Het grote FAIL topic Pt. II
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Zit inderdaad tegen de rijrichting in, zo lijkt het.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Al eens een Michelin Pilot Power gezien?
Aan de vorm van 't profiel kun je geen rijrichting afleiden.

Ik heb er zelf ook een tijdje mee gereden, maar als "thrillseeker" die ik ben rijd ik nu met Maxxis pre-cut, waarvan de voorband overigens ook "verkeerd om" zit...


Aan de vorm van 't profiel kun je geen rijrichting afleiden.

Ik heb er zelf ook een tijdje mee gereden, maar als "thrillseeker" die ik ben rijd ik nu met Maxxis pre-cut, waarvan de voorband overigens ook "verkeerd om" zit...

-
Online
- Berichten: 18948
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Gheheh, ook een dikke fail dan!



- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Heerlijk dit!
Check je cardanas op je Duc...
Check je cardanas op je Duc...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Het is gewoon een BMW (R1100 waarschijnlijk) met ducati kappen, is dat zo'n fail dan? Er staat gewoon BMW op... Er zijn zo veel zelf gebeunde streetfighters en nakeds en weet ik wat voor creaties allemaal meer...2000USA schreef:Heerlijk dit!
Check je cardanas op je Duc...
- Rich
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
- Locatie: Hillegom
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Ik ben zelf geen motormuis, dus zou je willen uitleggen wat het nut is van een profiel waarbij het water naar het midden van de band geleid wordt? Het enige waarbij ik weet dat ze een band omkeren is bij kwart mijl sprint op profielbanden bij droog weer; je hebt dan ietsje meer grip 'off-the-line'.Youp schreef:Al eens een Michelin Pilot Power gezien?
Aan de vorm van 't profiel kun je geen rijrichting afleiden.
Ik heb er zelf ook een tijdje mee gereden, maar als "thrillseeker" die ik ben rijd ik nu met Maxxis pre-cut, waarvan de voorband overigens ook "verkeerd om" zit...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Wanneer je een beetje bocht maakt wordt het water wel al weer uit het midden van de band weggeleid...
En wel richting de buitenkant van de bocht. Overigens is waterafvoer bij de meeste sportbanden gewoon niet interessant, het raakvlak van de band met het wegdek is zo klein dat er al bijna geen water tussen kan komen. Het is toch heel anders als bij een auto, die rijdt echt op een breed vlak rubber waar het water zo snel mogelijk onderuit moet. Bij een motorband gaat dat al meer vanzelf.... De achterband is een stuk breder, daar zie je het profiel doorgaans wel het zelfde als bij een auto gericht...
Hier nog een mooi voorbeeldje:
Mijn motor (links) met een circuit regenband (niet DOT gekeurd) en daarnaast de motor van m'n maat met een pre-cut slick (wel DOT gekeurd), beiden hebben het profiel "verkeerd om" staan.

Bij de circuit regenband is er al niet echt sprake van waterafvoer, de manier die ze hier toepassen om de regen te overwinnen is oppervlaktedruk verhogen en de compound zo hufterig zacht maken dat binnen 1000km openbare weg de voorband weggesmolten is. Ik gebruik ze dan ook als "winterbandjes"
Maar als je jezelf af gaat vragen wat de meerwaarde is van dat profiel bij die pre-cut.... Puur een DOT goedkeuring, de achterband ziet er zo uit :

Dat heeft niks meer te maken met waterafvoer, in de regen ga je toch op je bek omdat de band niet op temperatuur komt... Dat is gewoon op een droge straat al lastig...

Hier nog een mooi voorbeeldje:
Mijn motor (links) met een circuit regenband (niet DOT gekeurd) en daarnaast de motor van m'n maat met een pre-cut slick (wel DOT gekeurd), beiden hebben het profiel "verkeerd om" staan.
Bij de circuit regenband is er al niet echt sprake van waterafvoer, de manier die ze hier toepassen om de regen te overwinnen is oppervlaktedruk verhogen en de compound zo hufterig zacht maken dat binnen 1000km openbare weg de voorband weggesmolten is. Ik gebruik ze dan ook als "winterbandjes"

Maar als je jezelf af gaat vragen wat de meerwaarde is van dat profiel bij die pre-cut.... Puur een DOT goedkeuring, de achterband ziet er zo uit :
Dat heeft niks meer te maken met waterafvoer, in de regen ga je toch op je bek omdat de band niet op temperatuur komt... Dat is gewoon op een droge straat al lastig...

-
- Berichten: 3386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
http://www.youtube.com/watch?v=D6eOy7gSBR0" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rich
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
- Locatie: Hillegom
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Klinkt wel logisch allemaal, maar wat is nu het nut van het omgekeerde profiel dan?Youp schreef:Wanneer je een beetje bocht maakt wordt het water wel al weer uit het midden van de band weggeleid...En wel richting de buitenkant van de bocht. Overigens is waterafvoer bij de meeste sportbanden gewoon niet interessant, het raakvlak van de band met het wegdek is zo klein dat er al bijna geen water tussen kan komen. Het is toch heel anders als bij een auto, die rijdt echt op een breed vlak rubber waar het water zo snel mogelijk onderuit moet. Bij een motorband gaat dat al meer vanzelf.... De achterband is een stuk breder, daar zie je het profiel doorgaans wel het zelfde als bij een auto gericht...
Hier nog een mooi voorbeeldje:
Mijn motor (links) met een circuit regenband (niet DOT gekeurd) en daarnaast de motor van m'n maat met een pre-cut slick (wel DOT gekeurd), beiden hebben het profiel "verkeerd om" staan.
Bij de circuit regenband is er al niet echt sprake van waterafvoer, de manier die ze hier toepassen om de regen te overwinnen is oppervlaktedruk verhogen en de compound zo hufterig zacht maken dat binnen 1000km openbare weg de voorband weggesmolten is. Ik gebruik ze dan ook als "winterbandjes"![]()
Maar als je jezelf af gaat vragen wat de meerwaarde is van dat profiel bij die pre-cut.... Puur een DOT goedkeuring, de achterband ziet er zo uit :
Dat heeft niks meer te maken met waterafvoer, in de regen ga je toch op je bek omdat de band niet op temperatuur komt... Dat is gewoon op een droge straat al lastig...
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Ken het kruispunt niet en kan de situatie niet goed zien maar verwisselt de camera auto in de bocht nou van baan?PeterB schreef:http://www.youtube.com/watch?v=D6eOy7gSBR0
-
- Berichten: 3386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
De bestuurder speelt graag BlikopdeWeg ofzo....
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Idd. Peter ik dacht welke mafkees gaat nu de hele zo filmen?
- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Hij heeft een groene westfield...Was er hier ook niet zo'n knakker?
Volgens de statistieken is het trouwens zo dat 23.67 procent van de filmcamera's wordt gebruikt voor andere doeleinden dan onopvallende surveillance.
Volgens de statistieken is het trouwens zo dat 23.67 procent van de filmcamera's wordt gebruikt voor andere doeleinden dan onopvallende surveillance.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Ik was er allang overheen gereden.........ff. tikkie jaap
-
- Berichten: 3386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Niels v D schreef:Hij heeft een groene westfield...Was er hier ook niet zo'n knakker?
Volgens de statistieken is het trouwens zo dat 23.67 procent van de filmcamera's wordt gebruikt voor andere doeleinden dan onopvallende surveillance.
Denk aan een gekleurd hoofddeksel....
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Je hebt zo te zien gelijk.PeterB schreef:Niels v D schreef:Hij heeft een groene westfield...Was er hier ook niet zo'n knakker?
Volgens de statistieken is het trouwens zo dat 23.67 procent van de filmcamera's wordt gebruikt voor andere doeleinden dan onopvallende surveillance.
Denk aan een gekleurd hoofddeksel....
- Ferdi
- Berichten: 3093
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Ik had die scooter ook allang een duwtje verkocht jaduifjes.com schreef:Ik was er allang overheen gereden.........ff. tikkie jaap
- MartijnGizmo
- Berichten: 13016
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Amateur-12-steden-13-ongelukken? Leek me nogal nep...2000USA schreef:http://www.youtube.com/watch?v=9lfBWYUQ ... re=related
Vrij heftig, als het echt is.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Het lijkt er op dat het nut is het water onder de band uit te leiden richting buitenkant bocht, zodat wanneer je nog platter gaat je geen last hebt van het water wat je weg aan het duwen bent.Rich schreef:Klinkt wel logisch allemaal, maar wat is nu het nut van het omgekeerde profiel dan?Youp schreef:Wanneer je een beetje bocht maakt wordt het water wel al weer uit het midden van de band weggeleid...En wel richting de buitenkant van de bocht. Overigens is waterafvoer bij de meeste sportbanden gewoon niet interessant, het raakvlak van de band met het wegdek is zo klein dat er al bijna geen water tussen kan komen. Het is toch heel anders als bij een auto, die rijdt echt op een breed vlak rubber waar het water zo snel mogelijk onderuit moet. Bij een motorband gaat dat al meer vanzelf.... De achterband is een stuk breder, daar zie je het profiel doorgaans wel het zelfde als bij een auto gericht...
Hier nog een mooi voorbeeldje:
Mijn motor (links) met een circuit regenband (niet DOT gekeurd) en daarnaast de motor van m'n maat met een pre-cut slick (wel DOT gekeurd), beiden hebben het profiel "verkeerd om" staan.
Bij de circuit regenband is er al niet echt sprake van waterafvoer, de manier die ze hier toepassen om de regen te overwinnen is oppervlaktedruk verhogen en de compound zo hufterig zacht maken dat binnen 1000km openbare weg de voorband weggesmolten is. Ik gebruik ze dan ook als "winterbandjes"![]()
Maar als je jezelf af gaat vragen wat de meerwaarde is van dat profiel bij die pre-cut.... Puur een DOT goedkeuring, de achterband ziet er zo uit :
Dat heeft niks meer te maken met waterafvoer, in de regen ga je toch op je bek omdat de band niet op temperatuur komt... Dat is gewoon op een droge straat al lastig...
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
Thommy schreef:http://failblog.files.wordpress.com/200 ... =400&h=411
http://failblog.files.wordpress.com/200 ... =500&h=667" onclick="window.open(this.href);return false;

Steven Nauta schreef:http://failblog.files.wordpress.com/200 ... =500&h=346
http://failblog.files.wordpress.com/200 ... =500&h=311" onclick="window.open(this.href);return false;

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
hhahahah die apen die ff. je box leegtrekken....
Met dat petje is echt de ultieme Fail...

Met dat petje is echt de ultieme Fail...
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
http://www.dumpert.nl/mediabase/582991/ ... _fail.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dont run....
Dont run....