Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Die Stinger in die QP is wel goed weggewerkt zeg! Dat is een iventief iemand geweest.
- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Er zijn 7 "Nederlandse" land uitvoeringen gemaakt waarvan 3 gele. Nummer 26 (ik heb 27GTRene schreef: trouwens niet geweten (denk ik) dat er origineel een gele is geleverd in NL, ik dacht alleen 2 zwarte S54 M coupe's

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
hoeveel S54 M coupe's zijn er nu in NL, dus incl de imports, die 7 totaal?
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Dat klopt, deze auto heeft eerst bij BMW Nederland in de showroom gestaan.Niels schreef:Er zijn 7 "Nederlandse" land uitvoeringen gemaakt waarvan 3 gele. Nummer 26 (ik heb 27GTRene schreef: trouwens niet geweten (denk ik) dat er origineel een gele is geleverd in NL, ik dacht alleen 2 zwarte S54 M coupe's), nummer 41 uit de advertentie en nummer 215 die naar Duitsland is gegaan. Bouw datum van #41 is 8 mei 2001 dus hij is wel wat overjarig maar dat terzijde.
- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Joost bedankt!
Wat een gaaf hok
Moet wel even overleggen, het is de bedoeling dat 'ie de daily gaat vervangen en het moet dus zeker zijn dat 'ie op NL kenteken kan komen.
Ondr de E92 zitten ook al Alleggerita's, ik zat me toevallig pas af te vragen of die onder de E36 zouden staan/passen...
Wat een gaaf hok
Moet wel even overleggen, het is de bedoeling dat 'ie de daily gaat vervangen en het moet dus zeker zijn dat 'ie op NL kenteken kan komen.
Ondr de E92 zitten ook al Alleggerita's, ik zat me toevallig pas af te vragen of die onder de E36 zouden staan/passen...
Joost schreef:
@PjV, is dit niet iets voor je dan
EDIT: krijg de link op 1 of andere vage reden niet geplaatst.
RHD E36 M3 GT op kapaza.be, advertentienummer: 66523674
KW Clubsport
H&R 20mm spacers (voor)
H&R ARB (V&A)
Strut brace (BMW Motorsport front/Wiechers rear)
KW droplinks
Powerflex bush-set meegeleverd
Rogue Engineering top mounts (A)
Switched 3.2 top-mounts (voor => wordt vervangen door camberplates)
Geo: -2.5°(V)/-2(R), 0.5 toe-out(V)
305pk-354Nm
"Dave f" Induction Kit
Rogue Engineering short shifter
Supersprint de-cat
Cat-back made to order @ BFR
Stoptech ST40 Big Brake Kit
Eindless brakepads (Volledig nieuw)
O.Z. Allegerita-velgen (6,9kg/stuk)
Stripped-out
GT3-carbon bucket seats
Carbonfibre door cards
L-Tec Harnesses
OMP-Corsica steering wheel
Wiechers rollcage BRG-painted
Gurney-flap
Nieuw sper, 25%
Verstevigd subframe
Extra's:
Set winterwielen + banden
Set Powerflex bushes voor het onderstel
Zitten een hoop dure onderdelen op, en RHD is voor jou ook geen probleem toch? Prijs is nu al best scherp. Met een beetje onderhandelen misschien nog wel wat scherper te krijgen.
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Een E92 omruilen voor een E36...............
Nee........
Nee........

- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Is deze nu al in waarde in het stijgen? Dacht dat ie voor onder de 19k te koop stond....
http://link.marktplaats.nl/591256361
http://link.marktplaats.nl/591256361
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Doe maar een E46 M3. Gekkenwerk.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Er is een verschil tussen wat "men" vraagt en "men" betaalt 

- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Geen idee exact. Zo ver bekend zijn er twee NL-ers naar D gegaan. Ook is er een S54 total loss gegaan in NL, die eigenaar kocht de zwarte met 60dkm die een half jaar geleden (?) voor 25K te koop stond. Die wilde per se zo'n ding weer dus die was echt aan het wachten tot er weer eentje te koop kwam. Ik gok dat er niet meer dan 10 in NL zijn.GTRene schreef:hoeveel S54 M coupe's zijn er nu in NL, dus incl de imports, die 7 totaal?
Het aantal gebouwde exemplaren in de advertentie klopt igg niet. LHD EU spec zijn er 269 gebouwd waarvan er 60 naar Japan zijn gegaan. Twee zijn sowieso total loss en drie uit de voor serie zijn vernietigd. Er rijden dus nog zo'n 200 rond. Zo ver ik weet zijn er ongeveer 175 RHD EU spec gebouwd maar daar heb ik geen exacte gegevens over.
- Arthur
- Berichten: 43163
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Goede koop gedaan, Niels!
- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Zeker, al kun je die van mij niet vergelijken met een originele NL in originele staat met nog minder kilometers. Deze is wel een stuk braver dan die van mij natuurlijk en dat brute zou ik persoonlijk niet (helemaal) willen missen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
zou ik ook niet willen, die van Niels heeft net dat beetje extra, het toefje op je cake
als ik ooit zoiets (S54 M coupe) weer zou kopen ging der ook meteen weer de scherpe schrick nokkenassen in en de chiptuning zodat je die ongeveer 600rpm er ook weer bij krijgt en de extra powerrr.

