
Audi A6 3.0TDI limo.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: R32 type IV...Turbo
Leuke topic om te volgen 

-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: R32 type IV...Turbo
Kleine update,
Gister de lagerschalen gemonteerd en de pakkingen en headspacer gedaan,daarna de raceware headstuds erin en de kop gemonteerd.
De kop hebben we HEEL LICHT laten vlakken voor perfecte aansluiting. 8)
Vandaag geen werkzaamheden...
Morgen de distributieketting monteren en de zaak op tijd zetten.
De koppeling is inmiddels ook binnen en de ECU is ook onderweg naar mij toe.
Nieuwe fotootjes




Gister de lagerschalen gemonteerd en de pakkingen en headspacer gedaan,daarna de raceware headstuds erin en de kop gemonteerd.
De kop hebben we HEEL LICHT laten vlakken voor perfecte aansluiting. 8)
Vandaag geen werkzaamheden...
Morgen de distributieketting monteren en de zaak op tijd zetten.
De koppeling is inmiddels ook binnen en de ECU is ook onderweg naar mij toe.

Nieuwe fotootjes
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: R32 type IV...Turbo
Dat schiet al goed op zo!
En gefeliciteerd trouwens
En gefeliciteerd trouwens

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: R32 type IV...Turbo
Mooi stukje techniek om te zien zeg! 

-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: R32 type IV...Turbo
Erik K. schreef:Dat schiet al goed op zo!
En gefeliciteerd trouwens
Thanks Erik! Hyves eyyy :drinking:
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: R32 type IV...Turbo
Feli Mark en heb je niet eens in hyves lol
Maar ziet er goed uit!
Ben serieus benieuwd naar het eindresultaat
Maar ziet er goed uit!
Ben serieus benieuwd naar het eindresultaat
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: R32 type IV...Turbo
Gister weer even geklust,
Alles gaat een beetje langzamer omdat elk boutje op een bepaalde waarde aangedraaid moet worden.
Opzoeken dus...dikke manual erbij..
Zo'n motor even "op tijd" zetten is een PITA klus...we hebben besloten om elk rubbertje en afdichtinkje ook te vervangen voor de zekerheid.
Maar het is gelukkig allemaal goed gekomen.
Woensdag gaan we weer verder,de bak zal dan klaar zijn en kunnen we de koppeling monteren en dan kan ie er weer in...
Hopelijk nog 2 weekjes dan doet ie het weer...
Alles gaat een beetje langzamer omdat elk boutje op een bepaalde waarde aangedraaid moet worden.
Opzoeken dus...dikke manual erbij..
Zo'n motor even "op tijd" zetten is een PITA klus...we hebben besloten om elk rubbertje en afdichtinkje ook te vervangen voor de zekerheid.
Maar het is gelukkig allemaal goed gekomen.
Woensdag gaan we weer verder,de bak zal dan klaar zijn en kunnen we de koppeling monteren en dan kan ie er weer in...
Hopelijk nog 2 weekjes dan doet ie het weer...
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: R32 type IV...Turbo
Ik heb em ook zeker 3x op tijd gezet
check, check, dubbel check en een keertje verspringen omdat de bovenste spanner nog niet ontlucht was (weet niet hoe dat bij de R32 zit trouwens
). Onervarenheid helpt daarbij wel, mag je nog zo technisch zijn. Een beetje netjes weer opbouwen kost zeker tijd. Vieze onderdeeltjes ff door de spoelbak en alles op moment zetten, maar dan wordt het wel weer mooi en goed 



-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: R32 type IV...Turbo
nice voor zo'n Golf
nieuw...ook leuk nog geen remstof ingevreten en of stoeprandschade 


-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: R32 type IV...Turbo
K heb ze niet nieuw gekocht hoor,das mij net effe te duur...
Een velg heeft een beetje schade maar dat is nou eenmaal zo.
Een velg heeft een beetje schade maar dat is nou eenmaal zo.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: R32 type IV...Turbo
Golfje wordt gruwelijk dik zo 8)
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: R32 type IV...Turbo
Langzamerhand begint het wel wat te worden jah... 

