Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- Ravin ///M
Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden
Belachelijk uberhaupt dat je BTW betaalt over arbeidsuren. Over diezelfde arbeid betaalt de werknemer inkomstenbelasting.
-
ErikS
Inderdaad Ravin, te gek voor woorden.
Maar arbeidsuren ken ook heel wat schelen op een heel nieuw te bouwen huis.......
Balen dat het alleen voor oudere huizen is zeg, bah!
Maar arbeidsuren ken ook heel wat schelen op een heel nieuw te bouwen huis.......
Balen dat het alleen voor oudere huizen is zeg, bah!
- Niels
- Auto: Prius+
Ach ja je betaalt ook BPM op een auto waar BPM op zit, BTW over je invoerbelasting of net andersom, belasting over een erfenis waarover reeds belasting is betaald.....noem het maar op. En dan hebben ze nog geld tekort 
What's new....
What's new....
- Sjoerd MP BMW
Hypotheek bij buitenlandse bank nemen!?Hans R schreef:Banken maken prijsafspraken over de hypotheek rente!!
Toevallig had ik het er gister over met een vertegenwoordiger (ik zit in de woninginrichting en er stukken minder huizen verkocht) over dat de banken prijsafspraken maken, je mag 5% rente betalen terwijl zij het lenen van de nederlandse bank voor 1% !!!! Dit gaat 5x over de kop!! Dat moet ik eens doen met mijn vloeren etc..![]()
- Dennis Cavallino
Ja in IJsland zeker?
- Maus335i
BTW over accijnsNiels schreef:Ach ja je betaalt ook BPM op een auto waar BPM op zit, BTW over je invoerbelasting of net andersom, belasting over een erfenis waarover reeds belasting is betaald.....noem het maar op. En dan hebben ze nog geld tekort
What's new....
Nederland is als je het mij vraagt niet minder "failliet" dan de PIGS landen. Voor ontslagen verzinnen we een "tijdelijke WW deeltijduitkering" en de mensen die echt niet meer aan het werk kunnen zetten we gewoon aan het werk bij de overheid. Lekker kunstmatig die werkloosheidcijfers laag houden.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zo, daar kunnen we het weer mee doen.................
http://www.nu.nl/economie/2347714/euro- ... -niet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/economie/2347714/euro- ... -niet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- SteV6
Even opgraven:
Ik denk dat de financiële situatie en de koppigheid van de Griekse bevolking wel eens veel duurder kunnen worden dan de hele crisis van 2008 ...
Uit de Euro kunnen ze niet. Banken hebben er voor gigantische bedragen aan (staats)leningen uitstaan. Wat is goedkoper? Belastingeld indirekt (via Griekenland dus) via het Europesche noodfonds in die banken stoppen? Of Griekenland aan hun lot overlaten en de verliezen van de banken nationaal compenseren?
Ik denk dat de financiële situatie en de koppigheid van de Griekse bevolking wel eens veel duurder kunnen worden dan de hele crisis van 2008 ...
Uit de Euro kunnen ze niet. Banken hebben er voor gigantische bedragen aan (staats)leningen uitstaan. Wat is goedkoper? Belastingeld indirekt (via Griekenland dus) via het Europesche noodfonds in die banken stoppen? Of Griekenland aan hun lot overlaten en de verliezen van de banken nationaal compenseren?
- PD power
Verlies nemen en afscheid nemen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
zo 15 mei 2011, 17:32 Obama: verhogen schuldenplafond noodzaak WASHINGTON (AFN) - Het verhogen van het schuldenplafond van de Verenigde Staten is absoluut noodzakelijk. Dat benadrukte president Barack Obama zondag tijdens een interview op de Amerikaanse televisiezender CBS.
Wanneer de maximale limiet voor de nationale staatsschuld niet verder wordt verhoogd, kan het land volgens de president in een zwaardere recessie en financiële crisis terechtkomen dan in 2008 en 2009. ,,Wanneer investeerders wereldwijd het vertrouwen in en de kredietwaardigheid van de Verenigde Staten verliezen, kan het hele financiële systeem ontwarren'', aldus Obama.
Ook minister van Financiën Timothy Geithner deed een duit in het zakje. Hij waarschuwde voor ,,catastofale gevolgen'' en onherroepelijke schade voor de economie.
Maximale limiet staatsschuld
De maximale limiet voor de Amerikaanse staatsschuld bedraagt nu 14,29 biljoen dollar (ruim 10.000 miljard euro). Naar verwachting wordt deze duizelingwekkende grens maandag bereikt.
Wanneer de limiet wordt bereikt, kan het land niet meer naar de obligatiemarkten om geld op te halen. Het Amerikaanse ministerie van Financiën heeft inmiddels aangegeven tot begin augustus de rekeningen te kunnen betalen met behulp van andere financieringsbronnen.
Het Amerikaanse Congres en het Witte Huis voeren al tijden een felle discussie over het verhogen van het schuldenplafond. De Republikeinen, met een meerderheid in het Congres, eisen zware bezuinigingen op de overheidsuitgaven in ruil voor hun steun aan het plan.
Tja, hoe lang zullen de VS en de EU het nog volhouden......................??
Wanneer de maximale limiet voor de nationale staatsschuld niet verder wordt verhoogd, kan het land volgens de president in een zwaardere recessie en financiële crisis terechtkomen dan in 2008 en 2009. ,,Wanneer investeerders wereldwijd het vertrouwen in en de kredietwaardigheid van de Verenigde Staten verliezen, kan het hele financiële systeem ontwarren'', aldus Obama.
Ook minister van Financiën Timothy Geithner deed een duit in het zakje. Hij waarschuwde voor ,,catastofale gevolgen'' en onherroepelijke schade voor de economie.
Maximale limiet staatsschuld
De maximale limiet voor de Amerikaanse staatsschuld bedraagt nu 14,29 biljoen dollar (ruim 10.000 miljard euro). Naar verwachting wordt deze duizelingwekkende grens maandag bereikt.
Wanneer de limiet wordt bereikt, kan het land niet meer naar de obligatiemarkten om geld op te halen. Het Amerikaanse ministerie van Financiën heeft inmiddels aangegeven tot begin augustus de rekeningen te kunnen betalen met behulp van andere financieringsbronnen.
Het Amerikaanse Congres en het Witte Huis voeren al tijden een felle discussie over het verhogen van het schuldenplafond. De Republikeinen, met een meerderheid in het Congres, eisen zware bezuinigingen op de overheidsuitgaven in ruil voor hun steun aan het plan.
Tja, hoe lang zullen de VS en de EU het nog volhouden......................??
-
EG
Sjah laat die USA maar eens bezuinigen op defensie bijvoorbeeld. Idioot wat voor bedragen daar aan uitgegeven word. Maar die domme republikeintjes zullen dat nooit accepteren. Op alles bezuinigen behalve "binnenlandse veiligheid".
http://www.mo.be/artikel/defensie-uitga ... ter-wereld" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor 2011 is de begroting dus een luttele 720 miljard dollar. Je kan 100 jaar alle inwoners van 100 planeet aardes voeden van dat geld.
http://www.mo.be/artikel/defensie-uitga ... ter-wereld" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor 2011 is de begroting dus een luttele 720 miljard dollar. Je kan 100 jaar alle inwoners van 100 planeet aardes voeden van dat geld.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dat ga je met bijna 7 miljard aardklootbewoners niet redden denk ikEG schreef:Voor 2011 is de begroting dus een luttele 720 miljard dollar. Je kan 100 jaar alle inwoners van 100 planeet aardes voeden van dat geld.
- GTRene
wat een bedragen jongens...
dat plafond moeten ze lijkt mij niet verhogen, ja hooguit voor tijdelijk en dan dikke bezuinigingen doorvoeren en de brandstofprijs daar wat meer accijns op gooien
en ow eerlijke prijzen betalen voor auto's, is toch niet normaal hoe goedkoop daar bv de 1M is in verhouding met hier om nog maar te zwijgen van bv een ZR1 corvette
betaal je hier zo denk 100.000,-euro meer voor.
als ze dat in de hele VS iets op schroeven en met die aantallen dan krijg je heel wat extra's binnen.
dat plafond moeten ze lijkt mij niet verhogen, ja hooguit voor tijdelijk en dan dikke bezuinigingen doorvoeren en de brandstofprijs daar wat meer accijns op gooien
als ze dat in de hele VS iets op schroeven en met die aantallen dan krijg je heel wat extra's binnen.
- romo
http://www.fd.nl/artikel/22181579/vs...e-staatsschuld" onclick="window.open(this.href);return false;
Daaruit;
Daaruit;
Zo is maandag onder meer begonnen met het leegtrekken van het pensioenfonds van ambtenaren. Dat levert $130 mrd op. Wel moet dat geld later weer teruggestort worden. Met dit soort tijdelijke maatregelen kan tijd gerekt worden tot 2 augustus. De VS kunnen gaan wanbetalen op hun financiële verplichtingen als tegen die tijd geen hoger plafond is overeengekomen.
- GTRene
wat een idioot lapmiddel...immers, ze bezuinigen zo niks en of krijgen zo geen extra inkomsten...
en dus in theorie maken ze de schuld/last nog groter toch?
en dus in theorie maken ze de schuld/last nog groter toch?
- Petrolhead Tom
En als ze het niet terug kunnen betalen mogen ze daar ook even mee wachten.
Als die Strauss-Kahn niet meer terugkomt wordt waarschijnlijk een Aziaat topman van het IMF, die zal de Europese schuldencrisis een stuk harder aanpakken. Alle pers schrijft erover of het een slecht iets is. Laat ze het alsjeblieft keihard aanpakken het is vijf voor twaalf!
