Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Maus335i » 26 feb 2011, 22:12

@ruben, het komt op mij over dat je op een vrij arrogante manier duidelijk probeert te maken dat iedereen die hier post zijn mening slecht onderbouwt en niet nadenkt over zijn woorden, behalve jij. Probeer gewoon inhoudelijk te discussieren en niet van die ontzettend flauwe opmerkingen en hints tussen je posts te verwerken. Niemand is hier ubermensch met alle wijsheid in pacht, ook jij niet.

Als overigens vrijwel iedereen het hier met elkaar eens is en jij als enige probeert erg tegendraads en rebels te zijn, zou er toch langzaam een lampje moeten gaan branden. Tegen de post van michel valt domweg weinig in te brengen. Ik vraag me ook af waarom veel opas en omas, die ons land weder hebben opgebouwd, onze huidige maatschappij zo verafschuwen.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 27 feb 2011, 00:57

Michel P schreef:... verhaal ...
Helemaal mee eens!

Mijn ouders hebben kavels in Luxemburg. Onroerend goed kopen of emigreren in.naar Luxemburg kan niet zomaar. Je moet óf genoeg vermogen hebben óf een goede baan, kortom je zelf kunnen onderhouden.
Eerste jaren is er voor je geen sociaal vangnet, echter na een aantal jaar in de maatschappij meegedraaid wordt dit vangnet wel voor je gecreëerd. In Zwitserland hetzelfde verhaal, zelfs strenger,

HansD

Bericht door HansD » 27 feb 2011, 14:07

emigreren in.naar Luxemburg kan niet zomaar. Je moet óf genoeg vermogen hebben óf een goede baan, kortom je zelf kunnen onderhouden.
Dat geldt ook voor immigranten die naar NL willen komen.http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eprocedure
Voorwaarden MVV

Om in aanmerking te komen voor een MVV moeten vreemdelingen aan een aantal voorwaarden voldoen. Zo moeten zij:
* aantonen dat zij in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien, bijvoorbeeld door een arbeidsovereenkomst te tonen;
* zichzelf kunnen legitimeren met een geldig persoonsbewijs, zoals een paspoort;
* aantonen dat zij geen crimineel verleden hebben.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 27 feb 2011, 14:20

Zonder met vingers te willen wijzen of een oordeel te vellen, maar hoe veel van de mensen die hier te vuur en te zwaard hun mening/visie verkondigen zijn zelf actief in de politiek ?

Van Metchu weet ik het, maar die zie ik hier niet.
Kan hem ook geen ongelijk geven , want in de ogen van de meesten hier is de PvdA de as van het kwaad.
( terwijl ze in de politieke historie de minste politieke verantwoordelijkheid hebben gehad. Oftewel ze hebben het minst deelgenomen in regeringen )

Dus, wie o wie !

HansD

Bericht door HansD » 27 feb 2011, 14:31

Voor zover ik weet idd alleen Metchu.

Die gemakkelijke PVDA/links is de schuld van alles opmerkingen komen mij ook behoorlijk de keel uit zeker aangezien, zoals jij al zegt, NL helemaal niet lange tijd geregeerd is door de PVDA. Daarbij vind ik de PVDA sowieso een middenpartij (iets links van het midden) net zoals het CDA (absoluut midden en verschuift naar gelang hun machtspositie) en de VVD (iets rechts van het midden).

Eric H

Bericht door Eric H » 27 feb 2011, 14:39

Het lijkt tegenwoordig wel een doodzonde om te zeggen dat je pvda stemt.

Ik vraag me oprecht af waar dat algemene beeld vandaan komt.
Wellicht is dat dan toch omdat de pvda te lief is?

Mag ik trouwens de mensen er hier nog even op wijzen dat het juist een pvda minister is geweest die er tussen neus en lippen even een vrij omstreden vreemdelingenwet doorheen joeg.....
Met die aanpassing zaten ze zowat op een pvv lijn, maar daar hoor je nu niemand meer over.

Verder moest ik wel grinniken bij een nieuwsberichtje gisteren op nu.nl.
De pvv zag af van een fietstocht ivm de wind.
Eerste gedachte die ik had was "oh, de pvv geeft al op bij een beetje tegenwind" :wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 27 feb 2011, 15:49

Waarom geen PVDA stemmen?

Cohen, redelijke burgermeester, goede echtgenoot maar daar blijft het bij.

N

Eric H

Bericht door Eric H » 27 feb 2011, 15:58

Shakes schreef:Waarom geen PVDA stemmen?

Cohen, redelijke burgermeester, goede echtgenoot maar daar blijft het bij.

N
Ah dat is inderdaad een heel goed doordachte en onderbouwde reden..........not.......

HansD

Bericht door HansD » 27 feb 2011, 16:03

Dat Cohen geen charismatische en inspirerende partijleider is moge duidelijk zijn -zijn kwaliteiten liggen op een ander bestuurlijk vlak- maar ik mag toch hopen dat een partij meer is dan de lijsttrekker/partijleider die eens in de zoveel tijd wisselt. Zeker bij oude gevestigde partijen, bij nieuwe partijen merk je wel dat dit erg belangrijk is maar dat zal waarschijnlijk ook minder worden naarmate ze langer bestaan en meer mensen hun invloed op de partijstandpunten uit kunnen oefenen.

Maar ok ik voel me niet geroepen om de PVDA te verdedigen aangezien zij mijn standpunten en ideeën niet vertegenwoordigen maar dat simpele; de PVDA/links is de schuld van alles heb ik wel mee gehad.
Mag ik trouwens de mensen er hier nog even op wijzen dat het juist een pvda minister is geweest die er tussen neus en lippen even een vrij omstreden vreemdelingenwet doorheen joeg.....
Ssssttttt :wink:

Hoe is het trouwens met de islamisering in NL? Loopt die een beetje op schema? Op hoeveel zetels staan al die moslimpartijen in de peilingen voor 2 maart 8) .

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 feb 2011, 16:09

Eric H schreef:Het lijkt tegenwoordig wel een doodzonde om te zeggen dat je pvda stemt.
Vervelend he? Als mensen je afschieten omdat je PVV stemt.... Wat zon zelfde doodzonde zou zijn volgens jullie ;) De rollen zijn omgedraaid. Waar jullie een half jaar terug VVD en PVV in dit topic afkalfden, is dat nu een half jaar later PVDA geworden. En zo verschillen we allemaal, links of rechts wat betreft bashvolume, helemaal niets van elkaar.

Ik zie net zo goed sterk onderbouwde posts van michel en robin, maar daar wordt sterk selectief overheen gelezen......

@hansD, net zoals ik (wij) het op den duur wel een keer gehad hadden met het gezanik over nazi praktijken etc. welcome to my world.

Eric H

Bericht door Eric H » 27 feb 2011, 16:14

Ik schiet niet iemand af als die persoon een andere partij aanhangt.
Wel als dit gebeurd om oneigenlijke argumenten.

Joy

Bericht door Joy » 27 feb 2011, 16:21

Ik moest aan dit nummer denken toen ik dit topic opende:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=w-5xDSmy ... ature=fvwp[/youtube]

Die goeie ouwe tijd :)

HansD

Bericht door HansD » 27 feb 2011, 16:26

Heb ik ooit gezegd dat er geen PVV gestemd mag worden? Ook de PVV vertegenwoordigd mijn standpunten en ideeën niet maar dat zegt verder weinig. Het is een partij die meedoet in het NL democratische proces en waar mensen die het er wel mee eens zijn dus op kunnen en mogen stemmen.

Verder vind ik dat zowel Wilders zijn zegje mag doen maar ook zijn tegenstanders. Als Wilders moslims achterlijk noemt ben ik het daar niet mee eens maar hij mag het zeggen, blijkbaar zijn anderen het er wel mee eens. Als een cartoonist echter een niet al te beste cartoon wil maken waarin parallellen met WWII getrokken worden mag dat volgens datzelfde principe.
Veel liberaler en vrijer van meningsuiting wordt het niet, iedereen mag iedereen beledigen :wink: .

Post van Michel is idd een goede maar mijn 1e post sinds een tijdje ging over het huidige immigratiebeleid en niet over de 2e/3e/4e generatieproblematiek die er nu speelt binnen bepaalde groepen. Daar hebben we het strafrecht voor om die aan te pakken als ze over de schreef gaan.

Ondanks alle problemen die er spelen lijkt NL me nog steeds een van de beste landen om in te wonen. Bij een aantal van de 'grote' problemen die er spelen ben ik ook voor een hardere aanpak -zoals straatcriminaliteit- maar andere 'grote' problemen -zoals islamisering- die ervaar ik niet zoals nu salonfähig is.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 feb 2011, 16:59

heerlijk nr van die Wim, ik ga in men hoofd meteen terug naar het huis waar ik geboren ben in 1963...de kachel nog met kolen, later gas...de kleding het spelen op straat enz enz...
mooie tijd, maja ook nog redelijk onbezorgd immers just a kid, not many worries.

dat nr werd wel eens gedraaid op de platenspeler (was dah :lol: )

Shakes

Bericht door Shakes » 27 feb 2011, 17:02

Oneigenlijke argumenten?

Ok, fuck de hele politiek in NL.

Waarom? "wij" gaan naar Afghanistan om een handvol analfabeten te leren politieagent te zijn. Kan iemand me even uitleggen waar wij onze eigen agenten opleiden en hoe succesvol dat is?

Daarnaast keuren we het oogluikend toe dat kleine jongetjes daar als schandknaap gebruikt worden onder "ons" toeziend oog. Want ja hoe noemen we dat: cultuur- relativisme, prachtig toch. Ondertussen kunnen mensen met een andere geaardheid in NL niet meer in grote steden hand in hand over straat.

Loop voor de grap even een willekeurig verzorgingshuis in. Fucking honden in een asiel krijgen een betere behandeling.

Ik ben helemaal klaar met Nederland(se politiek) en niet alleen met de PVDA. Kaffers zijn het toch wel. Stemmen? Never again in dit land

Ratio en politiek in 1 zin is sowieso een GRAP.

Shakes

Bericht door Shakes » 27 feb 2011, 17:05

bovenstaande maar een paar feiten.

Kan er nog wel 1000 neerpennen maar dat heeft weinig zin.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 feb 2011, 17:54

@Rene, toen was geluk heel gewoon!

Idd, het nummer van Wim zegt het allemaal.

Joy

Bericht door Joy » 27 feb 2011, 18:11

GTRene schreef:heerlijk nr van die Wim, ik ga in men hoofd meteen terug naar het huis waar ik geboren ben in 1963...de kachel nog met kolen, later gas...de kleding het spelen op straat enz enz...
mooie tijd, maja ook nog redelijk onbezorgd immers just a kid, not many worries.

Precies. De tijd dat mensen nog verdraagzaam waren en niet langs elkaar heen leefden. Ik voel het verschil goed als ik bijvoorbeeld in Portugal ben, dat mensen veel socialer met elkaar omgaan. De 1e dagen terug in Nederland voelen ineens leeg en deprimerend. Typisch :wink:

Eric H

Bericht door Eric H » 27 feb 2011, 19:13

Wat dat betreft heb ik meer vrees voor de "asosialisering" dan voor de islamisering van Nederland
En nee, het een heeft niets met het ander te maken.

Joy

Bericht door Joy » 27 feb 2011, 19:26

+1

Fernando

Bericht door Fernando » 27 feb 2011, 20:19

Ik heb voor beide vrees.... :bag:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 feb 2011, 20:21

Eric H schreef:Wat dat betreft heb ik meer vrees voor de "asosialisering" dan voor de islamisering van Nederland
En nee, het een heeft niets met het ander te maken.
We begonnen even goed met onderbouwen van meningen, maar hier houdt het alweer op :)

Eens met Nandor btw, tijd voor een revolutie hier!

PD power

Bericht door PD power » 27 feb 2011, 20:25

Joy schreef:
GTRene schreef:heerlijk nr van die Wim, ik ga in men hoofd meteen terug naar het huis waar ik geboren ben in 1963...de kachel nog met kolen, later gas...de kleding het spelen op straat enz enz...

Precies. De tijd dat mensen nog verdraagzaam waren en niet langs elkaar heen leefden. Ik voel het verschil goed als ik bijvoorbeeld in Portugal ben, dat mensen veel socialer met elkaar omgaan. De 1e dagen terug in Nederland voelen ineens leeg en deprimerend. Typisch :wink:
Daar gaat het economisch, ook heel goed........., dit soort reacties, kwamen ook van mensen die vorig jaar in noord afrika waren......, hetgeen je ziet of ervaart, is niet altijd de realiteit, dat kun je nu wel zien.

Uiteindelijk moet een systeem ook betaalbaar blijven, je kunt "zwakkeren" in de samenleving heel lang een hand boven het hoofd houden, maar als dit ten koste gaat van de sterkeren, zal zich dit op langere termijn wreken, zeker als dit surrogaat "zwakkeren" zijn, dus mensen die parasiteren op de samenleving.

Een sociaal systeem is dus alleen houdbaar, als je misbruik hard aanpakt, zodat mensen die echt hulp nodig hebben, dit ook krijgen.

@Michel : Gerard kan het altijd wel lekker brengen.

HansD

Bericht door HansD » 27 feb 2011, 21:01

Poehpoeh wat een nostalgie ineens hier :D . De jaren '50 zijn al een tijdje voorbij hoor.
Eens met Nandor btw, tijd voor een revolutie hier!
Ben je al een facebookpagina gestart :wink: . Maar ff serieus zeg het maar eens, hoe zou je NL opnieuw opbouwen en veranderen uitgaande van de huidige situatie? Het zou prettig zijn als je rekening zou houden met (grond)wettelijke, internationale en financiële restricties.
- Word je bijv een dictator of blijft NL een democratie? Als het democratisch blijft hoe ga je dan om met mensen die je visie niet delen?
- Blijft iedereen gelijk behandeld worden of wordt het een soort kastenmaatschappij?
- Blijft rechtsspraak onafhankelijk of wordt er vanaf dat moment door de 'overheid' recht gesproken?