als ik ooit zoiets (S54 M coupe) weer zou kopen ging der ook meteen weer de scherpe schrick nokkenassen in en de chiptuning zodat je die ongeveer 600rpm er ook weer bij krijgt en de extra powerrr.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik dacht dat een GT altijd een LHD auto was. Engelse GT´s hebben namelijk allemaal LHD. En nummer 26 van de 50??. Houd dat in dat de indiviual de limited editon van de al limited edition GT is?? Daar zijn er iets van 350 van gebouwd toch??
Snap het niet helemaal meer.
Snap het niet helemaal meer.
PjV schreef:Joost bedankt!
Wat een gaaf hok![]()
Moet wel even overleggen, het is de bedoeling dat 'ie de daily gaat vervangen en het moet dus zeker zijn dat 'ie op NL kenteken kan komen.
Ondr de E92 zitten ook al Alleggerita's, ik zat me toevallig pas af te vragen of die onder de E36 zouden staan/passen...Joost schreef:
@PjV, is dit niet iets voor je dan
EDIT: krijg de link op 1 of andere vage reden niet geplaatst.
RHD E36 M3 GT op kapaza.be, advertentienummer: 66523674
KW Clubsport
H&R 20mm spacers (voor)
H&R ARB (V&A)
Strut brace (BMW Motorsport front/Wiechers rear)
KW droplinks
Powerflex bush-set meegeleverd
Rogue Engineering top mounts (A)
Switched 3.2 top-mounts (voor => wordt vervangen door camberplates)
Geo: -2.5°(V)/-2(R), 0.5 toe-out(V)
305pk-354Nm
"Dave f" Induction Kit
Rogue Engineering short shifter
Supersprint de-cat
Cat-back made to order @ BFR
Stoptech ST40 Big Brake Kit
Eindless brakepads (Volledig nieuw)
O.Z. Allegerita-velgen (6,9kg/stuk)
Stripped-out
GT3-carbon bucket seats
Carbonfibre door cards
L-Tec Harnesses
OMP-Corsica steering wheel
Wiechers rollcage BRG-painted
Gurney-flap
Nieuw sper, 25%
Verstevigd subframe
Extra's:
Set winterwielen + banden
Set Powerflex bushes voor het onderstel
Zitten een hoop dure onderdelen op, en RHD is voor jou ook geen probleem toch? Prijs is nu al best scherp. Met een beetje onderhandelen misschien nog wel wat scherper te krijgen.
-
- Berichten: 1962
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik heb het net niet bij elkaar gespaard.... Maar anders...
Leuke op Pistonheads:
BMW M3 V10 GTR - 200+MPH Naturally Aspirated 545bhp Road Car. (2001)
This car has essentially ruled my life for the past five years. The V10 conversion has taken nearly two years, and over £55,000 to complete using the best parts, and one of the best fabrication companies in the UK.
It has taken more patience to finish than most people could ever imagine having. There is a reason why many people have attempted to do this before, and only a handful of cars like this actually exist worldwide.
The car is my road car. It's what I drive every day to work and back. It's what I go and get the shopping in, and it's occasionally used to take three friends to the Nurburgring in in comfort, then do laps, then drive home.
The concept behind the build was to retain the character of a true M car and build a naturally aspirated BMW that's as fast as a Porsche GT2, whilst still retaining daily driver practicality.
The result is nothing short of incredible. It is 545bhp (proven on a dyno) and with the right driver could out perform almost any road car out there. Also as a nice bonus, with it's electronically variable exhaust, it can either sound just sporty, or like a 90's Formula 1 car.
Check out this flyby video at the Nurburgring GP circuit for a sample of the noise:http://youtu.be/bprqXly5Dzw
As a road and occasional track car it's incredible. As a full track car it would require not much more than a cage and a diet to get some very serious lap times.
Serious enquirers please contact me to discuss price and any further details - Dreamers please dream on. This car owes me a huge amount. I'm not kidding myself that I'm going to get my money back on it. But equally I'm not going to sell it for pence. This is a one off car that would cost £80,000 to replicate.
Inclusion of the registration mark V1TEN can be negotiated.


