BMW M2
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Re: BMW M2
Blauw is wel een dikke kleur voor die auto. Maar wat is de M2 een 'vetzak' geworden vergeleken met het bommetje wat de 1M is.
- GTRene
mooie foto Robin, gave bak.
- Joy
Iets meer aandacht voor de M2. 

- Bijlagen
-
- 03106A54-78D5-4642-AC9B-922CFF89B36F_zpsmxfytjmd.jpg (204.17 KiB) 2399 keer bekeken
-
Kennis van mij heeft geen performance uitlaat maar heeft de eindstukken vervangen. Zitten er perfect onder en steken niet te ver uit naar achteren.

- Leen
Gefeliciteerd Robin !
voor mij nog 5 maandjes .........
voor mij nog 5 maandjes .........
- Tim N
Diffusor glans gespoten staat ook mooi Andre, steken de MPE stukken verder uit?
-
Ja die is inderdaad glans gespoten. Ja die MPE steken verder uit achter de bumper.
Ik rij met standaard uitlaat. Ik moet zeggen dat ik niet meer geluid wens. Het is wat mij betreft de sweetspot zo. Sportief maar niet overdreven.
Ik rij met standaard uitlaat. Ik moet zeggen dat ik niet meer geluid wens. Het is wat mij betreft de sweetspot zo. Sportief maar niet overdreven.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+1Andre schreef:Ja die is inderdaad glans gespoten. Ja die MPE steken verder uit achter de bumper.
Het ding is luid zat IMHO
En de HK stereo sucks big time, dan maar standaard uitlaatgeluid
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooie aan de MPE is dat ie zeer mild is met kleppen dicht en extreem bij kleppen open. Te gek zo mooi. Echt de leukste optie die je kunt wensen, maar da's imho.
Het ziet er in mijnogen nog eens mooier uit met die bak en die ti tips. En het is niet alleen de silencer en tips het is 'n complete uitlaat met aftakking. Maar ieder het zijne...

Het ziet er in mijnogen nog eens mooier uit met die bak en die ti tips. En het is niet alleen de silencer en tips het is 'n complete uitlaat met aftakking. Maar ieder het zijne...
- Riceaux
Mee eens. Maar heb het idee dat het grotendeels optisch komt door de velgen. Performance uitlaat ziet er super uit!matthyssie schreef:Blauw is wel een dikke kleur voor die auto. Maar wat is de M2 een 'vetzak' geworden vergeleken met het bommetje wat de 1M is.
-
Optisch, het zal. Vetzak(ook qua rijden) is ie voor mij niet. Het is anders, hij betrekt je op 'n andere manier. Dit is 2016. Ding ligt retestrak. Echt te gek. Besturing is wel vager, maar in Sport weer massief...
Radio/tuner is inderdaad niet best voor H&K. Maar heb wat ermee gespeeld en de muziek op de HD (overgezet) klonk gewoon goed. Ben er enorm tevreden mee totnutoe: DCT gaat al heel lekker, motor voelt nu al dik bij de les(heb max 4000 halfgas gegeven) . Ik zie dingen waarschijnlijk anders, maar ik kan even geen dikke manco's vinden(tov de 1M die ook z'n flaws had, en die raceriger voelde meteen, bonkiger/stuiteriger, maar echt directer? Weetniet)
Vetzakje

oh ja dikke MANCO: Kaartenbakken in portier(bestuurder doh) is verdeeld in 4 dwarse vakjes ofzo. Passen geen papieren documenten in lengterichting(A4 vergunning voor waar ik parkeer) meer in, moet je vouwen, klungelen...
Nou dat was 't wel weer.
Radio/tuner is inderdaad niet best voor H&K. Maar heb wat ermee gespeeld en de muziek op de HD (overgezet) klonk gewoon goed. Ben er enorm tevreden mee totnutoe: DCT gaat al heel lekker, motor voelt nu al dik bij de les(heb max 4000 halfgas gegeven) . Ik zie dingen waarschijnlijk anders, maar ik kan even geen dikke manco's vinden(tov de 1M die ook z'n flaws had, en die raceriger voelde meteen, bonkiger/stuiteriger, maar echt directer? Weetniet)
Vetzakje

oh ja dikke MANCO: Kaartenbakken in portier(bestuurder doh) is verdeeld in 4 dwarse vakjes ofzo. Passen geen papieren documenten in lengterichting(A4 vergunning voor waar ik parkeer) meer in, moet je vouwen, klungelen...
Nou dat was 't wel weer.
-
Hij moet wel lager tis bijna een x5:)
Ik ga er een eibach pro kit onder doen. Beviel ook zeer goed onder de 1m
- Will F.
Het zijn niet dezelfde eindstukken als die van op de MPE van Robin, wel mooi. Is het oem/ m performance of weet je het merk? Ik vind het ook wel mooi als de binnenste net wat verder uitsteken zoals op de mpe, beetje als op oude klassiekers.Andre schreef:Kennis van mij heeft geen performance uitlaat maar heeft de eindstukken vervangen. Zitten er perfect onder en steken niet te ver uit naar achteren.
-
Ti of CF tips passen niet één op één als stuk op de stock uiteinden is mij verteld op 'n Duits forum van 'n BMW AG semi intern figuur... dit van de andere blauwe foto van Andre is bespoke. Will, ook heel mooi inderdaad.
- tomgtr
Ik zag gister een X5M in zelfde kleur? Kan dat? Was in elke geval zelfde sort kleur en stond prachtig op X5!! Nog foto van gemaakt maar met zon recht voor me zie je er geen klap van.
-
- Auto: M3P, 130i
Dikke kar Robin. Uitlaat ziet er top uit. Kan je nog eens een filmpje schieten?
Ga je nog wat aan de reflectoren doen in de achterbumper? Kan je die er makkelijk uit wippen?