Zomaar een paar vragen die bij me op komen :angel: ?
Een sociaal systeem is dus alleen houdbaar, als je misbruik hard aanpakt, zodat mensen die echt hulp nodig hebben, dit ook krijgen.
Absoluut waar. Zelfredzaamheid is een groot goed en misbruik/fraude moet sowieso goed aangepakt worden.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 feb 2011, 22:07

Laten we beginnen om vast te stellen wie er recht heeft op de sociale voorzieningen en wat er van je verwacht word. Ben je nieuw in NL dan heb je nergens recht op de eerste 10 jaar, sterker je kunt pas rechten opbouwen indien je werkt. Iedereen die niet werkt en een sociale uitkering krijgt zal minimaal 3 dagen vrijwilligerswerk doen in de vorm van werken in verzorging, plantsoenendienst, reinigingsdienst. Men zal zich uiterlijk fatsoenlijk uitdossen, dus geen punkhaar, piercings, tatoo's in het gezicht, geen gewaden of hoofddeksel, geen uiterlijkheden welke naar een of andere religie wijzen. En uiteraard de Nederlandse taal machtig zijn. Kun je of wil je hier niet aan voldoen dan gewoon korten op uitkering, subsidie's e.d. en voor de mensen van andere komaf, gewoon terug. Die 2 dagen die over zijn van de werkweek de mensen opleiden indien dit niet voldoende is, uiteraard middels een sociaal leenstelsel, zodat bij het vinden van arbeid de lening terug betaald dient te worden.

Fraude met uitkeringen of allerlei toeslagen zoals kinderopvang toeslag, zorgtoeslag, huurtoeslag enz. enz. verspeel je je rechten voor de komende 10 jaar, en kan je er pas weer een beroep op doen als alles is terug betaald.

Importeren van een bruid of bruidegom zal altijd voor eigen rekening zijn, ook als het huwelijk breekt gewoon retour afzender als men zich niet zelf financieel kan onderhouden. Uiteraard dient de bruid of bruidegom de inburgering succesvol in eigen land te hebben afgerond, en dient de opleiding van een dusdanig nivo te zijn dat de persoon ik kwestie courant op de arbeidsmarkt zal zijn.

Ouders van kids die voldoen aan de omschrijving hangjeugd/scootertuig enz. enz. straffen middels naming and shaming, en het stopzetten van kinderbijslag. Verplicht op eigen kosten laten deelnemen aan een opvoedingscursus.

Alle sociale uitkeringstrekkers toetsen of ze terecht een uitkering verdienen en aangeven welke traject ze dienen te volgen om aan de slag te gaan. Tijdlijn, met verplichte doelen anders korten.

Dan het scheef woon probleem. Jaarlijkse toetsing inkomen bij het huren van een sociale huurwoning, is de huur in verhouding van het inkomen te laag, een opslag op de huur zetten en de huurder dient binnen 2 jaar de sociale huurwoning te verlaten.

Doelstellingen en prioriteiten politie aanpassen zodat er meer misdaad oplost word er men minder burgertje gaat pesten. Draaideur criminelen na 3 keer vasthouden tot proces.

TBS afschaffen, resultaten zijn zeer mager, en de kosten veels te hoog. Bepaalde misdadigers verdienen geen 2e kans en moeten levenslang uit de maatschappij gehouden worden.

Grenzen dicht, en grenscontrole terug. Zo maak je de drempel hoger voor de oostblokkers die niet zelden rovend fluitend met gestolen waar zonder enige weerstand de grenzen over gaan. In de EU arbeiders verplichten een werkvergunning aan te vragen, en als men geen werk meer heeft en zich niet zelf kan bedruipen binnen 2 weken het land te verlaten en terug te gaan naar hun eigen land.

Uiteraard is er ruimte voor politieke vluchtelingen, echter bij verandering van de situatie in het thuisland binnen 6 maanden weer terug!

Onderwijs, wet aanpassen zodat er geen bijzonder onderwijs meer mogelijk is, en er alleen openbare scholen zijn. Leersystemen op elke door de overheid gefinancierde opleiding gelijk. Meer terug naar het ouderwetse stampen. Uiteraard blijft de optie voor bijzonder onderwijs, echter niet op kosten van de staat.

Voortgezet onderwijs, elk tentamen op landelijke basis, dus alle te toetsen stof voor iedere opleiding gelijk.

HBO, universiteit e.d. altijd middels sociaal leenstelsel, en ook toetsen en examens voor iedereen gelijk.

Als bepaalde plannen niet stroken met de EU dan dient dat te worden opgepakt in Brussel.

Michel

Plaats reactie