BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 01 jun 2016, 22:58

Ik flikkerde zojuist op 'n afrit bijna uit m'n stoel zo plakt dat ding op droog man. :tooth:
Het verhaal van hardere demping etc weet ik ook niet of dat de manier is. Ding is al aardig hard natuurlijk. Klank: Een 6 blijft 'n 6:) MPE eronder en doei:)

Maar Focus is ook 'n beest natuurlijk.

Heb nu 300km erop en 't tanklampje brandt al net. Heb al even doorgehaald naar 5500 en m'n zoon zei:
Hij klinkt mooier dan de M4 waar we mee reden en voelt sneller al dan de 1M, beetje M4 niveau.
Ik zei: Dat idee heb ik ook. Ding gaat wel! DCT is adembenemend. Wat past dat bij die motor. En in sport terugschakelen. SNEL! click en meteen toerentellernaald icm tussengas.

Maarja dat vind ik. :df:

Torsie en rammel: Nul, Romo. Retestrak en kwaliteit op de kutste wegen des lands. Wel stug natuurlijk, maar niet oncomfortabel.

MarkS

Bericht door MarkS » 01 jun 2016, 23:09

Snel "inrijden" en ermee naar Zandvoort. :thumbup:

Btw, die foto "en profil" komt hij heel erg mooi en dik op uit.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jun 2016, 07:07

Robin schreef:Ik flikkerde zojuist op 'n afrit bijna uit m'n stoel zo plakt dat ding op droog man. :tooth:
Het verhaal van hardere demping etc weet ik ook niet of dat de manier is. Ding is al aardig hard natuurlijk. Klank: Een 6 blijft 'n 6:) MPE eronder en doei:)

Maar Focus is ook 'n beest natuurlijk.

Heb nu 300km erop en 't tanklampje brandt al net. Heb al even doorgehaald naar 5500 en m'n zoon zei:
Hij klinkt mooier dan de M4 waar we mee reden en voelt sneller al dan de 1M, beetje M4 niveau.
Ik zei: Dat idee heb ik ook. Ding gaat wel! DCT is adembenemend. Wat past dat bij die motor. En in sport terugschakelen. SNEL! click en meteen toerentellernaald icm tussengas.

Maarja dat vind ik. :df:

Torsie en rammel: Nul, Romo. Retestrak en kwaliteit op de kutste wegen des lands. Wel stug natuurlijk, maar niet oncomfortabel.

Ik heb minder snelheid beleving dan in de 1M, ook minder koppelbeleving, minder de trap onder de kont dus, de bak is korter dan de 1M en lijkt daardoor toerengretiger.

Retestrak is ie zeker in de zin geen rol en duik. Ding laat zich waanzinnig makkelijk en mooi en een bocht leggen.

Volgende week inloopbeurtje, en dan trap ik een keer vol los, dan nog maar eens oordelen.

Robin

Bericht door Robin » 02 jun 2016, 07:17

romo schreef: Ik heb minder snelheid beleving dan in de 1M, ook minder koppelbeleving, minder de trap onder de kont dus, de bak is korter dan de 1M en lijkt daardoor toerengretiger.

Retestrak is ie zeker in de zin geen rol en duik. Ding laat zich waanzinnig makkelijk en mooi en een bocht leggen.

Volgende week inloopbeurtje, en dan trap ik een keer vol los, dan nog maar eens oordelen.
Hier exact andersom, in dagelijks dus tussen 2000-3500rpm is 't minimaal de 1M de kracht komt er dik in, niet on off zoals de 1M dat bij 2000 had, het is er al. Als 'n 6 liter motor atmosferisch. En echt 'n duw in je rug hoor. Niet minder dan de 1M.

Over inloopbeurt. Ik denk dat je dan de launchcontrol en smokey burnout hebt(qua electronica geeft die dan vrij), trappen mag al wel , aldus de geleerden. In sport+ had ik in z'n 2 al 'n smooth driftje op droog asfalt.

Verder, in z'n 2 volgas vanaf onderuit is echt 'tractieprobleem' op droog asfalt en dan op 'n manier wat de 1M op nieuwe P Zeros 265 niet eens zo had.

Maarja, ik beschrijf wat ik beleef, en daarbij komt ook dat de DCT dus echt weergaloos en snel is en reageert in sport en sportplus, als 'n videogame, niks geen delay.

Vol remmend de bocht in vanaf 150kmh afrit knijpend af. Zo strak.

