Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Wouter81 » 12 apr 2023, 21:03

Ja, deze video laatst al gezien (net zoals ongeveer alle Holland Gold video's, Paul Buitink is een absolute topper). Marcel Crok weet het uitstekend uit te leggen, echt een aanrader deze video.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 apr 2023, 08:31

Ik ga 'm vanavond kijken! Dank voor de link jos en idd Wouter.

Nu even dit:)
Afbeelding

Elise

Bericht door Elise » 13 apr 2023, 09:10

jos_br schreef: 12 apr 2023, 20:45 Tis een zit, maar bijzondere uitleg hier,

Jos.
Video aangeklikt en het eerste wat er gezegd wordt:
"Al het klimaatgeld komt bij de overheden vandaan dus als jij naar die klimaatwetenschappen, of naar de wetenschap in het algemeen, al dat geld gewoon naar die wetenschap sluist en zegt ja we maken ons zorgen om CO2 nou dan kan je er bijna donder op zeggen dat die wetenschap terugkomt met het antwoord van ja ja wij ook"
Oftewel, niet de hand bijten die je voedt.

Dan denk ik, dat geldt net zo goed voor die Marcel Crok zelf, ook die moet ergens van eten.
Als ik zo naar zijn linkedin kijk, dan krijg ik sterk de indruk dat dit soort interviews de kachel bij hem laat branden :coffee:
En met deze conclusie bespaar ik mijzelf weer anderhalf uur video gluren :tooth:

Sabberjoch
Auto: 981C S

Bericht door Sabberjoch » 13 apr 2023, 10:24

https://www.nu.nl/economie/6259232/stat ... html#nujij

2/3e van de statushouders zit na 7,5 jaar dus nog werkloos op de bank. Maar nu.nl weet het toch lekker positief te draaien....

Robin

Bericht door Robin » 13 apr 2023, 10:32

Komt wel goed. Alles tégen de vergrijzing jonguh:)

Robin

Bericht door Robin » 13 apr 2023, 10:35

Elise schreef: 13 apr 2023, 09:10
Video aangeklikt en het eerste wat er gezegd wordt:
"Al het klimaatgeld komt bij de overheden vandaan dus als jij naar die klimaatwetenschappen, of naar de wetenschap in het algemeen, al dat geld gewoon naar die wetenschap sluist en zegt ja we maken ons zorgen om CO2 nou dan kan je er bijna donder op zeggen dat die wetenschap terugkomt met het antwoord van ja ja wij ook"
Oftewel, niet de hand bijten die je voedt.

Dan denk ik, dat geldt net zo goed voor die Marcel Crok zelf, ook die moet ergens van eten.
Als ik zo naar zijn linkedin kijk, dan krijg ik sterk de indruk dat dit soort interviews de kachel bij hem laat branden :coffee:
En met deze conclusie bespaar ik mijzelf weer anderhalf uur video gluren :tooth:
OK...iedereen heeft wel wat opportunistisch in zich, ook Crok, maar de financieel/economisch/maatschappelijke mate waarmee 'de wetenschap' wordt gecorrumpeerd betreffende 'het klimaat' vind ik toch van een totaal, maar dan ook totaal andere orde van grootte dan Crok die contra-interviews geeft.

Worden we door Crok of 'de wetenschap(overheden etc)' om de tuin geleid??

Ik ga 'm nu kijken:)

Robin

Bericht door Robin » 13 apr 2023, 10:54

15 minuten erin en ok...als ik nu ga zeggen 'ik zei het tóch al!' komt dat niet geloofwaardig over:)

Zelf gaan kijken!

Knot

Bericht door Knot » 13 apr 2023, 15:36

Het (electrische) alternatief is vooralsnog niet superieur nee....

Alleen 3,75gr is wel ff wat anders dan "onder de 2gr blijven". Gewoon accepteren, iedereen weer aan de V8, formule1 weer aan de V10 en doeltreffende maatregelen treffen voor de toekomst. :df:

Elise

Bericht door Elise » 13 apr 2023, 17:01

Knot schreef: 13 apr 2023, 15:36 Het (electrische) alternatief is vooralsnog niet superieur nee....

Alleen 3,75gr is wel ff wat anders dan "onder de 2gr blijven". Gewoon accepteren, iedereen weer de thermostaat op 21 graden, een half uur douchen en doeltreffende maatregelen treffen voor de toekomst. :df:
Fixed :tooth:

jos_br

Bericht door jos_br » 13 apr 2023, 18:45

Robin schreef: 13 apr 2023, 10:54 15 minuten erin en ok...als ik nu ga zeggen 'ik zei het tóch al!' komt dat niet geloofwaardig over:)

Zelf gaan kijken!
Dat dus........

Jos.

JP

Bericht door JP » 13 apr 2023, 22:07

Het nieuwe bestuur van Stichting Hulptroepen Alliantie (SHA) gaat miljoenen terugvorderen die Sywert van der Lienden en zijn zakenpartners hebben verdiend aan de mondkapjesdeal. Het huidige bestuur gaat de oud-bestuurders binnenkort dagvaarden.
Het gaat om een bedrag van 21 miljoen euro dat de mondkapjesstichting gaat terugvorderen in een bodemprocedure. Volgens het bestuur hebben Van Lienden en zijn zakenpartners Bernd Damme en Camille van Gestel dat bedrag verdiend aan de verkoop van mondkapjes.
https://www.nu.nl/economie/6259365/mond ... gnons.html

Tom

Bericht door Tom » 14 apr 2023, 19:09

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 15 apr 2023, 09:44

Nog een reden minder om belasting te betalen.

Robin

Bericht door Robin » 15 apr 2023, 12:05

Twee verschillende dingen, het is borst'constructie' dus ook bij echte vrouwen met minimale borstgroei wordt dat dus ook wél vergoed, maar anyway het punt blijft raar.

JP

Bericht door JP » 15 apr 2023, 13:18

Het zal me borst wezen :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 15 apr 2023, 13:58

Zoveel vrouwen zijn zo onzeker en ongelukkig met hun borsten dat ze “een sterk gevoel van onvrede" hebben
Daarom pleit ik voor opener zijn, meer flashbaar, meer topless, want WIJ bepalen dat wel eventjes : Of ze d'r goed uitzien. :kikker:

350 Z

Bericht door 350 Z » 15 apr 2023, 16:28

Topless was vroeger heel normaal. In mijn jeugd heel wat tieten gezien hoor :hungry:

Robin

Bericht door Robin » 15 apr 2023, 16:37

350 Z schreef: 15 apr 2023, 16:28 Topless was vroeger heel normaal. In mijn jeugd heel wat tieten gezien hoor :hungry:
Inderdaad. Voorbeelden: Zus van een maatje van me op 't balkon mid 80s, gewoonste zaak van de wereld voor haar. Ik een rooie harses:)
Winkelmedewerkster tref je die ook topless lopend op 't strand (ergens begin 90s) ergens in de buurt. Geeft toch weer een andere beleving. :kikker:

Robin

Bericht door Robin » 15 apr 2023, 16:39

En ik denk een '20j' geleden hier ergens in een disco eerste verdieping 'wat hipper volk' een Miss Wet T Shirt Verkiezing. Die meiden van 16-25 gingen dmv alcohol wel door 't lint: allemaal de t shirts maar uit.....maarja nog geen telefoontjes met camera he....

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 16 apr 2023, 11:11

Vroegah…. :headbang:

Robin

Bericht door Robin » 18 apr 2023, 06:14

Albert Heijn met z'n mooie woke verhaaltje, tuurlijk zitten er 'onzichtbare kosten' aan verboden en arme koffieboeren zijn de klos(ben op een paar plantages geweeest in Colombia, zeer interessant en die gasten deden het uitzonderlijk goed, geholpen door veelal toerisme leek het)
Eerlijke prijs is altijd belangrijk, kijk naar overheid icm energieleveranciers in NL......pfff....

https://www.ad.nl/economie/ah-komt-met- ... ~aaf5bf98/

CO2 dit, klimaat dat. Pffff. Blablabla. Totaal om de tuin geleid door wereldpolitiek.
Kijk deze dus!

