Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Rupie

Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden

Bericht door Rupie » 04 aug 2011, 10:12

Wordt hier weinig gepost wanneer "the shit hits the fan". Bijgeloof? :angel:

Maar, iemand al Inside Job gezien?

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 04 aug 2011, 10:56

Ik ben aan het wachten op het volgende instapmoment :kikker: (ik verwacht dat we nog wel een stukkie omlaag gaan).

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 aug 2011, 16:44

Ruben schreef:Wordt hier weinig gepost wanneer "the shit hits the fan". Bijgeloof? :angel:
Als je weet wanneer the shit the fan hit zat je hier niet, maar met een paar miljoen euro op de Bahama's :mrgreen:

De beurs laat zich niet voorspellen, je kan hooguit een educated guess maken. Dat is wat hier ook voornamelijk geprobeerd wordt :]

En crisis? Daar hoef je alleen het nieuws voor te volgen. Dat Italië en Griekenland er slecht voor staan is geen fabeltje, de protesten en demonstraties zijn niet verzonnen of gespeeld door acteurs, en dat Spanje (en met name de VS ook) in de problemen zitten (of komen), is ook allemaal geen opgezet spel maar gewoon realiteit :D

Het is momenteel zoeken met een schijnwerper naar een lichtpuntje. Oppertunisme lijkt me momenteel niet echt passen bij de huidige stand van zaken.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 aug 2011, 19:53

G Kolkman schreef:Ik ben aan het wachten op het volgende instapmoment :kikker: (ik verwacht dat we nog wel een stukkie omlaag gaan).
AEX 300...........................at your service.....................maar wacht nog maar even, die gaat nog lager..........

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 aug 2011, 19:59

Je weet het he, beste moment om in te stappen is als het bloed door de straten giet. Denk wel dat dat moment langzaam aanbreekt :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 aug 2011, 08:35

We kunnen twee kanten op; snel richting de bodem of heel langzaam omlaag. :zwijntje:

Peric

Bericht door Peric » 05 aug 2011, 08:53

Dan ga je nog steeds dezelfde kant op Dennis, zij het wat langzamer of sneller.. :P

dvh

Bericht door dvh » 05 aug 2011, 09:06

* wordt wakker *

- Moet nog steeds naar het werk
- Kan nog benzine tanken
- Er ligt brood in de supermarkt
- Internet doet het nog

Crisis ? Whats new.........

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 aug 2011, 17:02

Peric schreef:Dan ga je nog steeds dezelfde kant op Dennis, zij het wat langzamer of sneller.. :P
Anders leg je de grap uit :blink:

SteV6

Bericht door SteV6 » 05 aug 2011, 19:45

Dennis Cavallino schreef:Anders leg je de grap uit :blink:
Als de economische situatie niet zo zorgwekkend was zou je nog om de grap kunnen lachen ...

Ik kan geen situatie uit de geschiedenis herinneren die lijkt op waar we nu mee geconfronteerd worden :coffee:

Waar gaan we heen als het vertrouwen in Spanje, Italie en de USA down the drain gaan? Ik durf het niet te voorspellen :'(

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 aug 2011, 19:59

terug naar ruilhandel ;) :mrgreen:

ach zolang ik meer schuld (= hypotheek) heb dan spaargeld kan ik er niet echt wakker van liggen...

we zien wel wat er gebeurd, kan het toch niet veranderen.

alleen jammer voor de waardeontwikkeling van me huis (5 jaar geleden als starter gekocht :bag: )

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 aug 2011, 20:24

SteV6 schreef:
Als de economische situatie niet zo zorgwekkend was zou je nog om de grap kunnen lachen ...

Ik kan geen situatie uit de geschiedenis herinneren die lijkt op waar we nu mee geconfronteerd worden :coffee:

Waar gaan we heen als het vertrouwen in Spanje, Italie en de USA down the drain gaan? Ik durf het niet te voorspellen :'(

Waar we naar toegaan?..................naar de gallemiezen...............kortom; Oorlog..........