http://classifieds.pistonheads.com/clas ... car/759661
Leuke op Pistonheads:
BMW M3 V10 GTR - 200+MPH Naturally Aspirated 545bhp Road Car. (2001)
This car has essentially ruled my life for the past five years. The V10 conversion has taken nearly two years, and over £55,000 to complete using the best parts, and one of the best fabrication companies in the UK.
It has taken more patience to finish than most people could ever imagine having. There is a reason why many people have attempted to do this before, and only a handful of cars like this actually exist worldwide.
The car is my road car. It's what I drive every day to work and back. It's what I go and get the shopping in, and it's occasionally used to take three friends to the Nurburgring in in comfort, then do laps, then drive home.
The concept behind the build was to retain the character of a true M car and build a naturally aspirated BMW that's as fast as a Porsche GT2, whilst still retaining daily driver practicality.
The result is nothing short of incredible. It is 545bhp (proven on a dyno) and with the right driver could out perform almost any road car out there. Also as a nice bonus, with it's electronically variable exhaust, it can either sound just sporty, or like a 90's Formula 1 car.
Check out this flyby video at the Nurburgring GP circuit for a sample of the noise:http://youtu.be/bprqXly5Dzw
As a road and occasional track car it's incredible. As a full track car it would require not much more than a cage and a diet to get some very serious lap times.
Serious enquirers please contact me to discuss price and any further details - Dreamers please dream on. This car owes me a huge amount. I'm not kidding myself that I'm going to get my money back on it. But equally I'm not going to sell it for pence. This is a one off car that would cost £80,000 to replicate.
Inclusion of the registration mark V1TEN can be negotiated.
http://classifieds.pistonheads.com/clas ... car/759661
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Misschien wil die wel ruilen tegen René zijn auto 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
what can I say....euh>> 
@Ruben, ik ben meer een V8 man qua geluid e.d.
V10 vind ik wel gaaf dat wel, maar dan meer als een soort surprise car...
doch liever een V8 met dat vermogen ook ivm gewicht in de neus bv.

@Ruben, ik ben meer een V8 man qua geluid e.d.
V10 vind ik wel gaaf dat wel, maar dan meer als een soort surprise car...
doch liever een V8 met dat vermogen ook ivm gewicht in de neus bv.
Laatst gewijzigd door GTRene op 21 sep 2012, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Volgens wikipedia:Reind schreef:Ik dacht dat een GT altijd een LHD auto was. Engelse GT´s hebben namelijk allemaal LHD. En nummer 26 van de 50??. Houd dat in dat de indiviual de limited editon van de al limited edition GT is?? Daar zijn er iets van 350 van gebouwd toch??
Snap het niet helemaal meer.
M3 GT
1995 BMW M3 GT Individual
The M3 GT Coupe was a limited-edition mainland Europe only edition of which 356 were made, 50 further M3 GT Individuals were made in right-hand drive for the UK market. All were built in 1995.
Famous for being British Racing Green with a Mexico Green interior – a peculiar choice when the traditional German national racing colours were white with red numbers.
The BMW M3 GT was a homologation series special built to allow the E36 M3 to compete in the FIA-GT class II, IMSA GT and international longdistance races.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Echt wel.
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
idd, lijkt er goed uit te zien en best een fraaie kleur.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
In een iets minder bijzondere kleur wellicht, maar wel wat schappelijker geprijsd:
http://vanderbijautos.nl/index.php?p=aanbod&obJ=339
http://vanderbijautos.nl/index.php?p=aanbod&obJ=339
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Stond een klein maandje terug in Volkel voor 'n paar mille minder. Net apparaat, maar 't flexibele deel van de uitlaat was door (er zat uitlaat gum ingepropt maar dat helpt niks), de oliekoeler hing er los onder, de radiateur begon aardig uit te zakken en de remschijven achter waren redelijk ver op. Auto is al eens over gespoten; linksachter heeft hij een tik gehad die niet super mooi gemaakt is (rekening zit erbij). Mooi pak papier aan rekeningen aanwezig (hoofdzakelijk Belgische dealer), plus boekjes. Blok liep verder mooi stil en was droog. Verder niet mee gereden: ik werd er niet hebberig van.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Geen airco.....
Snap niet dat je ooit een nieuwe M3 koopt zonder airco. Ook al wordt een M3 gezien als een "raceauto" een airco hoort er gewoon op naar mijn idee.
Snap niet dat je ooit een nieuwe M3 koopt zonder airco. Ook al wordt een M3 gezien als een "raceauto" een airco hoort er gewoon op naar mijn idee.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 1 gast