jos_br schreef: 12 apr 2023, 20:45 Tis een zit, maar bijzondere uitleg hier,

Jos.
Ik neem nog een: :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 19 apr 2023, 11:29

Hier maar even. Dus...Corona--->Ukraine--->wereld weet zich geen raad, (anti) globalisme, enorme stijging van energieprijzen. FED/ECB/Banken verhogen hun rentes --->werkt (nog) niet, huizen blijven duur etc.
Consument (werknemer, wij, de burger) vindt 't allemaal wel erg(te) duur worden---->
stakingen/demonstraties voor hogere lonen--->
die door bedrijven/producenten doorberekend worden die hun klagende(met reden) medewerkers(de consument dus, wij dus ook) tegemoetkomen met die loonsverhoging--->
loon-prijsspiraal.

En nu heet het opeens 'graaiflatie'* want banken hebben onderzoek gedaan daarnaar... :ongeveer als:
https://www.ad.nl/economie/graaiflatie- ... ~af3e838f/

Kip & Ei...en dan houd ik 't netjes:)

* en ja het wordt allemaal inderdaad erg duur, zie/merk ik ook, maar komop, domino-effect!

Sabberjoch
Auto: 981C S

Bericht door Sabberjoch » 19 apr 2023, 13:52

Tuurlijk worden dingen duurder, maar "de gewone man" lijkt te verwachten dat de koopkracht elk jaar maar moet stijgen. Een klein beetje reflecteren naar de welvaart van pak hem beet 30 jaar geleden is er niet bij. Ipv kijken hoe ver we zijn gekomen wordt er direct geklaagd als het eventjes wat duurder wordt.

Wat is er mis met allemaal even pas op de plaats, die 3 all inclusive weekjes naar turkije met de rest van de arbeiderswijk reduceren naar 1 weekje en je kan gewoon op zelfde voet door. Maar klagen is natuurlijk lekker makkelijk want we hebben het zo verdiend allemaal :zwijntje:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 apr 2023, 14:06

Sabberjoch schreef: 19 apr 2023, 13:52 Tuurlijk worden dingen duurder, maar "de gewone man" lijkt te verwachten dat de koopkracht elk jaar maar moet stijgen. Een klein beetje reflecteren naar de welvaart van pak hem beet 30 jaar geleden is er niet bij. Ipv kijken hoe ver we zijn gekomen wordt er direct geklaagd als het eventjes wat duurder wordt.

Wat is er mis met allemaal even pas op de plaats, die 3 all inclusive weekjes naar turkije met de rest van de arbeiderswijk reduceren naar 1 weekje en je kan gewoon op zelfde voet door. Maar klagen is natuurlijk lekker makkelijk want we hebben het zo verdiend allemaal :zwijntje:
Eens welvaart is een beetje doorgeschoten en iedereen in elke sociale klasse vind dat ze overal maar recht op te hebben.
Kijk even 50jr terug hoe men leefde en wat je nu allemaal hebt, je kan niet oneindig groeien in welvaart al vind iedereen het natuurlijk vervelend om een stapje terug te moeten zetten is het niet zo dat we dan ineens allemaal in armoede leven.

Wel vind ik dan dat íedereen een stapje terug moet accepteren en dus ook de grootaandeelhouders / bedrijfswinsten en die zie je alleen maar doorstijgen. Ik weet het utopie om daar iets aan te kunnen doen maar vanuit die hoek bekeken begrijp ik de looneisen wel heel goed. Want je kan iets vinden van de 3 weken all incl voor de arbeider maar het derde miljoenen jacht voor elke grootaandeelhouder is nou ook niet bepaald nodig...

Robin

Bericht door Robin » 19 apr 2023, 14:34

Best wel eensch met beide Sabber en Marti hoor , punt was dat het nu graaiflatie heet. En dat 'banken' doen alsof hun neus bloedt.

*kuch* Ben voor 't laatst op vakantie geweest in oktober 2018 -klaag- ja de Chateaubriand graag medium*

Plaats reactie