Het eerste schot voor de boeg kwam deze week reeds van de Chinezen ( zeer opvallend is daar in de media niet of nauwelijks over gesproken)

Wat hebben die Chinezen gedaan; ze hebben zich deze week, in voor hun ongebruikeliijk scherpe bewoordingen, de Amerikanen de wacht aangezegd als het gaat om het serieus aanpakken van de schuldsanering..........duidelijk is uiteraard waarom; die Chinezen zitten tot over in oren in het Amerikaanse schuldpapier, bij een toenemende inflatie ( die onvermijdelijk is geworden daar de drukpersen roodgloeiend staan) zij die papieren niet meer gedekt..............daar worden die Chinezen weer niet vrolijk van...........bottom line; als ze er niet uitkomen dan staat WW III dichter voor de deur dan ooit voor mogelijk werd gehouden.....................

Kijk even wat er nu, na 1 dag paniek op de beurs, weer met de pesioenfondsen en de brucht/beroemde dekkingsgraad gebeurt........................er staan er reeds weer een aantal op instorten.........ik voorspel dat als deze crisis echt mensen gaat raken in hun portomonnee, dus bv het niet of verminderd uitkeren van opgebouwde pensioen rechten, we eerst een burger oorlog krijgen en vervolgens een wereld brand.........

Tom

Bericht door Tom » 05 aug 2011, 20:27

Dan kunnen die klote chinezen dat extra zakje kroepoek bij de bestelling ook wel vergeten.

romo

Bericht door romo » 05 aug 2011, 20:30

Tom schreef:Dan kunnen die klote chinezen dat extra zakje kroepoek bij de bestelling ook wel vergeten.

Ik denk dat we beter Chinees kunnen gaan leren, als je met stokjes kan eten heb je al een kleine voorsprong........

dvh

Bericht door dvh » 05 aug 2011, 20:31

Gelukkig heb ik een dikke schuilkelder.... :blink:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 aug 2011, 20:48

romo schreef:
SteV6 schreef:

Waar we naar toegaan?..................naar de gallemiezen...............kortom; Oorlog..........

Het eerste schot voor de boeg kwam deze week reeds van de Chinezen ( zeer opvallend is daar in de media niet of nauwelijks over gesproken)

Wat hebben die Chinezen gedaan; ze hebben zich deze week, in voor hun ongebruikeliijk scherpe bewoordingen, de Amerikanen de wacht aangezegd als het gaat om het serieus aanpakken van de schuldsanering..........duidelijk is uiteraard waarom; die Chinezen zitten tot over in oren in het Amerikaanse schuldpapier, bij een toenemende inflatie ( die onvermijdelijk is geworden daar de drukpersen roodgloeiend staan) zij die papieren niet meer gedekt..............daar worden die Chinezen weer niet vrolijk van...........bottom line; als ze er niet uitkomen dan staat WW III dichter voor de deur dan ooit voor mogelijk werd gehouden.....................

Kijk even wat er nu, na 1 dag paniek op de beurs, weer met de pesioenfondsen en de brucht/beroemde dekkingsgraad gebeurt........................er staan er reeds weer een aantal op instorten.........ik voorspel dat als deze crisis echt mensen gaat raken in hun portomonnee, dus bv het niet of verminderd uitkeren van opgebouwde pensioen rechten, we eerst een burger oorlog krijgen en vervolgens een wereld brand.........
zo had ik het nog niet bekeken maar klinkt idd wel als een reeele inschatting van de toekomst... hopelijk pakt het anders uit :hot:

Rupie

Bericht door Rupie » 05 aug 2011, 21:21

Reële inschatting van de toekomst? Houd op zeg.

Als het meezit krijgen we een herwaardering van het een en ander (op verschillende gebieden, niet alleen geld) en dan komen we misschien weer op een recht spoor.

Maar over wereldoorlog beginnen..........

Kijk dat zijn nuttige puntjes :kikker:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 aug 2011, 21:32

:mrgreen: reeele inschatting is overdreven natuurlijk :lol: maar een kans is er altijd wel...

