Maarre gaat het blokkie dan richting 9000rpm met Schrick nokkenassen?

Oei dat is jammer Frank.M-bitious schreef:Vandaag bij JD engineering op de bank geweest met de M5. En dan moet je ongeacht het resultaat uiteraard eerlijk de cijfers geven. Laat ik daar nu net niet vrolijk van worden. De M5 komt aan 513,7 pk en 509,9 Nm![]()
Daarvoor kan eigenlijk maar een verklaring zijn: Een standaard M5 haalt zijn fabrieks 507 pk niet. Helaas heb ik nooit de auto gemeten toen hij origineel was. Misschien iets voor Rico? De schattingen van diverse tuners dat hij 570pk moet hebben, is wellicht doorgerekend vanaf 507pk, zodat er 63pk gevonden zou zijn. Dat lijkt me wel redelijk. Binnenkort naar Duitsland voor de gps top.
Wil wel nog opmerken dat volgens JDE een verbetering op de 100-200km/h met 1 seconde, ca. 50 pk vraagt. Bij mij zijn het 2 seconde inclusief het voordeel van het diff.
ps. Het waren 450pk aan de wielen.
Wellicht gaan we naar 8.500, daar boven worden de zuiger snelheden echt te groot.Erik K. schreef:Denk dat het diff daar het meeste aan bijdraagt, qua acceleratie.
Maarre gaat het blokkie dan richting 9000rpm met Schrick nokkenassen?
Rico schreef:Oei dat is jammer Frank.M-bitious schreef:Vandaag bij JD engineering op de bank geweest met de M5. En dan moet je ongeacht het resultaat uiteraard eerlijk de cijfers geven. Laat ik daar nu net niet vrolijk van worden. De M5 komt aan 513,7 pk en 509,9 Nm![]()
Daarvoor kan eigenlijk maar een verklaring zijn: Een standaard M5 haalt zijn fabrieks 507 pk niet. Helaas heb ik nooit de auto gemeten toen hij origineel was. Misschien iets voor Rico? De schattingen van diverse tuners dat hij 570pk moet hebben, is wellicht doorgerekend vanaf 507pk, zodat er 63pk gevonden zou zijn. Dat lijkt me wel redelijk. Binnenkort naar Duitsland voor de gps top.
Wil wel nog opmerken dat volgens JDE een verbetering op de 100-200km/h met 1 seconde, ca. 50 pk vraagt. Bij mij zijn het 2 seconde inclusief het voordeel van het diff.
ps. Het waren 450pk aan de wielen.
Ik denk dat de Porsche vooral profijt heeft van zijn veel hogere (turbo) koppel.GTRene schreef:lol @Frank...trouwens zie je in die lijst ook een porsche met een vermogen van 520pk...die supersnel is en net onder de 7 sec zit...
die motor van jou car in een 1 serie zetten
Rico schreef:Frank ik kom net dit tegen.
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=153
Vermogen aan de wielen voor een standaard M5 472 pk.
Als ik de nokkenassen heb gedaan zou ik meer vermogen moeten hebben dan zijn Kellerners uitvoering. Ik heb geen pk gegevens alleen de specs. Alleen kwa top zal hij meer halen omdat hij het standaard diff heeft. Ik ga uiteindelijk bij 345 op de teller in de toerenbegrenzer.Erik K. schreef:Enig idee wat de M6 van RussRamz aan vermogen had?
Dat ding liep ook als een gek
Hun bank is top. Kan er heus wel eentje vinden die 50pk meer laat zien, maar dat boeit niet. Jouw M3 is gewoon een belachelijk goed exemplaarErik K. schreef:De bank van JDE is trouwens vrij goed hoor.
Nadat ik bij hen op de bank geweest was, ben ik bij een andere op de bank geweest.
De verschillen waren zeer klein. En bij beide leverde mijn auto iets meer vermogen en koppel dat de fabriek opgeeft. De koppelkromme karakteristiek was echter vrijwel gelijk aan wat de fabriek opgeeft, de waarden waren alleen iets gunstiger.
Dan al?!Ik ga uiteindelijk bij 345 op de teller in de toerenbegrenzer.
Zat ik gisteren een antwoord te typen, knalde mn internet eruit. Boven de 100km/h gaat de luchtweerstand wel degelijk meespelen, hangt van de CwA af, is bij 100km/h meestal al meer dan de rolweerstand van de auto.M-bitious schreef:8,2 seconden. Ik zie een Porsche nog niet onder de 6 seconden kruipen? Dat zou extreem snel zijn. Ik denk trouwens niet dat luchtweerstand onder de 200 zo'n cruicale rol speelt.wjn schreef:Als richtlijn: Ik weet niet wat je 100-200 tijd is, voor onder de 6 sec moet je toch richting de 700pk hebben of klein frontaal oppervlak (goede CwA, zoals Porsche's).
ff terug, als je er vanuit gaat dat je M5 ca. 500pk heeft / ca. 10% meer dan die Porsche en het zijn beide N/A motoren, doet de Porsche het in maar 8,2 sec. Puur qua vermogen zou die langzamer moeten zijn, dus idd een combi van gewicht en luchtweerstand maakt dat die ondanks minder vermogen toch evensnel is. Aangezien de snelheid tot de 3e macht meespeelt bij luchtweerstand en maar enkelvoudig bij rolweerstand (lees: gewicht), zou je zeggen dat de luchtweerstand de belangrijkste factor is, waardoor de Porsche ondanks minder vermogen toch even snel is. (Waarbij er idd minder verlies zou zijn, aangezien een kardanas met bijbehorende weerstand ontbreekt, scheelt 1-2%)M-bitious schreef:Stel dat de GT3RS werkelijk 450pk heeft, en een veel lager gewicht dan een 1835kg wegende M5, hoe kan mijn M5 dan ook maar 8,2 nodig hebben? Het is meer dan lucht.
Gebruikers op dit forum: Bakker, Bing [Bot] en 19 gasten