Ga je nog wat aan de reflectoren doen in de achterbumper? Kan je die er makkelijk uit wippen?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef:Hij moet wel lager tis bijna een x5:)
Normaliter vaak eens, maar nu even niet

Kar staat waanzinnig mooi op de poten, zowel qua hoogte als qua spoorbreedte, beste standaard uitvoering ooit op een M IMHO
Op Bimmerpost hebben ze een IND versie ook lager gelegd, het ziet echt niet uit, als of ie door het landingsgestel gezakt is.
Nee, standaard is top, mooie symmetrische boog tussen wiel en wielkast, spacers overbodig, precies zoals ik het wil. Voordeel is ook de mooie grondspeling, 0 (NUL) schrapers tot nog toe, reeds over beste ski schansen gereden

- romo
Op ruwe ondergrond vind ik hem wat aan de harde kant overigens, het bonkt best door in het interieur !
Volgens mij zit er toch ook wel wat torsie in het chassis, ik hoor het zijraam aansluiting zoeken op gatenkaas straten, FWIW
Glad asfalt , top!
Volgens mij zit er toch ook wel wat torsie in het chassis, ik hoor het zijraam aansluiting zoeken op gatenkaas straten, FWIW
Glad asfalt , top!
-
Ik denk dat komt doordat jou auto gebruikt is voor demo ritten in Barcelona:)
Die van IND is inderdaad te laag. Hij moet 1.5 a 2 cm zakken meer niet.
Die van IND is inderdaad te laag. Hij moet 1.5 a 2 cm zakken meer niet.
-
LOL, ja dik 1cm kan dan misschien, maar ik zit hier ook met die verdomde verkeersheuvels en wat Romo zegt hij staat superdik op de poten.
Indo: Dat komt misschien later wel(eens?)
Verder overal hier in de omgeving met de allerbelabberdste half zandwegen/opgemaakt asfalt/lappen en 80kmh klinkerwegen met bolling gereden. 'Stil' , geen torsie en geen rammel. Geen 7er niveau lol, maar wel beter dan 1M(niet dat dat me boeide, maar die was wel knalhard stuiterig)
Indo: Dat komt misschien later wel(eens?)
Verder overal hier in de omgeving met de allerbelabberdste half zandwegen/opgemaakt asfalt/lappen en 80kmh klinkerwegen met bolling gereden. 'Stil' , geen torsie en geen rammel. Geen 7er niveau lol, maar wel beter dan 1M(niet dat dat me boeide, maar die was wel knalhard stuiterig)
-
Run Flats toch die Michelins PSS?romo schreef:Op ruwe ondergrond vind ik hem wat aan de harde kant overigens, het bonkt best door in het interieur !
Glad asfalt , top!
- Downforce Hans
Ik zou snel andere wielen kopen als ik jou was want deze zien er niet uit, Sorry........ 

- dvh
Joy schreef:Iets meer aandacht voor de M2.
Dik ding Robin.
Op deze foto komt de lijn er goed uit
- romo
Jussi schreef:Run Flats toch die Michelins PSS?romo schreef:Op ruwe ondergrond vind ik hem wat aan de harde kant overigens, het bonkt best door in het interieur !
Glad asfalt , top!
///M`s staan niet op RFT`s !
- romo
http://www.telegraaf.nl/autovisie/25910 ... _RS__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet geheel mee eens, maar wat weet ik er van
-Stuurhuis is zeer snel, zeer precies, wellicht minder gevoel tov de HPS, maar strak sturen doet ie!
-Rol gedrag?? Nog nooit een M gereden die zo weinig rolt en duikt, het lijkt heel erg op de JRZ RS1 set ( geen rol en duik) zij het dat ik die op lage snelheid verfijnder vond dan het M2 onderstel.
Beide komen voor dagelijks comfort in geen velden of wegen mee vergeleken met het PASM onderstel van de GTS, das qua niveau een paar klasses hoger!
Hardheid mogelijk door;
Niet geheel mee eens, maar wat weet ik er van

-Stuurhuis is zeer snel, zeer precies, wellicht minder gevoel tov de HPS, maar strak sturen doet ie!
-Rol gedrag?? Nog nooit een M gereden die zo weinig rolt en duikt, het lijkt heel erg op de JRZ RS1 set ( geen rol en duik) zij het dat ik die op lage snelheid verfijnder vond dan het M2 onderstel.
Beide komen voor dagelijks comfort in geen velden of wegen mee vergeleken met het PASM onderstel van de GTS, das qua niveau een paar klasses hoger!
Hardheid mogelijk door;
Suspension / Chassis:
Lightweight aluminum front and rear axles of the BMW M3 and M4
Aluminum suspension struts and tubular anti-roll bar
Play-free ball joints ensure precise wheel location
Stiffening plate in underbody provides additional bolted connection between the axle subframe and the body sills
Forces passing through suspension are transmitted directly via special elastomer bearings
Control arms and wheel carriers made from forged aluminum
Rear axle subframe bolted directly to body