-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: R32 type IV...Turbo
Ziet er allemaal mooi uit die foto's.
Ben echter wel benieuwd (gewoon nieuwsgierig, meer niet) hoe je de motor gaat inrijden? Nieuwe pakkingen, lagers en dat turbokitje..
Gelijk goed het gas erop of heeeeel rustig beginnen en vaak olie verversen?
Ben echter wel benieuwd (gewoon nieuwsgierig, meer niet) hoe je de motor gaat inrijden? Nieuwe pakkingen, lagers en dat turbokitje..
Gelijk goed het gas erop of heeeeel rustig beginnen en vaak olie verversen?
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: R32 type IV...Turbo
Retorische vraag he...gewoon 1000 tot 1500km inrijden.
Lagerschalen zijn ook vernieuwd,nieuwe turbo etc...inrijden dus.
Lagerschalen zijn ook vernieuwd,nieuwe turbo etc...inrijden dus.
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: R32 type IV...Turbo
Ja dat snap ik Marc, maar er zijn diverse manieren van inrijden waar ieder zijn mening over heeft. Ik was benieuwd welke manier jij ging gebruiken.
De een laat hem een half uur stationair draaien en rijdt voornamelijk off-boost en lage toeren, de ander adviseert om wat toeren te maken ten behoeve van een betere afdichting van je zuigerveren.
De een laat hem een half uur stationair draaien en rijdt voornamelijk off-boost en lage toeren, de ander adviseert om wat toeren te maken ten behoeve van een betere afdichting van je zuigerveren.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: R32 type IV...Turbo
Ben van plan om eerst 100km echt rustig aan te doen en dan rustig wat meer toeren te gaan maken,maar iig niet volgas voor de 1000km.
Wil ook eerst even met een EGT en/of A/F meter rijden voordat ik hem volaan ga belasten.
Je weet immers maar nooit.
Wil ook eerst even met een EGT en/of A/F meter rijden voordat ik hem volaan ga belasten.

Je weet immers maar nooit.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: R32 type IV...Turbo
Sportec = 8)
Had ze onder mijn Leon Topsport en stond zo ontzettend dik!
Had ze onder mijn Leon Topsport en stond zo ontzettend dik!
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: R32 type IV...Turbo
Ik ga ervanuit dat je het inrijden met nagenoeg geen boost doet......
100km warmrijden eerste keer
volgende 400km langzaam opbouwen naar volgas sprints
dan is ie klaar om te mappen
tussendoor wel ff checken of alles nog vast zit etc

E
100km warmrijden eerste keer
volgende 400km langzaam opbouwen naar volgas sprints
dan is ie klaar om te mappen
tussendoor wel ff checken of alles nog vast zit etc

E
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: R32 type IV...Turbo
Als de ECU niet gemapped is dan doet ie het niet omdat ik van N/A naar FI ga...
DUs de ECU is al gemapped,qua inrijden zal t t zelfde zijn wat erik zegt.
DUs de ECU is al gemapped,qua inrijden zal t t zelfde zijn wat erik zegt.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17
Re: R32 type IV...Turbo
Hey Marc ziet er allemaal erg goed uit.
Even iets wat je snel wilt vergeten, de slotspeling van je zuigerveren.
Deze is vaak 0.3 mm bij vw en dat is voor hoge belasting toch te klein, 0.5 mm is veilig.
Hier in het hoge noorden is het project van Wim zijn RS4 ook bijna afgerond.
En dan nog een bezoek in lochum
.
Succes en wees niet te gehaast, met dit soort dingen moet je geen fouten maken want die kosten vaak veel geld en tijd
.
Mvg Wouter.
Even iets wat je snel wilt vergeten, de slotspeling van je zuigerveren.
Deze is vaak 0.3 mm bij vw en dat is voor hoge belasting toch te klein, 0.5 mm is veilig.
Hier in het hoge noorden is het project van Wim zijn RS4 ook bijna afgerond.
En dan nog een bezoek in lochum

Succes en wees niet te gehaast, met dit soort dingen moet je geen fouten maken want die kosten vaak veel geld en tijd

Mvg Wouter.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: R32 type IV...Turbo
Weer even wat gedaan,t gaat met kleine stapjes maar we proberen de snelheid erin te houden.
Dus wel gewoon elke keer wat afmaken.
Vandaag zijn de injectoren,fuel rail, kleppendeksel,uitlaatspruitsuk,distributiekappen en stekkertjes van de injectoren (moesten veranderd worden) gedaan.
Meteen de turbo even gepast IVM de oil feed.



Morgen waarschijnlijk de extra benzinepomp aansluiten....
Nog ff wachten op de bak...heeft iets vertraging opgelopen.
Dus wel gewoon elke keer wat afmaken.
Vandaag zijn de injectoren,fuel rail, kleppendeksel,uitlaatspruitsuk,distributiekappen en stekkertjes van de injectoren (moesten veranderd worden) gedaan.
Meteen de turbo even gepast IVM de oil feed.
Morgen waarschijnlijk de extra benzinepomp aansluiten....
Nog ff wachten op de bak...heeft iets vertraging opgelopen.

-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: R32 type IV...Turbo
Ziet er goed uit Marc
Lekkere dikke turbo.

Lekkere dikke turbo.
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:41
Re: R32 type IV...Turbo
Heerlijk om zo'n ombouw live te kunnen volgen,
Ik zie je wastgte uitgang op je spruitstuk zitten,
komt er een screamerpipe op of ga je hem netjes terug laten lopen in je downpipe?
MVG Dennis
Ik zie je wastgte uitgang op je spruitstuk zitten,
komt er een screamerpipe op of ga je hem netjes terug laten lopen in je downpipe?
MVG Dennis
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: R32 type IV...Turbo
Neuhh geen overbodige herrie,gewoon terug.... 8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Rogerb, Semrush [Bot] en 5 gasten