GTRene

Bericht door GTRene » 05 aug 2011, 21:48

wat ik wel eens denk...
ik heb meer dan 20? jaar geleden wat spaarpolissen afgesloten op advies van men pa in die gouden tijden, ik zou wel 14 of 17% weet ik veel krijgen...maar wist niet eens dat het in een soort aandelen ging...
sinds een aantal jaren krijg je jaaroverzichten (eerder nooit) toen kwam ik er achter dat het zo ging...wat bleek? de spaardingen voor na je 60ste als aanvulling zijn nog niet de helft meer waard dan al het geld wat er in die vele jaren in gegaan is...das toch triest.
maar wat ik dus wel eens dacht, stel hun (die maatschappij) draaien op bepaalde delen verlies en zeggen dan gewoon dat jou spaarding verlies draait, dus zeg maar de slechte dingen zetten ze bij de klanten om zelf zo minder verlies te draaien of zelfs winst, en dan ook nog eens de kosten te duur rekenen, het zijn tenslotte boeven...
maja die dingen afkopen na zoveel jaar is waarschijnlijk niet slim...staat ook zo niet veel op na die crisis e.d. :'( maar toch denk ik wel eens, straks blijft er niks meer over...
al zag ik het laatste jaar dat er iets meer opstond dan dat er dat jaar automatisch gestort was...maja dat zal straks wel weer naar beneden gaan?

nu ik bewuster van dat soort dingen ben zou ik nooit iets aangaan op aandelen, dat wilde ik ook nooit dat gedoe en gegok, :shithappens:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 aug 2011, 10:51

Achja.... aandelen.... beurzen......

In hoeverre is dat eigenlijk nog een afspiegeling van de economie? Tijdens de Great Depression belde iedereen zich helemaal suf om zo snel mogelijk aandelen te dumpen, voor zover dat lukte. Tegenwoordig is het allemaal computerhandel met triggers. Als aandeel X onder koers X komt, zoveel dumpen etc.

Al die computers rennen elkaar achterna, waardoor een enorme dip en vervolgens herstel van een paar honderd punten op de Dow binnen een aantal minuten prima mogelijk is. Vroeger kon dat niet... Tegenwoordig wordt e.e.a. nogal eens snel overdreven door stoplosses die achter elkaar afgaan.

De Dow Jones perst er voor het weekend nog een plus uit na zo'n dramatische week. Er is blijkbaar genoeg nog vertrouwen :)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 aug 2011, 13:09

Afbeelding

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 06 aug 2011, 16:55

romo schreef:
SteV6 schreef:

Een vrije sombere insteek maar 'je bent knettergek' ga ik niet bepaald zeggen. Historisch gezien is het plusminus elke 100 jaar wisseling van de wacht. De afgelopen 100 waren voor de VS, de komende 100 zijn voor de Chinezen. Doorgaans wil het nog wel eens wat 'frictie' opleveren voordat het zover is though.

*klust snel verder aan z'n hobby-bak in het kader van 'nu kan het nog :kikker: '*

romo

Bericht door romo » 06 aug 2011, 17:20

http://www.nu.nl/economie/2583393/china ... munt-.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

The great depression was de perfecte opmaat voor WOII

De geschiedenis laat, helaas, zien dat economische crises vaak worden gevolgd door oorlog...........vroeger door de beperkte omvang van de economie op lokale schaal, ook op lokale schaal oorlog.................tegewoordig is de economie mondiaal en in ciris, het zal mondiale gevolgen krijgen...........

romo

Bericht door romo » 06 aug 2011, 18:04

129 Teletekst za 06 aug
China maakt VS zware verwijten

` China heeft naar aanleiding van de
schuldencrisis hard uitgehaald naar de
Verenigde Staten.Volgens het Chinese
staatspersbureau houden de Amerikanen
met kortzichtige verkiezingspolitiek de
wereldeconomie in gijzeling.

China zegt als grootste investeerder in
Amerikaanse staatsobligaties alle recht
te hebben om te eisen dat de VS zijn
schuldproblemen serieus aanpakt.China
eist onder meer dat er internationaal
toezicht op de dollar komt.

Vóór Standard & Poor's verlaagde het
Chinese kredietbureau Dagong deze week
de kredietstatus van de VS.Dagong geeft
de VS slechts een enkele A-rating.

romo

Bericht door romo » 07 aug 2011, 15:49

Morgen wordt een "zwarte maandag" op de beurzen voorspeld............Tel Aviv is net stilgelegd vanwege dramatische verliezen.................morgen volgt de opmaat naar de ondergang of een nieuw begin....

Who is left in the AAA club;

Afbeelding

http://money.cnn.com/2011/08/06/news/in ... ?hpt=hp_t2" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie