Saxo VTS 16v - p27 hoe nu verder? Hulp gevraagd

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Youp » 15 nov 2009, 20:31

luco hornsveld schreef:Vervolgens heeft een ss motor een veel betere wegligging dan een sm en rij je die echt niet voorbij op een klaverblad.
Hehe, dacht je dat? Een SM is tegenwoordig niet meer gewoon een omgebouwde crossmotor... ;)

Racen onder 150km/h? SM, Racen boven 150km/h? SS. Ander doel, andere rijstijl, andere motor. Appels en peren. :)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door frank de jonge » 15 nov 2009, 20:32

Wat Luco zegt :)

Je kan met een SM best hard gaan, dat zeker.
Maar die banden kunnen ook maar tot een bepaalde hellingshoek en dat vergeten teveel ;)
Dan is er nog het lef wat parten speelt.

Met mn SRADje hoef ik tot de 120 geen enkele keer over te schakelen wat altijd tijd kost.
SM heeft een erg korte overbrenging. Je blijft aan het schakelen :P

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Youp » 15 nov 2009, 20:39

frank de jonge schreef:Wat Luco zegt :)

Je kan met een SM best hard gaan, dat zeker.
Maar die banden kunnen ook maar tot een bepaalde hellingshoek en dat vergeten teveel ;)
Dan is er nog het lef wat parten speelt.

Met mn SRADje hoef ik tot de 120 geen enkele keer over te schakelen wat altijd tijd kost.
SM heeft een erg korte overbrenging. Je blijft aan het schakelen :P
Bepaalde hellingshoek? Heeft ook met gewicht, bandbreedte en bolling te maken...

Afbeelding

Die gast is dus niet op z'n plaat gegaan... Legendarisch SM plaatje. ;)

En nog een mooi filmpje van een SM die niet op z'n eigen terrein rijdt...



-edit-

En Frank, je weet hoe snel schakelen op een motorfiets gaat zonder koppeling... ;)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22512
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Niels » 15 nov 2009, 20:43

Leuke discussie waar ik graag ff op reageer als motorrijder met een voorliefde voor Superbikes :mrgreen:

De knie aan de grond is voor velen een truukje en zegt weinig over bochtensnelheid en ooit las ik eens een leuk vergelijk tussen een SM en een Fireblade waarbij de SM rijder het blad had uitgedaagd om eens een stukje te rijden. Nu had de Fireblade rijder pech want het had geregend waardoor het verschil NOG groter werd. Kortom, de powerbike was helemaal nergens meer.

Een moderne SM heeft de banden (inclusief maat) van een racer eronder en een voorvork en achterwiel ophanging die van dezelfde fabriek komen als die van de racer. Blijft over de hogere zit maar ook het veel lagere gewicht. Ik durf de uitdaging iig niet aan, ja boven de 150km/h :lol:

Ooit heb ik maar een keer m'n knie aan de grond gehad en dat was op Assen. Het wou toen ook gewoon niet meer platter aangezien ik de knieen nooit uitsteek bij het nemen van bochten. Des te leuker is het idd om mensen in te halen die helemaal "in stijl" gaan :hosanna:

Luco

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Luco » 15 nov 2009, 21:01

Youp schreef:
luco hornsveld schreef:Vervolgens heeft een ss motor een veel betere wegligging dan een sm en rij je die echt niet voorbij op een klaverblad.
Hehe, dacht je dat? Een SM is tegenwoordig niet meer gewoon een omgebouwde crossmotor... ;)

Racen onder 150km/h? SM, Racen boven 150km/h? SS. Ander doel, andere rijstijl, andere motor. Appels en peren. :)
Jij kwam met het verhaal dat je een ss op een klaverblad buitenom voorbij rijdt, ik zeg never nooit niet, niks met appels en peren te maken.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Youp » 15 nov 2009, 21:07

luco hornsveld schreef:
Youp schreef:
luco hornsveld schreef:Vervolgens heeft een ss motor een veel betere wegligging dan een sm en rij je die echt niet voorbij op een klaverblad.
Hehe, dacht je dat? Een SM is tegenwoordig niet meer gewoon een omgebouwde crossmotor... ;)

Racen onder 150km/h? SM, Racen boven 150km/h? SS. Ander doel, andere rijstijl, andere motor. Appels en peren. :)
Jij kwam met het verhaal dat je een ss op een klaverblad buitenom voorbij rijdt, ik zeg never nooit niet, niks met appels en peren te maken.
Hangt maar net af van de radius van het klaverblad he. ;) Tuurlijk, zo'n groot ding waar je met 200+ overheen kunt hoef je niet aan te beginnen op een SM.