Als die Strauss-Kahn niet meer terugkomt wordt waarschijnlijk een Aziaat topman van het IMF, die zal de Europese schuldencrisis een stuk harder aanpakken. Alle pers schrijft erover of het een slecht iets is. Laat ze het alsjeblieft keihard aanpakken het is vijf voor twaalf!
- Bert ///M3
Eigenlijk denk ik laat maar klappen die zooi daar in Griekenland.
Maar weet je wat het is. Dan lopen de banken weer te mekkeren dat ze staatsteun nodig hebben en dan kan daar het belastinggeld heen, terwijl ze zelf dat geld lenen tegen een torenhoge rente.
Maar weet je wat het is. Dan lopen de banken weer te mekkeren dat ze staatsteun nodig hebben en dan kan daar het belastinggeld heen, terwijl ze zelf dat geld lenen tegen een torenhoge rente.
- Petrolhead Tom
Klopt het is gewoon op de hele wereld een grote zooi. Die Amerikanen pompen de staatsschuld nog wat verder op, Ierland loopt op zijn laatste benen, Portugal zal binnenkort wel weer geld nodig hebben en als er straks in China iemand begint zijn dollars te dumpen gaan we er met zijn allen aan.
Wel een leuk idee voor Griekenland: Verkoop je wegen en je eilanden.
Wel een leuk idee voor Griekenland: Verkoop je wegen en je eilanden.
- HansD
Ik heb exact hetzelfde Bert. Mijn gevoel zegt, zoek het maar lekker uit met die bodemloze put maar ik heb te weinig kennis over dit onderwerp om te weten of dat een reële optie is of dat het dan uiteindelijk nog veel duurder wordt ivm met alle verwevenheden en leningen die banken/pensioenfondsen ed met Griekenland hebben.
Mijn gevoel zegt, lening geven en de regering vervangen door een regering samengesteld uit leden van landen die bijgedragen hebben. Alle CAO's/lonen/pensioenregelingen/extra's ed ongeldig verklaren en opnieuw vaststellen, belastingdienst hervormen en laten runnen door NL'ers
, zaken privatiseren en verkopen en aflossingen aan private partijen herstructureren.
Zo de huidige economie hervormen tot een zelfvoorzienende economie die op eigen benen kan staan. Pas daarna kun je eventueel praten over het herstructureren van de leningen van andere EU landen.
Zal wel enige onrust geven in Griekenland
.
Mijn gevoel zegt, lening geven en de regering vervangen door een regering samengesteld uit leden van landen die bijgedragen hebben. Alle CAO's/lonen/pensioenregelingen/extra's ed ongeldig verklaren en opnieuw vaststellen, belastingdienst hervormen en laten runnen door NL'ers
Zo de huidige economie hervormen tot een zelfvoorzienende economie die op eigen benen kan staan. Pas daarna kun je eventueel praten over het herstructureren van de leningen van andere EU landen.
Zal wel enige onrust geven in Griekenland
- Petrolhead Tom
Ik heb laatst gelezen dat Griekenland echt bizar weinig belasting binnen harkt.
Edit: voor de liefhebber hier dus: http://weblogs.nrc.nl/geld/2010/05/03/g ... ingfraude/
Edit: voor de liefhebber hier dus: http://weblogs.nrc.nl/geld/2010/05/03/g ... ingfraude/
- romo
Hoe dan ook loopt het fout........................nu geld er in pompen is alleen uitstel van executie..............
De VS en EU zijn failliet..............en kampen met een krimpende economie, vervolgens ligt de groei in China, Indiia en Brasilië.....................kortom; emigreren lijkt me het beste.................
Ik zie nog eerder oorlog aan de horizon..............
De VS en EU zijn failliet..............en kampen met een krimpende economie, vervolgens ligt de groei in China, Indiia en Brasilië.....................kortom; emigreren lijkt me het beste.................
Ik zie nog eerder oorlog aan de horizon..............
- GTRene
heb ik ook gezien/gehoord destijds...
en heel vroeg met pensioen enz enz....
ze hebben al die tijd in de bubble geleefd...maar krijg ze er maar eens uit, ze schreeuwen moord en brand terwijl sommige vrij riant leven zeg maar.
de goeien moeten helaas weer onder de "blinden" en kortzichtigen e.d. lijden.
en heel vroeg met pensioen enz enz....
ze hebben al die tijd in de bubble geleefd...maar krijg ze er maar eens uit, ze schreeuwen moord en brand terwijl sommige vrij riant leven zeg maar.
de goeien moeten helaas weer onder de "blinden" en kortzichtigen e.d. lijden.
- Petrolhead Tom
Dit kan zelfs de ondergang van Duitsland worden......
- Ahmed
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_so ... ublic_debt" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe kan een land als Japan blijven functioneren dan....dat snap ik ff niet.
Zie ook het verschil tussen CIA/Eurostat en IMF bij nummertje 36....
Hoe kan een land als Japan blijven functioneren dan....dat snap ik ff niet.
Zie ook het verschil tussen CIA/Eurostat en IMF bij nummertje 36....
- Petrolhead Tom
Heel aprt inderdaad.