Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- Will F.
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
rijdt een stuk prettiger dan 19", al heb ik met beide maar beperkt aantal km ervaring.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- GTRene
idd wel een schande dat er nog niet een Z3 (M) R/C te koop draadje is
gezien het van mobile komt zou zoiets ook in dit draadje passen>>
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... e&start=75

gezien het van mobile komt zou zoiets ook in dit draadje passen>>
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... e&start=75
- Erik dB
De zoektocht gaat rustig verder! Vandaag heb ik deze bekeken en bereden:
http://auto.marktplaats.nl/bmw/58508023 ... 4VB4M&df=1
Het was mijn eerste keer in een SMG, en dat was wel even wennen. In het begin dacht ik in een Smart Roadster te zitten qua snelheid vh schakelen, maar na wat gedruk op een knoppie ging dat al beter
. Vervolgens kwam ik er achter dat hij wel erg lomp in de versnelling klapt als je volgas accelereert en opschakelt. Even het voetje liften did the job 
Al met al geef ik toch de voorkeur aan een handbak. Dat flipperen is even leuk, en tussengas bij terugschakelen ook, maar ik schakel liever zelf.
Mbt de rest van de auto: dealer onderhouden, net een inspectie 2 gehad, maar helaas zonder facturen. Hij zat goed in de lak, maar de velgen waren verschrikkelijk geoxideerd. Het ergste was het interieur: ooit erg mooi Zimt bruin, maar volgens mij wastte zowel de bestuurder als passagier destijds zijn kleding in een zoutzuuroplossing. De kleur was volledig weg!
Bm-dub/Dylan kan de rest misschien aanvullen, want hij was er ook
. Klein wereldje...
http://auto.marktplaats.nl/bmw/58508023 ... 4VB4M&df=1
Het was mijn eerste keer in een SMG, en dat was wel even wennen. In het begin dacht ik in een Smart Roadster te zitten qua snelheid vh schakelen, maar na wat gedruk op een knoppie ging dat al beter

Al met al geef ik toch de voorkeur aan een handbak. Dat flipperen is even leuk, en tussengas bij terugschakelen ook, maar ik schakel liever zelf.
Mbt de rest van de auto: dealer onderhouden, net een inspectie 2 gehad, maar helaas zonder facturen. Hij zat goed in de lak, maar de velgen waren verschrikkelijk geoxideerd. Het ergste was het interieur: ooit erg mooi Zimt bruin, maar volgens mij wastte zowel de bestuurder als passagier destijds zijn kleding in een zoutzuuroplossing. De kleur was volledig weg!
Bm-dub/Dylan kan de rest misschien aanvullen, want hij was er ook