Luco

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Luco » 15 nov 2009, 21:09

200+ klaverbladen hebben we hier niet hoor :hosanna: :hosanna:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Youp » 15 nov 2009, 21:18

Nou, dan zou ik de uitdaging best aandurven. Mits de bestuurder van de supersport net zo'n prutser is als ik. ;)

Ik ben zelf geen god op de motor, maar in de Eifel heb ik genoeg fanatieke supersporters buitenom voorbij gereden. En daar heb je mooie grote bochten met mooi Duits glad asfalt. Goed, 5 minuten later komen ze je op een recht stuk met 200+ voorbij. Maar rechte stukken zijn er om wheelies te oefenen. ;)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Youp » 23 nov 2009, 22:47

Zo, what to do? :P

Opties:

- Een jaartje sparen en een Exige (S2 N/A) importeren?
- Een circuitbak met kenteken aanschaffen zoals bijvoorbeeld de E36 van Tristan? Zo ja, wat voor een? E36? E30? Iets anders?
- Enorm investeren in de Saxo om daar een snellere en track waardige auto van te maken?
- Een licentiecursus volgen?
- Een combinatie van minder dure bovenstaande opties?

De uitgangspunten zijn vooral dat ik sneller wil gaan en vooral ook beter wil leren rijden. Het liefste ga ik ook weer over naar achterwielaandrijving.

Of misschien toch een dikke naked (twin) kopen of toch een andere SM/enduro, ookal heb ik daar eigenlijk geen tijd voor...?

Descisions descisions.... :roll:
Laatst gewijzigd door Youp op 23 nov 2009, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Marco R. » 23 nov 2009, 22:53

Ik zou die van Tristan kopen.

Why? Omdat het een stoer, praktisch, betrouwbaar ding is die gewoon af is.

Guidooo
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2009, 15:18

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Guidooo » 24 nov 2009, 08:05

luco hornsveld schreef:Jij kwam met het verhaal dat je een ss op een klaverblad buitenom voorbij rijdt, ik zeg never nooit niet, niks met appels en peren te maken.
En ik zeg ECHT WEL. Sterker nog, ik doe niets liever op zondagmorgen. Naja, het zijn dan wel geen klaverbladen maar eerder échte bochten. En daar knal ik menig SSje het licht uit de ogen.

Een SM is gewoon sneller. Op ieder vlak tot 150 km/u. En geloof me, ik heb ervaring met ieder type motor.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door indobesar » 24 nov 2009, 08:35

Guidooo schreef:
luco hornsveld schreef:Jij kwam met het verhaal dat je een ss op een klaverblad buitenom voorbij rijdt, ik zeg never nooit niet, niks met appels en peren te maken.
En ik zeg ECHT WEL. Sterker nog, ik doe niets liever op zondagmorgen. Naja, het zijn dan wel geen klaverbladen maar eerder échte bochten. En daar knal ik menig SSje het licht uit de ogen.

Een SM is gewoon sneller. Op ieder vlak tot 150 km/u. En geloof me, ik heb ervaring met ieder type motor.
Hoppa cam monteren op je fiets, stukkie knallen en filmpje posten.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Youp » 24 nov 2009, 09:11

Hmm, Guido is m'n leermeester en ik droom er van ooit zo te kunnen rijden als hij... :!: En dat gaat echt never nooit gebeuren! :lol:

Maartoch, in zijn kielzoog genoeg verbaasde supersports voorbij geveegd! :mrgreen:

-edit-

Nog ééntje dan... Als je dit (vanaf 04:00) met een supersport sneller kan, dan ben je mijn held... :bag:

http://www.dailymotion.com/video/x3s04q ... edale_auto" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Youp op 24 nov 2009, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Robertdj » 24 nov 2009, 09:23

Youp schreef:Zo, what to do? :P

Opties:

- Een jaartje sparen en een Exige (S2 N/A) importeren?
- Een circuitbak met kenteken aanschaffen zoals bijvoorbeeld de E36 van Tristan? Zo ja, wat voor een? E36? E30? Iets anders?
- Enorm investeren in de Saxo om daar een snellere en track waardige auto van te maken?
- Een licentiecursus volgen?
- Een combinatie van minder dure bovenstaande opties?

