Alle (on)zin over Hybride !
-
- Tristan
@Rene: Misschien maar www.accu-fun.com hosten?
-
-
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ja lol, en straks krijgen we dit soort topics op DF.
"Hoe lang doe jij met jouw accu's?"
"Waar heb jij jouw accu's illegaal gedumpt?"
"Mijn accu's wegen minder dan jouw accu's!"
"Driften met accu's"
"Post hier foto's van jouw accu's"
"Wie krijgt er ook korting op een Greanpeace lidmaatschap?"
"Mijn hometrainer aan m'n hybride om mijn accu's goedkoop op te laden"
"To accu or not to accu?"
"Stoeptegels voorin voor de gewichtsverdeling, wie nog meer?"

"Hoe lang doe jij met jouw accu's?"
"Waar heb jij jouw accu's illegaal gedumpt?"
"Mijn accu's wegen minder dan jouw accu's!"
"Driften met accu's"
"Post hier foto's van jouw accu's"
"Wie krijgt er ook korting op een Greanpeace lidmaatschap?"
"Mijn hometrainer aan m'n hybride om mijn accu's goedkoop op te laden"
"To accu or not to accu?"
"Stoeptegels voorin voor de gewichtsverdeling, wie nog meer?"
- Stéphane
Probleem is dat mensen hier veelal vanuit 1 auto denken. Terwijl die situatie zowel voor Rob (Elise), Francisco (Golf II GTi), Fabian (Z3Q) en mijzelf (Elise) al helemaal niet van toepassing is.
Dat is dan gelijk ook een hele andere discussie. Als je vanuit je eigen situatie redeneert, zoals hier ieder voor zich doet, ziet het plaatje er anders uit.
En bovendien geldt voor mij trouwens nog altijd wat voor al mijn auto's geldt: kan mij werkelijk boeien wat iemand anders er van denkt
Maar een discussie is altijd leuk, als de argumenten maar goed zijn. Ik heb hier nog weinig goede argumenten voor andere auto dan een hybride voorbij zien komen eigenlijk 
Dat is dan gelijk ook een hele andere discussie. Als je vanuit je eigen situatie redeneert, zoals hier ieder voor zich doet, ziet het plaatje er anders uit.
En bovendien geldt voor mij trouwens nog altijd wat voor al mijn auto's geldt: kan mij werkelijk boeien wat iemand anders er van denkt

-
Iedereen die er een heeft besteld (veelal op basis van de excel spreadsheetMichel Pol schreef:Klopt Stéphane, iedereen die er een heeft besteld, of overweegt te bestellen heeft of overweegt een DF speeltje naast dit vervoersmiddel.
Michel

Jullie (en ik ook) zien de voordelen nu wel want dat is uit te drukken in een getal wat je overhoud eind van de maand. De nadelen kun je alleen ervaren als je er langere tijd mee gereden hebt lijkt me.
- Stéphane
@Tom: Wat kan er nu concreet voor nadeel te benoemen zijn? Auto's rijden, zijn comfortabel genoeg, hebben automaat en alle luxe verder aan boord. Ik kan me echt niets voorstellen wat er als nadeel aan te merken is. Behalve misschien dat van Tristan, als je veel lange afstanden in het buitenland ermee rijdt.
Noem eens één concreet nadeel waar je nu aan denkt?
Noem eens één concreet nadeel waar je nu aan denkt?
-
Veelal word je in een leasebak gedwongen. Het heeft ook veel voordelen, je rijdt lekker nieuw, zonder verdere zorgen.
Maar goed, je hebt ook nog je Elise, M3 of RingGolf staan, die al genoeg geld kosten...dan lijkt mij een Hybride een overweging te kunnen zijn om de boel zeg maar betaalbaar te houden.
Een beetje opofferen om uiteindelijk van je hobby auto meer te kunnen genieten.
Nu rijden die hybrides best wel comfortabel dus is het ook eigenlijk zo'n straf ook weer niet.
Maar goed, je hebt ook nog je Elise, M3 of RingGolf staan, die al genoeg geld kosten...dan lijkt mij een Hybride een overweging te kunnen zijn om de boel zeg maar betaalbaar te houden.
Een beetje opofferen om uiteindelijk van je hobby auto meer te kunnen genieten.
Nu rijden die hybrides best wel comfortabel dus is het ook eigenlijk zo'n straf ook weer niet.
- Ahmed
Combinatie van bluetec techniek en hybride.Als het goed is halverwege 2009 op de markt. Eerst in de S(400 Hybrid / V8 benzine) en later in de overige modellen( C / E / ML )Stéphane schreef:Ben benieuwd. Grote bestelling voor groot bedrijf waarschijnlijk. Heb ook al gehoord dat voor 2010 (dus in oktober waarschijnlijk al) er nieuwe hybrids aankomen van Honda.Fabian schreef:Ik heb inderdaad begrepen dat vanaf oktober het nieuwe model wordt geleverd. Zou wordt meer Amerikaans zijn, heb alleen nog geen foto;s gezien.
De hatchback-hybride komt er kennelijk ook aan......
Alleen van horen zeggen via wat collega's die met een grote Hybride-bestelling bezig zijn.......
@Achmed: Weet jij iets over hoe/wat/wanneer van die Benz hybrids?
- Jelmer850i
- Arthur
- Auto: Nr.51
Die laatste alinea sluit goed aan bij de 1e.Stéphane schreef:Probleem is dat mensen hier veelal vanuit 1 auto denken. Terwijl die situatie zowel voor Rob (Elise), Francisco (Golf II GTi), Fabian (Z3Q) en mijzelf (Elise) al helemaal niet van toepassing is.
En bovendien geldt voor mij trouwens nog altijd wat voor al mijn auto's geldt: kan mij werkelijk boeien wat iemand anders er van denktMaar een discussie is altijd leuk, als de argumenten maar goed zijn. Ik heb hier nog weinig goede argumenten voor andere auto dan een hybride voorbij zien komen eigenlijk
Ik heb zat goede argumenten, dat jij ze niet goed vindt...

Goede post

- Stéphane
- Jelmer850i