-
Hey Erik, was leuk om 2day even kennis te maken!
zelf vond ik de M3 mooi in de lak zitten, zeer weinig steenslag op de neus te vinden en de banden ook netjes. 7.000km terug Inspection II bij BMW Den Haag gehad, alle beurten ook bij 2 of 3 verschillende dealers gehad dus ook netjes. interieur indd. bijna opgelost, niet alleen de bestuurdersstoel, maar het gehele interieur zag er niet uit. tevens geen originele deurpanelen, deze waren vervangen voor exemplaren met grotere speakers. geen facturen, wel zat er een brief tussen van de verzekering, ging om een schadegevalletje. zal denk ik niet veel zijn geweest. een paneeltje ofso, wel ff uizoeken mocht je interesse hebben.
voor 17k denk ik niet verkeerd....
zelf vond ik de M3 mooi in de lak zitten, zeer weinig steenslag op de neus te vinden en de banden ook netjes. 7.000km terug Inspection II bij BMW Den Haag gehad, alle beurten ook bij 2 of 3 verschillende dealers gehad dus ook netjes. interieur indd. bijna opgelost, niet alleen de bestuurdersstoel, maar het gehele interieur zag er niet uit. tevens geen originele deurpanelen, deze waren vervangen voor exemplaren met grotere speakers. geen facturen, wel zat er een brief tussen van de verzekering, ging om een schadegevalletje. zal denk ik niet veel zijn geweest. een paneeltje ofso, wel ff uizoeken mocht je interesse hebben.
voor 17k denk ik niet verkeerd....
- Niels
- Auto: Prius+
Misschien was het leer geverfd? Klinkt niet gek duur maar er komt nog wel een interieurtje overheen dus.
- m3csl
Ken toevalig de (ex) eigenaar van de m3 bij Kera (goede bekkende), Auto is inderdaad altijd als 3e auto gebruikt, en alleen met mooi weer gereden (6 maanden per jaar op stalling).marco M schreef:Vraag het me allemaal af. Die met dat blauwe interieur was gewoon een super scherpe prijs. Maar misschien had de eigenaar deze als 2e of 3e auto ik bedoel 37000 km is niks in 8 jaar. Dan denk ik dat deze meneer misschien een beetje centjes heeft nou dan gaat ie naar een bmw dealer en koopt ie misschien weer een nieuwe. Als hij dan rond de 19000 euro terug krijgt maak je je toch niet druk als je een beetje centjes hebt. De dealer zet hem scherp te koop en pakt dan zo n 6000 euro binnen 2 dagen.Roderik_ schreef:Heel apart... Ik zie ineens allemaal 2004/2005 exemplaren met ruim onder de 100K op de klok aangeboden worden voor om en nabij de €20.000,-
Is nou de markt zo ernstig aan het instorten? Zijn nette E46 M3's nou zo belachelijk weinig waard?
In een jaar tijd lijken de gemiddelde prijzen met 6 a 7000 euro gezakt.
Verder wordt de markt ook wel een beetje naar beneden gepraat want ik zie toch nog zat M3 e46 voor boven de 20000 euro te koop staan met een kilometerstand van rond de ton. Maar als er een paar scherp verkocht worden dan is de markt aan het instorten.
Je kan ook denken hoeveel mensen hebben er 20000 euro + in hun zak en willen een M3 kopen Diegene die dat dan wel hebben die kopen dan liever wel bij een dealer denk ik als de mogelijkheid zich voor doet.
Over het interier dat is natuurlijk ieder zijn eigen smaak, sinds de eerste dag dat ik het zag (in 2004) was ik verkocht van de kleur.
Als ik me geen csl was gaan halen was dit 100% mijn auto geweest.
(p.s. eigenaar heeft zeker niet onder de 20.000 terug gekregen)
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
- Niels
- Auto: Prius+
Die heeft nog wel meer spul staan zo te zien 

- Tim N
Idd een E30 met dat geweldige stoffen interieur.
-
wel de goede kleuren combo voor een CSL, maar voor dat geld zou ik toch de zwarte CSL in kuwait naar nl halen, die kost 30k met 525 pk supercharged. dan heb je nog meer dan 20k voor belastingen, benzine en onderhoud! (de csl op mp is zonder bpm ook nog)
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Supercharger op een CSL

- Fernando
Minstens 10 zweepslagen als je een originele CSL zo verkloot.... 

- WJ
Spelen jullie dan maar met zweepjes, neem ik die supercharged CSL wel.
-
ik snap het ook niet, je kan het zo weer terug bouwen met een revisie en klaar
voor 20+ k kan je een boel weer veranderen hoor!

-
Yup, meteen een turbo er ook bij!
- Oof
- Auto: Op zoek naar de volgende
Of als het blok in de soep loopt direct een V8 erin.
GTRene copyright.
GTRene copyright.
- m3csl
Een supercharger op een csl
, een beetje zonde van het mooie geluid van de airbox.
Die CSL mag wel eens gepoets worden voor die prijs
, en de airbox klep staat nog open mhhh.

Die CSL mag wel eens gepoets worden voor die prijs

-
Hey dat is een bekende van de M3 photoshoot van Mark Nauta een paar jaar terug

Kerel nam een trailer mee met een E36 M3 GT, deze CSL en die rode E30 M3 en z'n daily E90 M3.
Allemaal in super staat!
- Mathieu
Ja, dat klopt. Die meneer kwam effe zijn verzameling laten zien.
Die CSL was/is
Die CSL was/is

-
Als je zo'n collectie heb is het wel zonde om de topper eruit te verkopen zeg........
-
Hoezo? Hij heeft de E36 toch nog? 

-
E36 is prachtig, maar haalt het nooit bij de tijdloosheid van een E46, en dan helemaal de CSL! 

- Martin van der Zwaard
Ik dacht dat je het over de E30 had......zonde om ze beide weg te doen.
- Tristan
Leuk, maar die prijs is ex BPM. En voor deze vraagprijs staan er nog andere te koop met een lagere km-stand. Dus deze is niet priced to sell.