Corona in Nederland.....
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Re: Corona in Nederland.....
Hier reed men van het weekend op de 80 km weg met de racefiets zodat ze genoeg afstand naast elkaar konden houden....zeker op mooi weer dagen wordt er nog wel eens de 200 aangetikt door motoren en snelle auto's dus het is wachten op de eerste fatale klapper als men dat blijft doen...
Overigens eens met het ziek melden.
Ik wordt ook zoveel mogelijk op kantoor verwacht, maar nu beperkt mobiel zonder eigen auto dus maak deze week de meeste uren in huis met de laptop op tafel.
Overigens eens met het ziek melden.
Ik wordt ook zoveel mogelijk op kantoor verwacht, maar nu beperkt mobiel zonder eigen auto dus maak deze week de meeste uren in huis met de laptop op tafel.
-
Niels, ik dacht altijd dat Grunnigers zo nuchter waren.. 

- Niels
- Auto: Prius+
Oh wacht, je bent natuurlijk alleen nuchter als je niet in staat bent de problematiek te overzien. My bad 

- Luco
Ik vind het toch nog steeds het probleem omdraaien, hij heeft een veilige werkplek op het werk, dus moet je gewoon verschijnen, zo simpel is het.Niels schreef: 31 mar 2020, 20:13Ik zou me gewoon ziek melden in jouw geval. Jij wil wel maar zij niet nou bad luck for them. Ik werk bij een multinational en alleen de echt noodzakelijke mensen zijn aanwezig, de rest via Skype en dat gaat allemaal prima voor de aangepaste workload die er ligt.Jinx schreef: 31 mar 2020, 18:32Inderdaad, hoeveel honderd duizenden mensen hebben niet misbruik gemaakt van deze omstandigheden en zich ziek gemeld?Thomas H schreef: 31 mar 2020, 18:19 En als je morgen hoesten en niezend de afdeling op komt lopen? Mag je dan wel thuis werken?![]()
Erg aparte houding van je werkgever/leidinggevende...
Ik wil werken en kan gewoon thuis werken maar word dus nu, mijns inziens, gestraft omdat ik eerlijk ben.![]()
Verder met FDD eens maar daar zal ik wel een Groninger voor zijn. Je hoeft niet extreem te panieken maar een hoop mensen kennen hun positie nog niet blijkbaar. Als ik vandaag elke wielrenner en hardloper had aangereden had ik ruim boven Ted Bundy gestaan in de statistieken. Ik vind het prachtig dat we de vrijheid hebben niet in een lockdown te zitten maar op de één of andere manier denken mensen dat het niet voor hun geldt en dat een ander het wel oplost. Hetzelfde zie je terug in de klimaat discussie, hence... waar zie je het niet in terug.
De langspeelplaat dat het allemaal wel meevalt, dat het maar een klein percentage betreft, dat je alleen echt risico’s loopt wanneer je onderliggende gezondheidsproblemen hebt, dat de Russen het ontwikkeld hebben, etc, etc die missen the point.... Het is een race tussen besmetten en gezondheidszorg capaciteit. Niets meer, niets minder. Prima als je zelf met gemak het Corona virus overleeft, goed voor jou! Ik hoop alleen wel dat je zoontje van vijf met een week of twee niet met spoed de aller aller hoogste zorg nodig heeft....
Zijn vrouw loopt 25 keer meer risico met haar beroep.
Maar het komt nu gewoon hem lekker uit omdat die zijn kind niet naar oma kan brengen.
Daar moet de werkgever dan maar voor opdraaien?
-
Ziek melden? Serieus? Man man man...Niels schreef: 31 mar 2020, 20:13Ik zou me gewoon ziek melden in jouw geval. Jij wil wel maar zij niet nou bad luck for them. Ik werk bij een multinational en alleen de echt noodzakelijke mensen zijn aanwezig, de rest via Skype en dat gaat allemaal prima voor de aangepaste workload die er ligt.Jinx schreef: 31 mar 2020, 18:32Inderdaad, hoeveel honderd duizenden mensen hebben niet misbruik gemaakt van deze omstandigheden en zich ziek gemeld?Thomas H schreef: 31 mar 2020, 18:19 En als je morgen hoesten en niezend de afdeling op komt lopen? Mag je dan wel thuis werken?![]()
Erg aparte houding van je werkgever/leidinggevende...
Ik wil werken en kan gewoon thuis werken maar word dus nu, mijns inziens, gestraft omdat ik eerlijk ben.![]()
Verder met FDD eens maar daar zal ik wel een Groninger voor zijn. Je hoeft niet extreem te panieken maar een hoop mensen kennen hun positie nog niet blijkbaar. Als ik vandaag elke wielrenner en hardloper had aangereden had ik ruim boven Ted Bundy gestaan in de statistieken. Ik vind het prachtig dat we de vrijheid hebben niet in een lockdown te zitten maar op de één of andere manier denken mensen dat het niet voor hun geldt en dat een ander het wel oplost. Hetzelfde zie je terug in de klimaat discussie, hence... waar zie je het niet in terug.
De langspeelplaat dat het allemaal wel meevalt, dat het maar een klein percentage betreft, dat je alleen echt risico’s loopt wanneer je onderliggende gezondheidsproblemen hebt, dat de Russen het ontwikkeld hebben, etc, etc die missen the point.... Het is een race tussen besmetten en gezondheidszorg capaciteit. Niets meer, niets minder. Prima als je zelf met gemak het Corona virus overleeft, goed voor jou! Ik hoop alleen wel dat je zoontje van vijf met een week of twee niet met spoed de aller aller hoogste zorg nodig heeft....
- Jinx
De allereerste zin in alle regels die het RIVM heeft opgesteld: als je thuis KAN werken word verwacht van werkgever dat je ook thuis MAG werken.
Ik kan prima thuis werken en heb daarnaast ook nog het probleem van een drie maanden oude baby die ik niet naar mijn moeder kan brengen en niet naar een opvang WIL brengen met een zaal vol niezende kinderen.
Andere mensen in ons bedrijf mogen ook thuis werken, dus waarom ik niet?
En als mijn vrouw, met inderdaad 25 keer meer risico, het virus mee naar huis neemt, en ik 450 werknemers aansteek omdat ik nog op werk moet verschijnen, is dat dan handig?
Ik kan prima thuis werken en heb daarnaast ook nog het probleem van een drie maanden oude baby die ik niet naar mijn moeder kan brengen en niet naar een opvang WIL brengen met een zaal vol niezende kinderen.
Andere mensen in ons bedrijf mogen ook thuis werken, dus waarom ik niet?
En als mijn vrouw, met inderdaad 25 keer meer risico, het virus mee naar huis neemt, en ik 450 werknemers aansteek omdat ik nog op werk moet verschijnen, is dat dan handig?
-
Vraag het je werkgever? Die kan je vast uitleggen waarom kinderopvang jouw probleem isAndere mensen in ons bedrijf mogen ook thuis werken, dus waarom ik niet?

Laatst gewijzigd door Wimo op 31 mar 2020, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
Nee want jij zegt dat het om de veiligheid van je kind is te doen, dan zou jij gaan werken en je vrouw zou thuisblijven. Want dan beperk je het risico maximaal.
Maar je vrouw moet dus gaan werken en nu probeer jij omdat het jouw uitkomt thuis te werken en is de baas ineens een hork.
Ik vind het nog steeds de wereld op zijn kop.
Je kan ook gewoon vrij nemen.
Ow nee het mag de baas geld kosten maar jouw niet.
Zo komt het op mij een beetje over.
Maar je vrouw moet dus gaan werken en nu probeer jij omdat het jouw uitkomt thuis te werken en is de baas ineens een hork.
Ik vind het nog steeds de wereld op zijn kop.
Je kan ook gewoon vrij nemen.
Ow nee het mag de baas geld kosten maar jouw niet.
Zo komt het op mij een beetje over.
Laatst gewijzigd door Luco op 31 mar 2020, 20:40, 2 keer totaal gewijzigd.
- Niels
Ik niet want we hebben mensen in de zorg mega hard nodig dus zijn vrouw moet gewoon aan het werk. Het is lastig te begrijpen maar we zijn in een situatie beland waarin de economie van ondergeschikt belang is.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Zit er nog een patroon in die andere mensen?
ie gunfactor ofzo?
ie gunfactor ofzo?
- Jinx
Wij moeten allebei werken Luco, omdat alle vluchtelingen ook betaald moeten worden. Op 1 salaris valt niet meer te overleven in Nederland gemiddeld genomen.
Ik ga inderdaad niet onnodig mijn gezin in gevaar brengen. Ik kan en wil thuis werken, als dat niet mag en ik gedwongen word om naar werk te komen en mijn kind naar de opvang te brengen, is dit niet de juiste werkgever voor mij.
Ik ga inderdaad niet onnodig mijn gezin in gevaar brengen. Ik kan en wil thuis werken, als dat niet mag en ik gedwongen word om naar werk te komen en mijn kind naar de opvang te brengen, is dit niet de juiste werkgever voor mij.
- Niels
Gunnen om thuis te werken? Nou ik ga liever naar de zaak 

- Jinx
Nee, zoiets heb ik niet kunnen ontdekken.

-
Inderdaad, dus onbetaald verlof en voor het kind zorgen lijkt me een goede optie. Economie is immers van ondergeschikt belang , of geldt dat niet voor werknemersNiels schreef: 31 mar 2020, 20:39 Ik niet want we hebben mensen in de zorg mega hard nodig dus zijn vrouw moet gewoon aan het werk. Het is lastig te begrijpen maar we zijn in een situatie beland waarin de economie van ondergeschikt belang is.

- Luco
Dat is dan misschien de enige juiste conclusie. Hoe lullig ook.Jinx schreef: 31 mar 2020, 20:40 Wij moeten allebei werken Luco, omdat alle vluchtelingen ook betaald moeten worden. Op 1 salaris valt niet meer te overleven in Nederland gemiddeld genomen.
Blijf het toch een aparte redenatie vinden, oma van 70 is prima om elke dag op een baby te passen, maar gekwalificeerde kinderopvang is dan ineens geen optie?
Zeg dan gewoon dat je het niet wil of kan betalen, dan snap ik het nog.
Laatst gewijzigd door Luco op 31 mar 2020, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jinx
Ik weet niet hoeveel vrije dagen jij hebt (ambtenaar misschien?) maar ik ben al bijna door mijn uren heen door alle "verplichte vrije dagen opnemen" wat wij elke week moeten.Wimo schreef: 31 mar 2020, 20:43Inderdaad, dus onbetaald verlof en voor het kind zorgen lijkt me een goede optie. Economie is immers van ondergeschikt belang , of geldt dat niet voor werknemersNiels schreef: 31 mar 2020, 20:39 Ik niet want we hebben mensen in de zorg mega hard nodig dus zijn vrouw moet gewoon aan het werk. Het is lastig te begrijpen maar we zijn in een situatie beland waarin de economie van ondergeschikt belang is.![]()
- Luco
Misschien moet je dan juist ambtenaar worden, daar is het goed geregeldJinx schreef: 31 mar 2020, 20:45Ik weet niet hoeveel vrije dagen jij hebt (ambtenaar misschien?) maar ik ben al bijna door mijn uren heen door alle "verplichte vrije dagen opnemen" wat wij elke week moeten.Wimo schreef: 31 mar 2020, 20:43Inderdaad, dus onbetaald verlof en voor het kind zorgen lijkt me een goede optie. Economie is immers van ondergeschikt belang , of geldt dat niet voor werknemersNiels schreef: 31 mar 2020, 20:39 Ik niet want we hebben mensen in de zorg mega hard nodig dus zijn vrouw moet gewoon aan het werk. Het is lastig te begrijpen maar we zijn in een situatie beland waarin de economie van ondergeschikt belang is.![]()

- JP
Morgen weer beginnen op het werk. Ben benieuwd nu sommige grenzen voor vrachtverkeer versoepeld zijn of het zo qua drukte blijft doorlopen. Echter zien we met de procesoperators wat meer zieken dan normaal. Bij twijfel moet je thuis blijven, maar er is weinig overcapaciteit aan personeel. Als dit zo doorgaat met zieken, komen er 12uurs diensten. Benieuwd hoe ze dat gaan inplannen.....
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dikke bullshit.Niels schreef: 31 mar 2020, 20:39 Ik niet want we hebben mensen in de zorg mega hard nodig dus zijn vrouw moet gewoon aan het werk. Het is lastig te begrijpen maar we zijn in een situatie beland waarin de economie van ondergeschikt belang is.
Welterusten.
-
Hé botte l#l. Je MAG je kind niet naar de opvang brengen als je niet beiden een vitaal beroep hebt. Dat kan dus nu niet. En naar Oma kan niet vanwege de regels.Luco schreef: 31 mar 2020, 20:43Dat is dan misschien de enige juiste conclusie. Hoe lullig ook.Jinx schreef: 31 mar 2020, 20:40 Wij moeten allebei werken Luco, omdat alle vluchtelingen ook betaald moeten worden. Op 1 salaris valt niet meer te overleven in Nederland gemiddeld genomen.
Blijf het toch een aparte redenatie vinden, oma van 70 is prima om elke dag op een baby te passen, maar gekwalificeerde kinderopvang is dan ineens geen optie?
@Jinx, loopt de branche goed? Op zoek naar een nieuwe baas.
- Jinx
Mijn moeder van 70 is op het moment niet prima om op te passen, zie de tweede regel van het RIVM. " vermeid contact met kwetsbare ouderen " en al helemaal op dagelijkse basis. Een opvang voor een drie maanden oude baby slaat natuurlijk nergens op, het is geen kind die je achter de iPad kunt zetten en bovendien extreem vatbaar voor elke ziekte omdat hij nog geen enkel immuun systeem heeft opgebouwd. Zou jij die baby achterlaten in een zaal vol niezende kinderen?Luco schreef: 31 mar 2020, 20:43Dat is dan misschien de enige juiste conclusie. Hoe lullig ook.Jinx schreef: 31 mar 2020, 20:40 Wij moeten allebei werken Luco, omdat alle vluchtelingen ook betaald moeten worden. Op 1 salaris valt niet meer te overleven in Nederland gemiddeld genomen.
@ ErikS; geen idee, maar een jaartje WW is ook lang zo erg niet.
- Luco
ErikS schreef: 31 mar 2020, 20:55Hé botte l#l. Je MAG je kind niet naar de opvang brengen als je niet beiden een vitaal beroep hebt. Dat kan dus nu niet. En naar Oma kan niet vanwege de regels.Luco schreef: 31 mar 2020, 20:43Dat is dan misschien de enige juiste conclusie. Hoe lullig ook.Jinx schreef: 31 mar 2020, 20:40 Wij moeten allebei werken Luco, omdat alle vluchtelingen ook betaald moeten worden. Op 1 salaris valt niet meer te overleven in Nederland gemiddeld genomen.
@Jinx, loopt de branche goed? Op zoek naar een nieuwe baas.
Je mag mij een botte lul vinden hoor, dat doet echter niks af aan het feit dat die van zijn probleem het probleem van de werkgever maakt.
Zijn werkgever heeft ook niet om het corona gevraagd lijkt me maar zou nu wel voor alles op moeten draaien, onder het mom van veiligheid.
Verder kan die werkgever zich ook niet verdedigen, wij horen van een heel gekleurde kant heb ik het idee.
-
Nee Luco, dat is nou eenmaal zo. Ondernemersrisico, levens boven de economie. Fuck de werkgevers, lekker ziekmelden ! Straks lekker allemaal de ww in met een miljoen anderen.
- JP
Als ouder en tweeverdiener (wat foei is volgens sommige hier, want je moet je kind opvoeden) verwacht je net als je werkgever nooit zoiets zoals een pandemie. Wat het voor een impact heeft kun je pas begrijpen als je ook zelf kinderen hebt, dus begrijp ik ook niet dat Luco zo daarover blijft doorhameren. Alsof zijn plaat blijft hangen.
-
Wat is je punt? Dat het zwaar is? Onbetaald verlof.. iedereen hoort een buffer te hebben dus moet geen enkel probleem zijn wat weekjes voor de kleintjes te zorgen.JP schreef: 31 mar 2020, 21:06 Als ouder en tweeverdiener (wat foei is volgens sommige hier, want je moet je kind opvoeden) verwacht je net als je werkgever nooit zoiets zoals een pandemie. Wat het voor een impact heeft kun je pas begrijpen als je ook zelf kinderen hebt, dus begrijp ik ook niet dat Luco zo daarover blijft doorhameren. Alsof zijn plaat blijft hangen.
Laatst gewijzigd door Wimo op 31 mar 2020, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.