Kortom, niks te klagen, integendeel. Prima kar hoor, en dat na 'n ook weergaloze 1M.

:coffee:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jun 2016, 07:34

Ik klaag niet, ik constateer :lol:

WOT heb ik nog niet gedaan, mag niet, RTFM :tooth:

Auto is veel verfijnder dan de 1M, daar zal het aan liggen, dat de M2 sneller is geven alle cijfers wel aan, maar qua beleving vind ik dat (nog) niet zo.

Auto rev matching geeft zelfde beleving als DKG/PDK

Daarom vind ik het ook meer een AG kar dan een M. (verfijnde M2 karakter tov ruwe 1M diamant)

Robin

Bericht door Robin » 02 jun 2016, 07:38

@André, over die regeneratie heen en weer te stuiteren onderin de toerenteller: uitzetten via MENU - INSTELLINGEN - CONTROL DISPLAY en dan de bovenste uitvinken.

Macboy had dat een maand geleden al even gemeld.

Romo, wat mag niet?:) Ik ken de inrijprocedure en wat ze schrijven, maar daar kun je wel ruim mee omgaan.

Snelheidsbeleving(die meer 'is' dan de 1M subjectief) ligt ook aan DCT icm open kleppen in de uitlaat beetje natuurlijk(bij mij), maar 'n duw in de rug is er en niet zo'n beetje ook. Ik kan 't niet anders formuleren sorry.

AG kar, zoals ik 'm heb: Nooit van z'n levensdagen imho...plakkend op 't asfalt, kont via 't lsd zwiepend en die kracht en sound. Echt niet Romo.

k33z

Bericht door k33z » 02 jun 2016, 07:59

Prachtig om te lezen allemaal, lijkt me een geweldige machine.

Veel plezier ermee Robin en we lezen de daadwerkelijke bevindingen wel over een jaartje :)

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 02 jun 2016, 08:16

@Kees:
LOL. Er was hier wat geneuzel de laatste maanden betr hoe non M deze kar was verworden, dat de DCT niet goed schakelt. Dat mag een ieder vinden en neertypen. Ik zie dat nu(na 't rijden) niet zo. Integendeel. Ik had me door 't geneuzel 'op 't ergste voorbereid'. En dat viel me dus 100% mee. Als je 't zo bekijkt is dat geneuzel dus toch nog ergens goed voor geweest. :P Maar de comments(positief /negatief) neem ik de laatste tijd maar voor kennisgeving aan. Ik rij er dagelijks mee en hard(er) dan Romo, blijkt:)

Maar goed als jij mijn verhaal ook voor kennisgeving aanneemt is dat ook prima toch?
Maar het verhaal van Romo kan ik me(buiten wat wissewasjes) totaal niet in vinden. Maarja ieder z'n ding.

:beer:

k33z

Bericht door k33z » 02 jun 2016, 08:19

Vind het heerlijk om te lezen. Iemand die zo enthousiast is over een aankoop kan ik altijd waarderen. Heb dat zelf ook altijd wel. En dan na een tijdje zie je ook de kleine nadelen, net als een nieuwe vriendin zeg maar :)

dvh

Bericht door dvh » 02 jun 2016, 08:21

Blij om te lezen dat er tenminste nog iemand enthousiast is na de aanschaf van zijn M2 :*-)

Robin

Bericht door Robin » 02 jun 2016, 08:23

k33z schreef:Vind het heerlijk om te lezen. Iemand die zo enthousiast is over een aankoop kan ik altijd waarderen. Heb dat zelf ook altijd wel. En dan na een tijdje zie je ook de kleine nadelen, net als een nieuwe vriendin zeg maar :)
Ik heb 'n waslijst met kleine nadelen en die wordt langer, maar dat heeft weinig met de M rijbeleving te maken, meer praktisch:)

Wil je perfectie? 718 Boxster.

OK dat was er eentje onder de gordel. Sorry. :hot:
Laatst gewijzigd door Robin op 02 jun 2016, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS

Bericht door ErikS » 02 jun 2016, 08:24

Snelheidsbeleving(die meer 'is' dan de 1M subjectief) ligt ook aan DCT icm open kleppen in de uitlaat beetje natuurlijk(bij mij), maar 'n duw in de rug is er en niet zo'n beetje ook. Ik kan 't niet anders formuleren sorry.
Ik denk dat dit vooral het grote verschil maakt.
DCT is gewoon retesnel, en geluid geeft meer beleving.