De uitgangspunten zijn vooral dat ik sneller wil gaan en vooral ook beter wil leren rijden. Het liefste ga ik ook weer over naar achterwielaandrijving.

Of misschien toch een dikke naked (twin) kopen of toch een andere SM/enduro, ookal heb ik daar eigenlijk geen tijd voor...?

Descisions descisions.... :roll:
Flink investeren in de Saxo natuurlijk! (en mij achteraf vertellen wat je wel en niet kunt aanraden) :clap:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door indobesar » 24 nov 2009, 09:33

Idioot rijgedrag in een t-shirt + rugzak kan op elke fiets?! :nerd: :roll:

@Robertdj, daar hoef je niet op te wachten natuurlijk. Zie UK 106/Saxo's.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Youp » 24 nov 2009, 09:35

Robertdj schreef:
Youp schreef:Zo, what to do? :P

Opties:

- Een jaartje sparen en een Exige (S2 N/A) importeren?
- Een circuitbak met kenteken aanschaffen zoals bijvoorbeeld de E36 van Tristan? Zo ja, wat voor een? E36? E30? Iets anders?
- Enorm investeren in de Saxo om daar een snellere en track waardige auto van te maken?
- Een licentiecursus volgen?
- Een combinatie van minder dure bovenstaande opties?

De uitgangspunten zijn vooral dat ik sneller wil gaan en vooral ook beter wil leren rijden. Het liefste ga ik ook weer over naar achterwielaandrijving.

Of misschien toch een dikke naked (twin) kopen of toch een andere SM/enduro, ookal heb ik daar eigenlijk geen tijd voor...?

Descisions descisions.... :roll:
Flink investeren in de Saxo natuurlijk! (en mij achteraf vertellen wat je wel en niet kunt aanraden) :clap:
Hehe, daar is al genoeg over te vinden op het web en hier op DF zitten ook wel wat mensen met verstand van 106jes en Saxo's.... 8)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Youp » 24 nov 2009, 09:35

indobesar schreef:Idioot rijgedrag in een t-shirt + rugzak kan op elke fiets?! :nerd: :roll:

@Robertdj, daar hoef je niet op te wachten natuurlijk. Zie UK 106/Saxo's.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar kijk het hele filmpje maar vanaf 04:00 voordat je een oordeel velt. Rijden kunnen ze en hard gaat het ook, hoe bochtiger de weg hoe sneller ze zijn...

ErikS
Berichten: 18936
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door ErikS » 24 nov 2009, 11:39

Robertdj schreef:
Youp schreef:Zo, what to do? :P

Opties:

- Een jaartje sparen en een Exige (S2 N/A) importeren?
- Een circuitbak met kenteken aanschaffen zoals bijvoorbeeld de E36 van Tristan? Zo ja, wat voor een? E36? E30? Iets anders?
- Enorm investeren in de Saxo om daar een snellere en track waardige auto van te maken?
- Een licentiecursus volgen?
- Een combinatie van minder dure bovenstaande opties?

De uitgangspunten zijn vooral dat ik sneller wil gaan en vooral ook beter wil leren rijden. Het liefste ga ik ook weer over naar achterwielaandrijving.

Of misschien toch een dikke naked (twin) kopen of toch een andere SM/enduro, ookal heb ik daar eigenlijk geen tijd voor...?

Descisions descisions.... :roll:
Flink investeren in de Saxo natuurlijk! (en mij achteraf vertellen wat je wel en niet kunt aanraden) :clap:

Meld je eens aan op rallye.nl en ga je daar eens inlezen....
Dan ben je nog lang niet uitgelezen;)

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Robertdj » 24 nov 2009, 11:42

Erik Stoffelsen schreef:
Robertdj schreef:
Youp schreef:Zo, what to do? :P

Opties:

- Een jaartje sparen en een Exige (S2 N/A) importeren?
- Een circuitbak met kenteken aanschaffen zoals bijvoorbeeld de E36 van Tristan? Zo ja, wat voor een? E36? E30? Iets anders?
- Enorm investeren in de Saxo om daar een snellere en track waardige auto van te maken?
- Een licentiecursus volgen?
- Een combinatie van minder dure bovenstaande opties?

De uitgangspunten zijn vooral dat ik sneller wil gaan en vooral ook beter wil leren rijden. Het liefste ga ik ook weer over naar achterwielaandrijving.

Of misschien toch een dikke naked (twin) kopen of toch een andere SM/enduro, ookal heb ik daar eigenlijk geen tijd voor...?

Descisions descisions.... :roll:
Flink investeren in de Saxo natuurlijk! (en mij achteraf vertellen wat je wel en niet kunt aanraden) :clap:

Meld je eens aan op rallye.nl en ga je daar eens inlezen....
Dan ben je nog lang niet uitgelezen;)
Fijn, weer een forum erbij :bag:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Steven N. » 24 nov 2009, 11:54

Youp schreef:Opties:

- Een circuitbak met kenteken aanschaffen zoals bijvoorbeeld de E36 van Tristan? Zo ja, wat voor een? E36? E30? Iets anders?
- Een licentiecursus volgen?
Dit lijkt mij dan de ideale combinatie voor je. Je wilt terug naar rwd en beter leren rijden. Beter leren rijden doe je door te oefenen en cursussen te volgen en rwd verkrijg je door het mooiste betaalbare materiaal wat er op dit moment te koop staat :wink:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door frank de jonge » 24 nov 2009, 15:02

Ik ken ze nog wel gekker dan Guidoo

ErikS
Berichten: 18936
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door ErikS » 24 nov 2009, 16:09

Meld je eens aan op rallye.nl en ga je daar eens inlezen....
Dan ben je nog lang niet uitgelezen;)

Fijn, weer een forum erbij :bag:

Wel hét 106 forum met de meeste kennis.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Robertdj » 24 nov 2009, 16:20

Erik Stoffelsen schreef:
Meld je eens aan op rallye.nl en ga je daar eens inlezen....
Dan ben je nog lang niet uitgelezen;)

Fijn, weer een forum erbij :bag:

Wel hét 106 forum met de meeste kennis.
Was maar een geintje, heb me inmiddels aangemeld. Ik wacht nog op goedkeuring.

Apart trouwens, ben dat forum nooit eerder tegengekomen.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Youp » 04 dec 2009, 17:17

Zo, gereviseerde stuurpomp zit er onder! :D


:df:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v --> Tijd voor een M3?

Bericht door Youp » 09 dec 2009, 12:04

Time for a change.... :)

De 325 van Tirstan gaat het hoogstwaarschijnlijk niet worden.... M'n motorfiets is nog niet verkocht (ook niet echt de periode nu zullen we maar zeggen :bag: ) en die moet eerst weg zijn voordat ik wat anders ga schaffen. Daarbij zijn er genoeg gegadigden voor de E36.

Nu is het zo dat ik dadelijk (februari) op stage ga en daarna zal gaan afstuderen. Het komende half jaar rij ik zeker 30.000km en het half jaar daarna misschien nog wel eens een keer zo veel. Er moet dus een goedkope daily komen. Starslet automaat? Iets in die trend in ieder geval. Daarnaast moet er natuurlijk een fun-auto komen. Ik ben langzaamaan uitgekeken op het Saxotje, het is echt een heerlijk karretje waar je ontzettend mee kunt scheuren en hoeken, maar ik wil eens wat anders en vooral wat serieuzers. Zoals de meesten wel weten werk ik bij BMW en het steekt toch wel iedere keer dat ik in zo'n "schreeuwer van een M" rijd...


Dusss..... In het voorjaar op zoek naar een E36 M3? Om wat te touren, misschien om uiteindelijk om te bouwen naar tracktool?

M'n hoofd blijft er maar over malen..... :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, Erminio, erwin20vt, Fabian, Google [Bot], SlowCo en 2 gasten