Edit:
Idd snel

Ohja zeker wel , Aad heeft daar helemaal geen moeite mee , hij liet die dag jou juist voorrijden omdat hij weet hoe belangrijk dat voor jou is ....!Elmar schreef:Zoooo, mocht je deze van Aad wel posten?Aad Hoogendoorn schreef:Ik heb ook geprobeerd een paar foto`s te maken met mijn nieuwe camera , dit is mijn eerste keer dus verwacht er niet teveel van![]()
http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=KSLJTXMY
Gr Lizette
[img:800:533]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WC6LRSGJ.jpg[/img]
Wat voor rondetijden draai jij op Zolder ongeveer Bert?Bert ///M3 schreef:Zou wel moeten. Als je vanaf start finish rijd bijvoorbeeld, de eerste links, kanaalbocht en dan de 2 rechter bochten naar het rechte stuk achter de paddock draaien echt om mechanische grip, daar zie je als je het goed doet hele hoge G krachten.
Vooral die rechter bocht voor het rechte stuk achter de paddock doet veel, ik heb daar eens gemeten. Als je banden koud zijn is je exit snelheid veel lager en daardoor was de snelheid voor het volgende aanrempunt bij mij ook veel lager (178 km/u tegen 198 km/u) dus dat doet denk ik een hoop voor je rondetijden.
Heb je het nou over mijn opmerking richting Stephane Cor?Cor Dame schreef:In mijn auto gebruik ik alleen nog maar SRF en het is gewoon superspul. Is ook niet voor niks de afkorting van Super Rem Floeistof![]()
Dat gezeik over een paar tientjes slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Als je grindbakken leuk vind dan gooi je er toch gewoon goedkope troep in.
We rijden op 1 trackday voor 1000 euro weg en dan hebben we het hier over een verschil van 30 euro op 1 liter. Moet niet gekker worden op DF.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
FF voorrekenen
Dagje cruisen op een track ( bijvoorbeeld Spa in Belgie )
1. Inschrijfgeld voor de hele dag 300 euro, 2. Brandstof voor de heen en terugreis ( +/- ) 500km 150 euro, 3. Brandstof op de baan 2 x tank van 70 liter 250 euro, 4. Slijtage banden 30% van de aanschaf van semislicks 500 euro, 5. Slijtage van de remblokken 25% van de aanschaf 200 euro, 6. Verbruik race motorolie circa 1ltr/uur in totaal 3 ltr 60 euro, 7. Hele dag eten en drinken 50 euro, 8. Verlof nemen, want is altijd doordeweeks (is variabel) 500 euro ( voor de meeste mensen toch al gauw 150 euro ).
Dus de totale kosten komen uit op 2010 euro, maarrrrrrrrrrr er gaat nog een voordeel af omdat we goedkope remvloeistof hebben gebruikt en dat is 30 euro per liter en je kan er wel 3 trackdays mee doen, dus dan besparen we zeker wel 10 euro per trackday wat dus het totaal brengt op 2010 minus de 10 euro voordeel = 2000 euro.
Voor een aantal zal het minder kosten, maar toch al gauw 1000 euro. Denk alleen maar aan het inschrijfgeld en de brandstof, want dat zal minimaal al 500 zijn.
Misschien kunnen we een boekje uitbrengen met een aantal statements die we op dit forum zo af en toe de lucht in gooien...............ik weet zeker dat het een topper wordt.![]()
![]()
Stelletje mafkezen.
We kunnen ook Ron Brandsteder een belletje geven en proberen in moppentoppers te komen op zaterdagavond op tv.
Met vriendelijke groet
Cor
Cor Dame schreef:We rijden op 1 trackday voor 1000 euro weg en dan hebben we het hier over een verschil van 30 euro op 1 liter. Moet niet gekker worden op DF.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
FF voorrekenen
Dagje cruisen op een track ( bijvoorbeeld Spa in Belgie )
1. Inschrijfgeld voor de hele dag 300 euro, 2. Brandstof voor de heen en terugreis ( +/- ) 500km 150 euro, 3. Brandstof op de baan 2 x tank van 70 liter 250 euro, 4. Met vriendelijke groet
Cor
Zojuist werd ik teruggebeld door een medewerker van Castrol Nederland. SRF bevat siliconen echter veel minder dan een reguliere Dot 5.0. Hiermee kwalificeren ze SRF als Dot 4+. Er kon mij niet worden verteld of SRF nog hygroscopisch is.Mark schreef:Dat las ik ook echter is het mij niet duidelijk. Ik waag er eens een e-mail aan naar Castrol.Bert ///M3 schreef:Jawel, staat in diezelfde datasheet die je aanhaalt. Castrol SRF complies with DOT3 and DOT4 standards.
Edit:
Idd snel
Inderdaad goed service van Castrol. Ik weet niet hoeveel silicone er nodig is om het hygroscopische karakter van "normale" remvloeistof ongedaan te maken.Bert ///M3 schreef:Snelle reactie![]()
Zou haast wel moeten als je minder silicone hebt. Eigenschap van Silicone is dat het juist niet hygroscopisch is. Plus ze geven een wet boiling point op. Bij DOT5 fluids heb je volgens mij geen wet boiling point omdat het geen water opneemt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten