Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 19 jan 2023, 11:35

Iemand als 'krankzinnig' bestempelen(psychiatrische patienten dus) mag en kán blijkbaar niet meer. In wetten en regelgeving.

https://www.ad.nl/politiek/cda-en-groen ... ~ab7a195c/

En zo'n soort berichtje is juist dat ik onbewust zo'n woord weer ga gebruiken denk ik?
Dat 'krankzinnig' Middeleeuws klinkt zal dan wel. Goed dat GL enzo dit aanpakt en Islam keurig met rust laat.....

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 19 jan 2023, 11:43

Wel komisch dat “geaardheid en handicap” in één zin worden genoemd.

Robin

Bericht door Robin » 19 jan 2023, 11:50

Crookie schreef: 19 jan 2023, 11:43 Wel komisch dat “geaardheid en handicap” in één zin worden genoemd.
Nou ik vond dat gewoon krankzinnig eigenlijk!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 jan 2023, 13:12

Ik vind het krankzinnig dat ze tijd hebben om dit uit te vogelen/lezen. Komt er weer een debat over. Laten ze eens een keer wat anders doen, regeren ofzo :)

JP

Bericht door JP » 19 jan 2023, 13:24

Laat ze eens wat gaan investeren in Defensie, ipv alles weg te geven.

Knot

Bericht door Knot » 19 jan 2023, 15:50

https://www.autoblog.nl/nieuws/onverzek ... in-3443468

Lekker, niet verzekeren, kan je nog vrijstelling voor krijgen ook, vanwege geloof bijvoorbeeld.

Het zal je nieuwe GT4RS aanrijden en mag jij wachten op de crownfunding actie :shock:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 19 jan 2023, 15:58

Ik zou mijn GT4 RS toch wel all risk verzekeren eigenlijk. Dan de kachel maar een graadje lager en wat korter douchen :lol:

Ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Hoe ver gaat men met het verhalen van de kosten? Koopwoning (onder dwang) in de verkoop? Ik zou het niet meer dan terecht vinden. Bewuste overweging om niet te verzekeren, dan moet je in dit geval ook gewoon op de blaren zitten.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 19 jan 2023, 16:02

Richardt. schreef: 19 jan 2023, 15:58 Ik zou mijn GT4 RS toch wel all risk verzekeren eigenlijk. Dan de kachel maar een graadje lager en wat korter douchen :lol:

Ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Hoe ver gaat men met het verhalen van de kosten? Koopwoning (onder dwang) in de verkoop? Ik zou het niet meer dan terecht vinden. Bewuste overweging om niet te verzekeren, dan moet je in dit geval ook gewoon op de blaren zitten.
Dan nog, als de ander schuldig is, hoe gaat het dan met schade uitkering?

JP

Bericht door JP » 19 jan 2023, 16:10

Gelukkig hebben we belangrijkere dingen dan stikstof of huizen bouwen......

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... oor-katten

Elise

Bericht door Elise » 19 jan 2023, 17:02

JP schreef: 19 jan 2023, 16:10 Gelukkig hebben we belangrijkere dingen dan stikstof of huizen bouwen......

Wat zwerfkatten betreft is Friesland de enige provincie met de juiste aanpak :coffee:

Crookie

Bericht door Crookie » 19 jan 2023, 19:04

4.8 mil extra voor het klimaat dus

Crookie

Bericht door Crookie » 19 jan 2023, 19:05

Elise schreef: 19 jan 2023, 17:02
JP schreef: 19 jan 2023, 16:10 Gelukkig hebben we belangrijkere dingen dan stikstof of huizen bouwen......

Wat zwerfkatten betreft is Friesland de enige provincie met de juiste aanpak :coffee:
En die is?

Philipoo

Bericht door Philipoo » 19 jan 2023, 20:47

Moeten we daarom alle randzaken niet meer behandelen?

JP

Bericht door JP » 19 jan 2023, 22:25

Philipoo schreef: 19 jan 2023, 20:47

T(h)anks !
Ollongren: kabinet bereid te betalen voor levering Leopard-tanks

Het kabinet is bereid te betalen voor moderne Leopard 2-tanks die andere landen naar Oekraïne sturen. Op eenzelfde wijze heeft Nederland eerder al bijgedragen aan tientallen oude Sovjet-tanks die Tsjechië aan Oekraïne heeft geleverd. "Dat is zeker iets wat we bereid zijn te doen", zegt defensieminister Kajsa Ollongren tegen persbureau Bloomberg in het Zwitserse Davos.

Volgens Ollongren moet de levering wel in coalitieverband binnen Europa of de NAVO plaatsvinden. Nederland heeft zelf geen Leopard 2-tanks, maar leaset er achttien van Duitsland. De minister merkt op dat Polen en Finland bereid zijn Leopard-tanks te leveren. Maar daarvoor is wel toestemming nodig van Duitsland - dat ze heeft gemaakt - en die is er nog niet.

"We wachten op het standpunt van Duitsland hierin, maar ik ben voorstander van het proberen te vinden van een oplossing en het sturen van tanks naar Oekraïne", aldus Ollongren tegen Bloomberg.

De Duitse bondskanselier Olaf Scholz is vooralsnog terughoudend en wil volgens mediaberichten dat eerst de Verenigde Staten zware tanks aan Oekraïne toezeggen. Vrijdag komen tientallen landen die samenwerken bij de militaire hulp aan Oekraïne samen in het Duitse Ramstein.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1368750 ... pard-tanks

JP

Bericht door JP » 19 jan 2023, 22:27

JP schreef: 19 jan 2023, 22:25
Philipoo schreef: 19 jan 2023, 20:47

T(h)anks !
Ollongren: kabinet bereid te betalen voor levering Leopard-tanks

Het kabinet is bereid te betalen voor moderne Leopard 2-tanks die andere landen naar Oekraïne sturen. Op eenzelfde wijze heeft Nederland eerder al bijgedragen aan tientallen oude Sovjet-tanks die Tsjechië aan Oekraïne heeft geleverd. "Dat is zeker iets wat we bereid zijn te doen", zegt defensieminister Kajsa Ollongren tegen persbureau Bloomberg in het Zwitserse Davos.

Volgens Ollongren moet de levering wel in coalitieverband binnen Europa of de NAVO plaatsvinden. Nederland heeft zelf geen Leopard 2-tanks, maar leaset er achttien van Duitsland. De minister merkt op dat Polen en Finland bereid zijn Leopard-tanks te leveren. Maar daarvoor is wel toestemming nodig van Duitsland - dat ze heeft gemaakt - en die is er nog niet.

"We wachten op het standpunt van Duitsland hierin, maar ik ben voorstander van het proberen te vinden van een oplossing en het sturen van tanks naar Oekraïne", aldus Ollongren tegen Bloomberg.

De Duitse bondskanselier Olaf Scholz is vooralsnog terughoudend en wil volgens mediaberichten dat eerst de Verenigde Staten zware tanks aan Oekraïne toezeggen. Vrijdag komen tientallen landen die samenwerken bij de militaire hulp aan Oekraïne samen in het Duitse Ramstein.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1368750 ... pard-tanks
Mijn god, we hebben zelf geen fatsoenlijke tanks, maar we leasen ze, een immense 18 stuks. Hopelijk maken ze niet teveel km's, de winterrupsen tijdig vervangen en worden ze netjes behandeld.
Krijg je straks zo'n boze leasemaatschappij op je dak........ :coffee:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 jan 2023, 07:21

Wat zit je nou zuur te doen? Enig idee wat zo'n rijdende bak staal jaarlijks kost?

In mijn defensie tijd hadden we die dingen nog. Prachtig materiaal, maar peperduur om ze de standaard rondjes over de hei in Nederland te laten rijden zonder zicht op enige operationele inzet.

Dus dat ooit de keus gemaakt is ze te verkopen snap ik wel. En dat later de keus gemaakt is ze te leasen snap ik ook, gooi je in ieder geval niet de kennis weg bij al die honderden goed opgeleide mensen die een tank kunnen bedienen, onderhouden etc.

