BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 13 mei 2016, 18:54

^ kijk, das nu precies waarom ik weiger een klasse 5 alarm volgsysteem aan te schaffen met een aparte partij die dan de alarmopvolging regelt.

De prijs - prestatie verhouding klopt van geen kant. Ik wil niet voor iets betalen waarbij het systeem de belofte van het niet stelen dan wel terugvinden van een auto kleiner maakt., dat vervolgens niet waar kan maken.

Want dat is natuurlijk niet zo, zie bovenstaande verhalen. Kortom; de kar wordt hoe dan ook gejat.

Helemaal absurd is natuurlijk bij Allianz het verplichte klasse 5 alarm incluis verplichte jammer.......dus een systeem waarvan de verzekeraar incalculeert dat de risico`s op ontvreemding aanzienlijk kleiner worden, vervolgens wel de hoofdprijs aan maandpremie incasseert !!! Dus risico spreiding c.q. vermindering wordt niet aan de consument doorberekend !!

Hoe kan dat?? Dat is volstrekt onlogisch!! De maandpremie zou dan beduidend lager moeten zijn t.ov. concurrenten die dit systeem als niet verplicht zien. Dat heb ik ook telefonisch aan Allianz gemeld.........het bleeft even stil aan de ander kant van de lijn, egh egh, zo hadden wij dat nog niet bekeken.....................nee dat blijkt.

Ik kan maar 1 conclusie trekken; blijkbaar heeft Allianz, gezien haar hoge(re) maandpremie, geen enkel vertrouwen in het door hun zelf omarmde en verplichte gestelde alarmklasse 5 volgsysteem.

Nou als de verzekeraar d`r geen fiducie in heeft, dan ik ook niet, en betalen doe ik er dan zeker niet voor.

Daarom en daarom alleen weiger ik ten allen tijde een dergelijk nep systeem te installeren en te betalen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mei 2016, 19:02

Jussi schreef:Fantastisch geregeld zeg ik dan. Is dit dan volledige dekking?

Vol Casco, 3 jaar nieuwwaarde garantie, incluis inzittende verzekering

romo

Bericht door romo » 13 mei 2016, 19:03

Robin schreef:Romo goed verhaal, maar je moet je kar dan ook 's nachts achter slot en grendel hebben he? En Oostblokkers die 'm jatten onverhoopt zonder volgsysteem? Hoe regelen ze dat bij die verzekeraar?

ik zorg er eigenlijk altijd voor dat met dagjes weg in Amsterdam ofzo hij in parkeergarages staat/afgeloten parkeerterreinen. Hij staat normaal bij mij in de garage altijd.

Ben 'n beetje huiverig. En ik heb al bespaard op geen handbak dus klaar:)))
Nachtclausule niet van toepassing.

Mijn kar staat s`nachts ook in een afgesloten parkeerkelder, maar daar is helemaal niet naar geinformeerd

romo

Bericht door romo » 13 mei 2016, 19:05

tomgtr schreef:Met een volg system voorkom je geen jatten, je vergroot de kans om hem terug te vinden. Maar wil je hem echt terug als hij gejat is? Enige redden dat ik trackers heb is omdat verzekering het wil. Anders dus niet. Weg is weg en hou hem maar dan.

Dat dus!

Ik ben zuinig op mijn bezit, als een ander d`r niet met de poten van af kan blijven.......dan ben ik er klaar mee

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 mei 2016, 19:18

Tja, ik snap het helemaal, geen probleem.

Ik heb 2 voorbeelden gegeven betr Faringwell die me meteen belde om maatregelen te nemen toen ze daar dachten dat ie gestolen werd/er iets vreemds aan de hand was....

Ieder het zijne.

romo

Bericht door romo » 13 mei 2016, 19:27

Robin schreef:Tja, ik snap het helemaal, geen probleem.

Ik heb 2 voorbeelden gegeven betr Faringwell die me meteen belde om maatregelen te nemen toen ze daar dachten dat ie gestolen werd/er iets vreemds aan de hand was....

Ieder het zijne.

Die vals positieve meldingen kan ik missen als kiespijn.

Kijk, dat je kar bij de dealer staat, ze halen de accu d`r af dan gaat ie melden, tenzij je vooraf aan Securitas(?) of waar je alarmopvolging ook geregeld is gemeld hebt dat ie daar staat.

De praktijk wijst uit dat je er niet aan denkt of na een telefoontje Faringwell/Securitas er op attent wordt gemaakt.

Wordt je kar gejat, met jamming, dan word je niet eens gebeld waarschijnlijk, mocht dat wel zo zijn is de kar niet meer traceerbaar, wordt ie bij toeval gevonden dan is zo beschadigd c.q. uitgeleefd met coke-dampen dat ik hem echt niet meer moet.

Kortom; ik ben beter af zonder zo`n systeem; het kan niet waar maken wat het beloofd tegen ook nog eens absurde inbouw- en opvolgprijzen.

De hoge(re) maandpremie bij de verzekeraars die dit systeem dus eisen, is bewijs voldoende.

QED

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2016, 19:31

Ok.

Maakt mij niks uit hoor. Ik hou 't bij Faringwell.

romo

Bericht door romo » 13 mei 2016, 19:33

Doe waar je je goed bij voelt :D

Ik vind het jammer geld persoonlijk.

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2016, 19:40

romo schreef:Doe waar je je goed bij voelt :D

Ik vind het jammer geld persoonlijk.
Don't go there Robert, jeweetoch?:)

Anyway. M2 'minder kar' maar wel 'meer' kar.:)

Afbeelding

romo

Bericht door romo » 13 mei 2016, 19:42

Ik hou d`r over op Robin

Ik ben content zoals het nu is, ieder maakt eigen keuzes! Nogmaals dank aan iedereen die de moeite heeft genomen om even mee te denken !! Wordt zeer gewaardeerd!!

^ Top plaat !!

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 13 mei 2016, 20:13

Ik mis iets, wat zou probleem zijn dan?

Eens met Romo dat al die systemen pure geldklopperij is.

Ik zou me gestolen m3 ook niet terugwillen als andere dat ding geschonden hebben.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 mei 2016, 20:32

M2 hierboven is echt mooier dan de M4. Qua lin lijkt M4 cabrio meer op M2 maar weet bijna zeker dat ikM2 ook mooier dan cabrio vind. Ben Happy met M4 en hij tikt de boxes die ik zoek/zocht. Maar kan me niet voorstellen dat iemand de M4 mooier vindt.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 13 mei 2016, 21:06

M2 is zeker mooier dan de M4. Maar de M3 is weer mooier dan de M2. M4 cabrio met dak naar beneden vind ik wel weer mooi.

Macboy

Bericht door Macboy » 13 mei 2016, 23:36

:love:

Afbeelding

Joy

Bericht door Joy » 13 mei 2016, 23:37

De kleur vind ik wel echt verschrikkelijk saai. Mag best wat meer frivool.

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2016, 08:16

Ik had M Perf Brakepads in bestelling die bij aflevering met 'n week of 2 waarsch nog niet leverbaar zijn. Nadien kan natuurlijk, maar dan moeten volgens BMW NL/AG er nieuwe schijven op...dat gebeurt dus even niet:)

Dus wil ik dezelfde weg als 1M gaan bewandelen met Pagid R19/29(?) zoals op m'n 1M met Castrol SRF remvloeistof. Dat kan blijkbaar zie link. André/Wouter/Bertipedia?

http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... st19927947" onclick="window.open(this.href);return false;

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 14 mei 2016, 08:49

tomgtr schreef:M2 hierboven is echt mooier dan de M4. Qua lin lijkt M4 cabrio meer op M2 maar weet bijna zeker dat ikM2 ook mooier dan cabrio vind. Ben Happy met M4 en hij tikt de boxes die ik zoek/zocht. Maar kan me niet voorstellen dat iemand de M4 mooier vindt.
Nou, be prepaired to be amazed :nah: ik vind de M4 mooier dan de M2. Ik vind de bumpers van de M2 veel te lomp en grof tov het formaat van de auto. De M4 is - in mijn ogen - veel beter in proportie.

allen

Bericht door allen » 14 mei 2016, 09:15

Grijs oogt idd wat saai, maar het staat wel goed. Jammer dat ze de wagen niet in Imola Rot willen leveren.
Irl oogt de M2 gelukkig heel anders dan op de foto.

dvh

Bericht door dvh » 14 mei 2016, 09:29

Sorry maar M2 mooier dan een M4 ?
Zal ik jullie allemaal even inboeken voor een afspraak?

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2016, 09:38

:lollerdelol:

Krijgen we dit weer.

Looks/kleuren/rijden weetikveel, allemaal perceptie:)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 mei 2016, 10:04

Robin schreef:Ik had M Perf Brakepads in bestelling die bij aflevering met 'n week of 2 waarsch nog niet leverbaar zijn. Nadien kan natuurlijk, maar dan moeten volgens BMW NL/AG er nieuwe schijven op...dat gebeurt dus even niet:)

Dus wil ik dezelfde weg als 1M gaan bewandelen met Pagid R19/29(?) zoals op m'n 1M met Castrol SRF remvloeistof. Dat kan blijkbaar zie link. André/Wouter/Bertipedia?

http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... st19927947" onclick="window.open(this.href);return false;
Niks mis mee.

Alleen vond ik zelfs destijds de prijs van die Pagid blokken behoorlijk over the top zeker als je er 98% van de tijd mee over straat rijd. Plus ze piepen als de ziekte zoals je zelf ongetwijfeld wel weet.

Wat ik persoonlijk een nadeel van Pagid blokken vind is dat je ze echt goed inremmen moet. Veel doen dat niet en daarom krijg je er vaak trillingen van op een circuit. Wat er eigenlijk gebeurd is dat ze op straat niet heet genoeg worden. Ga je er vervolgens mee naar een circuit en ga je volle polle dan worden ze ineens wel heet en dan loopt het bindmiddel er uit, dat smeert op je schijven en daar krijg je trillingen van. Je moet ze eigenlijk een keer goed heet stoken voor je er mee op een circuit gaat, als de verf er nog op zit zijn ze niet heet genoeg geweest. Andere merken komen race ready in de doos, die blokken zijn in de fabriek nog een keer extra gebakken om dit te voorkomen.

Die castrol SRF heb ik zelf wat mindere ervaringen mee, in de zin dat het niet altijd even lekker werkt met ABS/DSC systemen. Als die systemen moduleren, dus de druk weg laten lopen dan ontstaat er cavitatie maw kleine gasbelletjes, en SRF heeft de eigenschap om deze op te lossen. Daardoor kan je in de situatie komen dat je pedaal alsnog slap word als het echt heet word. Dan heb je geen lucht in je systeem maar je vloeistof word als het ware gewoon samendrukbaar. SRF heeft een andere chemische samenstelling als de meeste vloeistoffen en is daarom meer gevoelig voor het oplossen van lucht.

Maar als het werkt op de 1M kan je het ook gewoon in de M2 gooien. Ik denk eigenlijk dat je voor een straat M2 die af en toe wat rondjes papenburg ziet of een trackday op Assen je niet meteen exotische remvloeistof nodig hebt van 50 euro per fles maar als het piece of mind geeft waarom niet.

Ik reed met mijn rode M3 altijd met die SRF vloeistof en nooit geen probleem. Gooide het in mijn gele M3 met AP remmen en ik heb letterlijk liters van die zooi door het systeem geflushed, bleef altijd gekloot houden met een slap pedaal als er temperatuur in kwam. Naar een ander merk gewisseld en probleem opgelost.

Ik zou trouwens gewoon standaard blokken bestellen en achteraf die performance blokken monteren. En tegen de dealer zeggen dat ze opzouten moeten met hun nieuwe schijven :)

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2016, 10:09

Dit uitgebreide verhaal komt me bekend voor Bert, dank. Ja ik ben wel 200km bezig geweest de Pagids in te remmen incl voluit van 160 naar nul ofzo. Maarja ze moeten warm zijn etc. Weet ik.
Maar ik denk oook dat ik nog eens navraag doe betr Perf blokken en natuurlijk geen nieuwe schijven, zijn ze gek geworden:)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 14 mei 2016, 10:15

dvh schreef:Sorry maar M2 mooier dan een M4 ?
Zal ik jullie allemaal even inboeken voor een afspraak?
Sorry, ik zal m'n roze bril wel even opzetten. Ze zijn allemaal even mooi natuurlijk! :love: :zwijntje:

Andre

Bericht door Andre » 14 mei 2016, 11:47

Dat met srf klopt. 1m krijgt op gegeven moment inderdaad een sompig pedaal zeker op een droge baan.

Waar heb jij op het moment de beste ervaring mee Bert!

Ate Blue?
Ap brake fluid?

Ben ook klaar met die extreme piepende blokken.

Pagid is tot nu toe wel het beste compromis. Maar die krijg ik ook aan het smeren op een circuit. PFC bevalt mij altijd het beste en zijn race ready. Die piepen nog veel meer helaas.

Ik zou wel eens willen weten wie die sport blokken van BMW maakt? Prijs is namelijk absurd bij BMW.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 mei 2016, 11:55

Performance friction RH665 heb ik tot nog toe de beste ervaringen mee. Is ook aan de prijs maar ik was gewoon klaar met dat gekloot met SRF lol.

De meestegewone blokken van BMW komen bij jurid of textar weg, Textar is onderdeel van de TMD friction groep, waar oa Pagid ook onder valt.

Best kans dat die performance blokken dus gewoon bij Pagid vandaan komen.

Ik heb die Z rated blokken van PFC geprobeerd, maar dat is eigenlijk alleen voor straat, die gaan op een circuit ook stuk. PFC heeft niet echt iets wat er tussen in zit. Of je moet die 06/08 blokken proberen dat is eigenlijk voor endurance racing.

Plaats reactie