Daarbij komt dat Romo al even niet meer met een 1M heeft gereden, en Robin 'm dezelfde dag heeft ingeleverd. Bij Romo zit er nog een Porschie en een 116 dinges tussendoor. Dan zit 'ie misschien ook wel wat minder in je hoofd.

Robin

Bericht door Robin » 02 jun 2016, 08:28

ErikS schreef:
Ik denk dat dit vooral het grote verschil maakt.
DCT is gewoon retesnel, en geluid geeft meer beleving.

Daarbij komt dat Romo al even niet meer met een 1M heeft gereden, en Robin 'm dezelfde dag heeft ingeleverd. Bij Romo zit er nog een Porschie en een 116 dinges tussendoor. Dan zit 'ie misschien ook wel wat minder in je hoofd.

Mwoah, goed verhaal, ja ik ben maandagavond nog even wezen gassen met de 1M, di ochtend rij ik de 1M naar m'n dealer en stap 1 op 1 in de M2 en rij weg. En gisteravond al wat hard(er) gereden.

Let wel 1M is weergaloos natuurlijk, één op één is de M2 misschien niet de zoon van, maar wel het stuk nageboorte :lol: geciviliceerde neef(not als je de kleppen in de MPE open hebt, gewoon aso, machtig)

romo

Bericht door romo » 02 jun 2016, 10:49

Het is van mij niet negatief bedoeld!

Meer hoe ik het ervaar, dit tov de 1M

Vergelijken heeft geen zin verder, knallen met de M2 en verder................ :df:

De koning is dood, leve de koning.............

RVV

Bericht door RVV » 02 jun 2016, 11:02

Mooie verhalen! Misschien eens wat go pro filmpjes tussen de 1M, M2, M2 DCT en de Focus.. Sprintjes van 100-200 dan kan al het subjectieve gevoel worden uitgesloten qua snelheidsbeleving.

Robin

Bericht door Robin » 02 jun 2016, 11:42

Rico dat zou geweldig zijn inderdaad. Alle subjectiviteit, meningen en 'van horen zeggen' meteen de mond snoeren(waar 't net/fora voor 90% mee wordt gevuld)

:blink:

of....

:coffee:

Vraagje tussendoor:
Lambo of Ferrari.

Nu zeggen.

:P

Tim N

Bericht door Tim N » 02 jun 2016, 12:05

Spritje DCT vs HB zou gaaf zijn, vroegere tijden herleven zoals E39M5 vs E36M3 sprints etc :df:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 jun 2016, 12:45

Wie belt er alvast met de politieheli! :tooth:

RVV

Bericht door RVV » 02 jun 2016, 12:49

Ferrari :D

Erik K.

Bericht door Erik K. » 02 jun 2016, 13:11

Tim N schreef:Spritje DCT vs HB zou gaaf zijn, vroegere tijden herleven zoals E39M5 vs E36M3 sprints etc :df:
Dergelijke sprints staan op de agenda :hosanna:

Snipe

Bericht door Snipe » 02 jun 2016, 13:44

k33z schreef:Vind het heerlijk om te lezen. Iemand die zo enthousiast is over een aankoop kan ik altijd waarderen. Heb dat zelf ook altijd wel. En dan na een tijdje zie je ook de kleine nadelen, net als een nieuwe vriendin zeg maar :)
Dat is bij jou ook een aankoop? :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 jun 2016, 14:05

Bij jou iig niet :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 02 jun 2016, 15:19

Anyway, knal ik zojuist redelijk hard rotonde Joure (alles open) af naar Hv en wil iets aan de iDrive instellingen veranderen, dus pak het BP station parking wat na een 500m komt, ik rij die pareerplaats op: ploffend en bangend terugschakelend parkeer ik achter 'n terreinwagen met trailer en cargo. Komen daar 2 koppies achter vandaan met de bekende zwart geel reflecterende uniformen.(donkergrijze Golf nieuwste model incognito) Ze keken wat langer streng naar mij en gingen weer verder met 'n bon uitschrijven ofzo. Ik deed also m'n neus bloedde :tooth:

En zette 'm in comfort, DCT in de drive en de uitlaat op gesloten. En zo reed ik 2 min later lafjes weg, ze keken niet meer naar me om.

:hot:
Laatst gewijzigd door Robin op 02 jun 2016, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 02 jun 2016, 15:21

Was anders een mooi moment geweest om de burnout functie te testen. :df:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 02 jun 2016, 15:23

Ben wel benieuwd hoe die M3 van jou zich houdt tegen een M2 Erik!

Plaats reactie