Robin

Bericht door Robin » 20 jan 2023, 07:51

Huh: 'jaarlijks kost', 'peperduur'.

Ons (belasting)geld wordt met bakken en bakken over de balk gesmeten en dan gaan we zeuren over een schamele 18 tanks. ROFLOL:)
1 tank op 1 miljoen mensen in Nederland.

Tanks verkocht en wat is met de centen gedaan: Den Haag kennende 'mondkapjes' van gekocht of andere flutzooi. Of geven aan wat hoge pipo's in de EU of Burkina Faso of aan lieden van het KNMI om de cijfertjes te manipuleren?:)

Kortom: Liever een raket in de tuin dan een Rus in de keuken is een slogan uit 1982 ofzo, maar daar sta ik nog steeds achter. Actueel dacht ik?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 jan 2023, 07:56

Wij hadden geen 18 tanks hè, maar wel wat meer. Ooit begonnen met 445, en bij besluit ze uit te laten faseren toch nog 82 stuks. Dat kost jaarlijks dus flink geld.

Elise

Bericht door Elise » 20 jan 2023, 09:18

Robin

Bericht door Robin » 20 jan 2023, 09:46

@Bram weet je wat ook flink geld kost:

-koningshuis
-energie hier
-erfbelasting
-immigratie
-gele platen:)
Elise schreef: 20 jan 2023, 09:18 Nederland gaat erop vooruit !!!

Verbod op houden van honden met korte snuit en katten met platte oren
Afbeelding

Elise

Bericht door Elise » 20 jan 2023, 10:06

Robin schreef: 20 jan 2023, 09:46 @Bram weet je wat ook flink geld kost:

-koningshuis
Niet eens, dat levert juist geld op.

Robin

Bericht door Robin » 20 jan 2023, 10:15

Elise schreef: 20 jan 2023, 10:06
Robin schreef: 20 jan 2023, 09:46 @Bram weet je wat ook flink geld kost:

-koningshuis
Niet eens, dat levert juist geld op.
Afbeelding

Daar zijn de meningen nu 2023 wel over verdeeld. Het is niet écht meetbaar he.
UK als koninkrijk doet 't minder dan Duitsland. Spanje en België ook:)

Neemt niet weg dat Willem, Maxima en de kids mij niet in de weg zitten hoor!
(al vind ik het niet in deze tijd van nivellering passen, die middeleeuwse poppenkast, maar cultuurhistorisch 'hou ik er dan wel weer van'....)

Martin*

Bericht door Martin* » 20 jan 2023, 10:17

Bram schreef: 20 jan 2023, 07:21 Wat zit je nou zuur te doen? Enig idee wat zo'n rijdende bak staal jaarlijks kost?

In mijn defensie tijd hadden we die dingen nog. Prachtig materiaal, maar peperduur om ze de standaard rondjes over de hei in Nederland te laten rijden zonder zicht op enige operationele inzet.

Dus dat ooit de keus gemaakt is ze te verkopen snap ik wel. En dat later de keus gemaakt is ze te leasen snap ik ook, gooi je in ieder geval niet de kennis weg bij al die honderden goed opgeleide mensen die een tank kunnen bedienen, onderhouden etc.
Met de wetenschap van nu zou Nederland waarschijnlijk nooit afscheid hebben genomen van de tanks. Defensie kost nu eenmaal geld en mag van mijn part ook wat kosten. Ter illustratie, de nieuwe F35 straaljager kost 66 miljoen. Willen we een volwaardig leger, dan horen tanks hier ook bij. En dus ook straaljagers.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 jan 2023, 10:25

En munitie!
:)

Crookie

Bericht door Crookie » 20 jan 2023, 10:28

Navo bondgenoten zijn over het algemeen verzekerd van militaire steun mocht het uit de klauwen lopen. Maar wat eigen speelgoed is wel prettig voor kennis en training.

Plaats reactie