jul 2009, 22:21

Ik was er allang overheen gereden.........ff. tikkie jaap

PeterB

Bericht door PeterB » 22 jul 2009, 22:32

Niels v D schreef:Hij heeft een groene westfield...Was er hier ook niet zo'n knakker?

Volgens de statistieken is het trouwens zo dat 23.67 procent van de filmcamera's wordt gebruikt voor andere doeleinden dan onopvallende surveillance.

Denk aan een gekleurd hoofddeksel....

Tom V

Bericht door Tom V » 22 jul 2009, 23:11

PeterB schreef:
Niels v D schreef:Hij heeft een groene westfield...Was er hier ook niet zo'n knakker?

Denk aan een gekleurd hoofddeksel....
Je hebt zo te zien gelijk.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 23 jul 2009, 12:28

duifjes.com schreef:Ik was er allang overheen gereden.........ff. tikkie jaap
Ik had die scooter ook allang een duwtje verkocht ja

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 jul 2009, 20:01

2000USA schreef:http://www.youtube.com/watch?v=9lfBWYUQ ... re=related

Vrij heftig, als het echt is.
Amateur-12-steden-13-ongelukken? Leek me nogal nep...

Youp

Bericht door Youp » 25 jul 2009, 16:34

Rich schreef:
Youp schreef:Wanneer je een beetje bocht maakt wordt het water wel al weer uit het midden van de band weggeleid... ;) En wel richting de buitenkant van de bocht. Overigens is waterafvoer bij de meeste sportbanden gewoon niet interessant, het raakvlak van de band met het wegdek is zo klein dat er al bijna geen water tussen kan komen. Het is toch heel anders als bij een auto, die rijdt echt op een breed vlak rubber waar het water zo snel mogelijk onderuit moet. Bij een motorband gaat dat al meer vanzelf.... De achterband is een stuk breder, daar zie je het profiel doorgaans wel het zelfde als bij een auto gericht...

Klinkt wel logisch allemaal, maar wat is nu het nut van het omgekeerde profiel dan?
Het lijkt er op dat het nut is het water onder de band uit te leiden richting buitenkant bocht, zodat wanneer je nog platter gaat je geen last hebt van het water wat je weg aan het duwen bent.

Thommy

Bericht door Thommy » 28 jul 2009, 00:04

Afbeelding

Afbeelding

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 28 jul 2009, 00:14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 28 jul 2009, 00:50

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 jul 2009, 09:48

hhahahah die apen die ff. je box leegtrekken.... :bag:

Met dat petje is echt de ultieme Fail...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 jul 2009, 13:36

http://www.dumpert.nl/mediabase/582991/ ... _fail.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dont run....

Plaats reactie