Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Nee, want in dat geval geldt het adagium RESISTANCE IS FUTILE, YOU WILL BE TERMINATED!Wouter81 schreef:Heb je het nu over de aanstaande kartmeeting Hielke?Hielke schreef:RESISTANCE IS FUTILE, YOU WILL BE ASSIMILATED!

Macboy, als je zo doorgaat met tegensputteren dan kun je de rit in die über 135i maandag mooi op je buik schrijven. We hebben allerlei contacten in BMW land en zullen er dan voor zorgen dat jij nooit en te nimmer in een eigen, nieuwe BMW zult komen te rijden. Eventueel krijg je zelfs een straatverbod aan je kont. In iedere straat waar een nieuwerwetse BMW staat mag jij jezelf dan niet vertonen!!! Zo.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef:We begrijpen het heel goed romo.
Alleen vindt ik zo jammer allemaal wat er gebeurt bij M motorsport ala M marketing.
Vroeger keken we uit naar nieuwe M s. Das bij mij vanaf de E46 M3 over. Deze ring tijd bevestigd nog even wat ik eigenlijk al wist.
Tis zoals macboy zegt wil je de meest sportieve bmw op dit moment dan zul je (helaas) een non M moeten bestellen. Vreemd eigenlijk. Vroeger waren de M voor de ware rijliefhebbers. Tegenwoordig is M voor de mensen die meer voor luxe en status pkaas en mooi jasje gaan. Ik zie M nu meer naast de induvidual lijn staan dan aan de motorsport kant. Niks mis mee overigens. Ze hebben het gewoon goed bedacht bij M. Daar zitten op dit moment de beste marketing boys. Die weten wat verkoopt en bij die mensen zit het geld gewoon losser in de zakken dan bij de rijliefhebbers en dat weten ze bij M en dat buiten ze maximaal uit.
Daar kan het wel mee eens zijn.
Mischien ook maar aan de 135i.......................................................
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Romo je moet altijd je eigen koers varen.
Als jij denkt plezier te hebben in een M3 moet je dat doen. Ik zou eerst ook nog eens met een 135i willen rijden. Mijn keus zou zijn of doorrijden in de E46 m3 of een 135i maar daar zou een proefrit dan uitslag van moeten geven. Dinsdag zou je evt kunnen sturen in de 135i bij de beier moet je even telefonisch een afspraak maken.

Laatst gewijzigd door Andre op 23 nov 2007, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dat denk ik ook, het laatste wat ik wil is Romo de lust tot het kopen van een M3 ontzeggen.
Gewoon genieten van zo'n ding en dat kan echt wel.
Discussies worden hier soms iets teveel uitgekristalliseert, terecht natuurlijk.
Als je je kop hebt staan naar een e92 M3, dan heb je ook geen behoefte aan een 135i.
Gewoon genieten van zo'n ding en dat kan echt wel.
Discussies worden hier soms iets teveel uitgekristalliseert, terecht natuurlijk.
Als je je kop hebt staan naar een e92 M3, dan heb je ook geen behoefte aan een 135i.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
[img:350:237]http://kurumab.jp/image/itokuro_19035/4 ... coupe2.jpg[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Sander Spoolder schreef:[img:350:237]http://kurumab.jp/image/itokuro_19035/4 ... coupe2.jpg[/img]
Sander daarmee scoor je geen punten, beide waardeloos

-
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22
nee hoor, de onderste scoort 12 punten in mijn jury rapport 8)Rico v Velzen schreef:Sander Spoolder schreef:[img:350:237]http://kurumab.jp/image/itokuro_19035/4 ... coupe2.jpg[/img]
Sander daarmee scoor je geen punten, beide waardeloos
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
M3 Supertest:
[IMG:551:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/1.jpg[/img][IMG:548:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/2.jpg[/img]
[IMG:551:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/3.jpg[/img][IMG:551:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/4.jpg[/img]
[IMG:552:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/5.jpg[/img][IMG:551:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/6.jpg[/img]
[IMG:551:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/7.jpg[/img][IMG:551:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/8.jpg[/img]
[IMG:551:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/9.jpg[/img]
[IMG:551:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/1.jpg[/img][IMG:548:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/2.jpg[/img]
[IMG:551:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/3.jpg[/img][IMG:551:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/4.jpg[/img]
[IMG:552:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/5.jpg[/img][IMG:551:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/6.jpg[/img]
[IMG:551:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/7.jpg[/img][IMG:551:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/8.jpg[/img]
[IMG:551:758]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test/9.jpg[/img]
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
more cylinders,more power, more passion, but also some more weight
Nurburgring Nordschleife, 20.8 kms
8:05 --- 152.907 km/h -- BMW M3, 420 PS/1608 kg
some understeering but easily turning in, perfect suspension
Hockenheim, short track:
1:14.3 -
again some understeering but also some oversteering when the ESP is disabled, lot of power in the rear, easily turning in, the limit is high but small with the hardest damper settings
0-200-0 km/h in 20.5 secs.
even though it weighs 1.6 tons it beats the predecessor M3 CSL by 0.9 secs., good ttraction due to the limites slip differetial, perfect gearbox and perfect brakes
max. lateral acceleration: 1.25g
thanks to the optional 19" Michelin Pilot Cup Sport tyres
specs:
420 PS at 8,300 rpm (red line at 8,400 rpm)
400 Nm at 3,900 rpm
Michelin Pilot Cup sport tyres, 245/35 ZR 19 and 265/35 ZR 19 in front/rear
MSRP: 66,650 EUR
weight: 1608 kg
power-to-weight: 261 bhp/ton
0-100 km/h 4.8 secs.
0-160 km/h 10.2 secs.
0-200 km/h 15.7 secs.
Vmax: limited to 280 km/h
18m slalom: 69.2 km/h
36m slalom: 138 km/h
110m evasion test: 146 km/h
again a perfect handling due to the Michelin Pilot Cup Sports tyres and perfect suspension, lot of grip and high but small limit
wet handling: 1:32.4
there is no big difference between the serial 1" Michelin Polit Cup 2 and the optional 19" Pilot Cup Sport tyres, again some understeering no abrupt oversteering, it feels safe and eays to control
the powerful V8 engine is perfect also for the every day driver, a perfect companion. In combination with the sporty suspension, the M3 is a real bargain also for the sporty driver. The high weight results form all the luxury equipment but even though, the M3 is a real highflyer
Nurburgring Nordschleife, 20.8 kms
8:05 --- 152.907 km/h -- BMW M3, 420 PS/1608 kg
some understeering but easily turning in, perfect suspension
Hockenheim, short track:
1:14.3 -
again some understeering but also some oversteering when the ESP is disabled, lot of power in the rear, easily turning in, the limit is high but small with the hardest damper settings
0-200-0 km/h in 20.5 secs.
even though it weighs 1.6 tons it beats the predecessor M3 CSL by 0.9 secs., good ttraction due to the limites slip differetial, perfect gearbox and perfect brakes
max. lateral acceleration: 1.25g
thanks to the optional 19" Michelin Pilot Cup Sport tyres
specs:
420 PS at 8,300 rpm (red line at 8,400 rpm)
400 Nm at 3,900 rpm
Michelin Pilot Cup sport tyres, 245/35 ZR 19 and 265/35 ZR 19 in front/rear
MSRP: 66,650 EUR
weight: 1608 kg
power-to-weight: 261 bhp/ton
0-100 km/h 4.8 secs.
0-160 km/h 10.2 secs.
0-200 km/h 15.7 secs.
Vmax: limited to 280 km/h
18m slalom: 69.2 km/h
36m slalom: 138 km/h
110m evasion test: 146 km/h
again a perfect handling due to the Michelin Pilot Cup Sports tyres and perfect suspension, lot of grip and high but small limit
wet handling: 1:32.4
there is no big difference between the serial 1" Michelin Polit Cup 2 and the optional 19" Pilot Cup Sport tyres, again some understeering no abrupt oversteering, it feels safe and eays to control
the powerful V8 engine is perfect also for the every day driver, a perfect companion. In combination with the sporty suspension, the M3 is a real bargain also for the sporty driver. The high weight results form all the luxury equipment but even though, the M3 is a real highflyer
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Gave openingsfoto:
[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/38558115_6b7bda8a8e.jpg[/img]
[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/38558115_6b7bda8a8e.jpg[/img]
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Gisteren stond de M3 hier bij de dealer klaar om ff mee te rijden.
http://nl.youtube.com/watch?v=j1iskl_yD_U

http://nl.youtube.com/watch?v=j1iskl_yD_U
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten